بازدید 2726

شایع‌ترین علت قابل پیشگیری مرگ در جهان

کودکانی که پدر و مادر سیگاری دارند بیش از دیگر کودکان در خطر مرگ در دوران شیرخواری ؛ عفونت گوش ؛ کم خونی و آسم قرار دارند و ریه آنان در مقایسه با کودکان والدین غیرسیگاری ؛ رشد کندتری دارد.
کد خبر: ۱۳۲۹۲۰
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۸۹ - ۱۴:۱۸ 27 November 2010
شبکه خبر: سازمان جهانی بهداشت اعلام كرد، سالیانه بیش از پنج میلیون نفر در جهان بر اثر سیگار كشیدن فوت می كنند.

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد: سالیانه 5100000 نفر بر اثر استعمال دخانیات فوت می كنند و 600 هزار نفر نیز به علت استنشاق تحمیلی دود سیگار دیگران ؛ قربانی می شوند.

پژوهش سازمان جهانی بهداشت حاکیست؛ اکثر این قربانیان ساکنان آفریقا و جنوب شرقی آسیا هستند.

بررسی ها حاكیست:40 درصد کودکان و بیش از 30 درصد افراد بزرگسال غیرسیگاری ؛ مرتب دود سیگار دیگران را استنشاق می کنند که نتیجه این امر؛ 400 هزار مرگ به علت بیماری های قلبی و 165 هزار مورد مرگ به علت بیماری های دستگاه تنفسی و حدود 37 هزار مورد مرگ به علت بیماری آسم و بیش از 21 هزار مرگ بر اثر سرطان ریه در جهان است.

این آمار 600 هزار نفری جدا از آمار مرگ و میرهای ناشی از استعمال دخانیات خود افراد است.

كارشناسان سازمان جهانی بهداشت می گویند، کودکانی که پدر و مادر سیگاری دارند بیش از دیگر کودکان در خطر مرگ در دوران شیرخواری ؛ عفونت گوش ؛ کم خونی و آسم قرار دارند و ریه آنان در مقایسه با کودکان والدین غیرسیگاری ؛ رشد کندتری دارد.

 بیش از 200 هزار مورد مرگ های سالانه کودکان زیر 5 سال به علت قرار گرفتن آنان در معرض دود سیگار دیگران است و در بین بزرگسالانی که به علت استنشاق دود سیگار سایرین از دنیا می روند؛ بیشتری تعداد متعلق به قاره اروپا و آسیاست که زنان بیشترین آسیب ها را در این میان متحمل می شوند به طوری که بیش از 280 هزار مورد مرگ از کل 600 هزار مورد مرگ متعلق به زنان است.

 سازمان جهانی بهداشت از دولت ها خواست ، استعمال دخانیات را در اماکن عمومی و بسته ممنوع کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی