بازدید 1881

مخالفت عراق با کاهش تولید جدید اوپک پلاس

وزیر نفت عراق اعلام کرد عراق به حد کافی، تولید نفت را به صورت داوطلبانه کاهش داده است و با هرگونه کاهش تولید اضافی که در نشست آینده اوپک پلاس اعلام شود، موافقت نخواهد کرد.
کد خبر: ۱۲۳۶۸۲۶
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۹ 12 May 2024

وزیر نفت عراق اعلام کرد عراق به حد کافی، تولید نفت را به صورت داوطلبانه کاهش داده است و با هرگونه کاهش تولید اضافی که در نشست آینده اوپک پلاس اعلام شود، موافقت نخواهد کرد.

به گزارش ایسنا، منابع آگاه از این موضوع، به رویترز گفتند: گروه اوپک پلاس ممکن است در صورت ضعیف شدن رشد تقاضا برای نفت، کاهش تولید داوطلبانه خود را تمدید کند.

حیان عبدالغنی، وزیر نفت عراق در پاسخ به خبرنگاری که پرسیده بود آیا عراق با تمدید محدودیت عرضه اوپک پلاس در نشست اول ژوئن این گروه موافقت خواهد کرد، گفت: عراق تولید نفت خود را به حد کافی کاهش داده و با کاهش تولید جدید، موافقت نخواهد کرد.

هنوز معلوم نیست که آیا منظور عبدالغنی، تمدید محدودیت عرضه فعلی بوده است یا کاهش بیشتر تولید. مخالفت عراق با تمدید محدودیت عرضه، برخلاف انتظارات گسترده بازار خواهد بود که خود را برای تمدید محدودیت عرضه اوپک پلاس آماده کرده است.

وزیر نفت عراق در حاشیه کنفرانس مجوزدهی نفت و گاز در بغداد صحبت می‌کرد. عراق در سال ۲۰۲۳، مکررا اعلام کرده که به محدودیت عرضه اوپک پلاس پایبند است اما مجموعا ۶۰۲ هزار بشکه در روز در سه ماهه اول سال میلادی جاری، بالاتر از سهمیه خود، نفت تولید کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، اوپک پلاس اعلام کرده است بغداد موافقت کرده است مازاد تولید خود را با کاهش بیشتر در طول سال، جبران کند.

گلدمن ساکس چهارشنبه هفته گذشته اعلام کرد دیگر انتظار ندارد اوپک پلاس، در نشست ژوئن، تسهیل محدودیت عرضه داوطلبانه خود را اعلام کند. این بانک آمریکایی اعلام کرد ذخایر نفت اخیرا سیر صعودی یافته‌اند و در نتیجه، تنها ۳۷ درصد احتمال دارد که اوپک پلاس در نشست ماه آینده خود، با افزایش تولید موافقت کند. الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه هم سه شنبه گذشته گفته بود هیچ مذاکراتی درباره افزایش تولید نفت توسط اوپک پلاس، وجود نداشته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی