بازدید 8145

جزئیات دریافت اینترنت رایگان به مناسبت ایام نوروز/ قیمت بلیت هواپیما و اتوبوس تغییر می‌کند؟/ خبر خوش وزیر اقتصاد برای دریافت وام ازدواج و فرزندآوری

آخرین جلسه هیات دولت ۱۴۰۲ امروز چهارشنبه (۲۳ اسفند) تشکیل شد و اعضای کابینه دولت سیزدهم با حضور در جمع خبرنگاران به سوالات آن‌ها پاسخ داد.  
کد خبر: ۱۲۲۶۹۱۱
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰ 13 March 2024

به گزارش تابناک، آخرین نشست هیات دولت ۱۴۰۲ امروز چهارشنبه (۲۳ اسفند) تشکیل شد و اعضای کابینه دولت سیزدهم با حضور در جمع خبرنگاران به سوالات آن‌ها پاسخ داد.  

عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در حاشیه جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران از اختصاص بسته اینترنت رایگان به مردم شریف ایران خبر داد.  

وی درباره جزئیات این بسته توضیح داد: ۵ گیگابایت اینترنت رایگان، معادل ۱۲ گیگ ترافیک داخل به مناسبت ایام نوروز و ماه مبارک رمضان که از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند، قابل دریافت است به عنوان عیدی دولت برای مردم فعال خواهد شد.

وی بیان کرد: کسانی که تمایل دارند می‌توانند به سایت .my.gov.ir مراجعه کنند و یکی از شماره‌ تلفن‌های خود را در آنجا وارد کنند و ما اینترنت هدیه را روی آن شماره تلفن برایشان فعال خواهیم کرد و تا عید فطر امکان استفاده از این بسته را خواهند داشت.

نرخ بلیت هواپیما، قطار و اتوبوس تغییر می‌کند؟

مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران گفت: تا امروز نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد رشد ۵۵ درصدی ترانزیت جاده‌ای هستیم که رکورد بی‌سابقه‌ای است و نشان می دهد اقدامات دولت برای رشد ترانزیت به عنوان یکی از پایه‌های اصلی تولید ثروت برای کشور به نتیجه رسیده است.

وی افزود: در کنار توسعه زیرساخت‌ها، توسعه نرم‌افزارهای تردد آسان‌تر کالا و بار در مسیرهای مواصلاتی میان ایران و کشورهای همسایه، رشد شتابانی گرفته و امید است بتوانیم تا پایان سال ۱۴۰۳ این عدد را بیشتر کنیم تا نقش جدی در اقتصادی ملی کشور داشته باشد.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: در احکام برنامه مسئولیت بخش ترانزیت و لجستیک بر عهده وزارت راه و شهرسازی قرار داده شده است و منتظریم برنامه ابلاغ شود.

بذرپاش درباره احداث راه روستایی گفت: هدفگذاری در این باره، احداث سه هزار کیلومتر راه روستایی بود که ما از این عدد عبور کردیم و شاهد رشد ۲۰ درصدی نسبت به سال قبل هستیم. همچنین سال آینده نیز برای احداث و بهسازی روستاها که یکی از نقاط هدف توسعه عمرانی دولت است، هدفگذاری بالاتری انجام داده‌ایم.

وی افزود: بیش از ۵ هزار و ۲۳۰ مسکن مهر در شهر پردیس فردا - پنجشنبه ۲۴ اسفندماه - به بهره‌برداری می‌رسد و در راستای اتمام مسکن‌ مهر باقی‌مانده از گذشته که یکی از تعهدات دولت بود این کار انجام خواهد شد و این مسیر باز هم ادامه دارد که امید است تا پایان دولت این پروژه ها تعیین تکلیف شود و دیگر متقاضی نماند.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: موضوع بعدی افتتاح سالن جدید در ترمینال فرودگاه مشهد و افزایش ظرفیت از ۷ میلیون ظرفیت سالیانه به ۱۰ میلیون است که در این رابطه بیش از ۲۰ هزار مترمربع به فضای ترمینال فرودگاه مشهد اضافه خواهد شد.

بذرپاش تصریح کرد: درخصوص پارک های استقرار هواپیماها رشد ۴۰ درصدی را شاهد خواهیم بود، چون تعداد ایستگاه‌هایی که برای پارک هواپیما و سوار شدن مسافران استفاده می‌شود در شبکه فرودگاهی موضوع بسیار مهمی است و ظرف روزهای آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی درباره فعالیت شرکت‌های چینی عنوان کرد: من مسئول فعالیت شرکت‌های چینی در ایران نیستم. از هر شرکت خارجی که پیشنهادی بیاید با روی باز استقبال می‌کنیم. یکی از هدف‌های ما جلب سرمایه‌گذاری خارجی است. در حوزه‌هایی که نیاز به جذب منابع داریم، بیشتر تمرکز ما بر این است که سرمایه خارجی جذب شود و اگر نیاز به جذب تکنولوژی و فناوری داشته باشیم، بیشتر باید از شرکت‌های صاحب فناوری استفاده کنیم.

وزیر راه و شهرسازی افزود: یک روشی برای بررسی صلاحیت شرکت‌های خارجی داریم و از وزارت خارجه و سفارت آن کشور ارزیابی های لازم را انجام می دهیم و پس از اعتبارسنجی شرکت‌ها، اگر زیرمجموعه‌های وزارت راه نیاز داشته باشند، نسبت به عقد قرارداد اقدام خواهند کرد.

بذرپاش درباره افزایش نرخ بلیت هواپیما، قطار و اتوبوس گفت: یکی از تقاضاهای شبکه‌ حمل و نقلی افزایش قیمت‌ها درخصوص بلیت هواپیما، قطار و اتوبوس است اما هنوز هیچ تصمیمی در این رابطه گرفته نشده است و هرگونه افزایشی موکول به سال آینده خواهد بود و صرفا افزایش سنواتی مرسوم که شبکه خدماتی کشور انجام می‌دهد را خواهیم داشت اما موضوع جدیدی در دستور کار قرار ندارد.

وی افزود: یکی از درخواست مکرر شرکت‌های حمل و نقل، افزایش قیمت است و ما هم باید منافع آنها را در نظر بگیرم که به زیان نیفتند و هم منافع مردم را در نظر بگیریم. ما به عنوان دولت سعی کرده‌ایم موضوع افزایش قیمت‌ها در سال ۱۴۰۲ را مدیریت کنیم و این کار انجام شد.

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: بخشی از اختلالی که چندماه قبل به‌ویژه در بلیت‌ها به‌وجود آمده بود منجر به کاهش عرضه بلیت شد اما سعی کردیم آن را مدیریت کنیم و در سال ۱۴۰۳ هم همین اتفاق خواهد افتاد.

متقاضیان وام‌های ازدواج و فرزندآوری تا پایان سال تعیین تکلیف می‌شوند

سید احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران درباره وام‌های ازدواج و فرزندآوری اظهار داشت: رئیس جمهور تاکید ویژه ای خطاب به شبکه های بانکی و بانک مرکزی درخصوص تعیین تکلیف تمامی وام‌های تکلیفی و خاتمه صف وام ازدواج و فرزندآوری تا پایان اسفندماه داشته است.

وی ابراز امیدواری کرد، کوتاهی ها در این رابطه که منجر به ماندن بخشی از مردم در صف شده است، برطرف شود و تا پایان سال بتوانیم خبر خوشی مبنی بر کاهش صف داشته باشیم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: جذب سرمایه گذاری های خارجی با توجه به دیپلماسی اقتصادی رئیس جمهور به صورت دوجانبه میان کشورها و شرکای تجاری و هم چندجانبه در پیمان‌های منطقه‌ای اعم از شانگهای و بریکس موجب شده است که سال ۱۴۰۲ بالاترین میزان جذب معتبر سرمایه‌گذاری خارجی و نه فقط قراردادها کشور را شاهد باشیم.

خاندوزی بیان کرد: امید است این روند افزایش از ۴ میلیارد دلار سال گذشته به بیش از ۵ میلیارد دلار در سال جاری ادامه یابد.

وی یادآورشد: با توجه به اینکه در مقایسه با سال‌هایی که گاهی در ۴ سال یک دولت بیش از ۵ یا ۱۰ میلیارد دلار جذب سرمایه‌گذاری خارجی به شکل عملی و محقق شده صورت نمی‌گرفت، این روند افزایشی به ما این نوید را می دهد که ما در سال ۱۴۰۳ رکورد مجموع جذب سرمایه گذاری خارجی محقق شده را در پایان دولت سیزدهم به نسبت دولت های گذشته رسما اعلام کنیم.

هیچ صفی برای دریافت کالا برگ وجود ندارد

صولت مرتضوی،  وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در حاشیه جلسه هیات دولت در واکنش به سوال یکی از خبرنگاران در مورد تشکیل صف برای دریافت کالا برگ اظهار داشت: شما وکیل بنده... بروید اگر جایی صف برای دریافت کالا برگ وجود داشت اعلام کنید، هیچ صفی برای دریافت کالا برگ وجود ندارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: قانونگذار مشخص کرده است که ملاک سبد را انستیتو تغذیه وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باید مشخص کند. این قابل چانه‌زنی نیست. وقتی یک مرجع رسمی نرخی یا رقمی را اعلام می‌کند، ضرورتی ندارد، ما بخواهیم پیرامون آن بحث و چانه‌زنی کنیم. من امیدوارم بتوانیم با قوت، قدرت و سرعت امور را پیش ببریم.

مرتضوی درباره روند اجرایی شدن مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام مبنی بر تصویب و تایید تادیه ۱۳۰ همت بدهی دولت به تامین اجتماعی گفت: ما طی سه سال گذشته ۳ رکورد بزرگ در حوزه تادیه مطالبات صندوق‌ها از دولت داشتیم.

وی افزود: تقریباً در دو سال گذشته بالغ بر ۲۰۰ هزار میلیارد تومان تسویه داشتیم. سال جاری هم تقریباً ۷۰ همتی که پیش‌بینی کردند با جلسه‌ای که روز گذشته برگزار شد در حال محقق شدن است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص مصوبه ۱۳۰ همتی نیز خاطرنشان کرد: امیدواریم این مصوبه محقق شود و بتوانیم برای سال ۱۴۰۳ دوباره همسان‌سازی بازنشستگان تامین اجتماعی را در چهارچوب قوانین مقررات انجام دهیم و بستر آرامش بیش از پیش را برای بازنشستگان فراهم کنیم.

مرتضوی درخصوص برداشت یک میلیون تومان از سوی سازمان تامین اجتماعی گفت: این اشتباهی بود که در سیستم صورت گرفت، کانون بازنشستگان تامین اجتماعی اعلام کرده بود که ما می‌خواهیم سهام یکی از پتروشیمی‌های بزرگ کشور را برای بازنشستگان خریداری کنیم. یک کد دستوری داده بود و این مبلغ از حساب آنها کم شد.

وی اظهار کرد: برای مرحله اول جمعیت آن تقریباً به ۵۰ هزار تن هم نمی‌رسید ما بلافاصله اعلام کردیم و شب بعد به حساب آنها واریز شد. این موضوع ارتباطی به دولت ندارد بلکه مربوط به سازمان تامین اجتماعی است. در حوزه حسابداری تامین اجتماعی اشتباهی رخ داد. بلافاصله شب بعد اشتباه را جبران کردند.

مشکلی در تأمین بنزین تعطیلات نوروزی نداریم

جواد اوجی،  وزیر نفت نیز در حاشیه جلسه هیأت دولت اظهار داشت: کارت سوخت جایگاه‌ها برای مواقع اضطراری و به منظور استفاده افرادی است که کارت سوخت خود را گم یا فراموش کرده‌اند.

وی با بیان اینکه اولویت با کارت سوخت خود افراد است، به هموطنانی که قصد مسافرت دارند توصیه کرد، کارت سوخت خود را همراه داشته باشند ولی با این‌حال کارت سوخت در همه جایگاه‌ها تدارک دیده شده است.

وزیر نفت با تاکید بر اینکه مشکلی در تأمین بنزین برای ایام تعطیلات نوروزی نخواهیم داشت، تصریح کرد: تمامی ۴۴۰۰ جایگاه در سراسر کشور آماده ارائه خدمات به هموطنان هستند.

اوجی همچنین در مورد وقوع تخلفات احتمالی در جایگاه‌های عرضه سوخت، خاطرنشان کرد: هرچند بازرسان شرکت پخش، نامحسوس از ۱۵ اسفند در تمام جایگاه‌های شهری و بین شهری درحال رصد عملکرد جایگاه‌های پخش سوخت هستند، هموطنان برای گزارش تخلفات احتمالی می‌توانند با شماره تلفن ۲۶۷۵ تماس بگیرند تا بازرسان ورود کرده و با تخلفات برخورد کنند.

واگذاری بناهای تاریخی اشکال قانونی ندارد

سید عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هم  در حاشیه جلسه هیات دولت در مورد واگذاری دو کاروانسرا در استان سمنان به سرمایه‌گذار بخش خصوصی اظهار داشت: از نظر قوانین یونسکو واگذاری بناهایی که تحت نظر کارشناسان میراث فرهنگی فعالیت می‌کند، اشکال قانونی ندارد. بسیاری از اینها در سطح جهانی در اختیار بخش خصوصی است اما تحت ضوابط یونسکو اداره می‌شود.

وی افزود: این دو کاروانسرا در اختیار ستاد اجرایی فرمان امام (ره) است و از نظر قانونی مشکل خاصی ندارد اما باید کاملا تحت نظر وزارت میراث مرمت شود البته مرمت این دو کاروانسرا هزینه بسیار سنگینی دارد که کاملا نامتعارف و خارج از توان وزارت میراث است.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ادامه داد: اگر این اتفاق بیفتد که از نظر قانونی مشکلی ندارد تحت نظر این وزارتخانه مرمت‌های لازم انجام می‌شود؛ مانند کاری که صندوق احیای ما انجام می‌دهد با کاربری مشخصی که مورد تایید ما خواهد بود، می‌تواند فعالیت خود را انجام دهد. الان من آخرین خبر را ندارم از اینکه آیا واگذاری انجام شده است یا خی؟!

ضرغامی بیان کرد: البته خیلی خوب است که دولت بتواند اعتبارات لازم را در اختیار وزارت میراث قرار دهد که بسیاری از این بناهای تاریخی تحت نظارت و مالکیت دولت کار خود را انجام دهد ولیکن به دلیل محدودیت‌هایی که وجود دارد به‌خصوص در جاهایی که مالکیت آن در اختیار بخش خصوصی است. ما بناهای زیادی داریم که ثبت ملی است و در اختیار مردم قرار دارد.

فروش فیلم‌های سینمایی به یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان رسید

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در حاشیه جلسه هیات دولت به خبرنگاران گفت: سال ۱۴۰۲ برای حوزه فرهنگ، هنر و رسانه سال خاصی بود و کشور بعد از مشکلاتی که در نیمه دوم سال ۱۴۰۱ با توطئه دشمنان ایجاد شد، از حوزه عادی سازی فعالیت‌ها وارد دوره طلایی شد.

وی افزود: شاید در ابتدای فعالیت وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی در دولت سیزدهم برخی برای موفقیت‌های این حوزه ابراز تردید داشتند. اما حوزه فرهنگ و هنر در همه بخش‌ها از جمله تئاتر، رشته‌های صحنه‌ای و سینما، حد نصاب‌ها و رکوردهای جدیدی به دست آورد که برخی از این رکوردها بیش از ۳ دهه تغییر نیافته بود و برای نخستین بار محقق شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به فعالیت حوزه سینما عنوان کرد: در این حوزه سال را در حالی به اتمام می‌رسانیم که فروش فیلم‌های سینمایی از حدود ۴۰۰ میلیارد تومان به نزدیک یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان در سال جاری و همچنین تعداد سینماها از ۵۷۰ سالن در آغاز دولت به ۹۰۰ سالن سینما رسیده است.

اسماعیلی با اشاره به اسناد مهمی که در ۲ سال اخیر با مدیریت این وزارتخانه به سرانجام رسیده است، تصریح کرد: سند موسیقی، موضوع ایجاد شهرجدید صنایع خلاق و ده‌ها ریل گذاری دیگر در حوزه هنر و رسانه انجام شده است.

وی اضافه کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از ابتدای نوروز ۱۴۰۳ نمایشگاه بزرگ قرآن کریم را با شعار می‌خوانمت در تهران و ۳۰ استان کشور و همزمان با ایام ماه مبارک رمضان آغاز خواهد کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه طبق برآوردهای انجام شده استقبال ۵ میلیون نفری از نمایشگاه قرآن در تهران انجام خواهد شد، گفت: استقبال بین المللی ارزنده‌ای از نمایشگاه پیش بینی شده است وبه بخش غزه به صورت ویژه در نمایشگاه قرآن پرداخته خواهد شد.

اسماعیلی بخش کودک و نوجوان را از بخش‌های اصلی نمایشگاه بزرگ قرآن نام برد و خاطرنشان کرد: دراین نمایشگاه از خادمان قرآن کریم با حضور رییس جمهور تجلیل خواهیم کرد.

خودکفایی در ساخت موتور پهپاد

امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نیز در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره تعاملات ایران با سایر کشورها در حوزه دفاعی و امنیتی گفت: در راستای توسعه تعاملات دفاعی با همه کشورها، از جمله قفقاز و ارمنستان ملاقاتی داشتیم. همچنین در تعاملات با قطر که کشور بسیار تاثیرگذاری در منطقه است، همه مباحث را مرور کردیم.

وی ادامه داد: در این ملاقات، درباره کارهایی که می‌توانیم آن‌ها را برای گسترش همکاری‌ها به عنوان مبنا قرار دهیم بحث وتبادل نظر شد و به طور قطع این برنامه را در دیگر کشورها هم دنبال می‌کنیم و تاکنون ارتباطاتی با ترکیه و روسیه نیز در این زمینه داشته ایم.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در پاسخ به سوالی درباره تولید و ساخت هواپیمای مسافربری، گفت: وزارت دفاع ظرفیت‌های بزرگ و منحصربه فردی در کشور در بخش ساخت هواپیما و تعمیرات اساسی آنها دارد و اکنون در حال انجام این کار با همکاری سایر بخش‌های داخل در کشور هستیم تا بتوانیم آن را به مراحلی برسانیم که با قطعیت نتیجه را اعلام کنیم.

امیر سرتیپ آشتیانی با اشاره به فعالیت‌های فضایی کشور، تصریح کرد: ما در حال دنبال کردن مباحث فضایی هستیم و سال آینده پیشرفت‌های بسیار خوبی خواهیم داشت و پیشرفت ماهواره‌بر سیمرغ که با موفقیت به فضا پرتاب شد، دنبال می‌کنیم و دامنه فعالیت‌ها را گسترش خواهیم داد.

وی درباره افزایش صادرات محصولات دفاعی تصریح کرد: در این حوزه باتوجه به شرایط منطقه‌ای و اوضاعی که وجود دارد نسبت به ۲ سال گذشته، حدود ۴ تا ۵ برابر افزایش داشتیم. با توجه به نوآوری‌هایی که انجام و تسلیحاتی که ساخته می‌شود، این میزان در سال‌های آینده بیشتر خواهد شد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه در بحث ساخت موتورهای پهپادها به خودکفایی رسیده ایم و در حال کار روی موتورهای سنگین هستیم، افزود: در زمینه بومی‌سازی تسلیحات و تجهیزات، تامین نیازمندی‌های نیروهای مسلح به جایی رسیده ایم که می‌توانیم بگوییم قالب تجهیزات و تسلیحاتی را که مورد نیاز نیروهای مسلح است، تامین کنیم.

امیرسرتیپ آشتیانی یادآور شد: این موضوع جایگاه ویژه‌ای را در دنیا برای ما به وجود می‌آورد و باعث اقتدار دفاعی ما می‌شود که البته باید گفت بالاترین دستاورد و نتیجه آن، امنیت ماست.

وی به رزمایش مشترک ایران، چین و روسیه در اقیانوس هند که اکنون در حال برگزاری است نیز اشاره کرد و اظهار داشت: هر رزمایشی چند هدف را دنبال می‌کند؛ یکی از آنها تمرین‌های دفاعی است. هدف دیگر، نمایش قدرت است که در قالب این رزمایش‌ها طراحی می‌شود. رزمایش‌ها در واقع مجموعه‌ای از اهداف است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اضافه کرد: در این رزمایش که در حال انجام است، سه قدرت بزرگ دنیا حضور دارند که از اهداف آن ایجاد ثبات و امنیت در منطقه و آبراه‌های حساس آن است؛ بنابراین حضور کشورهای ناظر مثل عمان، پاکستان و جمهوری آذربایجان نشان می‌دهد که اهمیت این رزمایش چقدر بالاست و همانطور که سال‌های گذشته هم بود، این رزمایش‌ها ادامه پیدا خواهد کرد و در مسیر صلح و ثبات در منطقه دنبال خواهد شد.

دولت با واگذاری استقلال و پرسپولیس به دو بانک غیر دولتی موافق است

بهادری جهرمی، سخنگوی دولت نیز در جمع خبرنگاران گفت: برای ارزیابی عملکرد بخش های مختلف دولت آخرین جلسه دولت به صورت فوق العاده و طولانی مدت قبل از سال جدید برگزار می شود تا هم مصوبات ضروری در سال ۱۴۰۲ را به تصویب برسانیم و هم گزارش دستگاه ها در مورد تحقق شعار سال مورد بررسی و استماع قرار دهیم.

بهادری جهرمی با بیان اینکه استقلال و پرسپولیس سرمایه های ملی کشور هستند و هوادارن زیادی دارند، دولت هم رسالت خود را پشتیبانی از این سرمایه های ملی  و حمایت از هواداران قرارد داده، اظهار داشت:  دولت تلاش داشت از ابتدا کمک کار این دو باشگاه باشد و موانع حقوقی آن ها را برطرف کند، فرآیند واگذاری این دو باشگاه در بورس رقم خورد، هم عملکرد مالی این دو باشگاه شفاف و هم بخشی از سهام این دو باشگاه به مردم در سازمان بورس واگذار شد. برای واگذاری بقیه سهام این دو باشگاه باید موانع حقوقی برطرف می شد، در دو سال گذشته هیات واگذاری در این راستا بارها آگهی منتشر کرد تا بخش خصوصی این باشگاه ها را خریداری کند، تا هم حامی این دو باشگاه باشد و هم از مزایای تجاری و اقتصادی این باشگاه ها با تبلیغات و برند سازی استفاده کند.

سخنگوی دولت اظهار داشت: در این دو سال بارها آگهی منتشر شد، ولی متاسفانه این مانع حقوقی برطرف نشد و در نهایت پیشنهادی از سوی سازمان خصوصی سازی ارائه شد که برای تسریع در حل مشکل این دو باشگاه مجوزی هیات وزیران بدهد که به جای واگذاری، یکی از این دو باشگاه به عنوان تسویه برخی از دیون واگذار تا مشکل حقوقی این دو باشگاه به خاطر مالک واحد داشتن بر طرف شود. مقرر شد تامین اجتماع این دین را به شرکت های زیر مجموعه خودش که سوده هستند و توان اقتصادی دارند واگذار کند، دولت این مجوز را به هیات واگذاری داد.

وی با بیان اینکه هیات واگذاری روز گذشته تشکیل جلسه داد و در نهایت به این جمع بندی نرسید که از این مجوز بهره برداری کند، تصریح کرد: گزینه های دیگری با پیگیری متولیان پیدا شده که از مجموعه بانک های غیر دولتی هستند. مذاکرات اولیه ای صورت گرفته و امروز گزارش هیات واگذاری در هیات دولت ارائه شد. بانک ها توان اقتصادی بالایی دارند و از بزرگ ترین شرکت های مردمی هستند، اگر موفق به واگذاری تیم های به بانک های غیر دولتی شویم در واقع این باشگاه ها را به بزرگ ترین شرکت های مردمی واگذار کردیم.

بهادری جهرمی ادامه داد: دولت از این پیشنهاد استقبال کرد، توافق شد وزیر اقتصاد، رئیس کل بانک مرکزی مذاکره‌ای با اعضای هیات مدیره و مدیرعامل بانک ها داشته باشند تاسریع تر به توافق نهایی برسیم، پیش بینی می کنیم تا چند روز آتی به توافق نهایی با دو بانک غیر دولتی برسیم تا این سرمایه های ملی مورد حمایت موثر قرار بگیرند، این هم خبر خوب برای هواداران دو تیم، امیدواریم بازی خوبی را امشب از هر دو تیم ببینیم.

پرتودهی محصولات کشاورزی برای اولین بار انجام می‌شود

محمد اسلامی، رییس سازمان انرژی اتمی  نیز در حاشیه جلسه هیات دولت به خبرنگاران گفت: برای اولین بار پرتودهی به محصولات کشاورزی انجام خواهد شد و امید است در زندگی مردم دیده شود و از آن استفاده کنند.

وی با اشاره به برنامه ریزی سازمان انرژی اتمی برای ساخت نیروگاه در کشور اظهار داشت: ساخت نیروگاه به ۷ سال زمان نیازدارد و طبق برنامه ریزی انجام شده تا پایان دولت چهاردهم این دو نیروگاه را افتتاح خواهیم کرد.

رییس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه نیروگاه اتمی بوشهر در سال ۱۴۰۲ از نظر وانو (انجمن جهانی بهره برداران از نیروگاه های هسته ای) مقام اول بازدهی نیروگاه های اتمی شد، خاطرنشان کرد: همچنین در سال گذشته از ۷ میلیارد کیلووات ساعت عبور کردیم و نیروگاه‌های اتمی نقش خود را به خوبی ایفا کردند و امید است سال آینده هم به این شکلی پیش برویم.

امسال برای ۱۵۰ بازنشسته مجوز فعالیت صادر شد

میثم لطیفی، رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور هم در حاشیه جلسه هیأت دولت در پاسخ به این که به کارگیری بازنشستگان در دستگاه ها تخلف است اما برخی با تبصره مشغول فعالیت هستند، با متخلفان چه برخوردی صورت می‌گیرد، گفت: قانون مصوب مجلس دو تبصره دارد؛ تبصره یک برای برخی مقامات و جایگاه‌هاست و تبصره دو استفاده به عنوان یک سوم ظرفیت در ماه است؛ یعنی یک سوم ساعت کاری می‌توانیم در خدمتشان باشیم.

وی تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی اگر مجوز ما را نداشته باشند، ذی حساب اجازه پرداخت ندارد و طبیعتا دستگاه نظارتی هم برخورد می‌کند به دلیل آنکه تصرف در بیت المال محسوب می‌شود، از این روی موارد در کارگروهی بررسی و مجوز صادر می‌شود.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور اعلام کرد: براساس آخرین اخباری که تا دیروز دریافت کرده‌ام، برای امسال مجموعا به ۱۵۰ نفر مجوز داده شده تا در مشاغل تخصصی و مشاوره از آنها استفاده شود.

لطیفی با بیان اینکه فرآیند سخت شده برای آنکه بتوانیم از ظرفیت جوانان در دستگاه های اجرایی استفاده کنیم، گفت: در مواردی افرادی هستند که از نخبگی و یا تجربه ویژه برخوردار هستند بنابراین نیاز داریم که در این رابطه انتقال تجربه صورت بگیرد و این مجوز را موردی در سازمان به آنها بدهیم.

تمامی فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد تا ۲۹ فروردین استخدام می‌شوند

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در حاشیه جلسه هیأت گفت: دفترچه آزمون استخدامی ۳۲ هزار تن از فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد با همت دولت، مجوز سازمان اداری و استخدامی و سازمان برنامه، منتشر شده و جهاد دانشگاهی درحال برگزاری آزمون آن‌هاست.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، اضافه کرد: تقریبا تمامی فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصدی که شرایط استخدام داشته باشند، تا ۲۹ فروردین به استخدام دولت درمی‌آیند و قانونی که ۱۰ سال معطل مانده بود، با همت و حمایت دولت به نتیجه رسید.

وی تأکید کرد: ما سال آینده شاهد بیکاری هیچ فرزند شهید و جانباز بالای ۷۰ درصد نخواهیم بود. اقدام دوم موثرتر هم حمایت از اشتغال سایرین در قالب تسهیلات اشتغال است که دولت هزینه خوبی کرده است.

قاضی‌زاده هاشمی ابراز امیدواری کرد با این دو اقدام، بیکاری در خانواده ایثار و شهادت به نصف کاهش پیدا کند. این مقدار در ابتدای امسال ۱۵ درصد بود و الان ۹.۸ درصد است. امیدواریم سال آینده به زیر ۵ درصد کاهش پیدا کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۸
اینترنت را به قیمت قبل برگردانید نیازی به هدیه نداریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
بنزین نمی دهید؟ چندرغاز عیدی به کارمندان دادید؟ اینترنت پیشگش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
سه ماه از فرصت 6 ماهه افزایش کیفیت اینترنت گذشت
به ولله این مدت فقط اینترنت بی کیفیت تر و کندتر شده

شما اگر مرد بودین میگفتین اول کیفیت افزایش بدین بعد قیمت رو زیاد کنید
اولا وامهای شما رو که خواص میتونن بگیرن تازه بزارید در پاکت و بفرستید در خانه باز هم فرزند اوری نمی کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
اگر فرزند آوری میکنید تا بتوانید از وامش استفاده کنید بهتر .اینه که از خیر فرزند آوری بگذرید
جناب صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی
مادر پیر من ۳-۴ ساعت تو صف بود. آنقدر خسته شد که گفت اصلا ارزش شو نداره.
فرزندان بقیه مردم حق اشتغال و ازدواج و تشکیل زندگی ندارند؟؟؟!!
پاسخ ها
زنبورک
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
چرا دارن اگه چیزی براشون بمونه!
حمام وکیل را در شیراز به بخش خصوصی اجاره داده بودند و او قسمتی از حمام را کاشیکاری کرده و به عنوان آشپزخانه استفاده میکرد زیرا میراث فرهنگی هیچ نظارتی بر نحوه استفاده انجام نمیدهد
کسی توی این شرایط زن بگیره واقعا باید دید سرش خورده به دیواری...ستونی ...چیزی...چه برسه به اینکه بی پول باشه ....بخواهد وام هم بگیره..اونایی که وضعشون قبلا خوب بود زن گرفتن بچه دار شدن....الان تو هزینه ها موندن ...میزنن تو سر خودشون!!!!!
دو تا خبر مهم بود
ترانزیت ۵۵ در صد افزایش یافته .!!!!!
در ساخت موتور پهپاد خودکفا شدیم .( کجا بیایم تحویل بگیریم )
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
یک ماهه دنبال بلیط اتوبوس برای شهرستان هستیم پیدا نمی شود، آنوقت از افزایش ترانزیت می گویند. چطور انتظار دارید از ماشین شخصی استفاده نشود؟
شما سرعت اینترنت را کم نکن ، نمیخواد رایگان بدهی .
ازدواج و زندگی خوب و فرزند آوری واسه بچه های خودشونه.
ما مردم عادی هیچ.
برای کالا برگ صف نیست؟
غکر کنم تا حالا صف ندیدن که اینطور می‌فرمایند
تا کجا با اقتصاد صدقه ای میخاید پیش برید اول دو برابر کردن قیمت بعد هدیه خدایا چی باید گفت
این خبرنگار ها تو عکس چرا اینجوری کردن چ خبره مگه ؟
این اینترنت هدیه همش کلاهبرداریه! من سری قبل گول خوردم اینترنت هدیه دولت رو گرفتم بعد یه مدت 250 تومن صورتحساب برام اومد. یعنی یه بسته ظاهرا باسم هدیه میدن بعدا ده برابرش رو ازت میگیرن.
یعنی هدیه ام میخوان بدن باز بعضی ها ناله میکنن
جناب آقا صولت وزیر رفاه دولت محرومان که فقط نهارش در یک سفر سمنان حدود ۲۴۰ میلیون تومان شده هیچ وقت حال مردمی ک ماهاس نتوانستن گوشت قرمز تهیه کنند را درک نماید
واقعا متاسفم که مسولین اینقدر به شعور ملت ایران توهین میکنند. دقیقا از 15 بهمن سال جاری تمامی نرخهای بلیط اتوبوس را 25 در صد گران کرده اند و الان دو هفته هست مدام میگویند هنوز تصمیمی برای افزایش بلیط اتوبوس نگرفته ایم . اخر این ماجرا هم احتمالا به شکل قهرمانانه ای خواهند گفت ملت دیدید که ما اجازه ندادیم که نرخ بلیط اتوبوس افزایش یابد.
نکندپرتودهی به محصولات کشاورزی منطورتشعشات اتمی دادن به محصولات کشاورزی وسرطان زاکردن آن باشد هوای تنفسی کلان شهرهایمان که غالباًناسالم است خوراکمان‌ هم اضافه شودچون اولین باراست که پرتودهی به محصولات کشاورزی شنیده میشود
ازطلاگشتن پشیمان شده ایم مرحمت فرماییدمارامس کنید.
سی وپنچ ساله جنگ تمام شده ولی فرزند شهدا وجانبازان هنوز تمام نشده وباید استخدام شوندبعد از ان صدها سهمیه واولویت در نظر گرفته شده برای دانشگاه استخدام واگذاری زمین مسکن ماشین وغیره ورانت همچنان ادامه دارد.
وام که سهله
بلا عوض هم همون پول رو بدید محاله خانواده تشکیل بدیم.
بهتره خواص هم این کارو نکنن! هوا خیلیی خرابه :)
البته منظور از تغییر افزایش قیمت بلیط هواپیما و قطار با افزایش قیمت دلار است
خبر جالبی بود برای انجام یک کار تاریخ مشخص شده بود و محکم گفته شده اینکار تا فلان تاریخ که آینده نزدیک است انجام می دهیم با قاطعیت...پس معلومه توان انجام کار هست ولی اولویت بر انجام خیلی کارها از جمله حل معضل اقتصاد نیست..
بقیه جوانان تحصیل کرده این مملکت هم که بوقند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی