بازدید 3700

نقشه یک ساله مستخدم برای سرقت جواهرات میلیاردی

در حالي كه مرد تاجر، «محسن»- خدمتكار قبلي- را بي‌گناه مي‌خواند، بازپرس از كارآگاهان خواست در اين باره نيز به دقت تحقيق كنند. بنابراين كارآگاهان با دريافت نيابت قضايي، راهي يكي از شهرهاي شمال كشور شده و در تحقيقات نامحسوس، پي بردند «محسن» پس از بازگشت، خانه‌اي مجلل، خودرو و تعدادي گاو و گوسفند خريده است.
کد خبر: ۱۳۰۴۱۵
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۸۹ - ۰۸:۴۳ 13 November 2010
ایران: همزمان با افشاي معماي سرقت ميلياردي جواهرات از خانه تاجر سرشناس، زن و شوهر خدمتكار بي‌گناه شناخته و خدمتكار قبلي بازداشت شد.

اوايل مهر امسال مرد ميانسالي به شعبه پنجم بازپرسي دادسراي الهيه رفت و با اعلام سرقت ميلياردي از خانه‌اش گفت: تاجر فرش هستم كه حدود 2 ماه قبل زن و شوهر جواني را به عنوان خدمتكار خانه استخدام كردم اما چند روز قبل به طور اتفاقي متوجه شدم جواهرات ميلياردي همسرم از داخل گاوصندوق سرقت شده است. حالا هم به زن و شوهر جوان مستخدم مظنون هستم و احتمال مي‌دهم سرقت كار آنها باشد.

به دنبال اين شكايت، زن و شوهر خدمتكار با دستور بازپرس نيك‌صفت به دادسراي الهيه احضار و تحت بازجويي قرار گرفتند. آنها منكر اطلاع از سرقت بودند اما تا زمان روشن شدن حقيقت، بازداشت شدند. تحقيقات از متهمان در حالي به بن‌بست رسيده بود كه كارآگاهان در جريان تحقيقات، پي بردند قبل از استخدام زوج جوان، مرد ديگري مستخدم خانه بوده كه به طور غيرمنتظره‌اي استعفا داده‌ بود.

در حالي كه مرد تاجر «محسن»- خدمتكار قبلي- را بي‌گناه مي‌خواند، بازپرس از كارآگاهان خواست در اين باره نيز به دقت تحقيق كنند. بنابراين كارآگاهان با دريافت نيابت قضايي، راهي يكي از شهرهاي شمال كشور شده و در تحقيقات نامحسوس، پي بردند «محسن» پس از بازگشت، خانه‌اي مجلل، خودرو و تعدادي گاو و گوسفند خريده است.

با توجه به سرنخ‌هاي به دست آمده، كارآگاهان محسن را دستگير و تحت بازجويي قرار دادند. متهم وقتي هيچ راه گريزي نديد، لب به اعتراف گشود و به سرقت ميلياردي با همدستي دو تن از برادرانش اعتراف كرد.

متهم پس از انتقال به دادسراي الهيه، به بازپرس نيك‌صفت گفت: حدود يك سال به عنوان خدمتكار در خانه ويلايي شاكي مشغول به كار بودم. به همين خاطر با اطلاع از وضعيت مالي وي، كليد يدك خانه و گاوصندوق را تهيه كردم و پس از تسويه حساب و به بهانه بيماري فرزندم، به شهرمان بازگشتم. چندي بعد نيز با كمك برادرانم نقشه سرقت را طراحي و اجرا كرديم. پس از سرقت مقداري از طلا و جواهرات را در بازار تجريش فروخته و با پول آن يك خانه، يك دستگاه خودرو و چندين رأس گاو و گوسفند خريدم. مابقي زيورآلات را در طويله خانه جاسازي كردم تا در فرصتي مناسب آنها را نيز به پول تبديل كنم. به برادرانم نيز سهم قابل ملاحظه‌اي دادم.

سه متهم و مالخر در حال حاضر با دستور بازپرس پرونده، بازداشت هستند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست