بازدید 20237
بازی دوم ضعیف تر از نمایش اول

لیگ ملت‌ها ۲۰۲۴؛ ایران در تور والیبال ایتالیا گیر کرد | رئیس جوان، توپ حاشیه را بر زمین می خواباند؟!

این که تیم ملی ایران از سطح اول والیبال جهان فاصله می‌گیرد، دغدغه مهم برخی از کارشناسان و علاقه مندان این ورزش است که معتقدند دیگر نمی‌توان به شگفتی مردان مقابل تیم‌هایی چون ایتالیا دل بست. و البته در کنار این، باید به جوانی تیم و ضرورت برنامه ریزی کادر فنی و فدراسیون و دور شدن از حاشیه ها نیز اشاره و تاکید داشت.
کد خبر: ۱۲۳۹۰۷۵
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۵:۰۰ 25 May 2024

لیگ ملتها ۲۰۲۴: باخت برق‌آسای ایران به ایتالیا | تیم ملی زنگ تفریح والیبال دنیا | دستپخت نایب‌رئیس زندانی در دوبی برای فدراسیون و رئیس جوان

دومین شکست والیبال ایران در لیگ ملت‌های ۲۰۲۴ رقم خورد و رویای صعود به المپیک پاریس با این نمایش‌ها دورتر شد.

به گزارش تابناک ورزشی؛ تیم ملی ایران در دومین دیدار خود در فصل ۲۰۲۴ لیگ ملت‌های والیبال از نخستین دقیقه بامداد امروز (شنبه) در برزیل به مصاف ایتالیا، تیم چهارم رنکینگ جهانی رفت و با نتیجه سه بر صفر شکست خورد.

ترکیب استارت ایران: محمدطاهر وادی، مهدی جلوه، ولی‌زاده، امین اسماعیل‌نژاد، مرتضی شریفی، مبین نصری و محمدرضا حضرت‌پور

سرمربی: موریس موتا پائز 

ترکیب استارت ایتالیا: سیمونه جیانلی، روبرتو روسو ،جانلوکا گالاسی ،یوری رومانو ،الساندرو میکلتو، دنیل لاویا و بالاسو

سرمربی: فردیناندو دی‌جورجی

رئیس جوان فدراسیون این روزها بیش از هر زمان دیگری به تدبیر و راه برون رفت از شرایط فعلی می اندیشد. ایتالیا تیم قدرتمندی است، اما کارشناسان معتقدند فاصله ایران هم از والیبال در سالهای اخیرش، رفته رفته بیشتر می شود. آیا کمیته فنی مورد ادعای مرادی در دوره سرپرستی، از پشت پرده بیرون می‌آید؟

توقع پیروزی تیم ملی والیبال ایران مقابل غول‌های ایتالیا که از نظر سابقه و بازیکن، همیشه یکی از قدرت‌های بلامنازع والیبال جهان بوده است، از اول هم انتظاری بی‌مورد بود، به خصوص وقتی تیم ایران در سال‌های تغییر نسل، هنوز ترکیب جدید خود را پیدا نکرده و بازیکنانش در حال کسب تجربه با مربیان خود هستند، اما آنچه بامداد شنبه دیده شد، واگذاری نتیجه بازی در سطح ضعیف و با فاصله زیاد از سطح اول دنیا بود.

ایتالیا در عمل، برتری تکنیکی و تاکتیکی خود را به رخ ایران کشید. آن‌ها در حمله و دفاع روی تور، کاملاً برتر از ایران عمل کردند و در ست نخست ۲۵ بر ۱۹ برنده شدند.

لیگ ملتها ۲۰۲۴: باخت برق‌آسای ایران به ایتالیا | تیم ملی زنگ تفریح والیبال دنیا | دستپخت نایب‌رئیس زندانی در دوبی برای فدراسیون و رئیس جوان

ایتالیا که در مسابقات انتخابی المپیک، ناکام ماند با توجه به رنکینگ بالای خود در سایت فدراسیون جهانی، تا حدود زیادی به حضور در پاریس امیدوار بود؛ اما هیچ یک از اعضای کادر فنی و بازیکنان این تیم نمی‌خواستند تا حضورشان در المپیک با اما و اگر همراه شود.

از طرف دیگر به نظر نمی‌رسید که توان فنی تیم ایران برای رویارویی با ایتالیا کافی باشد. با این حساب ست دوم نیز با نتیجه ۲۵ بر ۱۸ به سود حریف اروپایی پایان یافت. بازیکنان ایران تا پایان ست دوم، حتی یک دفاع منجر به امتیاز هم انجام نداده بودند.

در این باره باید گفت، از سر تکان دادن و نگاه خشمگین پائز سرمربی برزیلی تیم ملی ایران، مشخص بود که از عملکرد شاگردانش ناراضی است و کاری هم از دستش برنمی‌آید که برای فرار از شکست یا حتی قبول شکستی آبرومندانه انجام دهد.

آمار بالای دفاع روی تور موفق ایتالیا باعث شد تا وادی و اسماعیل‌نژاد در ست سوم جای خود را به کریمی و بربست بدهند. بازیکنان ایران، ناامیدانه و پراشتباه، بر خلاف شعار‌های سرمربی به بازی در ست سوم ادامه دادند تا سرانجام در این ست هم ۲۵ بر ۱۱ شکست را پذیرفتند. ایتالیا در حالی در ست سوم به امتیاز ۲۰ رسید که امتیاز‌های ایران هنوز تک رقمی بود!

 

شرح ست‌ها

ست اول (۲۵-۱۹) به سود ایتالیا: ایران در ابتدای ست جلو بود اما رفته‌رفته اتفاقات بازی با صربستان تکرار شد و لاجوردی پوشان کامبک زدند. پائز بارها به مرتضی شریفی توصیه کرد که ضربات آخر خود را با دقت بزند اما آسمان را هدف می‌گرفت. ایران در توپ‌گیری مشکل‌های فراوانی دارد و تقریبا تمام توپ‌ها در زمین ما می‌خوابد. شریفی در امتیاز ۲۱-۱۷ هم با یک سرویس بد، امتیاز ۲۲ را به ایتالیا هدیه داد. میلاد عبادی‌پور که کاپیتان تیم‌ملی است و کوله‌باری از تجربه دارد، در امتیاز بعدی خطای تور کرد تا کار ایتالیا برای پیروزی در این ست راحت‌تر شود. امتیاز آخر ایتالیا هم با یک دفاع خوب به دست آمد تا ایران باز هم کامبک بخورد.

ست دوم (۲۵-۱۸) به سود ایتالیا: اوضاع ایران اصلا خوب نیست. در ست دوم هم بد بودیم و نه در حمله کیفیت لازم را داشتیم و نه در دفاع و دریافت. دریافت‌های ایران به شدت ضعیف است و توپ به پاسور نمی‌رسد که حمله خوبی شکل بگیرد. ناهماهنگی در تیم به چشم می‌آید و دو ست را سنگین از ایتالیا باختیم.

ست سوم (۲۵-۱۱) به سود ایتالیا: چیزی برای نوشتن نیست، به معنای واقعی کلمه افتضاح هستیم. نباید امیدی برای صعود به المپیک داشت. تیم ملی ایران ضعف‌های زیادی دارد و این اختلاف امتیاز به هیچ‌وجه در شان تیمی که سابقه چهارمی در مسابقات را دارد نیست.

 

المپیک را فراموش کنید

تیم ملی ایران در بازی نخست خود در این چارچوب سه بر یک مغلوب صربستان شده بود. همین صربستان به آسانی در سه ست، مغلوب ژاپن شده است تا مشخص شود فاصله والیبال ایران با رقیب آسیایی خود ژاپن هم تا چه حد زیادتر شده است. 

وضع کنونی والیبال ایران، حاصل مدیریت طولانی محمدرضا داورزنی و عدم سرمایه گذاری در دوره او و البته بی تجربگی و گیج زدن در دوره تقوی رئیس جوان فدراسیون است که توان بازسازی نسل والیبال ایران را هم ندارد و از قدرت مدیریتی مرحوم یزدانی خرم و سالهای میانی داورزنی بی‌بهره است.

روابط خصوصی، والیبال ایران را بلعیده و دیگر امیدی برای کشف استعدادها با مربیانی که در رده‌های پایه یکروز سابقه مربیگری نداشته‌اند، نمانده است.

والیبالی که براساس اخبار رسیده، نایب رئیس آن، در امارات بازداشت شده است و ظاهرا دارای مشکل بدهی های کلان اقتصادی است، و با تیمی جوانتر از همیشه در میادین ظاهرا می شود، می تواند رئیس جوان را دچار چالش کند؛ اتفاقا امروز عرصه ای است که تدابیر مربیان و نیز تدبیر رئیس فدراسیون در حل مشکلات و رفع حاشیه ها، بیش و پیش از همه، نیاز است. وگرنه احتمالا با پی گیریهای بسیار از وزارت ورزش مواجه شئ.

برنامه سایر بازی‌های ایران در هفته نخست لیگ ملت‌ها

ایران - کوبا، ۶ خرداد ۱۴۰۳، ساعت ۳:۳۰

ایران - آرژانتین، ۷ خرداد ۱۴۰۳، ساعت ۰۰:۰۰

 

گاف سرپرست تیم ملی و ضربه‌ای دیگر به والیبال ایران 

گاف امیر خوش‌خبر سرپرست کهنه‌کار والیبال ایران در برزیل، دامن تیم ملی را گرفت و دست پائز را در پوست گردو گذاشت.

سرمربی تیم ملی والیبال، برای جدال با ایتالیا امیرحسین اسفندیار و متین احمدی را در ترکیب ۱۴ نفره ایران جایگزین میثم صالحی و مصلح آبادی فراهانی کرد که این موضوع در سیستم وی آی اس فدراسیون جهانی ثبت شد، ولی این تغییر به دلیل عدم اعلام بموقع این موضوع از سوی راهنما و رابط تیم ایران و مسئولان کمیته برگزاری محلی به ناظر فدراسیون جهانی مورد پذیرش ناظر قرار نگرفت و ناظر فدراسیون جهانی والیبال از حضور امیرحسین اسفندیار و متین احمدی در بازی با ایتالیا ممانعت کرد. این موضوع با اعتراض شدید تیم ملی والیبال ایران همراه شد.

این در حالی بود که در سیستم وی ای اس و سایت فدراسیون جهانی، نام امیرحسین اسفندیار و متین احمدی در فهرست ۱۴ نفره ایران مقابل ایتالیا قرار دارد.

بر اساس قوانین جدید فدراسیون جهانی در لیگ ملت ها، هر تیم می تواند ۱۸ بازیکن را در لیگ ملت ها همراه خود داشته باشد که شب قبل از بازی پیش از اعلام بولتن روزانه باید تغییرات تیم ها در سیستم وی ای اس ثبت و به ناظر فنی اطلاع داده شود که تغییرات تیم ایران پیش از مهلت یاد شده در سیستم ثبت و در سایت فدراسیون جهانی والیبال نیز نمایش داده شد، ولی توسط کمیته برگزاری و تیم وی آی اس فدراسیون جهانی والیبال این تغییر به ناظر مسابقات اطلاع داده نشد که این موضوع منجر به جلوگیری از بازی اسفندیار و احمدی شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۳
انتشار یافته: ۲۸
وقتیکه مربی یک ماه قبل از بازی ها انتخاب بشه نتیجش همینه دیگه. المپیک پیشکش از لیگ ملت ها سقوط می کنیم.
این مربی عجیب ونالایقی که برای تیم ملی آوردند نتایجش همین میشود.مسئولان فدراسیون والیبال باید عزل ومواخذه شوند ومعلوم شود هدف از آوردن این فردعجیب به عنوان مربی چه بوده؟
خوشحال شدم که باخت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۵
شما حتما برو دکتر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۵
ميشه دليل خوشحالي خودت رو هم بنويسي ؟ حدسم اينه كه ايراني نيستي .
وقتی یهو جوگیر میشید و بهترین مربیانی که نتایج طلائی آوردن میزارین کنار
وقتی به جای تمرکز روی ساخت نسل بعدی روی حرفای تیم فعلی تمرکز میکنید که چی گفته
و در کل وقتی به جای شایسته سالاری دنبال پارتی بازی و دست بوس پروری هستین

هیچوقت نمیتونید توی بازی های تیمی موفق باشید . حتی اگر شانسی تمام عوامل یکجا جمع
مملکت داغون شده است ...چیزی برای دلخوشی وجود ندارد ....
پاسخ ها
خودم
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۵
پس به کارت برس
وقتی یک ورزشی نتیجه نمیگیره نباید مربیش رو عوض کرد باید رئیس فدراسیونش رو عوض کرد ، مثلا فوتبال یا الان هم که والیبال .
وقتی شبکه 3 سیما با مجری گری آقای بهزاد کاویانی درهربازی چه برد چه باخت آقای عطایی را زیر سئوال میبرد الان چرا ساکت شد.
از اول مشخص بود که این اتفاق خواهد افتاد. علل شکست را در بازیکنان و کادر فنی جستجو نکنید. مقصر مدیریت افتضاح فدراسیون و وزارت ورزش هست.
مربی گمنام خارجی آوردند که کاسه کوزه را سرش بشکنند و راحت اخراجش کنند.
خب نسل طلایی والیبال ما کنار رفته و این نسل جوان هست و حالا حالا باید تجربه کسب کنه .
فساد در کشورر غوغا میکنه درفوتبال و والیبال و کشتی...وصنعت و همه جا هیچ انتظاری باید نداشت
دبیر فنی!!! ایشون رو باید کنار گذاشت
مقصراصلی افرادی مثل موسوی غفور معروف سایر لژیونرهاهستن که بوی پول به مشام شون رسیده ودیگه حاضرنیستن برای اعتلاوسربلندی کشورشون قدمی بردارن وتوی این موقعیت حساس تیم ملی روتنهاگذاشتن واقعا دم ملی پوشان فوتبال گرم مثل انصاریفرویاامیری حاج صفی که علی رغم داشتن قرارداد ملیونی پشت به هموطنانشون نکردن ازقدیم گفتن خداوند هرچی به ادم میده قبلش لیاقتشوبده
غییییییرت
این مربی را آوردند تا کاسه و کوزه های کم کاریهای خود را سر این بنده خدا بشکنند!وگرنه در این حدود 2 سال با مربیهای دیگر نتیجه چه بوده؟!همیشه نتایج نزولی بوده است.
مگه متوسط سن قهرمانان جهان چقدره؟
چرا اینقدر برای شکستها توجیه و دلیل الکی میارین؟!!!!
همش شکستها رو میندازین به دوش جوانی تیم!!!!!
فدراسیون والیبال باید جوابگو وتمام کارکنان آن عزل گردد
با اینکه شانس راه یافتن ایران در این مسابقات برای المپیک تقریبا غیر ممکن بود همین نتایج ضعیف را می توانستیم با یک مربی ایرانی نیز بگیریم و چه بسا بهتر از آن را و دوم اینکه باید کسانی که به آمدن این مربی ناشناس رای داده اند هزینه چند میلیاردی که به آن مربی صرف شده از آنها گرفته شود.
خودتون خسته نشدین انقدر که باختین
اصلا ربطی به مربی نداره ۸۰درصد بازیکنها بدرد تیم ملی نمیخورن یعنی وقتی مطمئن هستن همیشه انتخاب میشن انگیزه ای ندارن برای بهتر شدن.من موندم اینا از دور قبل اینهمه اردو رفتن و تمرین کردن کدوم یکی بهترشدن؟هیچکدوم یکی از یکی بدتر فقط باید مربی خوب گذاشت (اگه همین اقا خوبه نگه داشت اگه نه یکی دیگه)و بیشتر این بازیکن های فعلی رو پرت کنن بیرون بجاش بازیکن باانگیزه بیارن
یکی از بدترین بازیهای تیم ملی والیبال طی چند سال گذشته بود. بجز حضرت پور بقیه کیفیت بازیکنان مثل بازی محلات بودند. کاش تیم ملی جوانان و یا نوجوانان و با کادر فنی خود بجای این بازیکنان اعزام میشدند تا برای آینده یک تجربه ای پیدا می کردند
قابل توجه انهایی که فکر میکنند مربی خارجی معجزه میکند
حیف پول بیت المال
بدترین تیم والیبال ملی که بسته شده همین تیمه خصوصا عبادی پور که نمی‌دونم کدوم عقل کلی اونو کشف کرد
این بی عرضه ها چند ساله از جوون گرایی به خصوص تو پست پاسور میترسن ، اگه الان به جای وادی جواد کریمی رو بزارن حداقل چند سال بعد یه تیم خیلی خوب میشن
یا از مربی ایرانی استفلده میکردید یا اگه میخوایید مربی خارجی بیارید گدا بازی درنیارید یه مربی طراز اول بیارید. الان فقط الکی هزینه کردید و نتیجه هم نداره
الان این مربی چه برتری نست به عطایی داره؟؟؟ شدیم مضحکه تیمای دیگه
برچسب منتخب
# انتخابات # محمدباقر قالیباف # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری