بازدید 12693

شمارش معکوس برای افزایش روز‌های تعطیل در هفته

به نظر می‌رسد، از میان چند پیشنهاد مختلف، که برای تعیین روز تعطیل تازه در هفته اعلام و جمع بندی شده بود، کمیسیون روز پنجشنبه را برگزیده است؛ در حالی که بسیاری از کارشناسان بر این باورند، روز شنبه برای تعطیل شدن انتخاب بهتری است، چون پنجشنبه به فرصت تبادلات بین المللی افزوده خواهد شد و شنبه که در اغلب کشور‌های جهان تعطیل است، انتخاب بهتری برای اعمال تعطیلی در ایران است.
کد خبر: ۱۲۳۲۰۲۲
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۷ 15 April 2024

بحث افزایش روز‌های تعطیل هفته از یک به دو روز به گام‌های نهایی نزدیک شده و به زودی فرجام خواهد یافت.

به گزارش «تابناک»؛ از جمله مسائل مورد اختلاف در کشورمان از سال‌های دور، بحث کم بودن تعطیلات رسمی در کشورمان است. اینکه در بیشتر کشور‌های جهان دو روز در هفته تعطیل است و شهروندان فرصت بیشتری برای در کنار خانواده بودن، رسیدگی به امور شخصی و تفریح دارند، اما ایرانیان به مانند چند دهه قبل، تنها یک روز در هفته یعنی جمعه‌ها تعطیل هستند.

البته در کنار این موضوع، نکته مهم دیگری هم مطرح می‌شود که در سایه تصمیم گرفته شده در دو سه دهه قبل در تهران بوجود آمده و مشکل ساز شده است؛ اینکه در پایتخت ساعت کاری روز پنجشنبه در بسیاری از ادارات و نهاد‌ها در دیگر روز‌های کاری هفته سرشکن شده و در نتیجه دو روز تعطیلی (پنجشنبه و جمعه) در اختیار پرسنل این بخش‌هاست، ولی به دنبال این اقدام، فرصت تبادل با جهانیان به شدت کاهش یافته است.

شمارش معکوس برای افزایش روز‌های تعطیل در هفته

صحبت درباره اختلافی است که میان ایران و دیگر کشور‌ها در روز تعطیل هفته وجود دارد و موجب شده فرصت تبادلات بین المللی برای کشورمان به شدت کم شده باشد، زیرا روز‌های تعطیل در تقویم بسیاری از جهانیان، شنبه و یکشنبه است و در ایران و تهران، پنجشنبه و جمعه و بدین ترتیب تنها روز‌های دوشنبه تا چهارشنبه می‌مانند که برای طرفین روز کاری محسوب می‌شود و می‌توانند روی آن حساب کنند.

اگر به این وضعیت عجیب، تفاوت ساعت (بر اساس موقعیت مکانی کشور‌ها و فاصله آن‌ها با نصف النهار مبدا) و حتی قوانین و مقرراتی که موجب تغییر ساعت محلی می‌شوند (مثل اعمال ساعت بهاری-تابستانی یا حتی نسخه تازه‌تر آن در ایران، تغییر ساعت کاری ادارات بر مبنای تصمیم دولت در فصول گرم) را هم اضافه کنیم، عملا فرصت تبادل با جهانیان به چند ساعت در هفته کاهش پیدا می‌کند که قابل توجه و نگران کننده است.

مجموعه این عوامل موجب شده که افزایش روز‌های تعطیل هفته و تغییر وضعیت موجود، مطالبه بسیاری از مسئولان باشد و گاه وعده‌هایی برای تحقق آن هم بیان شود، اما هرگز جامه عمل نپوشد؛ اتفاقی که در مجلس فعلی گام‌های اساسی برای تحقق آن برداشته شده و به نظر می‌رسد، به زودی فرجام یابد و نهایی شود، چون کمیسیون مربوطه در مجلس در خصوص آن اعلام نظر کرده است.

آن گونه که حسین گودرزی، سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس خبر داده، در راستای لایحه اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری، طرح افزایش تعطیلات رسمی هفتگی به دو روز در این کمیسیون به تصویب رسیده و به هیات رییسه مجلس ارجاع شده تا در دستور رسیدگی در صحن علنی قرار گیرد و در خصوص آن تصمیم گیری شود؛ طرحی که چون قید فوریت دارد، احتمالا به زودی نهایی خواهد شد.

بر اساس اعلام وی، در راستای این طرح، یک تصمیم اساسی دیگر هم گرفته شده که کاهش ساعت کاری هفتگی از ۴۴ به ۴۰ ساعت در هفته است؛ بنابراین، ساعت کاری در ماه بیش از ۱۶ ساعت کاهش خواهد یافت که به مدد آن، نه تنها یک روز به روز‌های تعطیل در هر هفته افزوده خواهد شد، که لازم نیست ساعت کاری در آن روز به دیگر روز‌های کاری سرشکن شود و در نتیجه فرصت بیشتری در اختیار شهروندان شاغل در بخش‌های مختلف برای رسیدگی به امور خانوادگی و شخصی قرار خواهد گرفت.

نکته قابل تامل، تصمیمی است که در کمیسیون اجتماعی برای تعیین روز تعطیل گرفته شده است. گودرزی در خصوص آن گفته: یک اختلافی که وجود داشت، این بود که ما روز تعطیلی هفته را مراعا بگذاریم تا دولت خودش تصمیم بگیرد چه روزی تعطیل باشد، اما نهایتا به این نتیجه رسیدیم که شأن قانون‌گذاری این است که روز تعطیلی در قانون مجلس مشخص شود. دولت نیز با تعطیلی روز‌های پنجشنبه علاوه بر جمعه‌ها موافق بود و کمیسیون اجتماعی مجلس به نظر دولت برگشت.

بدین ترتیب به نظر می‌رسد، از میان چند پیشنهاد مختلف، که برای تعیین روز تعطیل تازه در هفته اعلام و جمع بندی شده  بود، کمیسیون روز پنجشنبه را برگزیده است؛ در حالی که بسیاری از کارشناسان بر این باورند، روز شنبه برای تعطیل شدن انتخاب بهتری است، چون پنجشنبه به فرصت تبادلات بین المللی افزوده خواهد شد و شنبه که در اغلب کشور‌های جهان تعطیل است، انتخاب بهتری برای اعمال تعطیلی در ایران است.

البته پیشنهاد مطرح دیگر، اعمال تعطیلی شنبه برای برخی نهاد‌ها و دستگاه‌ها و در نظر گرفتن پنجشنبه برای تعطیل شدن باقی مجموعه‌ها بود که به جهاتی پیشنهاد جالب توجهی است، اما می‌تواند موجب ایجاد مشکلات و ناهماهنگی‌هایی هم شود. پیشنهاد دیگری که در مجلس مطرح شده بود هم، واگذاری انتخاب روز تعطیل به دولت بود که ظاهرا منتفی شده است، هرچند می‌دانیم که قرار است این طرح در صحن علنی مجلس مورد بحث و بررسی قرار گیرد و در نتیجه ممکن است هر یک از این پیشنهادها به تصویب برسد.

روند جاری قانون گذاری در کشورمان که بر اساس آن، مصوبه کمیسیون تنها پیشنهاد اولیه در زمان طرح در صحن است و ممکن است به کل کنار گذاشته شود؛ روندی که حتی با تصویب در صحن علنی پایان نخواهد یافت و برای تبدیل شدن مصوبه مجلس به قانون، نیازمند تایید شورای نگهبان است و در نتیجه برخی موارد از جمله عدم تحمیل بار مالی به دولت مورد بررسی قرار خواهد گرفت و در نتیجه ممکن است کاهش ساعت کاری از ۴۴ به ۴۰ ساعت یا برخی دیگر از جزییات طرح، مساله ساز شود.

مباحثی که ممکن است در آینده مطرح شوند یا مجالی برای طرحشان پیش نیاید؛ بنابراین، بهتر است از آن‌ها صرف نظر کنیم و چشم انتظار تصمیمی باشیم که احتمالا به زودی در مجلس شورای اسلامی گرفته خواهد شد و مبنای تغییر شکل تقویم در کشورمان در آینده خواهد بود. طرحی که با توجه به قید فوریت تصویب شده برایش، باید پس از وصول در دستور کار نخستین جلسه علنی مجلس قرار گیرد و بر این اساس، شمارش معکوس برای طرح و تصویب آن در مجلس آغاز شده است.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۱۳
انتشار یافته: ۶۳
یکی از نماینده های مجلس اعلام کرده که بانکها هم در رو،های پنجشنبه تعطیل خواهند بود!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
نماینده امورات کارشناسی را نمی داند اگر بانکها هم پنج شنبه تعطیل باشند کارمندان امورات بانکیشون را کی انجام دهند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
می خواهید یک کار انجام دهید شنبه و یکشنبه نهایاتا نشد جمعه و شنبه را تعطیل کنید تا کمتر به ایران از نظر بین الملل آسیب وارد شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
فرقی نمی کند پنجشنبه تعطیل باشد یا شنبه ‌‌‌‌ ب
تمام بانکهای ایران تحت تحریم هستند وسیستم سویفت ایران قطع است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
خوب چون اگه بانک ها باز باشند همه شرکتها هم باز میکنن و این قانون تصویبش بی معنی خواهد بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
دقیقاً برای همین که سرازیر نشن بانک ها و در کنار خانواده به اعتلای آن بپردازند، بانک ها حتما باید تعطیل باشند.
از طرح ساماندهی کارکنان دولت چه خبر ؟!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
انشالله انتخابات بعدی
با توجه به خودکفایی بالایی که مملکت ما کسب کرده نیاز به ارتباط با سایر کشورها در اولویت نیست. سه روز در هفته برای مبادلات تجاری احتمالی با دنیا کافی و حتی زیاد هم به نظر میرسد.
پنجشنبه و جمعه از دیرباز تعطیلات عرفی ایران حساب میشده و اگر کشورهای دیگر نیاز به زمان بیشتری برای ارتباط با ما دارند باید در روزهای تعطیل خودشان تجدید نظر کنند.
پاسخ ها
ساسان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
خیلی با حال بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
راه حل جالبی بود?
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
اگه شوخی بود که خیلی خیلی خوب بود ولی نه اگه جدی گفتی که واقعا نیاز به تفکرات عمیق در افزایش سطح دیگاه نسبت به موضوع خودکفائی داری.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
طنز تلخی بود از نحوه مدیریت مملکت به سبک مسوولین
همه چیز و همه امکانات برای کارمندان دولت هست حتی برای استخدام هم اینقدر سهمیه بندی هست که چیزی گیر دیگران نمیآید..ما که کارگر بخش خصوصی هستیم و بیمه تامین اجتماعی هیچ . کشک
با سلام اگر اینکه شنبه ها تعطیل باشه و کارهای بین المللی خوب پیش بره و اقتصاد خارجی رونق پیدا کنه چرا دولت مردان و کارشناسان این موضوع رو به پیگیری و اجرا نمی کنند که برای مردم بهتر باشه، برای مردم و افراد عادی چه فرقی داره که چه روزی تعطیل باشه و استراحت کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
می گن شنبه روز تعطیلی یهودیانه! ما هم که فقط با اسرائیل مشکل داریم و نه بایهودیان نمی دونم چرا با این مسئله مقابله می کنیم.
بیچاره کارگران بخش خصوصی که این قانون شامل آنها نخواهد شد و با حقوق پایینتر باید بیشتر از کارمندان کار کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
شامل کارگران هم میشه دوست عزیز تعطیلی رسمی هست طبق قانون خدمات کشوری و هم چنین 4 ساعت هم باید توی هفته ساعت کاری کم بشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
اگر این قانون تصویب بشه سامل تمام کارکنان بخش خصوصی و دولتی خواهد بود
ما در تبادل و ارتباط در دنیا چه جایگاهی داریم؟؟؟
حتی عضو گروه 20 اقتصاد دنیا هم نیستیم
تبادل و ارتباط ما محدود هست و هیچگاه با چنین جایگاهی نمی توانیم امری را به دنیا دیکته کنیم که همچون ما روز پنجشنبه و جمعه را تعطیل اعلام کنند
دنیا به ما نیازی ندارد که همسو با ما باشد
تمت نیازمند ایشانیم و باید با این معادله تصیمم درست و منطقی بگیریم
این چه تقویمی است که همش تعطیلی و بین تعطیلی شده ؟ همینجوری کشور عقب میماند .
پاسخ ها
ناشناس
| Sweden |
۱۵:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
بسکه مامردم تنبلی هستیم دوست داریم بخوریم و تفریح کنیم ومسافرت برویم وحتی المقدورکارنکنیم ولی حقوق خوب بگیریم بهمین دلیل ازهمه دنیا عقب تریم درضمن پول نفت هم ماراتنبل کرده که دیگرخبری ازان نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
قربونت سوئدی جان
خیلی حقوق بالائی می گیریم
100 دلار در ماه با مدرک دکتری
سوئد فکر کنم به دکترهاشون 20 الی 30 دلار در ماه بدن درسته؟
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۹:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
شما برو همون خارجی هایی که میگی رو ببین تعطیلات اونها بیشتره یا ما؟! یه چیزی شنیدین که ایران تعطیلاتش زیاده!!
خوبه دیگه چهارروز قطع ارتباط با دنیا! البته کلا که ارتباطی نداشتیم و نداریم
تصمیم به شکتن کمر صنایع مفلوک و بدبخت ایران بسته اید؟ یعنی چه؟ چرا تعطیل؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
صنعت تعطیل نمیشه فقط مجبوره اگه مجلس مرحمت بفرمایید حق تعطیل کاری رو بیشتر کنه . که نمیکنند
وقتی مجلس از درک همچین چیز ساده ای عاجز هست ! (مزایای برتری تعطیلی شنبه نسبت به پنج شنبه)
بماند که دوولت نیز وضعیت مشابه ای دارد.

امیدی به بهبود شرایط نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۹:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
مجلس سر لجبازی ساعت ها رو در بهار و زمستان عوض نکرد و بعد که دید در بحث انرژی مشکل میخورن باز هم برای اینکه بگه حرف ما درست بوده، تصمیمش رو عوض نکرد و به جاش گفت کارمندان ساعت 6 صبح برن سر کار!! بعد انتظار داری این مجلس به فکر کار و ارتباطات جهانی و اقتصاد و ... باشه؟!!
تقویم کشور بر اساس زندگی و رفاه وآسایش خودی ها تهیه وتدوین خواهد شد
تبادلات بین المللی؟؟؟؟؟؟؟؟
بحث این بود که شنبه تعطیل بشه تا روزهای تعطیلی ایران ،با کره زمین هماهنگ شود، ظاهرا" نیاز به هماهنگی با کره زمین نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
اگر آقایان مدیر دولتی را از نزدیک دیده بودی میدونستی که اینا خودشون رو مرکز منظومه شمسی حساب میکنن
زمین که سهله
به اعتقاد من اگر برخی از دولت ها مانند دولت احمدی نژاد 6 روز تعطیل بودند و یک روز کا رمیکردند الان حداق 1000 میلیارد دلار هزینه تصمیمات اشتباه ایشان هزینه فایده بود !
مجلسی که نمیتونه بین شنبه و پنج شتبه کدام مناسب تره ، چجوری میخواد برای بقیه موارد کلان تصمیم بگیره. واقعا متاسفم برای خودم با داشتن همچین مجلسی
پاسخ ها
ناشناس
| Sweden |
۱۴:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
اگرمجلس شنبه رابقول شماتعطیل میکرد پنجشنبه که خودبخودنیمه تعطیل است آنوقت مجلس خوبی بود؟ واگرهمه روز هفته راتعطیل میکرد میشد مجلس مردمی وعالی؟ درضمن مجلس نباید درانتخاب تعطیلات دخالت کند این کاردولت است مجلس کارش چیز دیگری است
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۹:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
سوئدی جان حالا شما بیا ایران و از قوانین و فضیلیت های مجلس از نزدیک استفاده کن بعد اظهار نظر کن!
وقتی مثلا جمعه و شنبه تعطیل باشه دیگه دلیل نداره که 5شنبه به قول شما نیمه تعطیل باشه!!
الان ما با کدوم کشورها مبادلات تجاری داریم که نگران باشیم ؟؟؟ کلا یه چین مونده که اونها هم هر سازی بزنن ما باید برقصیم . . . یه جوری نوشتید مبادلات جهانی که انگار شرکتهای مهم تجاری دنیا در ایران نمایندگی دارن و بانکهای معتبر دنیا دارن با ایران مبادلات پولی انجام میدن . . . قربونت خبری نیست که نگرانش باشیم تولید که نداریم واردات هم که از کشور دوست و برادر چین انجام میشه
با این تصمیماتی که هر روز مجلس گرفته میشه کاملا مشخصه که کارشناسی در این مجلس هیچ راهی ندارد.میشه بفرمایند دلیل عدم تعطیلی شنبه به جای 5 شنبه چیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
گفتن شنیه مال یهودیاس!
جمعه و شنبه تعطیل
1 2 3 4 5(شنبه) روز کاری بسیار هم از لحاظ آوایی خوب می شود.
5 روز کاری
دو روز تعطیل
4 روز ارتباط با جامعه جهانی
و افزایش صادرات به جهان !!
واقعا بهترین کار کاهش ساعات اداری از 44 ساعت در هفته به 40 ساعت و تعطیلی روزهای جمعه و شنبه می باشد. بیشترین تعامل و بالاترین بهره وری اداری به دست می آید.
ببین واسه اینکه یک ساعت تابستانی رو جابجا نکنن چه هزینه هایی قرار است به کشور تحمیل شه
وقتی ساعت کارمفیدکارمندان ادارات ما روزانه بطورمتوسط ازیک الی سه ساعت بیشتر نیست چه فرقی میکند شنبه تعطیل باشد یایکشنبه یاپنجشنبه عملاًهمه روزهای هفته تعطیل یا نیمه تعطیل است البته دوروزتعطیل پشت سرهم بسیار مفیدبحال سرمایه دارانی است که درمناطق شمالی کشورزمینهاراتبدیل به ویلاهای تفریحی کرده ودرتلاش برای فروش آنها بمردم هستندو آمارمرگ ومیرجاده ای حکایت ازمسافرتهای زیادازحدداشت
اگر ادارات دولتی بشن 2 ساعت در هفته
یعنی 40 ساعت در هفته از جلسه های موز خوری و بخشنامه صادر کردن مدیران دولتی کمتر میشود
کلی به نفع کشور میشه
منطقا باید شنبه تعطیل شود
البته اگر همین کامنت ها را ملاحظه کنیم ، نظر اکثریت به تعطیلی شنبه ها است و نوع استدلال موافقین تعطیلی روز شنبه ، در نظر گرفتن مصالح کلی و عمومی کشور است و اصولا در برگیرنده اولویت مصالح عمومی بر مصالح شخصی است امیدواریم نمایندگان محترم هم با همین نگاه به تعطیلی روز شنبه رای بدهند .
یکی به اینها بگه ما با کدام کشور جهان اینقدر مبادلات پر حجم و تنگاتنگ داریم که حالا بخواهیم نگران تعطیلی اخر هفته خودمان با انها باشیم
پاسخ ها
ناشناس
| Austria |
۱۷:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
دوست عزیز، شما اطلاعی از ظرایف این موضوع ندارید و فکر می کنید موضوع فقط منحصر به "مبادلات" است. در حالیکه در واقعیت ایران فقط 3 روز با دنیا در ارتباط است. و دامنه این ارتباط هم بسیار گسترده تر از آن چیزی است که شما فکر می کنید.
سلام
جدیدا برخی از شرکتهای پیشگام خارجی بدنبال 3 روز تعطیلی درهفته با انگیزه افزایش بهره وری در کارکنا ن خود میباشند پس پیشنهاد میگردد جمعه - شنبه و یکشنبه رو تعطیل کرده تا هم با دنیا در 4 روز کاری مشترک باشیم و هم شعائر اسلامی رعایت شود(روزجمعه) و هم مردم ایران جلوتراز شرکتهای اروپایی و پیشگام حالشو ببرند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
طیب الله انفسکم ، مرحبا ، عزیز ✌✌❤دل...
به حرمت تاریخ هجری شمسی با تعطیلی شنبه مخالفم این تقویم نشان تمدنی ایرانه و باید به همین شکل حفط گردد
ایران که کارمنداش بدون تعطیلات چه با تعطیلات کار نمیکنند حداقل تعطیل باشند بهتره تا حداقل به خانواده رسیدگی کنند.یه سری کارفرمای برده پرور هم فقط بلدند غر بزنند که چرا تعطیله؟داداش کارگر مفت گیر اوردی؟حالا چون وضع مملکت اینه توام میخوای سو استفاده کنی؟
همه کشورها به غیر از ایران روزهای شنبه و یکشنبه را تعطیل هستند و این تفاوت روزهای تعطیل مخصوصا برای تجار مشکلات زیادی رو بوجود اورده است بنابراین بهتره که کمی به دنیا نزدیکتر شویم
افزایش تعطیلات فقط باعث بالا رفتن آمار فساد وفحشا و بدتر شدن وضعیت اخلاقی جامعه می‌شود و کار نسنجیده ای است
با نماینده تون تماس بگیرین بگین شنبه چون بقیه دنیا هم شنبه تعطیل هستن
الان كه ساعت كاري بشه 40 ساعت حقوق هم كم ميشه؟
دلیلی برای تعطیلی بانک‌ها و مراکز مالی، گمرک و هر جایی که با خارج ارتباط داره نیست. به نظر من کارهای بانکی و مالی در هفت روز هفته و ۲۴ ساعت باید انجام بشه و شعبه های منتخب بانک‌ها در بازار ها و فرودگاه ها در روزهای تعطیل رسمی باید خدمات رسانی کنن. همزمان با اضافه کردن تعطیلات آخر هفته، به نظر من تعطیلات مذهبی و انقلابی که مراسم خاصی ندارن باید حذف بشند. برای احترام گذاشتن به یک روز، نیازی به تعطیل کردن اون روز نیست. و تعطیلات وسط هفته به استثنای عاشورا و عید فطر باید به آخر هفته منتقل بشن تا خانواده ها استفاده بهتری از روزهای تعطیل ببرن و باعث رونق گردشگری بشه.
پاسخ ها
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
میخواد بانک رو از تعطیلی مستثنی کنند...اگر این کار انجام بشه کارمندان بدبخت شرکتهای خصوصی و همه کشور مجبورند پنج شنبه سرکار بیایند و درواقع پنج شنبه همچنان روز کاری کشور خواهد بود...اگر واقعا به فکر تعطیلی دو روزه هفته هستید...اولین کار تعطیلی بانک هاست
به این ترتیب ایران تنها کشوری است که تعطیلات آن پنجشنبه و جمعه است. همه این مباحث در مورد تعطیلی پنجشنبه یا شنبه فقط به این دلیل است که شنبه روز تعطیل یهودیان است بنابراین نباید در آن روز تعطیل شد! به خاطر به رسمیت نشناختن روز آخر هفته 6 میلیون یهودی در سراسر جهان، 85 میلیون جمعیت ایران مجبورند ضرر تعطیلی پنجشنبه را مثل بقیه موارد تحمل کنند.
کلا جماعت لجبازی هستیم
به به کارمندان تنبل دولت روز روزش کارنمیکردند حالا که دو روز هم تعطیل شدند احتمالا شنبه ها باید در اداره استراحت کنند تا خستگیشان در بره و چهار شنبه هم اماده میشوند تا بروند تعطیلات
ساعت باید به جلو کشیده شوددددددددد.

این به نفع اقتصاد و مملکت هست.

قالیباف و مجلسی ها بپذیرند که اشتباه کرده اند.
غیر ضروری ترین موضوع فعلی کشور
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست