به گزارش تابناک به نقل از همشهری، یوسف رشیدی، استادیار پژوهشکده علوم محیطی دانشگاه شهید بهشتی اظهار کرد: استقرار استانداردهای گوناگون برای خودروها باعث کاهش آلودگی مونواکسید کربن شده است همچنین ارتقا کیفیت سوخت بنزین و گازوییل باعث کاهش غلظت مقداری از آلایندهها شده است.
وی با اشاره به مشکلات امروزی خودروهای دودزا در تهران گفت: متاسفانه وقتی مراکز معاینه فنی یک خودرو را در تهران تایید نمیکنند، مالک میتواند با همان خودرو در شهرستانها معاینه فنی بگیرد.
رشیدی بیان کرد: اقتصاد و محیط زیست ارتباط نزدیکی با هم دارند استانداردهایی مانند یورو ۵ برای ساخت خودروهای داخلی تعیین شده است، اما نمیتوان فهمید که این خودروها چقدر استانداردها را حفظ میکنند. در استانداردهای جهانی خودروهای یورو ۵ در طول عمر خود ۳ یا ۴ بار نیاز به تعویض کاتالیست پیدا میکنند در حالی که در تهران با پدیده کاتالیستهای اجارهای روبهرو هستیم.
تابناک را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید
سایت تابناک از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.