صفحه خبر لوگوبالا تابناک
مفید صفحه خبر نسخه موبایل

قهوه بخوریم یا نخوریم؟

کافئین موجود در قهوه مزایای مختلفی دارد. این نوشیدنی 5/3‌برابر چای و کولا کافئین دارد. اما آخرین نتایج پژوهشگران نشان می‌دهد که مصرف زیاد قهوه در زنان باعث بی‌اختیاری ادراری می‌شود.
کد خبر: ۱۲۴۳۸۱
| |
2685 بازدید

همشهری‌آنلاین: قابل توجه کسانی که روزانه بیش از 3 یا 4 فنجان قهوه می‌خورند، اگرچه این نوشیدنی تلخ و خوشمزه جاذبه‌های بسیاری دارد اما مزایا و مضرات مختلفی نیز به همراه دارد.

در واقع وجود کافئین در قهوه این نوشیدنی را برای بسیاری از مردم دوست داشتنی کرده‌است. کافئین موجود در قهوه مزایای مختلفی دارد. این نوشیدنی 5/3‌برابر چای و کولا کافئین دارد. اما آخرین نتایج پژوهشگران نشان می‌دهد که مصرف زیاد قهوه در زنان باعث بی‌اختیاری ادراری می‌شود. پژوهشگران دانشگاه آلاباما دریافتند زنانی که مصرف‌کننده سطوح بالایی از کافئین هستند 70‌درصد بیشتر در معرض ابتلا به بی‌اختیاری ادراری قرار می‌گیرند.

در این مطالعات افزوده شده که مصرف 329‌میلی‌گرم قهوه در روز (‌حدود 3 فنجان‌) یا بیشتر مشکلاتی نظیر مشکلات مثانه را زیاد‌تر می‌کند. متخصصان می‌گویند که بیش از 13‌میلیون آمریکایی که بیشتر زنان هستند از این مشکل رنج می‌برند و این مشکل در طول بارداری و هنگام زایمان، یائسگی و تغییرات هورمونی به‌علت ضعف عضلات لگن تشدید می‌شود و عمدتا ناشی از پیری نیست.

آب بنوش

بارها شنیده‌ایم که بسیاری از پزشکان توصیه کرده‌اند که روزانه باید 8 لیوان آب نوشید و اینکه بدن انسان روزانه به 5/1‌لیتر آب نیاز دارد. حتی اخیرا صحبت از این است که اگر هر فرد روزانه 8 لیوان آب نخورد به بیماری‌ها‌ی مختلف ازجمله اختلال بلع مبتلا خواهد شد.

اما بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که شواهدی وجود ندارد که پشتیبان این توصیه باشد که باید روزی 5/1‌لیتر آب نوشید. نشریه جامعه متخصصان کلیه آمریکا در گزارشی از پژوهشگران اعلام کرده که نوشیدن آب باعث افزایش کارکردهای کلیه نمی‌شود بلکه به مرور موجب کاهش توانایی کلیه‌ها می‌شود.

بنابراین توصیه‌ پژوهشگران بر این است که درصورت نیاز بدن به آب فرد تشنه می‌شود و بیش از آن مصرف آب چندان ضروری نیست. در واقع این پژوهش با عنوان «تنها هنگامی که تشنه هستی، آب بنوش» اخیرا در این نشریه منتشر شده است. اما همچنان برخی از پزشکان معتقدند که باید روزانه 5/1 لیتر آب به بدن برسد.

مفید صفحه خبر نسخه موبایل
اشتراک گذاری
سفرمارکت
گزارش خطا
برچسب منتخب
# آیت الله سید مجتبی خامنه ای # عملیات وعده صادق 4 # جنگ منطقه ای # جنگ ایران و اسرائیل # جنگ ایران و آمریکا # شهادت رهبر انقلاب # مذاکرات ایران و آمریکا
نظرسنجی
آیا جام جهانی می‌تواند مانع جنگ آمریکا با ایران شود؟