بازدید 10447
۶
اعتراف وزير دفاع آمريكا خطاب به نتانیاهو:

تصميم گيران هسته اي ايران، عاقلانه عمل مي كنند

سخنان گيتس و دیگر مقامات آمريكايي و مشاجرات آنان درباره نوع برخورد با مسأله هسته اي ايران، در حالي است كه تغييري در رويكرد دولت اوباما نسبت به برنامه هسته اي ايران ديده نشده و اوباما نيز همچون جورج بوش، حقي براي ايران جهت در اختيار داشتن حتي تكنولوژي صلح آميز هسته اي قایل نشده است و...
کد خبر: ۱۳۱۵۵۴
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۸۹ - ۱۰:۱۰ 20 November 2010
سرويس بين الملل ـ رابرت گيتس، وزير دفاع آمريكا، با استقبال نکردن از طرح نتانياهو براي حمله به ايران، به وي هشدار داد كه تصميم گيران هسته اي ايران، مبتني بر اصل معقول هزينه ـ فايده تحليل مي كنند.

به گزارش «تابناك»، مجله «تايم » در گزارشي درباره نتايج سفر نتانياهو به آمریکا نوشته است: رابرت گيتس همچنين به نتانياهو گفته كه بايد به ايران ثابت كرد كه اين كشور براي بقا به سلاح هسته اي نياز ندارد و اين رويكرد است كه باعث خواهد شد، ايران به سمت سلاح هسته اي نرود.

بنا بر اين گزارش، وزير دفاع آمريكا كه سال آينده بازنشسته و از مقامش كنار خواهد رفت، امروز بسیار روشن تر از ديگران، حتي از باراك اوباما درباره مسأله هسته اي ايران سخن گفت و گزينه نظامي را گزينه اي ناكارآمد و عجولانه دانست كه فايده اي براي هيچ كس ندارد.

تايم مي افزايد: سخنان گيتس و دیگر مقامات آمريكايي و مشاجرات آنان درباره نوع برخورد با مسأله هسته اي ايران، در حالي است كه تغييري در رويكرد دولت اوباما نسبت به برنامه هسته اي ايران ديده نشده و اوباما نيز همچون جورج بوش، حقي براي ايران جهت در اختيار داشتن حتي تكنولوژي صلح آميز هسته اي قایل نشده و همچنان حق ايران در چهارچوب «ان پي تي» را به رسميت نمي شناسد.

گفتني است، در محافل سياسي آمريكا، اين نگاه هست كه به هر صورت، جمهوريخواهان در صدد هستند كه دمكرات ها را در برخورد با مسأله هسته اي ايران ناكارآمد نشان دهند تا ضربه نهايي را به باراك اوباما در انتخابات رياست جمهوري آينده وارد كنند.

البته هرچند ايران بارها اعلام كرده است كه انرژي هسته اي را براي مصارف صلح آميز مي خواهد، بنا به نوشته تايم، آمريكا حتي اين حق را هم تاكنون به رسميت نشناخته؛ آن هم در دوران رياست جمهوري اوباما كه خود بجد بر این باور است که رئيس جمهور تغيير است.

علاوه بر اين، گویا گيتس به صورت روشن به نتانياهو گوشزد كرده است كه ايران، اسرائيل و سلاح هسته اي آن كشور را خطري براي بقاي خود می داند؛ موضوعي كه اتفاقا درباره ثبات منطقه و جهان صادق بوده و اين نكته اي است كه بايد بر آن پاي فشرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
ایول بالاخره یه حرف معقولانه ازشون شنیدیم
مطمئن باشید این حرف ها را می زنند که همین طور سیاست هسته ای ما ادامه یابد . جای تعجب دارد چرا شما گول این بازی را می خورید اگر قرار باشد حرف مهم و اساسی بزنند هیچ وقت رسانه ای و علنی نمی گویند .
فکر نمیکنید شاید این هم یکی از آن جنگهای زرگری بین آنها باشد برای به بیراهه کشیدن افکار داخلی ایران.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست