بازدید 6393
صد و هشتاد و هشتمین روز از جنگ غزه

وقوع درگیری های شدید مقاومت فلسطین و ارتش اسرائیل در مرکز غزه/ حمله سنگین جنگنده های اسرائیل به نقاط مختلف غزه/افزایش شمار شهدای غزه به ۳۳ هزار و ۵۴۵ نفر

جنگ غزه در شرایطی وارد صد و هشتاد و هشتمین روز خود شده است که پس از پایان توافق آتش بس بین حماس و اسرائیل، حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه آغاز شده و همچنان ادامه دارد و دورنمای مشخصی برای پایان جنگ وجود ندارد. 
کد خبر: ۱۲۳۱۳۲۱
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۱ 11 April 2024

وقوع درگیری های شدید مقاومت فلسطین و ارتش اسرائیل در مرکز غزه/ حمله سنگین جنگنده های اسرائیل به نقاط مختلف غزه

بین الملل تابناک: جنگ غزه در شرایطی وارد صد و هشتاد و هشتمین روز خود شده است که پس از پایان توافق آتش بس بین حماس و اسرائیل، حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه آغاز شده و همچنان ادامه دارد و دورنمای مشخصی برای پایان جنگ وجود ندارد. 

حمله موشکی حزب الله به دو پایگاه نظامی اسرائیل
۱۴۰۳/۰۱/۲۳ - ۲۰:۱۶

 رزمندگان حزب الله دو پایگاه نظامی اشغالگران صهیونیست در ارتفاعات اشغالی کفرشوبا را مورد حمله موشکی قرار دادند.

 حزب الله لبنان با انتشار بیانیه کوتاهی اعلام کرد رزمندگان مقاومت پایگاه نظامیان اشغالگر موسوم به السماقه در ارتفاعات لبنانی کفرشوبا را هدف حمله موشکی قرار دادند که موشک های مذکور به دقت به اهداف تعیین شده اصابت کردند.

حزب الله در بیانیه دیگری تأکید کرد رزمندگانش پایگاه الرمثای نظامیان صهیونیست در ارتفاعات اشغالی کفرشوبا را مورد حمله موشکی قرار دادند و موشک هایشان دقیقا به اهداف تعیین شده اصابت کردند.

به دنبال این حملات موشکی، هواپیماهای ارتش رژیم صهیونیستی شهرک الخیام در جنوب لبنان را بمباران کردند.

هواپیماهای رژیم اشغالگر همچنین به طور پیاپی مناطق مختلف جنوب از جمله محله غربی شهرک میس الجبل را بمباران کردند.

بیانیه شورای امنیت سازمان ملل در مورد کشتار امدادگران و تهدید قحطی در غزه
۱۴۰۳/۰۱/۲۳ - ۱۹:۴۶

شورای امنیت سازمان ملل در بیانیه‌ای در مورد حملات هوایی «وحشتناک» اسرائیل که در اوایل ماه جاری منجر به کشته شدن هفت تن از اعضای تیم آشپزخانه مرکزی جهانی شد، ابراز «نگرانی شدید» کرده و بر نیاز به یک «تحقیق کامل، شفاف و جامع» تاکید کرد.

به گزارش سازمان ملل، این نهاد ۱۵ عضوی همچنین اعلام کرد که اسرائیل باید اقدامات بیشتری را برای بهبود ارسال کمک به مناطق محاصره شده و بمباران شده انجام دهد.

بر اساس این بیانیه اعضای شورای امنیت نگرانی عمیق خود را نسبت به تلفات انسانی درگیری ها، وضعیت فاجعه بار انسانی، و خطر قحطی قریب الوقوع در غزه تکرار کردند و خواستار رفع فوری همه موانع ارسال کمک های بشردوستانه شدند.

این اعضا از اعلام اسرائیل مبنی بر بازگشایی گذرگاه اریز و اجازه استفاده از بندر اشدود برای ارسال کمک به غزه توجه کرده اما تاکید کردند که با توجه به مقیاس نیازها در غزه باید اقدامات بیشتری برای کمک رسانی لازم انجام شود.

افزایش شمار شهدای غزه به ۳۳ هزار و ۵۴۵ نفر
۱۴۰۳/۰۱/۲۳ - ۱۸:۰۳

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که تعداد کشته‌شدگان حملات اسرائیل به نوار غزه از هفتم اکتبر ( ۱۵ مهر سال گذشته) تاکنون، به ۳۳ هزار و ۵۴۵ نفر و مجروحان به ۷۶ هزار و ۹۴ نفر رسیده است.

به گزارش الجزیره، وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که نیروهای اشغالگر صهیونیستی طی ۲۴ ساعت گذشته چند کشتار در مناطق مختلف غزه مرتکب شدند که در نتیجه آن شماری دیگر از فلسطینیان به شهادت رسیدند.

وزارت بهداشت غزه بیان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته براثر تداوم حملات رژیم صهیونیستی به غزه ۶۳ شهید و ۴۵ زخمی به بیمارستانها منتقل شدند.

همچنین وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که از زمان آغاز تجاوزها به غزه در هفتم اکتبر تا این لحظه ۳۳ هزار و ۵۴۵ فلسطینی شهید و ۷۶ هزار و۹۴ فلسطینی دیگر در غزه مجروح شدند.

وزارت بهداشت غزه تاکید کرد که برخی از شهدا و قربانیان همچنان زیر آوار و در خیابان‌ها بوده و اشغالگران از امدادرسانی به آن‌ها ممانعت می‌کنند.

خودروی سازمان یونیسف در شمال غزه مورد هدف قرار گرفت
۱۴۰۳/۰۱/۲۳ - ۱۶:۰۳

یونیسف اعلام کرد که یکی از خودروهایش پیش از ورود به نوار غزه با یک گلوله هدف قرار گرفت.

 صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) امروز با انتشار بیانیه‌ای در حساب کاربری خود در پلتفرم «ایکس» اعلام کرد که روز چهارشنبه یکی از خوروهای این نهاد زمانی که منتظر ورود به شمال نوار غزه بود، هدف اصابت یک گلوله جنگی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، یونیسف در ادامه بیانیه خود بدون ارائه جزئیات بیشتر اعلام کرد که در حال رایزنی با مسوولان اسرائیلی درباره این حمله است.

همچنین این نهاد سازمان ملل تاکید کرد: «فعالان حوزه انسانی هنوز در روند کمک‌رسانی‌ها با خطراتی روبه‌رو هستند و اگر مطابق قوانین بین‌المللی انسانی از حمایت برخوردار نشوند، کمک‌های بشردوستانه هرگز به دست افراد نیازمند نخواهد رسید، گرچه به دلیل از بین رفتن تمامی ملزومات زندگی عادی در نوار غزه، این امر بسیار ضرورت دارد.»

رژیم اشغالگر صهیونیستی کمک‌رسانی‌ به غزه از گذرگاه‌های زمینی را محدود کرده و در نتیجه آن کمک‌های غذایی، دارویی و سوخت بسیار اندک است و قحطی در حال گرفتن جان کودکان و سالمندان ساکن نوار غزه است.

کشتار جدید ارتش رژیم صهیونیستی در اردوگاه «النصیرات»
۱۴۰۳/۰۱/۲۳ - ۱۶:۰۲

 ارتش رژیم صهیونیستی از تشدید حملات وحشیانه خود به اردوگاه النصیرات در مرکز غزه خبر داد.

به گزارش الجزیره در بیانیه ارتش رژیم صهیونیستی از شروع عملیات نظامی در حومه اردوگاه النصیرات در مرکز غزه خبر داده شده و ادعا شده است: لشکر ۱۶۲ عملیات نظامی غافلگیرکننده ای در مرکز غزه شروع کرده و نیروی هوایی نیز اهداف تروریستی را روی زمین و زیر آن در مرکز غزه بمباران کرده است.

در این بیانیه ادعا شده است: عملیات نظامی در مرکز غزه پس از اقدام اطلاعاتی دقیق انجام شده و نظامیان ما به سکوهای پرتاب موشک در جریان عملیاتی که شروع کرده اند، دست یافتند.

این درحالی است که خبرنگار الجزیره از گلوله باران شدید و حملات هوایی سنگین به شمال اردوگاه النصیرات در مرکز غزه خبر داد.

از سوی دیگر «بتسلئیل اسموتریچ» وزیر دارایی رژیم صهیونیستی مدعی شد: اسرائیل بر ادامه جنگ علیه تروریسم و گسترش عملیات ما در «رفح، دیرالبلح و النصیرات» اصرار دارد و ما امروز عملیاتی را در النصیرات شروع کردیم.

این در حالی است که رزمندگان مقاومت فلسطین به مقابله با اشغالگران در غزه برخاسته و در این راستا، گردان‌های شهدای الاقصی اعلام کرد: نیروها و ادوات جنگی اشغالگران اسرائیلی را در جنوب شهر غزه هدف حمله خمپاره‌ای قرار داده است.

وزیر سابق رژیم صهیونیستی: اهداف جنگ محقق نشده است
۱۴۰۳/۰۱/۲۳ - ۱۵:۴۵

 با گذشت ۱۸۸ روز از جنگ غزه مقامات پیشین رژیم صهیونیستی به ناتوانی این رژیم در تحقق اهداف این جنگ اذعان دارند.

به گزارش الجزیره، در حالی که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و برخی دیگر مانند وزیر دارایی رژیم صهیونیستی بر تداوم جنگ اصرار دارد، اما مقامات پیشین این رژیم دیدگاه دیگری دارند.

حاییم رامون وزیرسابق دادگستری رژیم صهیونیستی گفت: اهداف جنگ محقق نشده است و رئیس ستاد ارتش باید استعفا کند.

وی اذعان کرد: جنگ در غزه با شکست راهبردی اسرائیل همراه است.

از سوی دیگر «بنی مورس» استاد دانشگاه بن‌گوریون نیز ساعاتی قبل اذعان کرد: اسرائیل را می‌توان در حال حاضر ناامن‌ترین مکان روی زمین برای یهودیان دانست.

همزمان یدیعوت آحارانوت رژیم صهیونیستی اعلام کرد: بیش از ۱۰۰ نظامی زن اسرائیلی از انجام ماموریت نظامی در سیستم مراقبتی و نظارتی به سبب کشته شدن نظامیان زن در حمله هفتم اکتبر سرباز زدند.

حمله مرگبار رژیم صهیونیستی به آژانس امدادرسانی
۱۴۰۳/۰۱/۲۳ - ۱۵:۳۵

 ارتش رژیم صهیونیستی امروز با بمباران یک مدرسه وابسته به آژانس امدادرسانی سازمان ملل (آنروا) و یک مجتمع مسکونی در اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه دستکم پنج فلسطینی را شهید و شماری را زخمی کرد.

به گزارش رسانه های فلسطینی، صدها آواره فلسطینی در این مدرسه وابسته به آنروا پناه گرفته بودند.

 

وقوع درگیری های شدید مقاومت فلسطین و ارتش اسرائیل در مرکز غزه

ارتش رژیم صهیونیستی شب گذشته چندین منطقه در نوار غزه را هدف قرار داد، همزمان نیروهای مقاومت در مرکز نوار غزه وارد درگیری‌های شدیدی با اشغالگران شدند.

 ارتش رژیم صهیونیستی در صد و هشتاد و هشتمین روز از حملات و تنها چند ساعت پس از ترور سه تن از فرزندان «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس، چند منطقه در غزه را هدف حملات هوایی جنگنده‌های خود قرار دادند.

به گزارش خبرنگار «الجزیره»، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی شرق شهرهای خان‌یونس و رفح واقع در جنوب نوار غزه را هدف قرار دادند.

طبق گزارش این منبع، جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی، چند منزل مسکونی در منطقه «العمور» واقع در شرق الفخاری در خان‌یونس را هدف قرار دادند.

همچنین توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی مناطق شمالی اردوگاه «النصیرات» در مرکز نوار غزه را هدف قرار داد، در مقابل نیروهای مقاومت با اشغالگرانی که وارد شمال اردوگاه النصیرات شده بودند، به شدت درگیر شدند.

در این حمله توپخانه‌ای که یک مدرسه و یک ساختمان مسکونی در اردوگاه النصیرات تخریب شد، پنج فلسطینی به شهادت رسیده و تعدادی دیگر زخمی شدند.

در حمله قایق‌های جنگی ارتش رژیم صهیونیستی به اردوگاه «الشاطئ» در غرب شهر غزه هم دو فلسطینی به شهادت رسیدند.

همچنین بامداد امروز در کرانه باختری اشغالی نیز درگیری‌هایی میان فلسطینی‌ها و اشغالگران در پی یورش دوباره آنها به این منطقه شکل گرفت و چند شهرک‌نشین به دو شهرک یورش برده و به فلسطینی‌ها و دارایی‌هایشان حمله کردند.

خبرگزاری رسمی فلسطین (وفا) در این رابطه گزارش داد که بامداد امروز نیروهای اشغالگر به چند محله شهر طولکرم در شمال کرانه باختری یورش برده و پنج فلسطینی را پس از یورش به خانه‌هایشان بازداشت کردند.

منابع فلسطینی اعلام کردند که در پی این یورش درگیری‌های مسلحانه‌ای میان نیروهای مقاومت و اشغالگران در طولکرم شکل گرفت و سربازان ارتش رژیم صهیونیستی به سمت یک خودروی غیرنظامی تیراندازی کردند.

در ادامه گردان‌های شهدای الاقصی، شاخه نظامی جنبش فتح اعلام کردند که با نیروهای اشغالگران مقابله کردند.

در شمال کرانه باختری نیز اشغالگران به شهرک «بیر الباشا» در نزدیکی جنین یورش برده و دستکم یک تن را بازداشت کردند، همینطور یورش مشابهی به شهرک «عزون» در نزدیکی قلقیلیه انجام شد.

در شمال شهر قدس اشغالی نیز گروهی از اشغالگران بامداد امروز به اردوگاه «قلندیا» که در ماه‌های گذشته بارها هدف یورش قرار گرفته بود، حمله کردند.

خبرنگار الجزیره در جنوب کرانه باختری گزارش داد که اشغالگران به دو شهرک «بیت امر» و «اذنا» در شمال و غرب الخلیل یورش بردند و در حمله اشغالگران به شهرک «تقوع» در جنوب شرق بیت لحم چند جوان فلسطینی در اثر استنشاق گاز اشک‌آور دچار مشکلات تنفسی شدند.

همچنین گروهی از شهرک‌نشین‌ها بامداد امروز به شهرک «اللبن» در جنوب شهر نابلس یورش برده و به گفته شاهدان عینی، یک دستگاه خودرو را آتش زده و سعی داشتند یک خانه را نیز آتش بزنند.

گروه دیگری از شهرک‌نشین‌ها نیز به شهرک «المغیر» در شمال شرق رام‌الله حمله کرده و سعی داشتند خودرویی را در این منطقه آتش بزنند.

در حمله گروه دیگری از شهرک‌نشین‌ها به روستای «برقه» در شرق رام‌الله چهار فلسطینی زخمی شدند.

لاوروف و نماینده سازمان ملل بر اجرای قطعنامه آتش‌بس در غزه تاکید کردند

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه و «تور ونسلند» هماهنگ‌کننده ویژه سازمان ملل در روند صلح خاورمیانه خواستار آتش‌بس فوری و درسترسی امن و بدون مانع به همه قربانیان جنگ در غزه شدند.

 وزارت خارجه روسیه پس از دیدار روز چهارشنبه لاوروف و ونسلند در مسکو در بیانیه‌ای اعلام کرد: طرفین چشم‌انداز احیای روند صلح میان اسرائیل و فلسطین پس از پایان کاهش مناقشه را مورد توجه قرار دادند.

لاوروف و ونسلند همچنین تاکید کردند که «راه حل دو دولتی هیچ جایگزینی ندارد.»

بر اساس بیانیه وزارت خارجه روسیه، طرفین درباره اوضاع جاری از جمله جنگ در غزه گفت‌وگو کرده و «بر اهمیت آتش‌بس فوری، آزادی گروگان‌ها و دسترسی امن و بدون مانع به همه قربانیان و افرادی که از جنگ تاثیر دیده‌اند، تاکید کردند.»

لاوروف و ونسلند همچنین درباره تنش‌ها میان لبنان و اسرائیل، حملات اسرائیل به سوریه و تحولات دریای سرخ نیز گفت‌وگو کردند.

پیام تسلیت کتائب حزب‌الله عراق به «اسماعیل هنیه»

کتائب حزب الله عراق در پیام تسلیتی به «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس، شهادت سه تن از فرزندان و نوه‌های» وی را تسلیت گفت.

به گزارش المیادین، کتائب حزب الله عراق در پیامی شهادت سه تن از فرزندان و نوه‌های هنیه در بمباران رژیم اسرائیل در نوار غزه را تسلیت گفت.

در پیام تسلیت کتائب حزب الله عراق آمده است: دشمن به هراندازه که از قواعد درگیری تجاوز کند نمی تواند خللی در اراده رزمندگان مقاومت ایجاد کند.

در این پیام تسلیت تاکید شده است: این شهادت آتش مقاومت را در برابر رژیم ناتوان مورد حمایت آمریکا بیش ازپیش شعله ور خواهد کرد.

پیش از این نیز «فالح الفیاض»، رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق، در پیامی شهادت سه تن از فرزندان و نوه‌های هنیه در بمباران رژیم اسرائیل در نوار غزه را تسلیت گفت.

الفیاض در نامه خود نوشت: اندوه شما، همان اندوه ما و زخم و ناراحتی شما، بسان زخم و ناراحتی ماست.پیروزی خیلی زود با همت مؤمنان محقق خواهد شد.

پیش از این نیز، نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان، رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه، محمد بن عبدالرحمن آل ثانی نخست وزیر و وزیر امورخارجه قطر و «محمود عباس» رئیس تشکیلات شهادت چندین تن از فرزندان و نوه‌های هنیه را تسلیت گفتند.

رژیم صهیونیستی عصر دیروز چهارشنبه در جنایت دیگری سه فرزند و سه نوه هنیه را در غرب غزه به شهادت رساند.

در همین راستا، منابع فلسطینی نیز تأیید کردند که «حازم»، «امیر» و «محمد» هنیه به همراه سه نوه رئیس دفتر سیاسی حماس به شهادت رسیده اند.

طبق گزارش رسانه‌ها، آنها در حمله رژیم صهیونیستی به خودرویشان در منطقه «الشاطی» غزه به شهادت رسیده‌اند.

رئیس دفتر سیاسی حماس با تایید خبر شهادت فرزندان و نوه‌هایش در حمله رژیم صهیونیستی، گفت: ما با این درد و خون برای مردم، آرمان و ملت خود امید، آینده و آزادی می‌آفرینیم.

هنیه همچنین گفت: حدود ۶۰ نفر از اعضای خانواده من مانند همه مردم فلسطین به شهادت رسیدند و هیچ تفاوتی میان آنها وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: اشغالگران بر این باورند که با هدف قرار دادن فرزندان رهبران، عزم مردم ما را درهم می‌شکنند اما ما به اشغالگران می‌گوییم که این خون، ما را در اصول و پایبندی به سرزمین‌مان استوارتر می‌کند.

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار