بازدید 13988
گمانه زنی‌ها در تابناک

اینجا خیابان «رئیسی» بالاتر از میدان «شهدای خدمت»؛ کدام خیابان تهران تغییر نام می‌دهد؟

اعضای شورای شهر و دیگر مقامات مرتبط، اقبال بیشتری به تغییر نام میدان پاستور به نام شهدای خدمت و خیابان پاستور به نام ابراهیم رئیسی نشان دادند.
کد خبر: ۱۲۳۹۱۱۴
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۷ 25 May 2024

تابناک ـ آیت الله سید ابراهیم رئیسی، خادم‌الرضا (ع)، هشتمین رئس جمهور ایران، عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد «قیز قلعه‌سی»، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی گشت و همزمان با شب ولادت علی ابن موسی الرضا (ع) شهید شد.

از همان لحظات اولیه اعلام خبر شهادت، گمانه زنی‌ها پیرامون نامگذاری یک معبر در تهران به نام ابراهیم رئیسی آغاز شد.

هرچند اصل این گمانه زنی یعنی تغییر نام معبری در تهران به نام ابراهیم رئیسی، سریع توسط سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران تایید شد، تاکنون در مورد گزینه‌های نهایی، هیچ یک از مقام‌های شهری اظهارنظر نکردند.

یک رسانه، اما در گزارشی از «بزرگراه آزادگان محدودۀ اتوبان آیت‌الله سعیدی تا سه‌راه افسریه»، «خیابان خاوران و بزرگراه امام رضا از میدان خراسان تا سه راه افسریه»، «خیابان کارگر جنوبی حدفاصل میدان انقلاب تا میدان راه آهن» و «بزرگراه بعثت حدفاصل میدان بهمن تا سه‌راه افسریه» به عنوان ۴ گزینه احتمالی تغییر نام، یاد کرد.

کدام خیابان تهران به نام رئیسی نامگذاری می‌شود؟

اما در ساعات‌ اخیر نام دیگری در پشت پرده شنیده می‌شود که به نظر می‌رسد، گزینه محتمل‌تری در میان گزینه‌ها باشد؛ «میدان پاستور».

بر اساس برخی از گزارش ها، اعضای شورای شهر و دیگر مقامات مرتبط، اقبال بیشتری به تغییر نام میدان پاستور به نام شهدای خدمت و خیابان پاستور به نام ابراهیم رئیسی نشان دادند و شانس این گزینه از دیگر گزینه‌ها نیز حداقل تا تنظیم این خبر بیشتر است. 

براساس این گزارش تا چند روز آینده، شورای اسلامی شهر تهران این موضوع را تعیین تکلیف می‌کند و نام ابراهیم رئیسی در یکی از معابر اصلی شهر به یادگار ثبت خواهد شد.

پیش از شورای شهر تهران، ظاهرا شورای شهر اردل در استان چهار محال و بختیاری، تصمیم گرفته بودند تا خیابان مقابل فرمانداری این شهر را به نام شهید رئیسی نامگذاری کنند.

البته برخی از کارشناسان و شهروندان، تغییر نام خیابان ها و یا محلات را با درگذشت و یا شهادت چهره های مهم، چندان اصولی نمی دانند و معتقدند بهتر است به جای تغییر نام های قبلی، در فعالیت های جدید شهری، ساخت شهرک، خیابان و یا جاده جدید، در اولین فرصت، از اسامی مذکور استفاده شود. هر چند در مقابل عده ای برجسته سازی سریع تر چنین نامهایی را، حتی با تغییر اسامی خیابان های قدیمی تر، کاری ارزشمند و شایسته می شمرند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# انتخابات # محمدباقر قالیباف # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری