بازدید 111036

تصاویر تأسف بار از عاشورا در گوگل + عکس

البته نباید شیطنت گوگل را نیز در این زمینه نادیده گرفت. چرا که صرف قرار گرفتن چنین عکسهایی در چند سایت خاص، نمی تواند موجب حذف صدها عکس مربوط به عزاداری عادی در اینترنت گردد
کد خبر: ۱۳۵۶۹۴
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۸۹ - ۰۹:۲۴ 12 December 2010
ایرانتو نوشت:

نتیجه جستجوی واژه های محرم، عاشورا و امام حسین(ع) به زبان انگلیسی، در گوگل ایمیج، تنها تصاویر وحشتناک و خون آلود از قمه زنی هیأت های عزاداری در کشورهای پاکستان، عراق ، لبنان و ... را نشان می دهد و جستجوگر خارجی که مایل به آشنایی با فلسفه این رویداد تاریخی و شخصیت امام حسین (ع) باشد، با چنین صحنه های تأسف باری روبرو می شود.



ashura


ادامه سنت ناشایست قمه زنی در سایر کشورها و پر رنگ کردن صحنه های قمه زنی، به عنوان آئین ویژه محرم در سایت های ضد اسلامی از یک سو و بی دفاع بودن سایت ها و کاربران ایرانی در مقابل چنین حملاتی، باعث ارائه چهره خشن و وحشتناک از شیعیان، در جهان شده است.

بویژه عکس های مربوط به قمه زنی کودکان توسط والدین آنها که از نگاه یک ناظر خارجی، نهایت شقاوت و بی رحمی را  را نشان می دهد.

البته نباید شیطنت گوگل را نیز در این زمینه نادیده گرفت. چرا که صرف قرار گرفتن چنین عکسهایی در چند سایت خاص، نمی تواند موجب حذف صدها عکس مربوط به عزاداری عادی در اینترنت گردد.

هم اکنون، کاربران ایرانی، با مراجعه به سایت های مزبور و درج کامنت های خود، سعی می کنند، واقعیت امر را برای بینندگان نا آشنا مطرح کنند، اما در مقابل تأثیر عمیق تصاویر موجود، نمی تواند اقدام قابل توجهی بحساب آید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۵
انتشار یافته: ۳۲
پربیننده ترین عکسها معمولا در ابتدا لیست جستجو قرار می گیرند و فکر نکنم گوگل عمدی در این کار داشته باشد ( شاید هم داشته )
شیطان در راستای انحراف انسان باید چنین نادانهائی را در جهت دور کردن حقیقت عاشورا گول بزند
خوب تقصير شماست چند نفر را موظف کنید عاشورا را با عکس های دیگر سرچ دهند دیگه این عکس ها نمی اید
امروزه "مومنين (به زعم خودشان)" هستند كه عليه اسلام شمشير كشيده اند. با اين اوصاف آيا امروزه نتيجه قمه زني با شمشير كشيدن عليه امام حسين تفاوتي دارد؟ 
معني اين تصاوير اينه كه دشمنان ما در اینترنت فعال تر از ما هستند و موفق شدند این تصاویر رو بزرگنمایی بکنند.
اگر ما به تولید محتوی صحیح درباره عاشورا بپردازیم و در اینترنت گسترش بدیم می تونیم این تصاویر رو کمرگ تر کنیم.
من نميدانم اگر اين كار اشكال دارد كه حتما دارد چرا علما بزرگوار تماما يكبار و براي هميشه اين عمل را منع نميكنند ؟ متاسفانه اين اعمال حتي در شبكه هاي تلويزيوني نيز نشان داده ميشود و cd آن هم در بازار به فوفور يافت ميشود.
هیچ ایرادی نداره ولی نباید بگذارند عکس بگیرند.
جانم فدای حسین
پاسخ ها
منصور
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۲ - ۱۳۸۹/۰۹/۲۱
یعنی چی؟؟چرا اینا منفی زدن؟؟؟؟ یا ابوالفضل!!!!!!!!!!!
جاي بسي تاسف است که با اين رفتارهاي بعضي متعصبين ديني تيشه بر ريشه باورها توسط خودي و غير خودي زده مي شود،به نظر مي رسد در بسط و توسعه چنين رفتارهايي خشن و به دور از هر گونه توجيه ديني و عقلي ،دستهايي در پس پرده سالياني را کار کرده اند تا اسلام و مسلماني نماي خارجي خوبي نداشته باشد.!!
اينها سوء استفاده خودشون رو ميكنن... مهم هم نيست كه كي چيكار ميكنه ... زياد نبايد اينا رو تحويل گرفت ... گاهي تو كشور خودمون عزاداري اقا رو با بيان همين مصاديق اندك زير سوال مي ببرند ... درد از شيعه ايست كه در دام مي افتد و الا تا دنيا دنياست دام هست...
بيشترين ضربه اي كه به اسلام وارد شده از طرف خود ما مسلمانان وارد شده است. گروه هاي افراطي اگرچه نماينده تمامي مسلمانان نيستند اما براي ضربه زدن به اسلام و خشن نشان دادن اسلام كفايت مي كنند.
كاري كه در مقابل آن ما بايد انجام بديم چيست؟
باید به جای نمایش این تصاویر دور از تمدن تابلوی ظهر عاشورای استاد فرشچیان یا اشعار و مرثیه به خط نستعلیق و مساجد باشه این کار اگر توسط یک مرجع تقلید در عراق و برخی نقاط ایران منع شود بسیار نافع می باشد راههای دیگری برای عزاداری هم می باشد و این کارها باعث بی حیثیت شدن شیعیان است
تابناك عزير بسيارخوب شد كه اين مطلب را اعلام كرديد. ما عاجزانه خواهشمنديم كه همين روزها دوبار يك سر به دسته هاي عزاداري بزنيد، (خيابانهاي سبلان شمالي - نواب - آزادي ...) طبل هاي بزرگ كه در خيابانهاي تهران نواخته مي شود، (گاهي اوقات هم اگر امكان تهيه طبل بزرگ را نداشته سه طبل همزمان در يك دسته عزاداري نواخته مي شود). و آسايش و آرامش از را ازمردم سلب كرده است ؟ نوحه هايي كه معني و محتواي ندارد. آيا اين ها عزاداري براي آن سرور شهيدان هست؟ عزاداري براي آن آزاد مرد تاريخ بشريت بايد همراه با متانت و محتوا باشد. خواهشمنديم خواهشمنديم به اين دسته عزاداري كه جز طبل كوبيدن و نوحه بي محتوا نيست رسيدگي بفرماييد. بي توجه به اين مسايل به ظاهر ساده بازي با آبروي اسلام است. چرا اينقدر بي توجه از كنار اين داستانها رد مي شويد؟ در ضمن بايد پذيرفت اين دسته قمه زني هنوز هم در ايران ادامه دارد سال گذشته با چشمان خودم شاهدش بودم فقط حيف كه فيلم تهيه نكردم تا برايتان ارسال كنم. حيف كه بايد راز دار افراد بود سه نفر از همين افراد در محل كار بنده مشغول به كار هستند و هر سال عاشورا در مراسم قمه زني سر وصورت خودشان را خونين مي كنند. خواهشمنديم محتواي عاشورا را زنده نگهداريد.
آیا واقعا قمه زنی و امثالهم نشان از عزاداری امام حسین (ع) دارد. من عاشق امام حسین (ع) هستم اما این قبیل اعمال زشت را قبیح می دانم و آنها را محکوم می نمایم.
كاش تفكر و درك واقعيت عاشورا جاي اين خرافه ها را بگيرد.
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی