بازدید 8272

ساجدی نیا: کاهش قمه‌زني در تهران

کد خبر: ۱۳۵۱۰۹
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۸۹ - ۱۲:۵۳ 08 December 2010
فرمانده انتظامي تهران بزرگ گفت: همياران محرم در صورت مشاهده يك جرم مشهود اگر با پليس 110 تماس بگيرند ماموران پليس به سرعت به موضوع رسيدگي خواهند كرد.

به گزارش ايسنا، سردار حسين ساجدي‌نيا در حاشيه همايش همياران محرم در جمع خبرنگاران با بيان اينكه 18 هزار هميار محرم در هياتهاي عزاداري در تهران حضور خواهند داشت، اظهار كرد: نزديك به بيش از 4 سال است كه در تهران همياران محرم در هياتها تشكيل مي‌شود و به عنوان يك نيروي داوطلب با پليس همكاري دارند.

وي خاطرنشان كرد: همياران محرم در حوزه ترافيكي و انساني به پليس كمك خواهند كرد، تسهيلات لازم در رابطه با امر ترافيكي و انتظامي را انجام مي‌دهند.

فرمانده انتظامي تهران بزرگ با بيان اينكه همياران داراي لباس و كاور مشخصي هستند، افزود: اين نيروها داراي لوازم و ادواتي مانند لايتر و كفگيرك‌هاي ايست هستند.

وي خاطرنشان كرد: اين افراد پل ارتباطي بين پليس و هياتها و دسته‌هاي عزاداري محسوب مي‌شوند چون نمي‌توانيم براي همه هياتها پليس داشته باشيم. همچنين با توجه به روند اجتماعي كه پليس در پيش گرفته است، به كارگيري همياران محرم يك موفقيت محسوب مي‌شود و در نظر داريم در موضوعات ديگري اين روند را ادامه دهيم.

ساجدي‌نيا در پاسخ به سوال خبرنگاري درباره قمه‌زني در ايام محرم هم گفت: در سالهاي گذشته بحث قمه‌زني در شهر تهران كاهش يافته است. همچنين اگر موضوع قمه‌زني در ملا عام صورت گيرد پليس برخوردهاي لازم را با آن انجام مي‌دهد.

به گزارش ايسنا، حجت‌الاسلام نيك‌نژاد رييس سازمان تبليغات اسلامي استان تهران نيز در جمع خبرنگاران با بيان اينكه پليس ما امروز پليسي مردمي و مشاركت جو است افزود: پليس ماموريتهاي خود را به صورت مشاركتي انجام مي‌دهد. در اين رابطه ماه‌هاي محرم و صفر از جمله صحنه‌هايي است كه مردم در آن حضور دارند.

وي ادامه داد: با توجه به گستردگي و حجم عظيم هياتهاي مذهبي در اين ايام، نيروي انتظامي به صورت مشاركتي اقدامات خود را انجام مي‌دهد.

نيك نژاد گفت: افرادي به عنوان همياران محرم از سوي هياتهاي مذهبي به پليس معرفي شده و آموزش‌هاي لازم را ديده‌اند. اين افراد كه داراي لباسها و بازوبندهاي مخصوصي هستند براي برقراري نظم به هياتهاي عزاداري كمك مي‌كنند و توصيه‌هاي انتظامي و امنيتي هم از سوي پليس توسط اين افراد به هياتهاي مذهبي گزارش مي‌شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی