بازدید 2229

ناگفته‌های حسینی از طرح استیضاح امیرعبداللهیان

معاون پارلمانی سابق دولت می‌گوید: یک هفته بعد از ماجرای غزه می‌خواستند حسین امیرعبدالهیان را استیضاح کنند.
کد خبر: ۱۲۳۹۳۷۲
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۳ 26 May 2024

 
به گزارش تابناک، معاون پارلمانی سابق دولت گفت: از دولت رئیسی ۶ هزار سوال مطرح شد که در خصوص ۲۹ سوال نمایندگان قانع نشدند و به صحن آمد، به ایشان گفتم سحر و جادو انجام نمی‌دهیم، صحبت کردیم و نتیجه گرفتیم. مثلا در بحث استیضاح تنها یک استیضاح به نتیجه رسید و مابقی از دستور کار خارج شد، در صورتی که بعضی از وزرا چندین بار بحث استیضاح‌شان مطرح شده بود.

سید محمد حسینی، معاون پارلمانی سابق دولت در جلسه هم اندیشی معاونان پارلمانی وزارت‌خانه‌ها ضمن تسلیت شهادت رئیس جمهور و هیأت همراه ایشان گفت: هفته گذشته این زمان باورمان نمی‌شد چنین حادثه‌ای رخ دهد. شخصیتی مانند ابراهیم رئیسی خستگی را خسته می‌کرد و آرام و قرار نداشت و اوقات فراغت واژه‌ای ناملموس برای ایشان بود.

معاون پارلمانی سابق دولت بیان کرد: وقتی ایشان را با گذشته که مقایسه می‌کنیم، می‌بینم آیت‌الله چقدر تفاوت داشتند.

او با اشاره به روایتی از حضرت علی علیه‌الاسلام یادآور شد: در سال ۶۰ که سردار سلیمانی یک مربی آموزشی بودند، در زمان عادی لبخند بر لب داشتند اما در میدان نبرد جدی و مبارز بودند و یا در مورد آقای رئیسی حضرت آقا فرمود مهربان و جدی هستند. حضرت آقا فرمودند یکی از بهترین‌ها در زیر آسمان از دست رفت. همه ما متاثر هستیم که چنین شخصیتی را از دست دادیم این فکر را داشتیم که این روزهای باقی مانده تمام می‌شود و ۴ سال بعدی هم در خدمت ایشان هستیم و پروژه‌‌های نیمه‌تمام را تمام می‌کنیم. کارهای ایشان یکی بعد از دیگری به نتیجه می رسد.

حسینی با بیان اینکه امیدوارم بتوانیم پرچم ایشان را برافراشته و خدمات ایشان را ادامه دهیم، گفت: همدلی و همراهی اینچنینی در مجلس سابقه نداشته است. آقای رئیسی می‌گفتند بحث‌ها و نظرات خودتان را بگویید اما خارج از دولت انسجام داشته باشید. هنگام رأی اعتماد برخی از وزرا رأی اعتماد بالایی داشتند، مثلا آقای امیر عبداللهیان ۲۷۹ رأی آورد.

او افزود: از دولت آقای رئیسی ۶ هزار سوال مطرح شد که در خصوص ۲۹ سوال نمایندگان قانع نشدند و به صحن آمد به ایشان گفتم سحر و جادو انجام نمی‌دهیم صحبت کردیم و نتیجه گرفتیم. مثلا در بحث استیضاح تنها یک استیضاح به نتیجه رسید و مابقی از دستور کار خارج شد، در صورتی که بعضی از وزرا چندین بار بحث استیضاح‌شان مطرح شده بود.

حسینی گفت: در سفرهایی به دعوت نمایندگان انجام می‌شد ما می‌رفتیم. بحث می کردیم و قانع می‌شدیم.

معاون پارلمانی سابق دولت یادآور شد: یک هفته از ماجرای غزه گذشته بود یکی از نمایندگان در مجلس گفت آقایان مجلس چرا آقای امیرعبداللهیان را استیضاح نمی‌کنید، رفتم بالای سرش و گفتم مرد حسابی شرایط کشور و منطقه را درک نمی‌کنید؟ می‌گویید آقای امیرعبداللهیان را استیضاح کنند؟ گفت برای حوزه انتخابیه من کاری نکردید، گفتم چرا کاری نکردیم، حال کاری هم نکرده باشیم باید در حال حاضر شرایط منطقه و کشور را در نظر بگیریم و منافع ملی را در نظرم بگیریم.

حسینی اظهار داشت: این بار شهدا را از صف اول چیدند، آقای رئیس‌جمهور، آقای امیرعبداللهیان، آقای استاندار و آقای آل هاشم همگی از صف اول بودند.

منبع: ایلنا

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# انتخابات # محمدباقر قالیباف # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری