بازدید 3002

گره ناگشودني اعتبارات مترو گشوده شد

اگر عمليات و روند اداري پروسه ورود واگن‌ها و تجهيزات جديد به صورت متعارف صورت گيرد تا سال آينده مي‌توانيم بخشي از اين تجهيزات را تحويل گرفته و به زودي قطعات اصلي ساخت واگن‌هاي مترو که از کشورهاي اروپايي و بعضا کشور چين راهي کشور شوند و همچنين اميد است از محموله هاي قبلي نيز طي هفته‌هاي آتي 3 قطار جديد ديگر به خطوط داخلي اضافه شود.
کد خبر: ۱۲۸۴۶۹
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۸۹ - ۱۵:۱۹ 01 November 2010
معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري تهران از گشوده شدن گره ناگشودني اعتبارات مترو به دست مديريت شهري خبر داد و گفت: از سال 85 براي ورود واگن‌هاي جديد و مورد نياز مترو قراردادي بالغ بر 630 ميليون يورو با شرکت واگن سازي تهران منعقد شد که براي گشايش LC دچار مشکلات جدي بوديم، اما با حمايت شوراي شهر و تلاش شهردار تهران LC مورد نظر گشوده شد.

به گزارش ايلنا، سيد جعفر تشکري هاشمي با بيان اينکه با گشوده شدن LC مورد نياز خريد واگن‌هاي جديد، در واقع فرصت براي جهشي بزرگ در مترو فراهم آمده است، اظهار کرد: از سال 86 بحث نياز به ورود واگن‌هاي جديد مترو مطرح بوده، زيرا خدمات رساني در خطوط 1 و2 با سرفاصله حرکت 5 دقيقه‌اي قطارها صورت مي‌گرفته، در حالي که اين قابليت وجود دارد که سرفاصله حرکت قطارها در خطوط داخلي مترو به 2 دقيقه کاهش يابد و همچنين در خط تهران - کرج نيز اين قابليت وجود دارد که فاصله حرکت قطارها را تا 5 دقيقه کاهش دهيم.

وي ادامه داد: به همين منظور از سال 85 قراردادي با شرکت واگن سازي تهران منعقد شد تا بتوانيم 35 قطار با بدنه آلومينيومي و 30 قطار با بدنه فولادي (معادل 445 واگن) براي خطوط 1،2و 4 و همچنين 160 واگن دو طبقه و 38 لوکومتيو براي خط تهران - کرج تهيه کنيم که مبلغ اين قراردارد 630 ميليون و 998 هزار و 120 يورو بود، اما براي گشايش LC اين قرارداد مشکلات جدي و زيادي داشتيم.

معاون شهردار تهران با بيان اين که طي سال‌هاي قبل در مجموع LC حدود 100 ميليون يورو از اين اعتبارات از طريق بانک ملت گشوده شد و قطعاتي به صورت CKD به ايران آمد و در شرکت واگن سازي تهران در مجموع 4 قطار توليد و 35 واگن 2 طبقه نيز براي خط تهران - کرج آماده و تحويل داده شد، گفت: بقيه LC مورد نياز اين قرداد سال‌ها بود که گشوده نمي‌شد و دچار مشکل در اين زمينه بوديم اما خوشبختانه با حمايت شهردار تهران و پرداخت بخشي از مبلغ LC به صورت نقد و بخشي ديگر با ضمانت شهرداري، اين مهم محقق شد.

وي تصريح کرد: طي سال‌هاي اخير همواره مشکل کمبود قطار از مشکلات اصلي مترو تهران بوده که متاسفانه به دليل پرداخت نشدن رديف بودجه‌هاي مصوب مترو به طور کامل و همچنين محقق نشدن اعتبارات مصوب بسيار خوب و گره‌گشايي مانند طرح برداشت يك ميليارد دلاري مترو تهران از اعتبارات صندوق ذخيره ارزي، نتوانستيم مشکل کمبود واگن‌ها را حل کنيم که با اقدام شهرداري تهران و باز شدن LC مورد نياز براي قرارداد خريد واگن هاي جديد، اميد است شاهد حل مشکلات موجود و يک تحول بسيار خوب و ارزنده در مترو باشيم.

تشکري هاشمي با بيان اين که يکي از موضوعات مورد تاکيد شهردار تهران همواره اين بوده که مردم بايد حداقل مشکلات را در ترددهاي شهري داشته باشند، گفت: با توجه به اجراي طرح هدفمند کردن يارانه‌ها و نگراني‌هايي که از جابه جايي شهروندان وجود دارد، شهرداري تهران مسووليت تامين منابع و بازپرداخت LC گشوده شده را برعهده گرفته تا مردم و شهر دچار مشکلات جدي نشوند، در اين ميان انتظار مي‌رود که دولت نيز نسبت به پرداخت کامل اعتبارات مصوب مترو اقدام کند.

وي تاکيد کرد: گشوده شدن LC مورد نياز خريد واگن‌هاي جديد مترو مي‌تواند تحول بزرگي را در مجموعه مترو به وجود آورد، به گونه‌اي که با ورود تمام واگن‌هاي مورد قرارداد، مي‌توانيم ميزان جابه جايي‌ها در مترو را به 4 ميليون نفر در روز برسانيم و سرويس دهي کاملي را نيز در خط 4 مترو تهران از شرق به غرب شهر داشته باشيم.

معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري تهران در ادامه اظهار کرد: مديريت شهري در بحث توسعه مترو تهران مصمم است و خستگي ناپذير هم در بخش توسعه خطوط و هم تامين تجهيزات و امکانات مورد نياز تلاش مي کند. گشايش LC مورد نياز براي خريد واگن‌ها و تجهيزات جديد مترو نيز برگي زرين در پرونده مديريت شهري تلقي مي‌شود که با سعي و تلاش، فرصتي بزرگ را براي پيشرفت و بهبود خدمات رساني در مترو فراهم کرده است.

وي خاطر نشان کرد: اگر عمليات و روند اداري پروسه ورود واگن‌ها و تجهيزات جديد به صورت متعارف صورت گيرد تا سال آينده مي‌توانيم بخشي از اين تجهيزات را تحويل گرفته و به زودي قطعات اصلي ساخت واگن‌هاي مترو که از کشورهاي اروپايي و بعضا کشور چين راهي کشور شوند و همچنين اميد است از محموله هاي قبلي نيز طي هفته‌هاي آتي 3 قطار جديد ديگر به خطوط داخلي اضافه شود.

تشکري هاشمي با بيان اين که از رديف اعتباري بودجه سال 89 کمتر از 25 درصد اعتبارات مصوب مترو تاکنون پرداخت شده از دولت درخواست کرد، تا با توجه به اجراي طرح هدفمند کردن يارانه‌ها براي ارايه خدمات بهتر به مردم بيش از پيش به حوزه حمل و نقل عمومي توجه داشته باشد و نسبت به پرداخت کامل و به موقع اعتبارات مترو از رديف بودجه سال جاري و همچنين اجراي طرح برداشت مترو از اعتبارات صندوق ذخيره ارزي اقدام کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار