بازدید 3970

تعرفه زایمان طبیعی و سزارین یکسان می شود

دکتر مرضیه وحید دستجردی روز یکشنبه در حاشیه کنگره زنان و زایمان در بیمارستان امام خمینی (ره) گفت: در کتاب جدید تعرفه‌های وزارت بهداشت تعرفه‌های زایمان طبیعی و سزارین یکسان شد.
کد خبر: ۱۲۹۴۱۶
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۸۹ - ۱۳:۰۳ 07 November 2010
وزیر بهداشت از یکسان شدن تعرفه‌ های زایمان طبیعی و سزارین از سال آینده خبر داد.

به گزارش مهر، دکتر مرضیه وحید دستجردی روز یکشنبه در حاشیه کنگره زنان و زایمان در بیمارستان امام خمینی (ره) گفت: در کتاب جدید تعرفه‌های وزارت بهداشت تعرفه‌های زایمان طبیعی و سزارین یکسان شد.

وی با اشاره به ابلاغ کتاب تعرفه ‌ها به دانشگاههای علوم پزشکی، افزود: البته چون در ماههای پایانی سال قرار داریم تعرفه های جدید تاثیری در تعرفه ‌های امسال ندارد.

دستجردی به بسته ‌های خدمات سلامت برای زنان در قالب سیستم نظام ارجاع و پزشک خانواده اشاره کرد و گفت: همچنین بیماریهای دوران سالخوردگی مانند پوکی استخوان و بیماریهایی نظیر دیابت و فشار خون در بسته‌ های خدمات سلامت زنان در نظر گرفته شده است.
 
وی با تاکید بر حمایت بیمه ها از بسته ‌های خدمات سلامت زنان به منظور کاهش آمار زایمان سزارین، افزود: این امر نیاز به حمایت بیمه ‌ها دارد. خدمات نازایی نیز باید تحت پوشش بیمه‌ ها قرار گیرد.
 
دستجردی با اشاره به بروز سالانه حدود 7 هزار مورد جدید سرطان سینه در کشور، ادامه داد: سرطان سینه 10 درصد تمام سرطانهای کشور را تشکیل می‌دهد. متاسفانه این بیماری در کشور زمانی تشخیص داده می‌شود که غدد لنفاوی را گرفتار کرده است و اقدامات درمانی مناسب نمی‌تواند چندان طول عمر افراد را افزایش دهد.
 
وزیر بهداشت ادامه داد: 50 تا 60 درصد زنان مبتلا به سرطان سینه هنگامی به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند که تقریبا اقدامات درمانی چندان تاثیری برای آنها نخواهد داشت. در مجموع از هر 10 تا 12 زن یک زن در تمام طول عمر خود به این بیماری مبتلا می‌شود.
 
وزیر بهداشت با اشاره به امکانات در نظر گرفته شده برای انجام غربالگری سرطان سینه در زنان کشور، گفت: در مورد مراکزی که امکانات تشخیصی لازم را ندارند، دستگاههای سیار ماموگرافی در نظر گرفته‌ شده است. غربالگری سرطان سینه برنامه‌ای موظفی است که برای تمام زنان بالای 40 سال و هر سه سال یکبار انجام می‌شود.

وزیر بهداشت به انحلال دانشگاه علوم پزشکی ایران اشاره کرد و گفت: ادغام دانشگاه علوم پزشکی ایران با دو دانشگاه دیگر قطعی است و همکاریهای خوبی از جانب گروههای مختلف در این زمینه صورت گرفته است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی