بازدید 25169

آلودگي هوای تهران جان 4 هزار نفر را گرفت

وزارت بهداشت هر سال مطالعات دقيقي را درباره اثرات آلودگي هوا بر سلامت مردم انجام مي‌ دهد، اين مطالعه سال گذشته نيز انجام شد و نشان داد كه بين 3500 تا 4 هزار نفر به علت عوارض ناشي از آلودگي‌ها فوت كردند.
کد خبر: ۱۳۳۰۵۴
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۸۹ - ۰۹:۳۶ 28 November 2010
مدير كل بهداشت محيط و كار وزارت بهداشت گفت: آلودگي هوا سال گذشته جان 3500 تا 4 هزار نفر را گرفته است، طي روزهاي اخير ميزان آلودگي هوا كم نشده و اگر اين روند ادامه يابد براي كنترل وضعيت احتمالاً دوباره در تهران تعطيلي خواهيم داشت.

كاظم ندافي در گفت و گو با  فارس، افزود: وزارت بهداشت هر سال مطالعات دقيقي را درباره اثرات آلودگي هوا بر سلامت مردم انجام مي‌ دهد، اين مطالعه سال گذشته نيز انجام شد و نشان داد كه بين 3500 تا 4 هزار نفر به علت عوارض ناشي از آلودگي‌ها فوت كردند.

وي ادامه داد: بيشتر افرادي كه بر اثر آ‌لودگي هوا جان خود را از دست دادند به بيماري‌هاي قلبي، عروقي، تنفسي مثل آسم مبتلا بودند يا افراد سالخورده بودند.

مدير كل بهداشت محيط و كار وزارت بهداشت گفت: اين مطالعه فقط بر اساس آ‌لودگي ذرات معلق (pm10) و گاز مونوكسيد كربن است.

وي افزود: براي كاهش آلودگي هوا برنامه جامعي در 10 محور تصويب شده كه دستگاه‌هاي مختلف براي اجراي آن دخيل هستند، متولي اصلي پيگيري اجراي اين برنامه سازمان محيط زيست است، اصلاح و استاندارد شدن سوخت، اصلاح شبكه بزرگراهي و خارج شدن خودروهاي فرسوده بخش هايي از اين محورهاي دهگانه اين برنامه هستند.

ندافي ادامه داد: در برخي محورهاي اين برنامه مانند اصلاح سوخت موفقيت داشته‌ايم و اكنون سوخت مصرفي در كشور استاندارد يورو 4 را دارد اما برخي محورهاي آن مانند خارج كردن خودروهاي فرسوده با وجود اقداماتي كه انجام شده موفقيت كامل نداشته‌ايم، همچنين توسعه شبكه حمل و نقل عمومي مانند مترو و اتوبوسراني نيز موفقيت هاي مورد انتظار را نداشته است.

وي گفت: وظيفه وزارت بهداشت در اجراي برنامه كاهش آلودگي هوا، اطلاع رساني و تحيل اطلاعات است، همچنين در شرايط اضطرار و هشدار رسيدگي به آسيب ديدگان و بيماراني كه به مراكز بهداشتي و درماني مراجعه مي‌كنند، را به عهده دارد،.

وي ادامه داد: وضعيت آ‌لودگي هوا در تهران به علت پايداري جوي طي روزهاي گذشته بهتر نشده است، بيشترين ميزان اين آلودگي نيز ناشي از خودورها و وسايل حمل و نقل عمومي است و اگر اين روند ادامه يابد اين احتمال كه دوباره در تهران تعطيلي اعلام شود وجود دارد.

ندافي گفت: تعطيل شدن تهران به كاهش آلودگي هوا كمك نمي كند بلكه فقط كمك مي كند كه وضعيت از اين كه هست بدتر نشود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵۴
پایتخت نشینی و پز دادن های آنچنانی اینها را هم داره .
لطفا امار کشته شدگان گرد وغبار ای چند سال اهواز رو هم بزنید
درمرکز شهر بجز ماشینهای باری وامبولانس و
تاکسی شهر و مترو امدوشدبرروی خودروهای شخصی ممنوع بشه ودراولین فرصت
امکان استفاده شهروندان از دوچرخه توسط
مسئولین ذیربط محیا گردد....
در عوض تعطيلي براي يك هفته كليه ماشين ها خصوصي را به خيابانها راه ندهيد بعلاوه كليه موتورها تاكسي ها را زوج و فرد كنيد اونهم فقط مدل جديدش بتواند بيايد تعداد اتوبوسها را به نصف كاهش دهيد و كارخانه ها را تا مسافت مطمئنه از تهران براي يك هفته تعطيل كنيد درست است كه ضرر دارد اما ضررش كمتر است
چقدر راحت از مرگ 4000 نفر از شهروندانمان صحبت می کنیم.در صورتی که در برخی از کشورها برای مرگ یک نفر همه دستگاههای مربوط و دولتش را به محاکمه می کشند. شاید جان هموطنانمان از آنها ارزش کمتری دارد.
مگر باید تعطیل کرد که کمک کند به وضعیت هوا آیا جان مردم مهم نیست؟ اگر این مردم در منزل باشند جانشان کمتر در خطر است واینها بهانه است برای اینکه تعطیل نکنند
اگر هوا آلوده است خب از تهران بيرون بريد!!!!!
الان 10 سالی میشه که در روزنامه ها و رسانه های دیگر از تعطیلات زمستانی و فواید آن صحبت می شود. مثلا" اینکه شهرهای جنوب کشور که هوای مناسبی در زمستان دارند می توانند مسافر و گردشگر جذب کنند. هتلها رونق می گیرند. دانش آموزان استراحت به موقع خواهند داشت و.... با آلودگی فعلی هوا تنها راه اعلام این تعطیلات است. شاید باعث شود مدتی این وضعیت قابل تحمل شود.
چشم مسئولان ترافيك روشن.
زنگ خطر
پایداری جوی و الودگی وجود دارد ولی دلیل اصلی تشدید بحران الودگی این است که خودروهای تولیدی الایدگی یورو2 یعنی میزان co2 خروجی از اگزوزها بسیار بالاست و همین الان خودروهای وارداتی استاندارد های یورو5 یا 6 وارد می شوند حالا شما تصور کنید ما در سال بحای تولید یک میلیون خودری الایده به این میزان خودروی با استاندارد الایدگی روز اروپا یورو5 داشتیم مسلما وضعیت بحرانی نبود این مشکلات شدید نمی شد شما وقتی تاکشی هایی 405 یا سمند با مصرف بالا و الیندگی بالا در شهر وارد می کنند دیگر چه مردم خودروی شخصی بیارن یا نیارن تفاوتی نمی کند و مسئولین وزارت صنایع و محیط زیست باید پاسخ گو باشند چرا دست روی دست می گذارندو خودروساز به حال خود رها کرده اند؟؟هرجور می خواهد می سازد
ديگه احتياجي به حمله و کشت و کشتار نيست،خودمون خودمونو مي کشيم و منابع را از بين مي بريم و...
بايد به اين افراد آنهايي را كه به خاطر آلودگي دچار سرطان و تومور و انواع مرض هاي ديگر مي شوند را نيز اضافه كرد. چون معمولا كسي كه در معرض اين آلودگي ها هست چند سال بعد دچار سرطان و تومور مي شود كه علتش نا معلوم مي ماند در حاليكه دليلش آلودگي هوا بوده است.
آمار بیشتر است
این همه موتور سیکلت دودزا توی خیابون و پیاده رو ها ویرن و مردم رو هم با تصادف می کشن هم با الودگی، باید در تهران موتورسیکلت ممنوع شود
به نظر من اگه تهران رو یک روز تعطیل کنید مردم میان خرید و کاراری اداری شون را انجام می دن ولی اگه یک هفته تعطیل کنید میرن مسافرت طرح انتقالی های مخصوصا اطراف تهران هر چه سریعتر انجام بشه بهتره من که از کرج میام خوب اگه محل کارم نزدیک خونمون بود حتما پیاده می رفتم سر کار یا با یه کورس تاکسی سریع 10 دقیقه می رسیدم ولی وقتی میام تهران همش باید قطار عوض کنم و تاکسی سوار شم کلی هم اعصابم خورد بشه قطعا با ماشین خودم میام
تعطیلی بانکها و مراکز آموزشی هیچ دردی رو دوا نمیکنه باید کارخانه های صنعتی تعطیل شوندکه خود عامل اصلی آلودگی هوا هستند مثلا ایران خودرو تقریبا در سه شیفت کاری به غیر از آلودگی خود کارخانه سرویسهای کارکنان که خود از اتوبوسهای از رده خرج هستند و تعداد انها به سه هزار دستگاه در سه شیفت میر سد خود عامل آلودگی زیادی هستند که در روزهای تعطیلی و حتی جمعه هم مشغول کار بودند.
این همان فتنه آلودگیست
بنده یک هفته است با فرزندانم هر روز عصر فوتبال بازی میکنیم
کدام آلودگی
اینها سیاه نمایی اوضاع کنونی ایران اسلامیست
مسئولين عزيز چرا با اينكه ديروز وضعيت هواي تهران در حالت اضطرار قرار داشت و وضعيت از روز 4شنبه وخيم تر بود اعلام تعطبلي نكردند.جان مردم خيلي مهمتر از زيان اقتصادي و ... است.
روز چهار شنبه تهران تعطیل شد. به مردم هم گفتند که در منزل آشپزی نکنید که هوای منزل الوده تر نشود. خیلی عظیمی از تهران راه افتادند و با سوزاندن صدها میلیون لیتر بنزین به مسافرت رفتند و برگشتند. از همه اینها جلبتر آتش بازی چهار شنبه شب بود که رنگهای آن الوان از ورای آلودگی هوا خیلی رویائی جلوه می نمود. مرحبا به این همه درایت. آیا باز هم مردم حاضر خواهند بود با طناب پوسیده این سیاست مندران به چاه بروند؟
ول كنيد اين حرفا رو تعطيلي هاي 3 روزه رو عشق است.
خالا بازم پول مترو رو ندید..
کی دلش به حال مردم میسوزه؟
همین طور صبر کنید تکلیف ان 5 میلیون نفر اضافی در تهران مشخص میشود.
اين مطالعات براي شهروندان تهراني بوده يا در موردخوزستانيهاي فلك زده هم مطالعه شده
از مسئولين تشكر ميكنيم.
4000 نفر که رقمی نیست فدای یک تار موی از ما بهتران !
بهترین راه حل اینست که روزهای دوشنبه تا جمعه تعطیل اعلام شود و از مردم خواسته شود از تهران خارج شوند و همچنین صنایع نیز تعطیل شوند درسته که زیان اقتصادی زیادی را به دنبال دارد ولی 4000تلفات الودگی حرف شوخی نیست
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار