بازدید 16524

حمله یک مداح سرشناس به بخشنامه مساجد

شما کی هستید که مداحان را از رفتن به مساجد و مردم را از عزاداری در مساجد منع می کنید. گویا پست و مقام شما را گرفته است. هیچ کسی نمی تواند با دم و دستگاه اهل بیت (ع) در بیفتد. همین عزاداری ها بوده که نظام ما را طی 30 سال گذشته از خطراتی که دشمنان تهدید می کنند حفظ کرده است.
کد خبر: ۱۳۱۱۲۹
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۸۹ - ۱۰:۴۵ 16 November 2010
شیعه آنلاین نوشت:

چند روز پیش خبری در خبرگزاری فارس منتشر شد مبنی بر اینکه حجة ‌الاسلام حسين ابراهيمي، رئيس مرکز رسيدگي به امور مساجد کشور ورود برخی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به مساجد و نیز برهنگی برای سینه زنی در مساجد را ممنوع اعلام کرده است.

در پی انتشار اظهارات این مقام مسئول، حاج "حسین سازور" مداح سرشناس اهل بیت (ع)، رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد کشور را به شدت مورد انتقاد و حمله قرار داد.

به گزارش خبرنگار ما، حاج "حسین سازور" در مراسم شب گذشته که به مناسبت شهادت حضرت مسلم بن عقیل (ع) در حرم شاه عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار شد و در آن صدها تن از مداحان و عزاداران حضور داشتند، بدون اینکه نامی از حجة الإسلام ابراهیمی بر زبان بیاورد، گفت: شنیده ایم یک آقایی ورود برخی مداحان به مسجد و یا برهنه شدن برای سینه زنی و عزاداری در مساجد را ممنوع اعلام کرده است. شما غلط می کنید که این کار را ممنوع اعلام کردید.
  
این مداح و ذاکر اهل بیت (ع) در ادامه افزود: شما کی هستید که مداحان را از رفتن به مساجد و مردم را از عزاداری در مساجد منع می کنید. گویا پست و مقام شما را گرفته است. هیچ کسی نمی تواند با دم و دستگاه اهل بیت (ع) در بیفتد. همین عزاداری ها بوده که نظام ما را طی 30 سال گذشته از خطراتی که دشمنان تهدید می کنند حفظ کرده است.

گفتنی است حجة الإسلام ابراهیمی در ادامه اظهارات چند روز پیش خود گفته بود: طي بخشنامه‌اي به مساجد کشور اعلام شده که هرگونه قمه‌زني و برهنگي در مساجد و استفاده از مداحاني که با شيوه نامتعارف و بدون منبع ذکر مصيبت مي‌کنند، ممنوع است. بخشنامه‌اي را به مساجد کل کشور ارسال کرده و تذکراتي را در خصوص ماه محرم ارائه کرده‌ايم.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد کشور با بيان اينکه طبق اين بخشنامه ورود تمامي مداحاني که سابقه استفاده از سبک‌هاي نامناسب را براي مداحي داشته و سرودهاي غيرشايسته در وصف اهل بيت خوانده‌ بودند به مساجد ممنوع شده است.

ابراهيمي در پاسخ به اين سؤال که آيا اين بخش‌ها شامل هيئات مي‌شود يا نه، اظهار کرد: هيئاتي که در داخل مساجد مراسم دارند، بايد از اين بخشنامه تبعيت کنند اما هيئت‌هايي که بيرون از مساجد اقامه عزا مي‌کنند زير نظر مرکز رسيدگي به امور مساجد نيستند و بايد سازمان تبليغات در مورد آنها اعلام نظر کند.

ابراهیم در پاسخ به سؤالي در خصوص برهنه شدن برخي عزاداران گفت: انجام اين کار مثل قمه‌زني در مساجد غيرقانوني است و موجب وهن دين مي‌شود؛ اگر گزارشي به مرکز رسيدگي به امور مساجد برسد، قطعا با آن برخورد خواهيم کرد. به هيئت امناي مساجد نیز نسبت به نصب هر گونه شمايل ائمه اطهار (ع) تذکر داده و تأکيد کرده‌ايم که اجازه ندهند تا شمايل ائمه در مساجد نصب شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار