بازدید 1648

توصیه های انتخاباتی امام جمعه قم

امام جمعه قم بر پیروی خط مشی رئیس جمهور فقید، دولتمردان انقلابی و رهبری تاکید کرد و گفت: مردم با شرکت حداکثری در انتخابات و انتخاب صحیح کاری خواهند کرد که کشور از پیشرفت و سعادت عقب نماند.
کد خبر: ۱۲۳۹۰۰۸
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۷ 24 May 2024

 به گزارش تابناک، سیدمحمد سعیدی گلپایگانی خطیب امروز در خطبه‌های نماز جمعه قم در مصلی قدس بیان کرد: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید؛ هنگامی که به منافقین معاند و عناصر تحول‌ناپذیر در برابر امرخدا و تذکرات پیامبر برخورد کردید، تقوا پیشه کنید، زیرا فقط مسلمانان غیر واقعی، منافقین و کفار در برابر تقوای الهی جبهه می‌گیرند و خود را از رحمت خداوند محروم می‌سازند، بنابراین برای جلوه دادن ایمان واقعی و شناسایی مسلمان از منافق باید تقوا پیشه کرد.

وی افزود: آیه ۹۴ سوره توبه ویژگی‌های منافقین را به تصویر می‌کشد و بیان می‌کند؛ در غزوه تبوک عده‌ای از مسلمانان با داشتن عذری موجه مانند مریضی، فقر، عدم توانگری و امکانات با دستور پیامبر از رفتن به جنگ بازمانده و در مدینه ماندند و منافقین که دو دسته بودند، عده‌ای با آوردن عذر و بهانه‌های دروغی و پوشالی در پیشگاه پیامبر، خود را معذور جلوه دادند و عده‌ای دیگر که آیه ۹۴ سوره توبه ویژگی‌های آن‌ها را بیان می‌کند غیر از داشتن نفاق، «هتاک» نیز بودند.

خطیب نمازجمعه قم ادامه داد: منافقین هتاک نه تنها عقیده‌ای به عذر موجه نداشته بلکه صرفا خواستار پیوستن به جبهه پیروز میدان بودند که اگر این پیروزی را کفار تصاحب می‌کرد باعث خوشحالی آنان و اگر پیروزی نصیب مسلمانان بود با اظهار ندامت ظاهری خود معذور جلوه می‌دادند.

وی اظهار داشت: درس مدیریتی قرآن کریم در آیه ۹۴ سوره توبه به ما می‌دهد این است که برخی در مقابل اوامر مدیران و فرماندهان خود سستی و بی مسئولیتی را بهانه‌ای موجه نشان می‌دهند تا از پذیرفتن وظیفه محول شده سرباز زنند، در حالی که مومن نباید از ماموریت خود شانه خالی کند.

آیت‌الله سعیدی‌گلپایگانی گفت: زندگی دنیوی سرشار از غم و اندوه است که با رضایت به مصلحت خداوند و رعایت تقوای الهی، پیمانه صبرمان لبریز نخواهد‌ شد.  داشتن مدیریت انقلابی و معطل نکردن امورات کشور به خواست و اراده دشمن، افزایش مبادرات با کشور‌های دوست و متحد و اتکا بر توان داخلی کشور نمونه‌ای از دستاورد‌های شهید جمهور بود که مردم علاقه‌مندی خود را با شرکت در تشییع باشکوه پیکر شهدای خدمت، ابراز کردند که باید دستاورد‌های حاصل شده برای مردم تبیین و بازگو شود تا مشارکت حداکثری در انتخابات پیش‌رو در راه سید و سالار شهیدان و شهدای خدمت ادامه یابد.

خطیب نماز جمعه اعلام کرد: با وجود تمام غم و اندوه‌هایی که در اثر شهادت خدوم ملت به مردم ابراز شده است، اما کاملا به آینده امیدواریم و به حول قوه‌الهی به سوی پیشرفت گام بر می‌داریم.

وی بر پیروی خط مشی شهید جمهور، دولتمردان انقلابی و رهبری تاکید و مطرح کرد: مردم با شرکت حداکثری در انتخابات و انتخاب صحیح کاری خواهند کرد که کشور از پیشرفت و سعادت عقب نماند.

منبع: خبرگزاری فارس
 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# انتخابات # محمدباقر قالیباف # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری