بازدید 6692

تولید نفت و گاز ایران به اوج خود می‌رسد/ تعطیلی پنجشنبه و جمعه شامل چه کسانی می‌شود؟/ خروج ایکوم و ایکوموس کذب است/ گروسی به ایران می‌آید

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه نشست امروز (چهارشنبه) ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ هیات وزیران در حیاط دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سوالات‌شان پاسخ دادند.
کد خبر: ۱۲۳۲۴۵۸
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۳ 17 April 2024

به گزارش تابناک، جواد اوجی، وزیر نفت، امروز در حضور خبرنگاران اعلام کرد: سال ۱۴۰۲ با سرمایه‌گذاری خوبی که وزارت نفت در بخش‌های بالادستی و پایین دستی انجام داد، بیش از ۲۸ میلیارد دلار پروژه نیمه تمام به پایان رسید. این سرمایه‌گذاری موجب رشد در تولید نفت، گاز، فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی شد. در سال ۱۴۰۲ رشد تولید نفت و گاز به بالای۲۰ درصد رسید.

وزیر نفت ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، امسال هم با سرمایه‌گذاری جدید در پروژه‌های نیمه‌تمام باقی مانده، جهش خوبی را در رشد تولید خواهیم داشت. تلاش می‌کنیم با افزایش میزان تولید به بیش از ۲۰ درصد سال گذشته، رکورد بزنیم.

 تعطیلی پنجشنبه و جمعه شامل چه کسانی می‌شود؟

همچنین وزیر کار نیز با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی خصوصی درباره تعطیلی پنجشنبه ها و اجرای آن بر مشمولان قانون کار و بخش خصوصی، تصریح کرد: این مساله نیاز به قانون دارد. هرچه قانونگذار تصویب کند لازم الاجراست. در واقع هرچه که مجلس تصویب کند و ابلاغ شود، ما حتما اجرا خواهیم کرد.

سید صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تداوم طرح ویژه کالابرگ الکترونیکی را نیاز به بررسی مجدد دانست و اظهار کرد: امروز این موضوع در دولت مطرح و قرار شد آقای مخبر پیگیری کند و امید است اجرای این طرح با رفع موانع ادامه یابد؛ اما تاکنون تصمیم قطعی برای تداوم آن گرفته نشده است.

وی اضافه کرد: اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی به ویژه دهک‌های کم درآمد اول، دوم و سوم با استقبال بیش از ۹۰ درصد همراه شد و در مرحله سوم نیز استقبال از این طرح شتاب بیشتری گرفته و پیش بینی می شود که بالغ بر ۹۵ درصد از این طرح استقبال کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان داشت: موانع و مشکلات این طرح، رفع و با استقبال مناسب مردم روبه رو شده است و البته کسبه هم تلاش کردند در کمترین زمان، نیازهای عمومی را پاسخ دهند.

مرتضوی درباره لایحه تامین دستمزدها هم توضیح داد: این لایحه اکنون در مرحله کارشناسی است و مراحل پایانی را می پیماید و پس از ارائه و بررسی در دولت، به مجلس شورای اسلامی ارسال می شود.

خروج ایکوم و ایکوموس کذب است

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری صنابع دستی در ادامه بیان‌ کرد: اخبار کذبی منتشر شد مبنی بر خروج ایران از ایکوم (شورای بین‌المللی موزه‌ها) و ایکوموس (شورای بین المللی محوطه ها و بناهای تاریخی) صحت ندارد.

ضرغامی ادامه داد: فعالیت های بین‌المللی در حوزه میراث فرهنگی به مراتب گسترده‌تر از گذشته ادامه دارد. این دو حوزه ماهیت غیردولتی دارند و از سالها قبل به دلیل ماهیت غیردولتی پرداخت حق عضویت آن‌ها از طریق افراد حقیقی صورت می‌گیرد؛ بنابراین، تنقیح جدیدی که در قوانین صورت گرفت، هیچ ربطی به ادامه یا عدم همکاری ما با این دو مجموعه وجود ندارد.

وزیر گردشگری گفت: برخی اصلا نمی‌دانند که ایکوم و ایکوموس چیست؛ اما می‌گویند ایران از ایکوموس خارج شده است. خواهش من از رسانه‌ها این است که به این اخبار دقت کنند.

 ارز مبادله‌ای حجاج تمتع تخصیص یافت

محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در مورد اعزام زائران ایرانی به حج تمتع گفت: ارز مبادله‌ای برای زائران حج تمتع تخصیص یافته است. حاجیان ایرانی حدود ۹۰ هزار تن هستند که از اواخر اردیبهشت ماه اعزام زائران به سرزمین وی آغاز خواهد شد و بدون مشکل و با ارز مبادله‌ای این اعزام‌ها صورت خواهد گرفت ؛ امسال در آنجا دعای گوی همه مردم ایران خواهم بود.

اولویت اپراتورها توسعه شبکه باشد

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران گفت: سیاست ما در وزارت ارتباطات این است که اولویت اپراتورها توسعه شبکه باشد. اگر اپراتورهای تلفن همراه پولی دارند، باید نخست به این بخش (توسعه شبکه) اختصاص دهند.

وی با بیان اینکه ماهواره‌های متعددی در ساخت و آماده پرتاب داریم، گفت: در طراحی و ساخت ماهواره های متعدد سنجشی هستیم تا به این واسطه ماهواره تصویربرداری در فضا داشته باشیم. یکی از این ماهواره‌ها، پارس یک و نمونه دوم آن در حال ساخت است که انشاءالله آماده خواهد شد.

گروسی به ایران می‌آید

محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی کشور نیز در حاشیه جلسه هیات دولت درباره ادعای رافائل گروسی رئیس سازمان بین المللی انرژی اتمی مبنی بر اینکه برنامه هسته‌ای ایران ابهام دارد، به خبرنگاران اظهار داشت: گزارش هایی که آقای گروسی یا مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به شورای حکام یا شورای امنیت سازمان ملل ارائه می‌دهد، دارای دو بخش است؛ بخش نخست درباره برجام و بخش دیگر آن به پادمان و ان پی تی مربوط است.

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه در بخش پادمان و ان پی تی، روابط خوبی بین ایران و آژانس برقرار است، یادآور شد: در این بخش، نصب دوربین‌های آژانس بین المللی انرژی اتمی و نظارت و دائم آنها در حال انجام است و دانش اطلاعاتی آنها نسبت به عملکرد ما همیشه به روز است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱۷
یه چیز جالب بگم بشنوین.
تو یکی از کانال اسرائیلی تو پخش زنده مجریه داشت میگفت براساس نظرسنجی های انجام شده در اینستاگرام،مردم ایران دوست دادن اسرائیل رو سرشون بمب بریزه.جالبه.
اینستا رو برا خودشون مرکز تحلیل و نظرسنجی کردن
پاسخ ها
ناشناس
| Italy |
۱۷:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
اشتباه فهمیدی مردم ایران دوست دارن رو سر شما بمب ریخته بشه
دولت محترم
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
دولت و مجلس محترم جلوی قاچاق گازوئیل را بگیرد
آهان . خوب لطفا می شود از آن اوج کمی پای مرغ را ارزان کنید تا بچه های ما کمتر گرسنه باشند ؟
از همه مهم تر ارز حجاج است که تامین شده .
تعطیلی پنج شنبه ها اشتباه است.ارتباط اقتصادی شکسته بسته ای هم که با دنیا داریم فقط در سه روز دوشنبه سه شنبه وچهارشنبه میسر است!چهار روز دیگر عملا ارتباطی نخواهیم داشت.این تصمیم غلط تعجب بر انگیز است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
آخه با تفکر آقای رییسی، ما چه نیازی به ارتباط با دنیا داریم؟!!؟
تنها کشوری که یک روز تعطیلی داره ما هستمی
فقط ایرانه که پنجشنبه و جمعه تعطیله. آقایون فقط لجبازی بلدن
گیرم تولید نفت به عرش اعلا رسید به کی می‌فروشید وچگونه پول میگیرید؟!
تعطیلی شنبه بجای پنجشنبه بسیار منطقی و عقلانی تره، هرچند که مراودات خارجی و بین المللی تو ایران کشکی شده
چرا شنبه تعطیل نشه تا ارتباط؟بیشتری با اقتصاد دنیا داشته باشیم
تعطیلی شنبه منطقی تره و اقتصاد ایران با جهان بازتر میشه - اداره جات روز پنج شنبه باز باشند
دلار بکجا خواهد رسید ؟
تولید نفت و گاز ایران به اوج خود می‌رسد یک پول سیاهش گیر ملت نمیاد اینقدر هستند قبل از ما مردم که چیزی به ما نمیرسد
تولید نفت و گاز ایران به اوج خود می‌رسد....
خوش به حال چینی ها .
به نصف قیمت خواهند گرفت . پول اون نصف قیمت هم نمی دن که جمهوری اسلامی تحریمه . یه کشتی آفتابه لگن چینی بار می کنند می فرستن ایران جای پول نفت و گاز مجانی .
بعد ، طبق معمول ما در اوج قله های پیشرفت قرار می گیریم و ریل قطار با سرعت نور به سوی شکست استکبار جهانی حرکت می کنه .
«در ۱۴۲۰ فقط برای یک‌سوم تقاضا، تولید گاز داریم»، گزارشی که صندوق توسعه ملی از آینده تراز گاز کشور ارائه می‌دهد؛ در این شرایط هر ایرانی فقط می‌تواند روزانه ۸ ساعت برق و گاز داشته باشد!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست