بازدید 12047

زندگي شاهانه با مال دزدي

اعضاي گروه در بهترين نقاط شهر كرج، در خانه‌هايي ويلايي زندگي بسيار مجللي را براي خود فراهم كرده بودند؛ «فضل‌الله.الف» در شهرك بنفشه، «سعيد.ع» در گلشهر، «ياسين.ع» در عظيميه، «ايوب.ع» در جهانشهر، «ايمان.ع» در عظيميه و «جمال.الف» در شهرك بنفشه و در داخل مخفيگاه‌هاي خود آنچنان تدابير و مراقبت‌هايي را مدنظر قرار داده بودند كه اطمينان داشتند به هيچ عنوان قابل شناسايي و دستگيري از سوي پليس نخواهند بود.
کد خبر: ۱۳۰۱۴۹
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۸۹ - ۰۸:۵۸ 11 November 2010
تهران امروز: باند سارقان فيوج كه با اموال دزدي زندگي شاهانه‌اي براي خود فراهم كرده بودند روانه زندان شدند.

اوايل سال گذشته با طرح شكايت‌هاي مشابه از سوي تعدادي از شهروندان در خصوص سرقت اموال آنها توسط سارقان تحت پوشش مأمور، پرونده‌اي در اين خصوص در شعبه ششم دادياري دادسراي جنايي تهران تشكيل شد.

در اطلاعات به‌دست آمده از تحقيقات انجام شده از مالباختگان مشخص شد كه سارقان با استفاده از كارت‌هاي شناسايي مجعول و در حالي كه بعضا ملبس به لباس نظامي و مجهز به گاز اشك آور، دستبند و بي‌سيم هستند خود را به عنوان مأمور معرفي و به بهانه «حمل و جابه‌جايي موادمخدر و يا پول‌هاي تقلبي» اقدام به بازرسي مالباختگان كرده و در يك لحظه با سوءاستفاده از اطمينان ايجاد شده به آنها در قالب مأمور، از غفلت افراد استفاده و در يك لحظه با سرقت وجوه نقد به سرعت از محل متواري مي‌شوند. با توجه به شيوه و شگرد استفاده شده در سرقت‌ها كه نشان از ارتكاب آنها از سوي متهمان طايفه فيوج داشت، كارآگاهان در ارديبهشت ماه سال 88، 2 سارق طايفه فيوج به اسامي حبيب.ع و محسن.ع (دو پسرعمو) را دستگير كردند.

با آغاز تحقيقات از اين دو متهم، آنها، سه همدست خود به اسامي «ايرج.گ»، «محمد.گ» ( برادر ايرج ) و «حسين.گ» ( پسرعموي ايرج و محمد ) را معرفي و با شناسايي مخفيگاه اين 3 متهم در شهر كرج، كارآگاهان در دو عمليات جداگانه همزمان در تيرماه سال گذشته، آنها را دستگير كردند.



كارآگاهان اداره پنجم در ادامه تحقيقات خود اطلاع پيدا كردند كه ساير متهمان با متواري شدن از تهران و كرج، در طول مسير حركت خود به استان‌هاي غربي و شرقي كشور نيز اقدامات مجرمانه خود را در ساير استان‌هاي كشور به‌ويژه استان‌هاي شمالي، استان خراسان رضوي، همدان، قزوين و كرمانشاه تكرار كرده‌اند.

در اين حال طبق اطلاعات واصله سارق سابقه‌دار طايفه فيوج به هويت «حسين.ع» با آموزش اعضاي خانواده و بستگانش، در سال‌هاي گذشته اقدام به راه‌اندازي گروه‌هاي سرقت تحت پوشش مأمور در طايفه فيوج كرده و تمامي اعضاي گروه و خانواده‌هاي آنها نيز توسط او هدايت مي‌شوند.

در شرايطي كه حسين و ديگر اعضاي گروه پس از اطلاع پيدا كردن از دستگيري 5 عضو گروه توسط پليس آگاهي از مخفيگاه‌هاي خود در منطقه باغستان كرج متواري و در ساير استان‌هاي كشور مخفي شده بودند، بار ديگر «حسين.ع» با تشكيل گروه‌هاي جديد سرقت و بازگشت به تهران، سرقت‌هاي خود را در تهران و استان‌هاي همجوار آن آغاز كرد. سرانجام با گذشت ماه‌ها كار شبانه‌روزي، كارآگاهان اداره پنجم موفق به شناسايي ديگر اعضاي گروه سارقان طايفه فيوج به سركردگي «حسين.ع» در شهر كرج شدند.

اعضاي گروه در بهترين نقاط شهر كرج، در خانه‌هايي ويلايي زندگي بسيار مجللي را براي خود فراهم كرده بودند؛ «فضل‌الله.الف» در شهرك بنفشه، «سعيد.ع» در گلشهر، «ياسين.ع» در عظيميه، «ايوب.ع» در جهانشهر، «ايمان.ع» در عظيميه و «جمال.الف» در شهرك بنفشه و در داخل مخفيگاه‌هاي خود آنچنان تدابير و مراقبت‌هايي را مدنظر قرار داده بودند كه اطمينان داشتند به هيچ عنوان قابل شناسايي و دستگيري از سوي پليس نخواهند بود.

با شناسايي مخفيگاه تمامي اعضاي گروه سارقان، در ساعت 3 بامداد روز 17 آبان امسال، در شرايطي كه تمامي متهمان با آرامش و اطمينان در مخفيگاه‌هاي خود در حال استراحت بودند آخرين مرحله شناسايي و دستگيري متهمان به مرحله اجرا در آمد و در 6 عمليات همزمان و دقيق، حسين.ع و ساير همدستانش دستگير و در بازرسي از مخفيگاه‌هاي آنها تعداد زيادي سلاح سرد، كارت شناسايي مجعول، ارزهاي خارجي استفاده شده در سرقت‌هاي كف‌زني، مقادير زيادي وجوه نقد سرقت شده از مالباختگان و اسناد و مدارك متعلق به افراد غير به همراه انواع خودروهاي پژو 206، زانتيا، پرايد، پژو پارس و تندر ال‌90 استفاده شده در سرقت ها، كشف شد.

سرهنگ عباسعلي محمديان، رئيس پليس آگاهي تهران بزرگ، ضمن اعلام دستور انتشار بدون پوشش چهره اعضاي اين گروه از سارقان طايفه فيوج، گفت: متهمان دستگير شده به‌ويژه سركرده آنها از مجرمان سابقه‌دار در زمينه سرقت‌هاي تحت پوشش مأمور هستند كه بارها دستگير و روانه زندان شده و برابر اعترافات صريح صورت گرفته به تعداد زيادي سرقت در نقاط مختلف شهر تهران به‌ويژه در مناطق غرب و جنوب غرب تهران، كرج، استان‌هاي شمالي كشور، استان‌هاي غربي و ساير استان‌ها اعتراف كرده اند؛ لذا از تمامي مالباختگاني كه موفق به شناسايي متهمان شده‌اند دعوت مي‌شود جهت طرح شكايات خود به اداره پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ، در خيابان وحدت اسلامي يا شعبه ششم دادياري دادسراي جنايي تهران مراجعه كنند.

همچنين از تمامي شهروندان عزيزي كه از هرگونه اقدامات مجرمانه متهمان به‌ويژه «حسين.ع» اطلاعاتي در اختيار دارند درخواست مي‌شود تا اطلاعات خود را از طريق شماره تلفن‌هاي 51055504 و 51055505 در اختيار كارآگاهان اداره پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار دهند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل