بازدید 6226
تحولات مهم منطقه و جهان؛

حملات سنگین موشکی صهیونیستها به شهر رفح/ سرنگونی ۱۲ پهپاد اوکراینی در آسمان روسیه/ افزایش بی‌سابقه درخواست صهیونیستها برای فرار از اراضی اشغالی

افزایش بی‌سابقه درخواست صهیونیستها برای فرار از اراضی اشغالی؛ بمباران شدید مناطق مختلف نوار غزه؛ شهادت 30 نفر در رفح توسط صهیونیست‌ها؛ انفجارهای پی‌درپی و حملات سنگین موشکی علیه شهر رفح و سرنگونی ۱۲ پهپاد اوکراینی در آسمان روسیه از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۲۳۹۵۱۷
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۳ 27 May 2024

بین الملل تابناک: افزایش بی‌سابقه درخواست صهیونیستها برای فرار از اراضی اشغالی؛ بمباران شدید مناطق مختلف نوار غزه؛ شهادت 30 نفر در رفح توسط صهیونیست‌ها؛ انفجارهای پی‌درپی و حملات سنگین موشکی علیه شهر رفح و سرنگونی ۱۲ پهپاد اوکراینی در آسمان روسیه از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

بمباران شدید مناطق مختلف نوار غزه

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی خانه‌های فلسطینی‌ها را در شرق مسجد صلاح شحاده واقع در اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه بمباران کردند. بمباران خانه‌های مسکونی منطقه الزرقا واقع در شمال شهر غزه نیز چندین شهید و زخمی برجای گذاشت.

در همین راستا وزارت بهداشت نوار غزه اعلام کرد: هیچگاه در طول تاریخ شاهد آن نبوده ایم که این میزان از تجهیزات کشتار جمعی یکجا در برابر چشمان جهانیان برای قتل مردم بی گناه مانند آنچه در غزه رخ می‌دهد، جمع شده باشد.

بالگردهای نظامی رژیم صهیونیستی نیز به صورت گسترده مناطق جنوبی شهر غزه را به گلوله بستند.

توپخانه این رژیم نیز به صورت پی در پی محله‌های الزیتون و الصبره در جنوب شهر غزه را هدف قرار داد. منطقه الفالوجا در اردوگاه جبالیا نیز شاهد حملات هوایی و زمینی رژیم صهیونیستی بوده است.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرده بود که در نتیجه حملات ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفتم اکتبر سال گذشته میلادی نزدیک به ۳۶ هزار فلسطینی به شهادت رسیده اند.

همچنین این نهاد پزشکی فلسطینی بیان کرد که شمار کلی زخمی‌های حملات ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه از آغاز جنگ در این باریکه به بیش از ۸۰ هزار و ۴۲۰ نفر رسیده است.

افزایش بی‌سابقه درخواست شهرک‌نشینان صهیونیست برای فرار از اراضی اشغالی

رسانه‌های رژیم صهیونیستی به افزایش بی سابقه درخواست های شهرک نشینان صهیونیست برای دریافت تابعیت‌های خارجی اذعان کردند.

این رسانه‌ها گزارش دادند: ما شاهد افزایش بی سابقه درخواست اسرائیلی‌های آلمانی برای دریافت تابعیت آلمانی هستیم.

این اقدام صهیونیست‌های ساکن اراضی اشغالی در سایه ناامن شدن این منطقه برای آنها با هدف مهاجرت به کشورهای دیگر انجام می‌شود.

در زمینه تشدید روند مهاجرت معکوس از فلسطین اشغالی به موازات تداوم جنگ و فقدان احساس امنیت میان صهیونیست‌ها پیش از این وب سایت عبری «زمان اسرائیل» در گزارشی اعلام کرد: تعداد اسرائیلی‌هایی که از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ فلسطین اشغالی را ترک کرده‌اند به بیش از ۴۷۰ هزار نفر رسیده است.

بر اساس این گزارش، در میان گروه‌هایی که از ۷ اکتبر فلسطین اشغالی را ترک کرده‌اند و قصد بازگشت به آن را ندارند، جوانان صهیونیستی دیده می‌شوند که ارتش اسرائیل آنها را برای شرکت در جنگ غزه احضار کرده بود اما آنها ترجیح دادند فرار کنند.

جنایتی دیگر در رفح با بیش از ۳۰ شهید توسط صهیونیست‌ها

جنگنده‌های متجاوز اسرائیلی چادرهای آوارگان فلسطینی را در شمال غرب شهر رفح در جنوب نوار غزه بمباران کردند.

در این جنایت تا این لحظه بیش از ۳۰ فلسطینی شهید و ده‌ها نفر زخمی شدند.

جست و جو برای یافتن افراد زیر آوار مانده همچنان ادامه دارد.

همزمان دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد ارتش اشغالگر صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۱۰ مرکز اسکان آوارگان فلسطینی را در رفح بمباران کرده که طی آن بیش از ۱۹۰ فلسطینی شهید شدند.

دفتر مذکور تاکید کرد که ارتش رژیم صهیونیستی در تازه‌ترین جنایت خود، چادرها و مراکز اسکان آوارگان در شمال غرب رفح را با ۷ موشک و بمب بزرگ بمباران کرد که بر اثر آن تا این لحظه دست کم ۳۰ فلسطینی شهید و ده‌ها نفر هم زخمی شدند.

در میان شهدا و مجروحان تعداد زیادی زن و کودک هم دیده می‌شود.

سازمان امداد و نجات غزه نیز اعلام کرد بر اثر جنایت امشب در رفح افراد زیادی دچار قطع عضو یا سوختگی شدید شدند و زنان و کودکان زیادی قربانی شدند.

انفجارهای پی‌درپی و حملات سنگین موشکی علیه شهر رفح

شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه شب خونینی را از سر گذرانده است. رژیم صهیونیستی با شلیک چند موشک سنگین و قدرتمند منطقه‌ای را هدف قرار داد که بیش از ۱۰۰ هزار آواره فلسطینی در آن پناه گرفته بودند.

آمار اولیه شهدای برجای مانده در این حملات وحشیانه علیه پناهگاه‌های آوارگان فلسطینی از ۵۰ تن فراتر رفته است. همچنین ده‌ها فلسطینی بی گناه در جریان این حملات زخمی شده اند.

گزارشات رسانه‌ای همچنین از وقوع دومین انفجار در شهر رفح تنها طی ۱۰ دقیقه خبر دادند.

این در حالی است که توپخانه رژیم صهیونیستی نیز طی ساعات گذشته مناطق مختلف شهر رفح را زیر آتش گرفت.

این حملات توپخانه ای شرق و مرکز شهر رفح را در برگرفت.

رژیم صهیونیستی طی بامداد امروز به صورت گسترده مناطق مختلف نوار غزه را نیز هدف حملات هوایی و زمینی خود قرار داد.

واکنش حماس و جهاد اسلامی به جنایت صهیونیست‌ها در رفح: مسؤولیت این کشتار با دولت آمریکاست

در پی جنایت هولناک رژیم صهیونیستی در بمباران چادرهای آوارگان فلسطینی در شهر رفح و به خاک و خون کشیدن ده‌ها نفر، جنبش حماس و جهاد اسلامی این حمله وحشیانه را نتیجه حمایت امریکا دانستند.

جنبش جهاد اسلامی با صدور بیانیه‌ای تصریح کرد: این کشتار وحشتناک در رفح، جنایت جنگی جدیدی است که به سلسله جنایات نسل‌کشی دشمن علیه مردم فلسطین اضافه می‌شود.

این جنبش فلسطینی با بیان اینکه دشمن منطقه مورد هدف جنگنده‌ها را پیش از این منطقه امن برای آوارگان اعلام کرده بود، اظهار داشت: هدف گرفتن غیرنظامیان در اردوگاه‌های آوارگان در رفح بیانگر عمق شکست نظامی دشمن در میدان نبرد است.

جهاد اسلامی تصریح کرد: این جنایات دشمن صهیونیستی در غزه در نتیجه حمایت امریکا و مواضع برخی کشورهای اروپایی و دولت‌های عربی صورت می‌گیرد.

جنبش حماس نیز اعلام کرد: در این جنایت جنگی وحشتناک، ارتش رژیم صهیونیستی مرتکب کشتاری هولناک در حق شهروندان آواره فلسطینی در چادرهای برپا شده در رفح شد.

حماس با بیان اینکه ما دولت امریکا و مخصوصا جو بایدن را مسئول این جنایت علیه مردم فلسطین می‌دانیم، تصریح کرد: جنایت اشغالگران به مثابه به چالش طلبیدن، نادیده‌انگاری و بی‌اعتنایی کامل به تصمیم دیوان کیفری بین‌المللی است که خواهان توقف حملات علیه رفح شد.

حماس اظهار داشت: اگر حمایت و چراغ سبز امریکا برای یورش به رفح علیرغم حضور پرشمار آوارگان نبود، اشغالگران مرتکب این جنایت نمی‌شدند.

پیش از این، مقامات بهداشتی غزه اعلام کرده بودند در نتیجه بمباران جنگنده‌های رژیم صهیونیستی علیه چادرهای آوارگان در شهر رفح، بیش از 40 فلسطینی شهید و ده‌ها نفر زخمی شدند.

۱۲ پهپاد اوکراینی در آسمان روسیه سرنگون شدند

وزارت دفاع روسیه امروز دوشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که سامانه‌های پدافند هوایی نیروهای مسلح این کشور دیشب ۱۲ پهپاد اوکراینی را در ۴ منطقه روسیه رهگیری و منهدم کردند.

وزارت دفاع روسیه دیروز یکشنبه نیز با صدور بیانیه ای اعلام کرد که تلاش کی یف برای انجام حمله تروریستی به اهدافی در روسیه با استفاده از موشک «بلگا» خنثی شد.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، وزارت دفاع روسیه در بیانیه خود اعلام کرد که پدافند هوایی این کشور ۲ موشک «بلگا» را بر فراز منطقه بلگورود منهدم کرده است.

در بیانیه صادره از سوی وزارت دفاع روسیه در این ارتباط آمده است: سامانه های پدافند هوایی روسیه ۲ موشک پرتاب شده از سامانه موشک انداز چندگانه اولخا را بر فراز منطقه بلگورود رهگیری و منهدم کردند.

وزارت دفاع روسیه در ادامه این بیانیه خبر داد که این حادثه ساعت ۱۹:۰۰ به وقت مسکو روی داده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۱۴
چند میلیون ایرانی فراری را هم با همین منطق فرار اسراییلیها ببینید.
هیچ خبری نیست تا ترامپ بیاد تکالیف رو روشن کنه
لعنت به روسیه بزرگترین جنایتکار تاریخ بشریت حتی بدتر از انگلیس و آمریکا .
تمام کشورهای اطراف خودش را به لجن کشید در طول تاریخ .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
مرگ بر دمپایی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
خبر رو اشتباه اومدی صهیون گدا اینجا خبر جنایت صهیونیسم در حمله به چادر آواره
هاست در کمپ های مثلا امن دهن کجی صهیونیسم به حکم دادگاه بین الملل
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
۱۴:۳۵
چه شرق گدای بی سوادی هستی دلم برات سوخت
موشک جواب موشک
بیست سال پیش منزل یکی از اقوام که تاجر است مهمان بودم یکی از دوستان ایشان که یک اسکیمو بود هم از قطب شمال آمده بود .ظاهرا از اوضاع جاری جهان بی اطلاع بود ، یک سطل بستنی جلوی خودش گذاشته بود و از زیر کولر گازی تکان نمی خورد ، همینجور که شبکه خبر را تماشا می کردیم با زحمت از او پرسیدم بلاخره عاقبت این قضیه فلسطین چه میشود آیا می توانند همه سرزمین‌های اشغالی را آزاد کنند؟ گفت متاسفانه نه ، و باید امتیاز دهند . چند روز بعد به قطب برگشت، هنوز سرنيزه ای که از دندان فوک درست کرده بود را پیش خودم دارم. به نظرم فرد مطلعی بود .
حماس و جهاد اسلامی اشتباه می کنند که آمریکا را مقصر در حمله اخیر اسراییل به رفح می دانند چون بایدن بارها مخالفت خود با این امر اعلام کرده ولی نتانیاهو گوشش بدهکار نیست و مصمم است تا شعار روز اول جنگ را محقق سازد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
تو اشتباه میکنی که محموله بمب های یک تنی
آمریکا هر روزه اسرائیل فرستهده میشه رو ننی بین غربگدا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
من موندم شماها چرا در مسائل مربوط به غرب اینقدر ساده لوحید ولی به مسائل داخلی که میرسه مورو از ماست میکشید و به همه شک دارید
دارن اسراییل رو الاف میکنن . حماس هیچ وقت همه گروگانها رو آزاد نخواهد کرد .
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۲۲:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
نظری در مورد 15000 گروگانی که صهیونیست ها از فلسطینی های غزه و کرانه باختری گرفتن ندارید؟ فقط در هفت ماه اخیر حدود 1000 کودک و 7000 بزرگسال را بازداشت و به گروگان گرفتن.
احمد
| Norway |
۲۲:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
کاملا موافقم زیرا این جنگ جهت حماس نعمت است
برچسب منتخب
# انتخابات # محمدباقر قالیباف # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری