بازدید 14021

تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ بالاخره ابلاغ شد!

نکته عجیب دیگر که البته به نوعی امضای دولت فعلی ذیل آن به چشم می‌خورد، تغییر مصوبه شورای عالی بیمه در هیات وزیران است که موجب شد به جای افزایش ۴۶ درصدی، افزایش ۳۵ درصدی تعرفه‌ها به تصویب برسد. اتفاقی که این بار کمی متفاوت رقم خورده به این صورت که برخی تعرفه‌ها مانند نرخ ویزیت پزشکان به میزان بسیار بالاتری افزایش یافته و باقی تعرفه‌ها میزان کمتری افزایش یافته اند.
کد خبر: ۱۲۳۲۱۴۰
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۶ 15 April 2024

تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ بالاخره ابلاغ شد!با تاخیر بسیار و در شرایطی که نخستین ماه سال رو به اتمام است، تعرفه های پزشکی برای سال 1403 ابلاغ شد.

به گزارش «تابناک»، نخستین روز کاری سال جدید خبری اعلام شد که بسیاری از کادر درمان چشم انتظارش بودند؛ تصویب تعرفه های پزشکی برای سال جدید. اتفاقی که بر اساس قانون می بایست در انتهای سال رقم بخورد اما برای چندمین بار در سالهای اخیر، به شروع سال کشیده می شود و در نتیجه نارضایتی کادر درمان را در پی دارد.

رویدادی که به نظر می رسید این بار به موقع رقم بخورد چراکه از اواخر پاییز 1402 روند بررسی و تعیین این تعرفه ها آغاز شده بود و زمسنان به میانه راه نزدیک می شد که اخبار و گزارش های رسیده حکایت از توافق شورای عالی بیمه بر سر تعرفه ها و میزان افزایش آن داشت. افزایشی که گفته می شد بالغ بر 40 درصد خواهد بود و می تواند عقب ماندگی های سالهای قبل را هم تا حدی جبران نماید.

ناگفته پیداست که این اتفاق در موعد مشخص و قانونی رقم نخورد که اگر این گونه بود، این گزارش پیش رویتان قرار نداشت! تاخیری تکراری و سوال برانگیز که هنوز معلوم نیست علت یا علل رقم خوردنش چیست اما این تنها گوشه ای از ابهامات ماجراست و در ادامه سوالات مهم تری هم بوجود آمده است.

از جمله این سوالات، تصویب تعرفه ها در روزهای ابتدایی سال است که انتظار می رفت به سرعت به ابلاغ مصوبه منجر شده و شروع سال با اعمال تعرفه های تازه همراه شود در حالی که این گونه نشد. اتفاقی که از امروز مقدمات قانونی اجرایش فراهم آمده چراکه به تاکید وزارت بهداشتف درمان و آموزش پزشکی، مصوبه افزایش تعرفه ها ساعاتی پیش ابلاغ شده است!

البته تجربه نشان داده که میان ابلاغ مصوبه و اجرای آن هم فاصله زمانی وجود دارد چراکه مصوبه برای اجرا به استانداری ها می رود و برای اجرا به ابلاغ آنها نیاز است و در نتیجه، در گیر و دار پروسه اداری خاصی قرار می گیرد که ممکن است به اجرای تعرفه در زمان های مختلف در استان های مختلف منجر شود! اتفاقی مسبوق به سابقه که در دولت سیزدهم هم رقم خورده است.

نکته عجیب دیگر که البته به نوعی امضای دولت فعلی ذیل آن به چشم می خورد، تغییر مصوبه شورای عالی بیمه، یعنی مرجع تصمیم گیری در خصوص تعرفه های پزشکی، در هیات وزیران است که موجب شد به جای افزایش 46 درصدی، افزایش 35 درصدی تعرفه ها به تصویب برسد. اتفاقی که در سال نخست فعالیت دولت سیزدهم هم رقم خورده بوده و به بروز حواشی بسیاری منجر گردید.

البته این بار ماجرا کمی فرق کرده است به این صورت که برخی تعرفه ها مانند نرخ ویزیت پزشکان به میزان بسیار بالاتری افزایش یافته و باقی تعرفه ها افزایشی کمتر از 35 درصد داشته و در نتیجه به صورت میانگین افزایش 35 درصدی اعمال شده است. رویکردی متفاوت که به تاکید معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، قابل تقدیر است چراکه گامی در مسیر جبران عقب ماندگی های سال گذشته محسوب می شود.

اتفاق مثبتی که برخی مسایل از جمله همین تاخیر جشمگیر در ابلاغ مصوبه، موجب کم رنگ شدن اثر آن می شود و می تواند عدم رضایت مشمولان این تعرفه را به دنبال داشته باشد. نارضایتی کادر درمان که یک ماه از سال گذشته، تازه قرار است به مراجعان توضیح دهند که تعرفه هایشان افزایش یافته و چاسخگوی سوالات و ابهاماتی باشند که این افزایش بی موقع قیمت ها به دنبال دارد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۸
اعداد و ارقام مندرج در این ابلاغیه همخوانی با آنچه در عمل از مراجعین اخذ می گردد ندارد
چند تا پزشک مونده اونارو هم از ایران فراری بدید .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
اشتباه منفی دادم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
اشباهی مثبت دادم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
خیالت راحت فرش قرمز برای پزشکای ایرانی پهن نکردن . کل دنیا پر شده از پزشکهای هندی نصف ایرانی پول میگیرن نصف ایرانی ها افاده دارن
لطفا اعلام فرماید یک دکتر متخصص وفوق تخصص روزانه چند نفر را می تداند ویزیت کند و باید چند دقیسه یا تانیه وقت بگذارد. اگر آزمایش نوشت برای رویت جواب و نسخه مجدد چقدر باید ویزیت دریافت کند. متاسفانه اکثر دکتر ها روزانه چندین ویزیت که متوسط زیر ۵ دقیقه وقت می گذارند و برای جواب ازمایش مجدد ویزیت می گسرند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
تعمیرکاران خودرو فقط برای تشخیص عیب و نه رفع آن، بیشتر از ویزیت فوق تخصص میگیرند ولی خیلی ها اعتراض نمی کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
هر مراجعه بیمار که منجر به اقدامدرمانی حتی یک دارو باشد مشمول ویزیت هست
سلام

تعویض زیپ شلوار 150هزار تومن
اصلاح سر 400هزار تومن
رنگ مو یک تا ده میلیون تومن
کوچکترین کار تعمیراتی برای منزل و ماشین چند صد هزار تا چند میلیون تومن

ویزیت پزشک متخصص بعد از بیست پنج سال درس و پنج سال طرح سربازی اجباری هم برای اقا هم خانم (برخلاف همه رشته های دانشگاهی خانمها هم باید سربازی بروند ) در دورافتاده ترین مناطق و درگیری با بیمار و دیه برخی اشتباهات 150هزار تومن

بله صدوپنجاه هزار تومن معنی عدالت هم فهمیدیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
مردم باید پول داشته باشند تا اقای دکتر پول بگیره ،،،
و الا میروند داروخانه ؟؟؟ دکتر نمیان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
این درس خوندن و سختی هارو خیلیای دیگه هم کم و بیش دارن و پول ده دقیقه حقوقشون زیر 10 هزار تومن و کمتر هست. اگه مافیای پزشکی بذاره و تعداد پزشکان بالاتر باشه مثل الان همه مطب ها با چند ساعت معطلی نمیشه و تعداد مراجعان کمتر و خدمات بهتر میشه. با 5 دقیقه نهایت وقت ویزیت الان خیلی هم زیاده این ویزیت نسبت به خیلی از کارهای دیگه که اسم نبردید.
بنده خدا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
صد و پنجاه تومن ، سیصد و بیست تومن ویزیت دکتر دادم ، دو میلیون پونصد پول یه ازمایش سه مقوله ای ، بیست و پنج سال درس خونده ماهم داشتیم حمالی میکردیم چرا فکر میکنی دکتر باید ماهی پونصد میلیون به بالا درامد داشته باشه من نوعی با ماهی پونزده میلیون جور طمع تمام نشدنی دکترای محترم که جدیدا هم یه تشخیص درست نمیتونن بدن بکشیم هر کدوم هم برا خودشون باند دارن برا داروخونه برا عکس گرفتن و غیره باید بری پیش اینایی که میگن
ای کاش فکری هم راجع به حقوق کارمندان میشد . چند سال است که بر خلاف قانون میزان افزایش حقوق کمتر از نرخ تورم است. سفره کارمندان هر سال کوچک و کوچکتر میشود کسی هم به فکر این بیچارگان و زن وفرزند اونها نیست . امسال نشد که به مسافرت بریم نه بنده و نه همکارام .. هر بار هم چیزی از سفره مان حذف میکنیم به ناچار ..
والله ما بچشم پزشک مراجعه می کنم پول نقد و بسیار بیشتر از تعرفه دریافت می کند من هم ناچارم .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
وقتی پول ویزیت اش از خیاط و ارایشگر هم پایینتره باید مشکل را درجای دیگر پیدا کرد
تنها راه وارد کردن پزشک از هند و بنگلادش هست ولاغیر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
چون اطلاع دارم اکثر پزشکان درامد حدود 50 تا 70تومن دارند میشه 900 تا 1000دلار . مرد مومن کدام پزشک هندی با 900 دلار کار میکنه . در دنیا پزشکان زیر 7000 دلار کار نمیکنند.
چرا باید حقوق اعضای هیات علمی غیر بالینی که حتی بیشتر از بسیاری از پزشکان عمر خود را صرف تحصیل کرده اند فقط 20 درصد اضافه شود و آن هم مشمول انواع مالیات و کسورات گردد ولی حق ویزیت پزشکان بیش از 35 درصد؟
افزایش درآمد پزشکان که قشر مرفه جامعه هستند 35 درصد
افزایش درآمد کارگران که قشر ضعیف جامعه هستند 22 درصد
هر چقدر تعرفه پزشکان را بالا ببرید باز نق میزنندکم است اشتهای سیری نا پذیر دارند.فقط میخواهند پول پارو کنند ویلاهای انچنانی بسازندو برای تفریح به کشورهای خارجی سفر کنندبرای خوشگذرانی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
وای که شما ملت چقدر حسود هستید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
وای که پزشکان چقدر حریص و پول پرست هستند
اولا چرا ۳۵ درصد با وجود تورم ۶۰ درصدی
همین دو هفته دلار ۳۵ درصد گران شد
دوما چرا حقوق کارگران و بازنسسته ها نبتید به اندازه تورم افزایش یابد
همه می دانیم وقتی حقوق به اندازه تورم زیاد نشود در واقع کاهش یافته است
با این تعرفه ها دکتر هم شد واسه مردم رویا در حالی که کشورهای عربی تمام دوا دکتر شون رایگان است اگر یه کار مریض بشه حقوق یک هفته شو باید صرف دکتر کنه خدیا چرا ما زنده ایم
خواهشا میانگین دریافتی کامل یک پزشک متخصص بدون در نظر گرفتن زیرمیزی را نسبت به کارگر تمام وقت اعلان کنید و آن را با کشورهای دیگر نظیر آلمان مقایسه کنید تا مردم بدانند که مافیای پزشکی چطور آنها را سرکیسه می کند و همچنان دم از بی پولی میزند.
لطفا حقوق ماروهم به اندازه تعرفه پزشکان افزایش بدین
بالاخره!
سوال اینجاست چرا با اینکه پزشکان این مملکت همگی از مرفه ترین و متمول اقشار جامعه هستند و حتی با وضع کنونی بدون افزایش تعرفه ها بیش از 70 درصد مردم از پس هزینه های پزشکی بر نمی آیند دلیل افزایش تعرفه های هر سال و هرسال و هرسال برای قشر از جامعه برای چیست؟ یعنی باید همیشه این فاصله طبقاتی حفظ شود و خدایی نکرده مردم عادی نتوانند پا در جای پای این قشر بگذارند؟
به نظر میرسه عکسی که گذاشتید اشتباهه، ۱۲۶ تومن تعرفه پزشک عمومی هست
بیچاره کارمند و کارگر ...
اوایل انقلاب بعضی تز روستاهای اطراف تهران پزشک عمومی هندی داشتیم تا یه مسیری سوار سرویس معلما میشدند میترسم دوباره تکرار شه
بدبخت کارمند و کارگر 20 درصد و ...........................
لطفا ظرفیت رشته های پزشکی و پیراپزشکی را بیشتر افزابش دهید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
مگه دانشگاه پیام نوره / هر دانشجوی پزشکی باید بره بیمارستان زیر نظر یه استاد / سوال جواب پس بده //یه چیزی بگید به عقل جور دربیاد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
اگه مافیا با هزاران توجیه الکی بگذاره
پس چرا پرستار و سایر کادر درمان که بدنه بیمارستان هستند ۲۰ درصد؟
تعرفه پزشکان به خاطر تورم ۵۰ درصد حدودا افزایش داشته تا با تورم همخانی داشته باشد ولی چرا حقوق کارگر و کارمند ۲۰ درصد افزایش پیدا کند؟
لعنت به مافیای پزشکی که در ایران که همه با ریال حقوق میگیرن انتظار دارن فقط به اونها با دلار حقوق داد و فقط اون ها درس خونده های این مملکتن اگه دکترای پرستاری بیگیری دریافتی به ریال و دولتی که از مافیا بترسه بی عرضه است حداقل یک پزشک 5 برابر من پرستار حقوق از دولت میگیره حق داره از از بالا به من نگاه کنه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار