بازدید 8915
۲
جام ملت‌های اروپا را کدام تیم به خانه می‌برد؟

قهرمانان ادوار گذشته یورو + مدعیان جام هفدهم اروپا

قهرمانی یونانِ تدافعی در ۲۰۰۴ یا قهرمانی دانمارکی که اصلا به یورو صعود نکرده بود و اخراج یوگسلاوی منجر به حضورشان در سال ۱۹۹۲ شد، ثابت می‌کند که نمی‌توان نتایج این جام را چندان پیش‌خوانی کرد؛ اما ...
کد خبر: ۱۲۳۸۹۷۹
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸ 24 May 2024

مسابقات جام ملت‌های اروپا از خردادماه در آلمان شروع خواهد شد و در این دوره تیم‌های مدعی قهرمانی بیش از هر دوره دیگری هستند.

به گزارش تابناک ورزشی؛ آلمان میزبان با سه دوره قهرمانی در کنار اسپانیا، برترین تیم این جام لقب گرفته و فرصت دارد با کسب چهارمین عنوان قهرمانی یورو، به تنهایی در صدر بایستد.

فرانسه و ایتالیا با دو قهرمانی پشت سر آلمان در پی برابری با تعداد جام‌های ژرمن‌ها هستند.

اما پرتغال و هلند هم با یک جام به یورو ۲۰۲۴ وارد خواهند شد و شانس شان برای دو برابر کردن افتخار، کم نیست.

پرتغال که برای آخرین بار کریستیانو رونالدو را در ترکیب دارد، با ترکیبی از نسل طلایی و ستاره‌هایی که در بزرگ ترین باشگاه‌های اروپا پخش شده‌اند، یکی از گران ترین تیم‌های حاضر در آلمان است. آنها با مربی صاحب سبک و جدید خود برای کسب دومین جام قهرمانی می‌آیند و شاید کریس در چنین تیم پرستاره‌ای، نیمکت نشین باشد!

ناکام بزرگ یوروها، تیم ملی پر ادعای انگلیس است که هیچ جامی نبرده و هنوز در حسرت فتح یک دوره از این بازی‌های معتبر مانده است. سه شیر در دوره گذشته شانس شکستن طلسم را داشت؛ اما در ومبلی به ایتالیای مانچینی باخت و حسرت به دل ماند.

بعید نیست که همان تیم امسال با ستاره‌های جوان و اوج گرفته‌ای چون جود بلینگام، جام را به لندن ببرد.

در میان قهرمانان یورو حتی اسم چکسلواکی سابق، یونان، دانمارک و البته شوروی سابق دیده می‌شود؛ اما روسیه در این دوره به دلیل مسائل سیاسی تحریم شده و حضور ندارد. جالب اینکه شوروی سابق، چهار بار به فینال این مسابقات راه یافته است که سه بار را باخته و فقط یک بار یوگسلاوی را در اولین دوره مغلوب کرد.

کارشناسان بخت فرانسه و آلمان را برای فتح جام در کنار انگلیس، بیش از سایر تیم‌ها می‌دانند؛ اما هیچ گاه نمی‌توان ایتالیا را نادیده گرفت که اغلب بر خلاف پيش بينی، جام‌های مهمی را در تاریخ برده است.

در کل قهرمانی یونانِ تدافعی در ۲۰۰۴ یا قهرمانی دانمارکی که اصلا به یورو صعود نکرده بود و اخراج یوگسلاوی منجر به حضورشان در سال ۱۹۹۲ شد، ثابت می‌کند که نمی‌توان نتایج این جام را چندان پیش‌خوانی کرد.

اسپانیا تیم جوانی دارد و هلند هم با وجود بازی هجومی، برای فتح جام در خاک آلمان ، همه فاکتورها را ندارد. بهرحال باید دید کدام تیم در این تورنمنت ناب ، آماده و پرانگیزه ظاهر می‌شود و فوتبال خود را به دیگران دیکته می‌کند.

در میان طرفداران حرفه‌ای فوتبال، خیلی‌ها یورو را مهم تر و جذاب‌تر از جام جهانی می‌دانند، چون در آن تیم ضعیف و از پیش بازنده وجود ندارد و نمایش کشورها در فوتبال قاره سبز،  بالاترین سطح فوتبال در دنیاست که قدرت نزدیک تیم‌ها آن را از همان دور گروهی جذاب و مهیج می‌کند.

قهرمانان ادوار گذشته یورو + مدعیان جام هفدهم اروپا

نحوه برگزاری یورو ۲۰۲۴

۲۴ تیمی که سهمیه ها را دریافت کردند با قرعه‌کشی در ۶گروه ۴تیمی تقسیم می‌شوند و گروه های مرحله مقدماتی را تشکیل می‌دهند.

هر تیم با ۳تیم‌ هم‌گروهی‌اش تک‌دیدار رقابت می کند. بعد از پایان مراحل گروهی تیم‌های اول و دوم تمامی گروه‌ها به همراه ۴ تیم برتر سوم به مرحله یک‌هشتم نهایی در محله حذفی صعود می‌کنند.

مرحله حذفی باحضور ۱۶تیم صعودکننده با برگزاری مراحل یک‌هشتم، یک‌چهارم، نیمه نهایی و فینال برگزار می‌شوند و در ۵۱مین بازی، قهرمان قاره اروپا در رشته فوتبال مشخص می‌شود.

نویسنده: بهنام شریفی

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
کامنتها دیگه منتشر نمی شه؟
بهترین تیم فعلا انگلیس هست.
برچسب منتخب
# انتخابات # محمدباقر قالیباف # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری