بازدید 4397
۶

عمليات مرواريد، نگيني درخشان ‌در تاريخ ايران اسلامي

حبیب الله سیاری*
کد خبر: ۱۳۳۱۶۲
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۸۹ - ۱۱:۴۲ 28 November 2010
سالگشت پیروزی قاطع دلار مردان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در موثرترین نبرد دریایی دفاع مقدس، یعنی عملیات مروارید که همواره چون نگینی درخشان در تاریخ ایران اسلامی باقی خواهد ماند را به شما همرزمان دریا دل و شجاع تبریک عرض می کنم.

 ولایتمداری دریادلان نیروی دریایی و بزرگداشت حماسه آفرینی های این فرزندان صدیق روح الله که در آن برهه سرنوشت ساز، یعنی نخستین ماه‌های دفاع مقدس، یا علی گویان، کاری ترین ضربت را بر دشمن وارد آوردند و یا حسین گویان، نغمه سرخ شهادت را در آب های خلیج همیشه فارس سرودند و حریم دریایی سرزمین مقدس ایران را، در شهادت گاه خود و در معراج ناوچه پیکان، مستحکم و مقتدر نشان دادند بر کسی پوشیده نیست.

 در این ایام گرانقدر که متبرک است به ماه ذیحجه و عید ولایت، برای امیر دریادار شهید محمد ابراهیم همتی، و دیگر همرزمان شهیدش در ناوچه قهرمان پیکان و همه شهیدان عالی مقام نیروی دریایی، آرزوی علو درجات و مغفرت واسعه الهی دارم و از همه ایثارگران، رزمندگان و قهرمانانی که غرور ملی را برای ما به ارمغان آوردند سپاسگزاری می نمایم.

هفتم آذرماه یاد آور حماسه‌ای بزرگ است، حماسه ای که تنها 67 روز پس از تحمیل جنگ و آغاز دفاع مقدس از تمامیت ارضی میهن اسلامی در پهنه آبهای نیلگون خلیج همیشه فارس به دست همرزمان پیشکسوت شما در نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران خلق شد.

این بخش از تاریخ دفاع مقدس که با خون پاک سپید جامگان نیروی دریایی گلگون گشته؛ امروز هم با گذشت 30 سال از آن رویداد، همچنان زنده و الهام بخش است؛ رشادت‌های سربازان امام و پیروان ولایت، آنان که تا پای جان ایستادند و بستر دریا، آرامگاه پیکرشان گردید و اراده آنان و دشمن ستیزی شان راهبرد دشمن را به چالش کشید؛ باعث شد که دشمن در عرصه و جبهه دریایی به طور کلی ناکام بماند.

 هر چند عملیات ظفرمند مروارید، تومار نیروی دریایی دشمن بعثی را در هم پیچید به گونه‌ای که دشمن تا پایان دفاع مقدس جرات کوچکترین تحرکی در عرصه دریا را نداشت؛ اما دلیرمردان نیروی دریایی پیش از آن نیز در مقابله با دشمن بعثی در جبهه زمینی یعنی در حماسه دفاع 34 روزه از خرمشهر همراه با یاران دیگر رزمنده خویش، شکست راهبرد دشمن را رقم زده بودند.

 پس از آن نیز محاصره دریایی دشمن و قطع خطوط مواصلاتی دریایی او، انهدام پایانه‌های نفتی و قطع کامل صادرات نفت دشمن از طریق خلیج فارس، دستاوردهای بزرگی بودکه به همت دریادلان نیروی دریایی حاصل شد و متجاوز را به رغم برخورداری از حمایت‌های استکبار جهانی با مشکلات بسیار روبه رو ساخت.

امروز نیز نیروی دریایی راهبردی، با پشتوانه اعتماد و عنایت ولی امر مسلمین و با اتکا به توان و ایمان و سلحشوری کارکنان متخصص و کارآزموده، با دستیابی به فناوری‌های نوین دریایی و تولید روزآمدترین شناورهای متناسب با اقلیم دریاهای نزدیک و دریاهای دور، تبدیل به یک نیروی مؤثر و تعیین کننده منطقه‌ای شده است و در ایفای مسئولیت‌های سربازی خود، هرگونه تحرکی را در سطح آب های بین‌المللی و در آبراه های نزدیک کشور کاملاً زیر نظر دارد.

قدرت فراهم آمده امروز در عرصه دریاها و حضور قدرتمندانه در منطقه شمال اقیانوس هند، حاصل ایمان، خودباوری و مهارت رزمندگان نیروی دریایی است که دریادلان همیشه بیدار این نیرو به پیشگاه ولی امر مسلمین و هم میهنان عزیز، تقدیم نموده‌اند.

 به فرموده مقتدایمان، فرماندهی معظم کل قوا:

«این کشور دریایی، احتیاج به یک نیروی دریایی حقیقتاً برجسته و ممتاز دارد و این حتماً به دست خواهد آمد و کننده‌ این کار شما جوان‌های عزیز، هستید. امیدوارم که شما جوانان نیروی دریایی بتوانید انشاءالله یک نیروی دریایی‌ بسازید که در شأن ملت ایران باشد. انشاءالله، والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته»

*فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
تبریک می گم
خدا کنه حقوقشون رو هم زیاد کنن
درود و سلام بر فرمانده لايق و قهرمان ناوچه پيكان دريادار شهيد " همتي ". گرچه هنوز ارزش حماسه آفرينيهاي 7 آذر و همتي براي جامعه ناشناخته مانده
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر
وب گردی