بازدید 124775
در گفت‌وگو با تابناک مطرح شد؛

ناگفته‌های پزشک رئیس جمهور؛ از اُفت فشار یک رئیس جمهور تا ماجرای سکته یکی از اعضای دولت / دو عارضه و مشکل پرتکرار در مقامات

شاید برای همه سوال باشد که دقیقا برای یک رئیس جمهور چه پروتکل‌های پزشکی رعایت می‌شود.
کد خبر: ۱۲۳۹۱۰۵
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۸ 25 May 2024

تابناک ـریحانه شیشه‌گر:  شاید برای همه سوال باشد که دقیقا برای یک رئیس جمهور چه پروتکل‌های پزشکی رعایت می‌شود.

خبرنگار تابناک با پزشکی که حدود شش سال پزشک ویژه دو رئیس جمهور ایران بوده، گپ و گفتی صمیمی انجام داده است.

اغلب آنچه در این گفت‌وگو مطرح شد، با توجه به ملاحظات امنیتی غیرقابل انتشار بود، با وجود این، خواندن برخی از نکات خالی از لطف نیست.

 به دلیل ملاحظات امنیتی نام پزشک حذف شده است

ناگفته های پزشک رئیس جمهور/ ماجرای سکته یکی از اعضای دولت چه بود؟

این پزشک می‌گوید در دوران حضور در تیم رئیس جمهور بر دو نکته تاکید داشته: اول آزمایش‌های دوره‌ای و دومی همراهی در سفر‌های استانی.

 او ادامه می‌دهد: نیرو‌های اورژانس همیشه باید در مکان‌هایی که رئیس جمهور حضور دارند، آماده باش باشند، چون هر اتفاقی ممکن است بیفتد.

پزشک یکی از روسای جمهور پیشین ایران معتقد است، یک سردرد ساده رئیس جمهور در مواقع حساس می‌تواند تبعات جبران ناپذیری برای کشور داشته باشد؛ به همین دلیل، باید تیم پزشکی به همراه تجهیزات همیشه در کنار مقام دوم کشور باشد.

حضور پزشک حاذق در پروازهای رئیس جمهور الزامی است

او با اشاره به پرواز‌های مکرر روسای جمهور، عنوان می‌کند: با توجه به آمار بالای سفر‌های استانی و همچنین سفر‌های بین المللی لازم است که پزشکی حاذق در هواپیما حضور پیدا کند تا در مواقع حساس، مجبور به فرود اضطراری و بازگشت به مبدا نشوند.

وقتی یکی از اعضای هیئت دولت دچار سکته شد

این پزشک متخصص ادامه می‌دهد: در یکی از پرواز‌ها یکی از اعضای هیئت دولت دچار سکته شد، اما به دلیل حضور تیم پزشکی و تجهیزات کامل احیا و در تهران به سی سی یو منتقل شد.

حضور پزشک ویژه تشریفاتی نیست

وی با انتقاد برخی که حضور تیم پزشکی در کنار مقامات ارشد را امری تشریفاتی می‌دانند، گفت: اگر حضور تیم پزشکی جدی گرفته نشود، ممکن است اتفاقات جبران ناشدنی برای کشور رخ دهد.

آیا غذای رئیس جمهور توسط تیم پزشکی چک می‌شود؟

پزشک ویژه یکی از روسای جمهور پیشین در پاسخ به پرسشی، مبنی بر اینکه آیا غذای رئیس جمهور توسط تیم پزشکی چک می‌شود یا خیر، گفت: یکی از وظایف مهم تیم پزشکی، بررسی تصادفی غذا‌های رئیس جمهور ـ چه در نهاد ریاست جمهوری و چه در سفر‌های استانی و بین المللی ـ است، چون بحث بیوتروریسم خیلی جدی است.

او از گرفتگی عضلانی و افت فشار به عنوان دو مشکل پر تکرار پزشکی یاد کرد و افزود: قبل از یکی از سخنرانی ها، آقای رئیس جمهور دچار افت شدید فشار گشت و با سرم تراپی و اقدامات پزشکی مشکل برطرف شد.

ناگفته های پزشک رئیس جمهور/ ماجرای سکته یکی از اعضای دولت چه بود؟

تخصص پزشک ویژه رئیس جمهور چیست؟

آیا پزشک رئیس جمهور باید در همه حوزه‌ها متخصص باشد؟ این سوالی بود که تابناک از این پزشک پرسید و او این گونه پاسخ داد: پزشک رئیس جمهور باید اطلاعات جامعی از تمامی حوزه‌ها داشته باشد و در مواردی با متخصصین معتمد مشورت کند. بنده در مواقعی بدون نام بردن از رئیس جمهور از متخصصین متعمد مشورت می‌گرفتم و سپس تصمیم گیری می‌کردم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# انتخابات # محمدباقر قالیباف # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری