بازدید 16716
هفتصد و شصت و سومین روز از حمله روسیه به اوکراین

حملات ویرانگر و شدید موشکی و پهپادی روسیه به اوکراین+ فیلم/مجوز ناتو به اوکراین برای حمله به روسیه

هفتصد و شصت و سومین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۲۳۱۳۶۵
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۰ 11 April 2024

حملات ویرانگر و شدید موشکی و پهپادی روسیه به اوکراین+ فیلم

بین الملل تابناک: هفتصد و شصت و سومین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

امضای توافق‌نامه امنیتی ۱۰ ساله میان اوکراین و لتونی
۱۴۰۳/۰۱/۲۴ - ۰۰:۳۵

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین با اظهار قدردانی از کمک‌های ریگا از کی‌یف، گفت: اوکراین و لتونی یک توافق‌نامه امنیتی دو جانبه ۱۰ ساله را امضا کردند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، رئیس جمهور اوکراین با اعلام خبر امضای توافق‌نامه امنیتی ۱۰ ساله میان این کشور و لتونی، در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق)، نوشت: لتونی کمک‌های نظامی به ارزش ۰.۲۵ درصد تولید ناخالص داخلی سالانه این کشور را به اوکراین اختصاص داده است.

زلنسکی با اشاره به حمایت‌های نظامی لتونی از اوکراین از جمله در امر تولید هواپیماهای بدون سرنشین و همچنین در بحث تهیه تجهیزات و سلاح‌های نظامی و آموزشی پرسنل نظامی، افزود: لتونی تعهد داده است که در ۱۰ سال آینده به اوکراین در زمینه دفاع سایبری و فناوری‌های مربوط به هدایت از راه دور (بدون سرنشین) کمک کرده و همچنین از کی‌یف در اتحادیه اروپا و ناتو پشتیبانی کند.

وی با اظهار قدردانی از کمک‌های لتونی به اوکراین، تاکید کرد: امضای این توافق‌نامه و توافق‌نامه‌های مشابه، دقیقاً همان چیزی است که ما برای آزادی و استقلال خود به آن نیاز داریم.

اویکا سیلینا نخست‌وزیر لتونی نیز پیشتر اعلام کرده بود که این کشور از ابتدای تهاجم روسیه به اوکراین، کمک‌های نظامی به ارزش ۴۲۵ میلیون دلار را به کی‌یف ارسال کرده است.

به نوشته خبرگزاری آناتولی، امضای توافق‌نامه امنیتی بین اوکراین و لتونی بر اساس ابتکار عمل گروه هفت در ژوئن سال گذشته انجام شده است. اعضای گروه هفت در ژوئن سال ۲۰۲۳ توافق کردند که برای تقویت توان دفاعی اوکراین در برابر نیروهای روسیه به این کشور کمک کنند.

در راستای همین ابتکار عمل، تاکنون هشت کشور انگلیس، آلمان، دانمارک، فنلاند، فرانسه، ایتالیا، کانادا و هلند با اوکراین توافق‌نامه‌های امنیتی دو جانبه امضا کرده‌اند.

نارضایتی سازمان ملل از افزایش تلفات غیرنظامیان در جنگ اوکراین
۱۴۰۳/۰۱/۲۳ - ۲۳:۰۳

 دستیار دبیر کل سازمان ملل متحد در نشست شورای امنیت با اشاره به افزایش تلفات غیرنظامیان، ادامه حملات روسیه به اوکراین را به شدت محکوم کرد.

«میرو اسلاو جنکا» دستیار دبیرکل سازمان ملل در اروپا، آسیای مرکزی و آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی در نشست شورای امنیت سازمان ملل گفت: «ما از افزایش تلفات غیرنظامیان در نتیجه این حملات بی امان وحشت زده شده ایم.»

جنکا با اشاره به ادامه حملات روسیه به اوکراین به عنوان "نقض آشکار منشور سازمان ملل متحد و قوانین بین المللی" گفت: "حملات روسیه به شهرها و شهرک های اوکراین به یک الگوی مخرب روزانه تبدیل شده است. این حملات شامل هدف قرار دادن شدید و سیستماتیک زیرساخت های انرژی اوکراین در سراسر این کشور است. "

او با استناد به دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد (OCHA) گفت که در ماه مارس شاهد افزایش ۲۰ درصدی تلفات و جراحات غیرنظامیان نسبت به ماه قبل بوده است که حداقل ۱۲۶ غیرنظامی کشته و ۴۷۸ نفر در اوکراین زخمی شده اند.

وی افزود: «به ویژه نگران کننده است که حداقل ۵۷ کودک تنها در ماه مارس کشته یا زخمی شده اند که این رقم نسبت به فوریه دو برابر شده است.»

جنکا گفت: «براساس سوابق اوچا از فوریه ۲۰۲۲، «۱۰ هزار و ۸۱۰ غیرنظامی از جمله ۶۰۰ کودک کشته شدند، و ۲۰ هزار ۵۵۶ غیرنظامی مجروح شدند که در میان آنها یک هزار و ۳۵۶ کودک بودند».

این مقام سازمان ملل با اشاره به اینکه جنگ روسیه و اوکراین هنگام حمله به نیروگاه اتمی زاپورژیا به عنوان بزرگترین نیروگاه اتمی اروپا، مورد حمله قرار گرفت، به اوج خود رسید، اضافه کرد: «به گفته مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، این حملات نشان دهنده یک افزایش تنش است و تهدیدی جدی برای ایمنی و امنیت هسته ای می باشد.»

این مقام سازمان ملل با تاکید بر پیامدهای بالقوه فاجعه بار چنین اقداماتی تاکید کرد که هیچ کس از هدف قرار دادن تاسیسات هسته ای سودی نخواهد برد.

جنکا هشدار داد: «در عوض، عواقب یک حادثه هسته‌ای، خواه عمدی یا غیرعمدی، می‌تواند فاجعه‌بار باشد».

«ادم ووسورنو»، مدیر بخش عملیات و حمایت در دفتر سازمان ملل متحد برای هماهنگی امور بشردوستانه (OCHA)، همچنین به شورای امنیت گفت که اوکراین در حال تحمل برخی از بدترین حملات از زمان آغاز جنگ است.

او گفت: «روزی نمی‌گذرد که حملات هوایی زندگی خانواده‌های بیشتری را در سراسر اوکراین متلاشی نکند.»

ووسورنو خاطرنشان کرد که درگیری حدود ۱۰ میلیون نفر را آواره کرده است، در حالی که بیش از یک هزار و ۷۰۰ حمله به مراکز درمانی، پرسنل خدمات پزشکی را به شدت با مشکل مواجه کرده است.

هشدار نخست وزیر سابق بریتانیا به ترامپ برای رهانکردن اوکراین
۱۴۰۳/۰۱/۲۳ - ۲۲:۰۱

نخست‌ وزیر سابق بریتانیا به ترامپ هشدار داد که اگر اجازه دهد بخش‌هایی از اوکراین به دست پوتین بیفتد، ترامپ در تحقق شعار «بازگرداندن دوباره عظمت به آمریکا» شکست خواهد خورد.

به گزارش تارنمای دیلی میل، بوریس جانسون نخست‌وزیر سابق بریتانیا گفت: اگر به ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه اجازه داده شود در جنگ اوکراین پیروز شود، این فاجعه‌ای برای غرب و آمریکا خواهد بود.

جانسون در رویدادی در اتاوا، پایتخت کانادا، برای متقاعد کردن جمهوری‌خواهان مردد آمریکا برای ادامه یافتن کمک مالی واشنگتن به کی‌یف تلاش کرد.

وی همچنین درخواست خود را برای پیوستن اوکراین به ناتو تکرار کرد.

جانسون به دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق و نامزد احتمالی جمهوری خواه آمریکا هشدار داد که در صورت بازگشت به کاخ سفید اوکراین را رها نکند.

وی بیان کرد: «اگر از حزب رونالد ریگان هستی، اگر می‌خواهی دوباره به آمریکا عظمت ببخشی، ریاست جمهوری جدید جمهوری‌خواهان را با واگذاری پیروزی به ولادیمیر پوتین شروع نکن. این برای غرب و آمریکا یک فاجعه محسوب خواهد شد».

جانسون پس از سفر هفته جاری دیوید کامرون وزیر امور خارجه بریتانیا به واشنگتن در بحبوحه کشمکش‌های سیاسی درباره کمک‌های نظامی ۶۰ میلیارد دلاری جدید آمریکا به اوکراین این سخنان را مطرح کرد.

کامرون امیدوار بود جلسه‌ای برای گفتگو درباره این‌که چرا جمهوری خواهان و متحدان ترامپ در کنگره، اعطای کمک نظامی ۶۰ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین را به تعویق می اندازند، برگزار شود.

جانسون افزود: آمریکا بر روی اختصاص دادن ۵ درصد یا کمتر از بودجه نظامی سالانه خود برای حمایت از اوکراین سرمایه گذاری کرده است. این راهی کارآمد برای حمایت از آزادی است.

پسکوف: مذاکرات صلح بدون روسیه بی‌معناست
۱۴۰۳/۰۱/۲۳ - ۲۰:۱۵

سخنگوی کاخ کرملین با اشاره به کنفرانس صلح اوکراین در سوئیس که قرار است در ماه ژوئن برگزار شود، گفت هر مذاکره‌ای بدون حضور روسیه «بی‌معنا» خواهد بود.

کنفرانس صلح اوکراین قرار است در ماه ژوئن در سوئیس برگزار شود و انتظار می‌رود که حدود ۱۲۰ کشور در این کنفرانس شرکت کنند البته روسیه صراحتا اعلام کرده که حتی اگر دعوت شود، حاضر به شرکت در این کنفرانس نیست.

طبق گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین در یک جلسه توجیهی درخصوص احتمال اتخاذ توافقنامه‌های استانبول به عنوان پایه‌ای برای مذاکرات روسیه-اوکراین گفت: اکنون وضعیت ژئوپلیتیکی بسیار متفاوت بوده اما با این حال مسکو نسبت به مذاکرات آماده است.

او در ادامه تاکید کرد که هرگونه مذاکره‌ای برای صلح اوکراین بدون حضور روسیه «بی‌معنا» خواهد بود.

منبعی در دولت ترکیه پیشتر به این خبرگزاری گفت: «دستیابی به آتش‌بس و صلح پایدار نیازمند حضور تمامی طرف‌ها است. این موضع بارها توسط ما در سطح رسمی اعلام شده است. هم‌چنین احیای روند حل‌وفصل درگیری اوکراین توسط آنکارا می‌تواند به آتش‌بس کمک کند و آنکارا برای میانجیگری در این خصوص آماده است.»

پسکوف مجددا درباره مذاکرات صلح اوکراین خاطرنشان کرد: «اول، درک این مسئله که آنها درباره چه چیزی و چه نوع فرمول صلحی صحبت می‌کنند، مهم است. دوما، ما بارها تکرار کرده‌ایم که روند مذاکره بدون حضور روسیه بی‌معنا و پوچ است. علاوه بر این، رژیم کی‌یف آشکارا در مورد برنامه‌های تهاجمی و برنامه‌های تروریستی خود علیه زیرساخت‌های فدراسیون روسیه صحبت می‌کند. اوکراین یک بار دیگر ماهیت خود را نشان داده و این مسئله ثابت می‌کند که تصمیم رئیس‌جمهور پوتین برای آغاز عملیات ویژه نظامی کاملا درست و دقیق بوده است.

ناتو برای مقابله با روسیه، سرباز کافی ندارد
۱۴۰۳/۰۱/۲۳ - ۲۰:۱۵

فارن پالسی در یادداشتی تحلیلی نوشت: حال که بعد از ده‌ها سال سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) قصد مقابله با روسیه را دارد، سرباز کافی نداریم.

به گزارش پایگاه تحلیلی فارن پالسی، از زمان جنگ سرد و توافق ورشو در آلمان شرقی هنگامی که در مقابل شش میلیون نیرو و آن همه تانک، هواپیما و زیردریایی‌ روسیه ناتو تنها پنج میلیون نیرو داشت، کمبود نیرو همواره مشکل اصلی این سازمان بوده است.

در طی سالیان دهه‌های ۱۹۹۰ و ۲۰۰۰ اوضاع ناتو از این هم بدتر شد. ۲۰ سال جنگ در خاورمیانه تمام توان انسانی و تسلیحاتی ناتو را مصروف کرد اما زمانی که کرملین در سال ۲۰۱۴ کریمه را اشغال می‌کرد تنها ۳۰ هزار سرباز آمریکایی در اروپا حضور داشتند.

تحلیل فارن پالسی می‌افزاید: ناتو برای مقابله با حمله احتمالی روسیه در سه جبهه شمال، مرکز و جنوب تمام تانک‌ها، توپخانه و مهمات خود را رو کرده است اما در نهایت نیروی انسانی کافی برای هدایت همه این مهمات را ندارد.

قرار است ناتو ۳۰۰ هزار نیروی جدید را در تابستان پیش‌رو تعلیم دهد، اما برای رودررویی با ارتش حجیم روسیه این تعداد سرباز کافی نیست.

بیشتر کشورهای عضو ناتو اقدام به جذب نیروهای داوطلب در نیم قرن گذشته کرده‌اند و در ایالات متحده، همه مردان حائز شرایط می‌باید در یکی از بخش‌های ارتش ثبت‌نام کنند.

اما مشکل آنجاست که کاهش نرخ بیکاری در آمریکا و اقیانوس آرام به ۴ درصد در پی همه‌گیری ویروس کرونا، عامل کاهش ثبت‌نام متقاضیان در ارتش شده است.

در هلند و آلمان نرخ بیکاری ۳ درصد به این معناست که هر کسی که بیکار است یا در حال تغییر شغل است یا به زودی وارد شغلی خواهد شد.

مشکل مهم دیگر این است که، حداقل در آمریکا، افراد هرچه بیشتری به‌ دلایلی مثل چاقی، بیماری روانی یا سوء پیشینه جنایی از دایره واجدین شرایط حذف می‌شوند.

و در نهایت، مشکل اصلی در کنار تمام این موارد فقدان تهدید امنیتی مستقیم علیه خود آمریکاست به‌طوریکه حس وطن‌پرستی و شجاعت در جوانان آمریکایی به چشم نمی‌خورد.

کیت کوزمینسکی مدیر برنامه اجتماعی و کهنه‌سربازان در «مرکز امنیت آمریکای نوین» در این زمینه می‌گوید: «ما قربانی موفقیت خود هستیم».

مدودف: اظهارات بایدن درباره اوکراین «آخرالزمانی» است
۱۴۰۳/۰۱/۲۳ - ۲۰:۱۴

رئیس‌جمهور پیشین و معاون شورای امنیت روسیه امروز پنجشنبه گفت «جو بایدن» با درخواستش نسبت به کمک‌های نظامی بیشتر برای اوکراین، به تداوم رنج انسانی در این کشور کمک می‌کند.

 «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا روز چهارشنبه مجددا از کنگره این کشور خواست تا ۶۰ میلیارد دلار کمک اضافی را برای اوکراین تصویب کند و سپس در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه این جنگ چگونه به پایان خواهد رسید، ادعا کرد: «جنگ اوکراین با رای رئیس مجلس نمایندگان برای کمک‌های اوکراین به اتمام خواهد رسید.»

طبق گزارش راشا تودی، «دیمیتری مدودف» معاون شورای امنیت روسیه که سابقا رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر این کشور هم بوده، در واکنش به اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا در پیام‌رسان تلگرام نوشت: «صحبت‌های بایدن یعنی به کشتن یکدیگر ادامه دهید. هر چقدر مردم بیشتری بمیرند، بهتر است. من کشته‌های بیشتری می‌خواهم!»

او در ادامه ضمن اینکه اظهارات جو بایدن را «آخرالزمانی» خواند، تاکید کرد که بیانیه او مبنی بر ارسال کمک‌های بیشتر به کی‌یف «قطعا شیطانی» است.

مقام اوکراینی: زنان هم باید آماده خدمت اجباری سربازی شوند
۱۴۰۳/۰۱/۲۳ - ۲۰:۱۴

مشاور ارشد نظامی کی‌یف در امور مسائل جنسیتی ضمن تاکید بر «خدمت اجباری زنان» در اوکراین، استدلال کرد که دولت این کشور باید «ذهنیت قدیمی» خود را کنار بگذارد و برابری واقعی را در نیروهای مسلح اوکراین اجرا کند.

 همزمان با اینکه اوکراین در میدان نبرد با کمبود نیرو و تجهیزات مواجه شده، مسئله کاهش سن سربازی و هم‌چنین خدمت اجباری برای زنان در نیروهای مسلح اوکراین مطرح می‌شود. اگرچه هنوز تصمیم و برنامه‌ای در این خصوص رسما اعلام نشده اما مدتهاست که پیشنهادات و گمانه‌زنی‌هایی عنوان می‌شود.

«اوکسانا گریگوریوا» مشاور ارشد نظامی کی‌یف در امور مسائل جنسیتی در گفت‌وگو با روزنامه تایمز بیان کرد: «قانون اساسی ما می‌گوید که وظیفه هر اوکراینی است که از سرزمین خود محافظت کند بنابراین درست است که زنان نیز خدمت کنند.»

وی افزود: «روسیه به آسانی ناپدید نخواهد شد. بنابراین ما هم مثل اسرائیل باید آماده باشیم و زنان و مردان خود را برای آمادگی جنگ آموزش دهیم.»

این مقام اوکراینی تاکید کرد: ما باید ذهنیت قدیمی را کنار بگذاریم و تغییر پیدا کنیم. باید دختران از سن جوانی آماده شوند که چگونه از کشور محافظت کنند.

تاکید آنکارا بر لزوم حضور تمامی طرف‌ها در مذاکرات صلح اوکراین
۱۴۰۳/۰۱/۲۳ - ۲۰:۱۳

یک منبع در دولت ترکیه با اشاره به کنفرانس صلح اوکراین در سوئیس گفت آنکارا می‌خواهد تمامی طرف‌های درگیر در مذاکرات جهت حل‌وفصل بحران اوکراین شرکت کنند.

وزارت خارجه سوئیس اعلام کرد که حدود ۱۲۰ کشور به کنفرانس صلح اوکراین که در ماه ژوئن در سوئیس برگزار می‌شود، دعوت خواهند شد.

منبع مذکور در دولت ترکیه به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: «دستیابی به آتش‌بس و صلح پایدار نیازمند حضور تمامی طرف‌ها است. این موضع بارها توسط ما در سطح رسمی اعلام شده است.»

او هم‌چنین تاکید کرد که احیای روند حل‌وفصل درگیری اوکراین توسط آنکارا می‌تواند به آتش‌بس کمک کند و آنکارا برای میانجیگری در این خصوص آماده است.

انتظار می‌رود سوئیس میزبان کنفرانس صلح اوکراین در نزدیکی شهر لوسرن در ۱۵ تا ۱۶ ژوئن (۸ الی ۹ خرداد) باشد.

«ولادیمیر خوخلوف» سخنگوی سفارت روسیه در برن، روز سه‌شنبه به اسپوتنیک گفت که سوئیس، روسیه را به این اجلاس دعوت نکرده است و افزود که مسکو قصد ندارد حتی در صورت دعوت در این رویداد شرکت کند.

حملات ویرانگر و شدید موشکی و پهپادی روسیه به اوکراین+ فیلم

 ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهوری اوکراین گفت که روسیه شب گذشته با انجام حملاتی ویرانگر، بیش از ۴۰ موشک و تقریبا ۴۰ پهپاد به سمت کشورش شلیک کرده است. وی در عین حال بار دیگر از متحدان غربی خود خواست که برای مقابله با حملات مسکو، پدافند هوایی در اختیار این کشور قرار دهند.

تعداد بازدید : 1145

زلنسکی امروز پنجشنبه در حساب ایکس خود نوشت که برخی از این موشک‌ها و پهپادها رهگیری و ساقط شدند.

وی به دنبال حمله روز گذشته به منطقه خارکیف اضافه کرد که حمله موشکی دیگری به منطقه خارکیف صورت گرفت درحالیکه روس‌ها، اهدافی را نیز در کی‌یف، زاپوریژیا، لویو و اودسا هدف قرار دادند.

رئیس‌جمهوری اوکراین بار دیگر با اشاره ضمنی به نیاز کشورش به تسلیحات، افزود: تمام چهار کشور اروپایی همسایه و دیگر شرکا شاهد نیاز اساسی کی‌یف به سامانه‌های دفاع هوایی هستند. ما نیاز به سامانه‌های دفاع هوایی و دیگر کمک‌های دفاعی داریم نه به روگردانی و داشتن گفتگوهای طولانی.

شهر شمال شرقی خارکیف در هفته‌های اخیر با حملات ویرانگر روسیه همراه بوده است.

ایگور کلیمنکو وزیر کشور اوکراین گفت که صدها نیروی امدادی به مکان‌هایی در سراسر کشور پس از این بمباران گسترده اعزام شدند.

کلیمنکو مدعی است که برای چند ساعت ارتش روسیه به پنج منطقه از اوکراین حمله کرد و زیرساخت‌های مهم را زد. وی همچنین بیان کرد: مسکو بیش از ۱۰ موشک به خارکیف شلیک کرده و بخش‌هایی از این شهر بدون برق باقی مانده است.

فرماندار زاپوریژیا نیز از شنیده شدن صدای انفجارهایی در اوایل روز پنجشنبه خبر داد.

مجوز ناتو به اوکراین برای حمله به روسیه

ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو چهارشنبه گفت که کی‌یف حق دارد به اهدافی که در خارج از اوکراین «مشروع» قلمداد می‌شود، حمله کند.

 استولتنبرگ در کنفرانسی خبری درباره حملات اوکراین به ناوهای روسیه در دریای بالتیک افزود: توصیه خاصی درباره اینکه اوکراین به نوع اهدافی حمله بکند یا نکند، ندارم.

وی ادامه داد که این مساله به «حق دفاع از خود برای حمله به اهداف مشروع نظامی» در خارج از یک کشور مربوط می‌شود.

استولتنبرگ اظهار کرد: روسیه از قابلیت‌های مختلفی برای حمله به اوکراین استفاده می‌کند و اوکراین نیز حق دفاع از خود دارد. این موضوع شامل اهداف نظامی مشروع در خارج از اوکراین نیز خواهد بود.

این در حالی است که گزارش‌ها از آمادگی روسیه برای تقویت نیروهای خود در برابر اوکراین حکایت دارد.

الکساندر پاولیوک فرمانده نیروی زمینی ارتش اوکراین ماه مارس اعلام کرد که بیش از ۱۰۰ هزار نیروی روسیه در حال آماده شدن برای یک حمله احتمالی در فصل تابستان هستند.

فرمانده ارتش اوکراین افزود: این لزوماً تهاجمی نخواهد بود و نشان می‌دهد که روسیه ممکن است در حال تکمیل واحدها باشد.

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۱۵
انتشار یافته: ۱۹
رسانه غربی:
ناتو برای مقابله با روسیه، سرباز کافی ندارد
غربگدا:
ناتو اگه امریکا بخواد میتونه کل روسیه رو شخم بزنه و در 2 روز کل روسیه فتح میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۴
ناتو مجوز داد به اوکراین . خب دیگه از فردا مسکویی وجود نخواهد داشت . تموم شد . زلنسکی فقط منتظر مجوز بود .
خوب. صدام به شهرهای ایران حمله می کرد و تا اینکه ایران هم مقابله به مثل کرد. این قاعده جنگ هست. روسبه نمی تواند شهرهای اکراین را ویران کند ولی انتظار داشته باشد شهرهای خودش عروسی باشه. جواب خوبی خوبی است و جواب دئانت و دشمنی هم معلوم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۴
پوتین هم میتونه کل خونه های مردم عادی رو شخم بزنه
خوشبختانه پوتینی های ما خیلی موقع سنج هستند. تا زمانیکه خطری مستقیم انها را تهدید نکند تریبونها از سخنان و خطابه های انها می لرزد ولی همچی که احساس کنند داره جدی میشه ناگهان اهل تعامل و سکوت و عقلانیت می شوند. دنیا دیگه پوتینی ها را شناخته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۴
هر کی ضد غربه پوتینی نیست من هر چی مینویسم منتشر نمیشه پس نوشتن اینجا وقت تلف کردنه
تنها راه روسیه این هست که اقتدار نشون بده و شهرها و مراکز نظامی ذلنسنکی را مانند حیفا و تل اویو در عرض چند ساعت با خاک یکسان کنه. ذلنسکی هم مجبور به شنا بشه!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۴
آی کیوی غربزده را ببینید . آی پی کانادا ( تازه این متفکرشونه ) داره متلک می اندازه بعد همراهانش منفی می دهند . پ ن پ ربات که متلک نمی فهمه .
تو اخبار هست که وزیر نفت ونزویلا بخاطر اختلاس صدها میلیون دلار دستگیر شده. بروید ببینید ایت وزیر ونزویلا چه اندازه در چند سال گذشته سخنرانی های دشمن شکن و غرب شکن و حمایت از ارمان عدالت و استقلال و کشورهای خط مقدم مانند پوتین و روسیه میکرد. انوقت همه داستان سخنرانیهای اتشین علیه امریکا و غرب دستتان می اید. خاوری که معرف حضور هست.البته در ژاپن و المان هم هست ولی انها با باز گذاشتن رسانه ها اجازه نمیدن چنین اختلاسهایی شکل بگیره.
خدا به داد اوکراین برسد
لعنت خدا بر پوتین جنایتکار .
غربگدا جماعت و به عبارتی یانکی پرست جماعت امروز دیگه نمیتونه به قدرت ارباب بنازه چون جهان چند قطبی شده کسی فکرش رو میکرد روزی اسراییل و آمریکا با همدیگه حریف یه یمن نشن. یانکی های تحریمگر دیکتاتور به زودی زود قدرت دلار رو هم از دست میدن و تامامممم
از جنبش فواحش چه خبر؟
جنگ احتمالا با تبدیل شدن اوکراین به دو کشور شرقی و غربی پایان میپذیره البته نه حالا حالاها .
اگر خدای نکرده ایران زیر فشار عجولانه تصمیم بگیرد نتانیاهو در حمله به تاسیسات اتمی و پالایشگاهها ایران لحظه ای درنگ نخواهد کرد. اینکه چه اندازه موفق خواهد بود بحث دیگری است ولی نتانیاهو قطعا بدنبال ضربه به زیر ساختهای اتمی و انرژی خواهد رفت
یک کم پالایشگاه های هم رو بزنن نفت گرون بشه
اوکراین یک کشور مستقل است و نیاز به مجوز از ناتو یا دیگران برای دفاع از خاک خودش ندارد و از همان آغاز تجاوز روسیه در حد توانش اهداف راهبردی در خاک روسیه را قرار داده است. فقط در ماه های اخیر به دلیل به تولید انبوه رسیدن انواع پهپادهای انتحاری دوربرد موفقیت های بیشتری داشته است که یکی از آنها کاهش 14 درصدی تولید بنزین در روسیه بوده است توسط حملات مکرر به پالایشگاه های آن کشور.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۴
اوکراین اگه مستقل بود که جنگی نبود
جنگ‌ جنگ است و عزت و‌شرف ما در گرو جنگ است.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست