بازدید 3801
رئیس کل دادگستری استان قزوین خبر داد؛

آزادی ۸۰ زندانی قزوین در راستای اجرای دستور اژه ای

رئیس کل دادگستری استان قزوین از آزادی ۸۰ نفر از زندانیان به دنبال دستور رئیس قوه قضائیه مبنی بر بهره‌مندی زندانیان واجد شرایط از ارفاقات قانونی خبر داد.
کد خبر: ۱۱۵۳۱۱۶
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۸ 03 December 2022

 

به گزارش تابناک به نقل از مهر، پنجم آذر ماه به دنبال دستور ویژه رئیس قوه قضائیه به مراجع قضائی مبنی بر بهره‌مندی زندانیان از ارفاقات قانونی و بازگشت آنان به آغوش گرم خانواده شأن که به‌دنبال پیروزی ملی‌پوشان تیم ملی فوتبال کشورمان برابر ولز صورت گرفت، علی شعبانی، رئیس کل دادگستری استان قزوین از آزادی ۸۰ نفر از زندانیان واجد شرایط به‌منظور عملیاتی‌سازی دستور ریاست قوه قضائیه خبر داد.

رئیس کل دادگستری استان قزوین در همین زمینه بیان کرد: با عنایت به تدبیر رئیس قوه قضائیه به‌منظور کاهش جمعیت کیفری، اقدامات لازم در خصوص شناسایی زندانیان واجد شرایط صورت گرفت که خوشبختانه امروز شاهد آزادی این تعداد از زندانیان با استفاده از نهادهای ارفاقی و ظرفیت‌هایی که قانونگذار پیش بینی کرده هستیم.

حسین رجبی، دادستان عمومی و انقلاب قزوین نیز در این مراسم گفت: کاهش ۲۰ درصدی جمعیت کیفری استان با استفاده از نهادهای ارفاقی و راهکارهای قانونی برای سال ۱۴۰۱ هدفگذاری شده است که امیدواریم با برنامه ریزی های صورت گرفته و تلاش‌های مضاعف همکاران قضائی شاهد تحقق آن تا پایان سال باشیم.

وی با اشاره به اینکه برخی از اشخاصی که در جریان قضایا و اتفاقات اخیر بازداشت شده بودند نیز در میان زندانیان آزاد شده قرار دارند، عنوان کرد: در نهایت طی روزهای اخیر، ۸۰ نفر از زندانیان با اتخاذ تدابیر قانونی از زندان آزاد شدند و به آغوش خانواده خود بازگشتند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار