بازدید 12208
دیلی تلگراف مدعی شد:

ایران به کمک ترکیه در تلاش برای پایان تحریم هاست

این روزنامه در گزارش خود مدعی شده است، در این توافقات که ترکیه نیز در رأس آن هست، نزدیک به هزار کیلوگرم از ذخایر اورانیوم و همه سی کیلوگرم اورانیوم 20 درصد غنی شده ایران به نقطه ای مطمئن انتقال داده می شود.
کد خبر: ۱۳۶۵۱۳
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۸۹ - ۰۶:۵۷ 18 December 2010
روزنامه «دیلی تلگراف» در گزارشی نوشت: ایران، پنهانی در حال انجام مذاکراتی درباره طرح مبادله بخشی از ذخایر اورانیوم و به تعلیق درآوردن برنامه غنی سازی سوخت هسته ایش در ازای پایان تحریم هایی است که اقتصاد این کشور را دستخوش بحران هایی تازه کرده است.

به گزارش «تابناک»، این روزنامه در گزارش خود، مدعی شده است، در این توافقات که ترکیه نیز در رأس آن هست، نزدیک به هزار کیلوگرم از ذخایر اورانیوم و همه سی کیلوگرم اورانیوم 20 درصد غنی شده ایران، به نقطه ای مطمئن انتقال داده می شود و در عوض، فرانسه و روسیه، میله های سوختی مورد نیاز برای رآکتور پزشکی ایران را فراهم خواهند ساخت.

در همین راستا «دیلی تلگراف» در ادامه به نقل از یک مقام آگاه با امکان پذیر خواندن این معاهده می گوید: «همچنان جزییات بسیاری وجود دارد که لازم است درباره آنها مذاکراتی انجام شود.»

به گفته منابع دیپلماتیک، مذاکره کنندگان ترکی و ایرانی، بارها با یکدیگر دیدار کرده اند و امیدوارند مسایل مورد بحث آنها در نشست با گروه 1+5 نیز موضوع گفت و گوها قرار گیرد.

در همین باره، یک کارشناس مسایل هسته ای از دانشگاهی در آنکارا با بیان این مطلب که ترکیه نمی خواهد خود را به صحنه بین المللی تحمیل کند، گفت: «اما باید این مسأله را نیز در نظر گرفت که در این مقطع، شرایط خاصی وجود دارد و ایران به طرف صحبتی نیاز دارد که بتواند به آن اعتماد کند.»

این در حالی است که چندی پیش در آمریکا، شماری از سناتورهای بانفوذ خواستار آن شدند که تا متوقف نشدن برنامه های غنی سازی اورانیوم در ایران، اوباما هیچ گونه معاهده ای را پذیرا نشود.

البته باید توجه داشت که هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا، به تازگی گفته است ایران می تواند با اجرای کامل تعهداتش، برنامه هسته ایش را از سر گیرد.

گفتنی است، پیشنهاد تبادل سوخت، نخستین بار در ژوئن 2009 و در حالی مطرح شد که ایران از IAEA خواست تا خرید سوخت برای رآکتور تحقیقاتی اش را مورد تأیید قرار دهد.

در همین حال فرانسه، روسیه و آمریکا پیشنهاد تحویل میله های سوختی آماده را در ازای دریافت 1200 کیلوگرم از ذخایر اورانیوم ایران مطرح ساختند؛ اما این مذاکرات به دلیل پاره ای از مسایل متوقف ماند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۶
منظورتان از تحريم ها همان كاغذ پاره اي بي ارزش است ؟؟!!
آنها كه تاثيري بر اقتصاد ايران ندارد!
اگه صحت داشته باشه یعنی تعلیق در برابر لغو تحریم
خوب قبلا میشد به تعلیق در برابر گرفتن امتیاز رسید که!!!!!
2 قرون بده آش به همین خیال باش
انر‍‍ژي هسته اي حق مسلم ماست وازحق خودكوتاه نخواهيم آمد
اين همه داد و قال اين همه تحريم اين همه هزينه كه به دوش ايراني ها گذاشتيد و اين همه منم منم كه كرديد براي اين بود كه دوباره برگزديم به همون جايي كه بوديم مگه مرض داشتين
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۸ - ۱۳۸۹/۰۹/۲۷
محاله ممکنه که ما کوتاه بیاییم
تا مبارزه هست ما هستیم
ترکیه به دنبال منافع خود است
اگر احمدی نژاد ذره ای کوتاه بیاید ملت او را کله پا خواهند کرد .
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار