بازدید 3683

شیوه ای مناسب برای پیشگیری از سینوزیت

اکثر موارد این بیماری در فصول پاییز و زمستان اتفاق می افتد و آلرژی، شنا ، انسداد بینی به علت پولیپ و جسم خارجی و همچنین تومور از عوامل زمینه ساز آن است.
کد خبر: ۱۳۲۹۲۸
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۸۹ - ۱۴:۳۳ 27 November 2010
شبکه خبر: كارشناسان معتقدند، شستن مکرر دست ها از ابتلای افراد به سینوزیت جلوگیری می کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: شسشتن مکرر دست ها و خودداری از تماس نزدیک با افراد بیمار از راه های مهم پیشگیری از سینوزیت است.

دکتر اورنگ ایلامی با بیان این که سینوزیت یک بیماری التهابی است که یک یا چند سینوس اطراف بینی را درگیر می کند، افزود: در اکثر موارد این بیماری به علت عفونت ایجاد می شود.

وی با تاکید بر این که عوامل آلرژیک نیز می تواند باعث سینوزیت شود؛ اظهار داشت: یکی از فرم های شایع، فرم حاد بیماری است که به علت مشكلات تشخیصی ، ارزیابی و درمان آن نیز نیاز به دقت و تجربه بیشتری دارد.

این متخصص بیماری های عفونی یادآور شد: از نظر فراوانی و همه گیر شناسی، فرم ویروسی سینوزیت، 6 تا 8 بار در سال در اطفال و 2 الی 3 بار در افراد بزرگسال ممکن است اتفاق بیفتد.

ایلامی عنوان کرد: اکثر موارد این بیماری در فصول پاییز و زمستان اتفاق می افتد و  آلرژی، شنا ، انسداد بینی به علت پولیپ و جسم خارجی و همچنین تومور از عوامل زمینه ساز آن است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه ضعف ایمنی، اشکالات ساختاری در مجاری هوایی فوقانی و اختلال در پاکسازی مخاطی نیز در ابتلای فرد به سینوزیت نقش دارند، گفت: ویروس ها از علل مهم ابتلای فرد به سینوزیت است که برای پیشگیری توصیه می شود فرد از تماس با سطوح آلوده به ترشحات تنفسی، خودداری و برای حفظ حقوق دیگران هنگام سرفه و عطسه از دستمال استفاده کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی