بازدید 3061
۷

ممنوعیت استفاده از عناوین غیرواقعی «دکتر و مهندس»

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قزوین در نامه‌ای به مدیران استانی متذکر شد: مطابق ماده واحده قانون مجازات استفاده غیرمجاز از عناوین علمی مصوب 1388، استفاده از عناوین علمی غیرواقعی همچون "دکتر و مهندس" در مکاتبات اداری و در تبلیغات عمومی جرم تلقی می شود.
کد خبر: ۱۲۳۹۳۵۰
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۳ 26 May 2024

 

به گزارش تابناک به نقل از ایلنا ، حسین رجبی با اعلام این خبر گفت: متاسفانه در کشور ما مدرک گرایی به عنوان یک معضل اجتماعی رواج یافته و موجب شده تا افراد به استفاده از عناوین علمی غیرمجاز متوسل شوند.

وی ادامه داد: به همین جهت استفاده از عناوین مختلف شغلی متضاد با مدارج تحصیلی افراد از قبیل "دکتر و مهندس" در دستگاه ها، نهاد ها و رسانه افزایش یافته است.

رجبی با بیان اینکه این موضوع به تمامی دستگاه ها ابلاغ شده است، گفت: به موجب ماده واحده قانون مجازات استفاده غیرمجاز از عناوین علمی مصوب 1388، استفاده از عناوین غیر واقعی، منوط به داشتن مدرک علمی معتبر از مراکز علمی و دانشگاهی داخلی یا خارجی مورد تایید رسمی وزارت خانه های علوم، تحقیقات و فناوری یا بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و شورای عالی انقلاب فرهنگی است

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قزوین خاطر نشان کرد: در صورتی که افراد فاقد مدارک معتر تحصیلی بوده و از این عناوین چه در مکاتبات اداری و چه در تبلیغات عمومی از طریق وسایل ارتباط جمعی از جمله رادیو، تلویزیون، روزنامه، مجله، سایت، یا سخنرانی در مجامع و یا انتشار اوراق چاپی یا خطی استفاده کنند، مجرم تلقی شده و طبق "قانون مجازات استفاده غیر مجاز از عناوین علمی" با آنان برخورد خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۷
بسیار کار خوب و پسندیده ای است .اعتبار علم و دانش مدرک توسط بعضی از مدیران دون مایه آسیب دیده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
من هم موافقم. کار خوبیه. ولی اینکه چرا الان و به این صورت مطرح میشه، باعث نگرانی است. احتمالا قصد تسویه حساب با اشخاصی وجود دارد و این قانون، مستمسک خوبی می تواند باشد.
طرف یه مدرک تغذیه معلوم نیست از کجا گرفته داره بعد با رانت شد مدیرعامل یه شرکت فنی تازه به این هم راضی نیست اگه بهش نگفتیم مهندس یا جناب دکتر میخواد درشته قورتمون بده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
حالا شما خودشو ناراحت نکن وگرنه درشته قورتت میده!
چه عجب! خوابیم یا بیداریم؟ نمردیم و یم دستورالعمل درست و درمون در این مملکت دیدیم. حالا با کشوری کردن این دستورالعمل دولتیون باید ماست هاشون را کیسه و القاب خیلی ها خواهد پرید
مدرک تحصیلی افتخار انسان نیست بلکه انسان بایستی افتخار آن باشد و با مهارت خود در رشته تحصیلی مربوط آن را اثبات نماید. نقل است که در غرب با بها دادن به مهارت، تکیه و حرص بر گرفتن مدارک تحصیلی را حنثی نموده اند.
خیلی خوب است. در اینستاگرام هم با دکترهای تقلبی برخورد کنید.

طرف رفته الکی یک مدرک پولی DBA گرفته می گوید دکتر هستم. یکی از مدیران هم رفته دانشگاه غیرانتفاعی یکی از شهرهای دورافتاده یک مدرک بدون شرکت در کلاس گرفته باز دکتر شده.
برچسب منتخب
# انتخابات # محمدباقر قالیباف # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری