بازدید 6944
صد و نود و دومین روز از جنگ غزه

اعدام هولناک 400 فلسطینی در بیمارستان شفا غزه/حمله حزب الله به تیپ گولانی در مرز لبنان/ شمار شهدای غزه به ۳۳ هزار و ۷۹۷ نفر رسید

جنگ غزه در شرایطی وارد صد و نود و دومین روز خود شده است که پس از پایان توافق آتش بس بین حماس و اسرائیل، حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه آغاز شده و همچنان ادامه دارد و دورنمای مشخصی برای پایان جنگ وجود ندارد.
کد خبر: ۱۲۳۲۱۵۶
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۹ 15 April 2024

اعدام هولناک 400 فلسطینی در بیمارستان شفا غزه

بین الملل تابناک: جنگ غزه در شرایطی وارد صد و نود و دومین روز خود شده است که پس از پایان توافق آتش بس بین حماس و اسرائیل، حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه آغاز شده و همچنان ادامه دارد و دورنمای مشخصی برای پایان جنگ وجود ندارد. 

سی.ان.ان: اسرائیل حمله به رفح را به دلیل حملات ایران به تعویق انداخت
۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۰۱:۲۰

رسانه آمریکایی گزارش داد به‌تعویق افتادن حمله زمینی رژیم صهیونیستی به شهر رفح در جنوب غزه به دلیل حمله موشکی و پهپادی ایران به مواضع این رژیم صورت گرفته است.

 منابع اسرائیلی گفتند این رژیم قرار بود در روزهای آتی حمله زمینی به رفح را آغاز کند، اما حمله ایران موجب شده حمله به رفح به تعویق بیفتد.

این منابع به سی‌ان‌ان گفته‌اند، رژیم صهیونیستی در راستای آغاز حمله زمینی خود به رفح، قرار بود امروز (دوشنبه) اطلاعیه‌هایی را در آسمان رفح رها کرده و به غیرنظامیان فلسطینی توصیه کند تا این شهر را تخلیه کنند. اما حمله ایران به مواضع رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی و تکاپوی این رژیم برای تعیین نحوه پاسخ‌دادن به این حمله، باعث شده تا رژیم اشغالگر موقتا عملیات زمینی خود در رفح را به تعویق بیندازد.

آیزنکوت: صحبت از پیروزی کامل در غزه اشتباه است
۱۴۰۳/۰۱/۲۷ - ۲۳:۲۷

«آدی آیزنکوت» وزیر کابینه جنگ رژیم صهیونیستی در انتقاد به «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم عنوان کرد که صحبت از «پیروزی کامل» در غزه اشتباه است.

نتانیاهو اخیرا مدعی شده که این رژیم در آستانه «پیروزی کامل» در نوار غزه است.

آیزنکوت در کنفرانسی خبری در این رابطه گفت: چالش‌ اسرائیل این است که اهداف جنگی خود را تکمیل کند و جنگ را به گونه‌ای به پایان برساند که ۱۵ سال دیگر وقتی بر آن نگاهی می‌اندازیم، بتوانیم بگوییم که کشور و نیروهای مسلح ما موفق به پایداری شدند.

وی ادامه داد: بنابراین، هر کسی که خواستار پیروزی کامل و سریع است، در اشتباه است.

حماس: اقدامات اشغالگران در بیمارستان الشفا، جنایاتی جنگی است
۱۴۰۳/۰۱/۲۷ - ۲۳:۲۶

جنبش مقاومت اسلامی حماس کشف گورهای دسته جمعی در بیمارستان الشفا در غزه را نشانگر ارتکاب جنایات جنگی و ضدبشری در حق فلسطینیان بدست اشغالگران دانست.

در بیانیه این جنبش آمده است: صحنه‌های هولناک گورهای دسته جمعی کشف شده در محوطه بیمارستان الشفا که حاوی اجساد پوسیده تعدادی از شهداست و اشغالگران اسرائیلی در جریان حمله اخیر به این بیمارستان و قبل از عقب‌نشینی از آن‌، آن‌ها را با بولدوزرهای نظامی زیر خاک دفن کرده بودند، بار دیگر ثابت می‌کند که جنایات وحشیانه و بی‌وقفه اشغالگران در سایه سکوت جامعه جهانی در برابر نقض صریح قوانین بین‌المللی توسط این رژیم و نسل‌کشی همه جانبه کابینه نتانیاهو و ارتش تروریست و جنایتکار صهیونیستی علیه ملت فلسطین پایانی ندارد.

حماس بیان کرد: این مجموعه بی‌پایان از جنایات که در بیمارستان الشفا و محیط اطراف آن اعم از گورهای دسته جمعی و موارد اعدام میدانی و اجساد صدها شهید در زیر آوار و ویرانی گسترده در بخش‌های مختلف این بیمارستان به وقوع پیوسته، از نظر جامعه بین‌الملل و نهادهای سیاسی، انسانی و قضایی آن و در راس آن‌ها دیوان دادگستری بین‌المللی و دیوان کیفری بین‌المللی، جنایات جنگی مستند است و لازم است که این نهادها به وظیفه خود عمل کرده و سران این رژیم جنایتکار و سرکش را فورا بازخواست و مجازات کنند.

سازمان ملل: تخریب منازل در غزه بالاترین سطح تخریب در تاریخ است
۱۴۰۳/۰۱/۲۷ - ۲۰:۵۱

کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل اعلام کردند در مقایسه با جنگ‌های صورت گرفته در طول تاریخ، بیشترین تخریب منازل و زیرساخت‌ها در جنگ غزه به دست صهیونیست‌ها رخ داده است.

 از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ رژیم صهیونیستی حملات ویرانگر خود علیه نوار غزه را با حمایت آمریکا آغاز کرده و زیرساخت‌های نوار غزه را به شکل گسترده‌ای ویران و فاجعه انسانی بی‌سابقه‌ای در این منطقه به راه انداخته است.

این کارشناسان سازمان ملل درباره میزان خسارات ناشی از حملات رژیم صهیونیستی در غزه گفتند، تخریب خانه‌ها و زیرساخت‌ها در جنگ غزه بسیار بالاتر از دیگر درگیری‌هاست.

به گزارش الجزیره، آنها اعلام کردند این تخریب سیستماتیک و گسترده غزه مصداق جنایت علیه بشریت است.

اتحادیه عرب اقدامات تروریستی صهیونیست‌ها در کرانه باختری را محکوم کرد
۱۴۰۳/۰۱/۲۷ - ۲۰:۵۱

اتحادیه عرب حملات وحشیانه شهرک‌نشینان صهیونیست افراطی به شهرها و شهرک‌های کرانه باختری تحت حمایت مقامات رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.

 جمال رشدی، سخنگوی «احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب تصریح کرد جنایت‌های روزانه اشغالگران در غزه نباید باعث شود که شدت جنایت‌های خشونت‌بار، سوزاندن منازل و زمین‌های کشاورزی و تخریب دارایی‌ها که هر روز توسط شهرک‌نشینان صهیونیست در کرانه باختری انجام می‌شود، دیده نشود.

براساس گزارش الیوم السابع، جمال رشدی در ادامه افزود اعمال تحریم‌های برخی کشورها علیه تعدادی از شهرک‌نشینان تندرو صهیونیست گامی کوچک، دیرهنگام و ناکافی برای جلوگیری از تشدید تنش و حفاظت از غیرنظامیان فلسطینی در کرانه باختری است.

وی در پایان از شورای امنیت خواست تا برای پایان دادن به این وضعیت شرم‌آور اقدامی اتخاذ کند و شهرک‌نشینان تاوان جنایت‌های خود علیه ملت فلسطین را بپردازند.

حمله حزب الله به تیپ گولانی در مرز لبنان
۱۴۰۳/۰۱/۲۷ - ۲۰:۴۹

حزب‌الله لبنان اعلام کرد بمب‌هایی را در مسیر نیروهایی از تیپ گولانی رژیم صهیونیستی در مرزهای لبنان و اراضی اشغالی کار گذاشت که منجر به کشته و زخمی شدن تعدادی از این نیروها شد.

 حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد: نیروهای مبارز ما در راستای حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و پشتیبانی از مقاومت جسور و شریف و بعد از رصد دقیق تحرکات دشمن تعدادی بمب را در منطقه تل اسماعیل در خاک لبنان در مجاورت با مرزهای فلسطین اشغالی و حین عبور نیروی وابسته به تیپ گولانی کار گذاشت. بعد از رسیدن این نیروها به محل بمب‌ها، نیروهای صهیونیست در انفجار آن کشته و زخمی شدند. 

به گفته منابع، ارتش رژیم اشغالگر به زخمی شدن چهار تن از نیروهای تیپ گولانی اذعان کرد.

پیش از این خبرنگار الجزیره اعلام کرد آژیرهای هشدار در شهرک‌های عرب العرامشه، جورین، ایلون، حانیتا و ادمیت در الجلیل غربی بعد از نفوذ یک پهپاد به صدا درآمدند.

کانال عبری زبان نیز گزارش داد پهپادی وارد حریم هوایی الجلیل غربی شد و باز به لبنان بازگشت.

به گفته منابع حملاتی از جنوب لبنان علیه یک هدف نظامی صهیونیستی در اطراف پایگاه «الظهیره» انجام شد.

از سوی دیگر، توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی شهرک کفرکلا را هدف قرار داد.

همچنین ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد شب گذشته زیرساخت وابسته به حزب‌الله لبنان را در شهرک‌های صدیقین، المطموره، عیتا الشعب و اللبونه در جنوب لبنان هدف قرار دادند.

حملات موشکی حزب الله به مرکز رادار و ۳ پایگاه نظامی اسرائیل
۱۴۰۳/۰۱/۲۷ - ۲۰:۴۷

رزمندگان حزب الله لبنان امروز (دوشنبه) مرکز رادار، سه پایگاه نظامیان اشغالگر و همچنین شمال سرزمین های اشغالی فلسطین را هدف حمله موشکی قرار دادند.

 رزمندگان حزب الله در عملیاتی، چهار موشک به طرف مرکز رادار نظامیان اشغالگر در اراضی اشغالی شبعا شلیک کردند.

رزمندگان مقاومت همچنین محل تجمع نظامیان اشغالگر در اطراف پایگاه حانیتا را با موشک و آتش توپخانه هدف قرار دادند که هدف مذکور با دقت مورد اصابت حمله رزمندگان مقاومت قرار گرفت.

حزب الله لبنان در عملیات دیگری، پایگاه نظامی رویسات العلم را در ارتفاعات اشغالی کفرشوبا هدف حمله موشکی قرار دادند.

مقاومت اسلامی لبنان همچنین پایگاه نظامیان صهیونیست موسوم به یفتاح را هدف حمله قرار دادند.

شمار شهدای غزه به ۳۳ هزار و ۷۹۷ نفر رسید
۱۴۰۳/۰۱/۲۷ - ۲۰:۴۵

 وزارت بهداشت غزه تازه‌ترین آمار شهدا و مجروحان جنایت‌های رژیم صهیونیستی را اعلام کرد.

به گزارش الجزیره، وزارت بهداشت فلسطین ظهر امروز دوشنبه اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۶۸ شهروند فلسطینی را شهید و ۹۴ نفر دیگر را زخمی کرد.

با احتساب این شهدا، شمار شهدای فلسطین از آغاز تجاوزگری ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه در هفتم اکتبر (۱۵ مهر) به ۳۳ هزار و ۷۹۷ نفر و شمار زخمی ها به ۷۶ هزار و ۴۶۵ نفر رسید.

اعدام هولناک 400 فلسطینی در بیمارستان شفا غزه

دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد: «رژیم اشغالگر ۴۰۰ فلسطینی را در بیمارستان الشفاء اعدام کرده است و امروز توانستیم ۹ جسد دیگر را کشف کنیم.»

 دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در نوار غزه در بیانیه‌ای پس از انتشار فیلم مربوط به کشف یک گور دسته جمعی در نزدیکی بیمارستان «الشفاء» اعلام کرد رژیم اشغالگر ۴۰۰ تن را در بیمارستان الشفاء اعدام کرد که امروز ۹ جسد کشف شده است.

مدیر دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در نوار غزه به الجزیره گفت: «تعدادی از بیماران در میان اجساد بودند که آنها را از محوطه مجتمع الشفاء پیدا کردیم.»

وی تأکید کرد برخی از اجساد با تجهیزات پزشکی که همراه بیماران بود، دفن شده‌اند

زخمی شدن چهار نظامی رژیم صهیونیستی در مرز لبنان

چهار نظامی رژیم صهیونیستی بر اثر انفجار مین در مرز لبنان با سرزمین های اشغالی فلسطین به شدت مجروح شدند.

به گزارش شبکه فلسطین الیوم، ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که چهار نظامی رژیم صهیونیستی بر اثر انفجار مین در نزدیکی مرز سرزمین های اشغالی فلسطین با لبنان مجروح شدند.

بر اساس گزارش ارتش رژیم صهیونیستی، خودرو نظامیان این رژیم بر روی مین رفته است و چهار نفر از سرنشینان مجروح شدند که حال یکی از آنها وخیم است.

ارتش رژیم صهیونیستی جزئیات بیشتری درخصوص محل دقیق انفجار ارائه نکرده است.

وزیر خارجه انگلیس: وضعیت غزه "غیرقابل قبول" است

وزیر امور خارجه انگلیس عدم همکاری کابینه بنیامین نتانیاهو، ‌نخست وزیر (رژیم) اسرائیل برای ورود کمک‌های انسانی کافی به غزه را زیر سوال برده و خواستار بازگشایی گذرگاه‌های بیشتری برای ورود غذا و دارو به این باریکه شد.

به گزارش روزنامه گاردین، دیوید کامرون، ‌وزیر خارجه انگلیس با بیان این‌که در طول ۲۰ سال آشنایی با بنیامین نتانیاهو، ‌نخست‌وزیر (رژیم) اسرائیل «مباحث و اختلافات زیادی» با او داشته، ‌محدودیت های سخت اعمال شده از سوی اسرائیلی‌ها برای ورود کمک‌های انسانی به غزه را یکی از این موارد اختلافی برشمرد.

وی با "غیرقابل قبول خواندن" وضعیت انسانی در غزه، افزود: تعداد زیادی از مردم غزه گرسنه هستند و افراد زیادی نمی توانند آب و دارو تهیه کنند.

کامرون عدم ورود کمک‌های انسانی کافی به غزه را "اشتباه" توصیف و تاکید کرد که اسرائیلی‌ها باید گذرگاه‌ها را به منظور ورود کامیون‌های امدادرسانی بیشتر باز کنند.

نخست وزیر سابق انگلیس همچنین با اشاره به هدف قرار گرفتن و کشته شدن کارگران عضو گروه آشپزخانه مرکزی جهانی توسط نظامیان صهیونیستی که تعدادی از آنها شهروند انگلیسی بودند، افزود: "باید مطمئن شویم که امدادگران می توانند در غزه فعالیت کنند."

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱۴
نمونه دیگر از سود پوتین و نتانیاهو از افزایش تنش در خاورمیانه. الان دیگر اصلا کسی در رسانه ها و سیاستمداران اروپا و امریکا در مورد ضرروت و فوریت کمک به اکراین صحبت نمی کند. از انطرف نتانیاهو هم که بخاطر عملکردش در غزه مورد نفرت جهانی قرار گرفته بود نفس راحتی می کشد و اصلا دیگر کسی به وضعیت غزه و لزوم اتش بس در ان نمی پردازد. می بینید که پوتین و نتانیاهو چه خوب پشت هم را دارند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
ما مدافع واقعی مردم غزه و فلسطین و اعراب هستیم ولاغیر
مغز غربگدا: حقوق بشر، قوانین بین المللی، انسانیت!

جراید: ”کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل اعلام کردند در مقایسه با جنگ‌های صورت گرفته در طول تاریخ، بیشترین تخریب منازل و زیرساخت‌ها در جنگ غزه به دست صهیونیست‌ها رخ داده است. آنها اعلام کردند این تخریب سیستماتیک و گسترده غزه مصداق جنایت علیه بشریت است.”

مغز غربگدا: سازمان ملل برای خودش گفته! فقط یمن و حزب الله حامی ایران هستند و تمام دنیا عملیات صهیونیست ها را تایید می کنند! حقوق بشر، قوانین بین المللی، انسانیت!
هنیه گجاس ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
الان دیگه باید بگی نتانیاهو کجاست؟
ناشناس
| United States of America |
۰۴:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
ماه عسل
۳ دیقی
نه میبخشیم نه فراموش میکنیم
پس آن ۱۵۰ هزار موشک و پهپادهایی که حزب الله انبار کرده ، چه وقت قرار است بطرف

شمال اسرائیل شلیک گردند !!!!؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
حزب الله اگر بخواد همچین کاری بکنه جنوب لبنان با خاک یکسان میشه
اولین بار در تاریخه که اسرائیل انقدر سرکش و تخس شده ، حتی گوشش به پدر مادر خودش هم بدهکار نیست !
به بیمارستان حمله کنی آب از آب تکان نخوره؟!!!
اداره بهداشت فلسطین هم عینا مثل اداره ثبت اموات در بهشت زهرا، فقط تعداد متوفی ها رو اعلام میکنه
قبلا میگفتن اسرائیلی ها و یهودی ها نجستن من باور نمیکردم اما از وقتی شناختمشون از کارهاشون از قیافه هاشون از گند کاری هاشون تو دنیا فهمیدم چیزی فراتر از نجس هستن
اتحادیه عرب بی غیرت! مطمئن باشین بعد فلسطین از نوبت شماست، بی غیرتها.
آیندگان به شما لعن و نفرین خواهند گفت.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار