بازدید 8837
۸

ورود یک روانگردان جديد به کشور

ماده جديد روانگردان مفدورن از سال ۲۰۰۸ شايع شده و از طريق اينترنت و در بسته‌هاي يك كيلويي و با نام تجاري نمك و گياه دارويي به فروش مي‌رسد.
کد خبر: ۱۳۰۶۵۰
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۸۹ - ۰۹:۲۸ 14 November 2010
دادستان شهرستان نايين گفت: ماده جديد و خطرناك روانگردان مفدورن وارد بازار شده كه نيازمند هوشياري و توجه بيشتر خانواده‌ها به جوانان است.

به گزارش فارس محمد خادمي در اين ارتباط اظهار داشت: ماده جديد روانگردان مفدورن از سال ۲۰۰۸ شايع شده و از طريق اينترنت و در بسته‌هاي يك كيلويي و با نام تجاري نمك و گياه دارويي به فروش مي‌رسد.

وي ادامه داد: از اوايل سال ۲۰۰۸ ميلادي مصرف ماده روانگردان مفدرون به صورت قابل توجهي افزايش يافت و حتي در برخي موارد به طور كامل جايگزين اكستازي‌ها نيز شد.

دادستان شهرستان نايين خاطرنشان كرد: مفدورن نام ديگر متيل‌مت‌كاتينون از مشتقات گروه كاتينون و يك ماده روانگردان است.

وي افزود: متاسفانه اين دارو و ماده روانگردان از طريق اينترنت با اسامي ديگري همچون Cristalius ،BUBBLES ،MCAT و MeowMeow نيز عرضه و به فروش مي‌رسد كه در اين زمينه نيازمند توجه و هوشياري بيشتر مردم و جامعه در اين ارتباط است.

خادمي اضافه كرد: سوداگران و قاچاقچيان اين مواد مخدر و روانگردان متاسفانه اين مواد را تحت علايم تجاري و مارك‌هاي مربوط به بسته‌هاي نمك، غذاي گياهي يا نسل بعدي پژوهش شيميايي توليد كرده تا با سهولت بيشتر به انتقال و توزيع آن پرداخته و سبب فريب ماموران كنترل و بازرسي مبارزه با مواد مخدر در مجاري نظارتي شوند.

وي تصريح كرد: با توجه به اينكه عامل فعال در اين ماده روانگردان MDMA است، تاثيرات و عوارض جانبي اين ماده روانگردان شبيه قرص‌هاي اكستازي برآورد مي‌شود.

معاون اجرايي ستاد احياي امر به معروف و نهي از منكر شهرستان نايين تاكيد كرد: ماده روانگردان مفدورن به صورت كپسول، قرص يا پودر سفيد رنگ در بازار عرضه شده كه نحوه مصرف آن از طريق بلعيدن، استنشاق از طريق بيني و يا تزريق است.

وي با اشاره به ضرورت توجه بيشتر خانواده‌ها به جوانان و كنترل رفتار آنان ادامه داد: اين مواد مخدر و روانگردان در واقع واسطه‌هاي شيميايي مغز را تحت تاثير قرار داده و احساس افسردگي و ضعف فرد را تبديل به احساس آزادي، بي‌خيالي و سرخوشي و نشاط مفرط كاذب مي‌كند و تاثيرات ظاهري آن كاهش اشتها، ايجاد تپش قلب، افزايش دماي بدن و نيز آسيب به بخش‌هاي حافظه كوتاه مدت مغز است.

رئيس ستاد حفاظت اجتماعي شهرستان نايين تاكيد كرد: اين ماده مخدر و روانگردان‌‌‌ بر رفتار، عملكرد و ادارك فرد مصرف‌ كننده اثرات مخربي بر جاي گذاشته و در طولاني مدت و با افزايش مصرف، فرد وابستگي شديدي به آن پيدا مي‌كند كه حتي ممكن است به مصرف ديگر مواد مخدر منتهي شود و حتي عوارض ناگوارتر و شديدتري بر جاي گذارد.

وي تاكيد كرد: اين مواد بر خلاف تصور عده‌اي، اعتيادآور و بسيار خطرناك به شمار مي‌روند و لزوم هوشياري خانواده‌ها و جامعه در برابر اين داروها ضروري است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸
افرین، بارک الله، قشنگ تمام اسم هاشو بنویسید که اگر کسی نشنیده بود یا بلد نبود راحت برود دنبالش
توصیه :
1-یک سری چیزها هست آدم حتی یکبار هم تو زندگیش نباید ریسکشو بکنه که امتحانش کنه مواد و سیگار ازاینجمله هست
2- کشیدن این مواد هیچ ارتباطی به جسارت آدم نداره و اگه دوستات خواستن با حس مردونگیت و شجاعتت بازی کنن تحویلشون نگیر
3-این مواد نه تنها هیچگونه آرامشی به آدم نمیده بلکه مشکلشو صد چندان میکنه
4-آدمهای موفق بدلیل حسادت اطرافیان بیشتر در معرض پیشنهاد این مواد قرار میگیرن
5- دوستات و درست انتخاب کن و تحت تاتیر کارهای خلافشون قرار نگیر چراکه در بلند مدت بازنده هستن
6- همه چیز از سیگار شروع میشه7- بزرگی کوچکی ربطی به کشیدن سیگار نداره
وقتی سیستمهای اداره پست مملکت با هر کور و کچلی که تو خونشون نشستن و فرشگاه اینترنتی راه انداختن و هیچ نظارت قانونی و حقوقی هم ندارن قرارداد میبنده، آخرش هم همین میشه. فروش مواد مخدر و فیلمهای غیر مجاز و هزار کوفت و زهر مار دیگه از طریق اینترنت
اونوقت شرکتهای ثبت شده رسمی با ملیونها تومن سرمایه و پرداخت بانکی و هویت مشخص و نظارت و مالیات و بیمه و ... توی کارشون موندن و مردم بهشون اعتماد نمیکنن چرا که در فروشگاههای رسمی پول رو باید ابتدا و با کارتهای بانکی شتاب پرداخت کنن اما به این سیتمها به راحتی پرداخت میکنن چون پست مملکتمون هر آشغالی رو میبره تحویل میده و بعد پولش رو میگیره! .....
مرزهای ما مگه صاحب نداره که هر چی مواده از مرزهای ما سرازیر شده جوونهامو بدبخت کردند . خانواده هارو گرفتار و بیجاره کردند آیا اگر مورد سیاسی هم بود این مرزها اینجور بی در و پیکر بودند یا این که در کمترین مدت زمان قلع و قمعشون میکردند پس چرا برای مواد مخدر اینقدر سستی و عمد در کار هست
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل