بازدید 38507
صد و هشتاد و هفتمین روز از جنگ غزه

۳ پسر اسماعیل هنیه در حمله اسرائیل به شهادت رسیدند+ فیلم/ بمباران شدید مناطق مختلف غزه توسط ارتش اسرائیل/انتقاد شدید بایدن از سیاست های جنگی نتانیاهو در غزه

جنگ غزه در شرایطی وارد صد و هشتاد و هفتمین روز خود شده است که پس از پایان توافق آتش بس بین حماس و اسرائیل، حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه آغاز شده و همچنان ادامه دارد و دورنمای مشخصی برای پایان جنگ وجود ندارد. 
کد خبر: ۱۲۳۱۲۰۴
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۶ 10 April 2024

بمباران شدید مناطق مختلف غزه توسط ارتش اسرائیل

بین الملل تابناک: جنگ غزه در شرایطی وارد صد و هشتاد و هفتمین روز خود شده است که پس از پایان توافق آتش بس بین حماس و اسرائیل، حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه آغاز شده و همچنان ادامه دارد و دورنمای مشخصی برای پایان جنگ وجود ندارد. 

گانتس: حمله زمینی به رفح قطعی است
۱۴۰۳/۰۱/۲۲ - ۲۳:۳۷

بنی گانتس وزیر جنگ پیشین و عضو کابینه جنگ کنونی رژیم صهیونیستی چهارشنبه شب مدعی شد که این رژیم قصد حمله زمینی به رفح را دارد.

 وی گفت: جنگ علیه حماس ادامه دارد و نیروهای ارتش اسرائیل همزمان در غزه، کرانه باختری و لبنان می‌جنگند.

این مقام صهیونیست در ادامه مدعی شد که این رژیم قصد بازگشت به خان یونس را دارد و برنامه حمله به رفح به قوت خود باقی است.

گانتس ادعا کرد: اسرائیل در کنار فشار نظامی، به تلاش‌های خود برای مذاکره ادامه خواهد داد.

این مقام صهیونیست همچنین کسانی را که از خدمت نظامی در ارتش این رژیم امتناع می‌کنند، تهدید به مجازات سنگین کرد.

گانتس در ادامه ادعاهایش با تهدید لبنان گفت: اگر لازم باشد عملیات نظامی در مرزهای شمالی را هم گسترش خواهیم داد و دولت لبنان بهای آن را خواهد پرداخت.

روسیه: قطعنامه شورای امنیت برای آتش‌بس در غزه باید فورا اجرا شود
۱۴۰۳/۰۱/۲۲ - ۲۱:۴۳

روسیه امروز (چهارشنبه) بر اجرای فوری قطعنامه‌ای که ماه گذشته میلادی در شورای امنیت سازمان ملل با موضوع درخواست برای برقراری آتش‌بس در غزه تصویب شد تاکید کرد.

 «ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در کنفرانسی مطبوعاتی در شهر مسکو در پاسخ به پرسشی از سوی خبرنگار خبرگزاری آناتولی تاکید کرد قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل از جمله قطعنامه ۲۷۲۸ که روز ۲۵ مارس با موضوع درخواست برای برقراری فوری آتش‌بس در غزه تصویب شد برای همه اعضای سازمان ملل الزام‌آور هستند.

او خاطر نشان کرد: « روسیه به تاکید بر ضرورت اجرای فوری این تصمیم شورای امنیت سازمان ملل تاکید می‌کند.»

این مقام ارشد وزارت امور خارجه روسیه از ادعای نمایندگان آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل که برخی از بندهای این قطنامه را «غیر الزام‌آور» خواندند انتقاد و تاکید کرد: «این موضع نشان می‌دهد آمریکا و غرب به دنبال این هستند به بقیه دیکته کنند که چه کارهایی انجام دهند و می خواهند خودشان انتخاب کنند چه کاری انجام شود و چه کاری انجام نشود.»

به گزارش خبرگزاری «آناتولی» زاخارووا با اشاره به حملات هوایی اخیر رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در پایتخت سوریه گفت: «ما شاهدیم که برخی کاملا فراموش کرده‌اند که مصونیت دیپلماتیک و مصونیت کنسولی در ارتباط با کارمندان نهادهای خارجی و هیات‌های دیپلماتیک چیست.»

زاخارووا هشدار داد نقض قطعنامه‌ای شورای امنیت سازمان ملل ممکن است به اتخاذ مجازات‌های شدیدتر از جمله از طرف نهادهای قضایی بین‌المللی منجر شود.

او ادامه داد: «مایلم به شما یادآوری کنم نقض نظام‌مند فاحش قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل و هنجارهای مربوط به قوانین بیشردوستانه بین‌المللی ممکن است مبنایی برای وضع تدابیر قاطع‌تر، هم از سوی شورای امنیت سازمان ملل و هم از جانب مقام‌های قضایی بین‌المللی قرار بگیرند. ما به نظارت بر تحولات ادامه خواهیم داد.»

پیام تسلیت جنبش انصارالله یمن به هنیه
۱۴۰۳/۰۱/۲۲ - ۲۱:۴۲

جنبش انصارالله یمن امروز (چهارشنبه) شهادت سه تن از فرزندان و نوه‌های رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه را به وی تسلیت گفت.

محمد عبدالسلام، سخنگوی جنبش انصارالله یمن خاطرنشان کرد: شهادت سه تن از فرزندان و شماری از نوه‌های اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس را که در حمله اسرائیل به غزه به شهادت رسیدند تسلیت عرض می‌کنیم.

براساس گزارش المسیره، عبدالسلام در ادامه افزود: این جانفشانی‌های بزرگ در کنار ساکنان غزه و کرانه باختری، استقامت و استواری ملت فلسطین را در قبال ظلم و استکبار اسرائیل بیشتر می‌کند.

وی در ادامه گفت: هدف قرار دادن اعضای خانواده اسماعیل هنیه نشان‌دهنده اوج شکست میدانی اسرائیل است.

۳ پسر هنیه در حمله اسرائیل به شهادت رسیدند
۱۴۰۳/۰۱/۲۲ - ۱۹:۴۸

شبکه خبری الجزیره امروز (چهارشنبه) از شهادت سه فرزند رئیس دفتر سیاسی جنب حماس در حمله رژیم صهیونیستی خبر داد.

تعداد بازدید : 3168

 شبکه الجزیره خبر داد سه فرزند و سه نوه‌ اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس در حمله رژیم صهیونیستی به غرب غزه به شهادت رسیدند.

در همین راستا، منابع فلسطینی تأیید کردند که «حازم»، «امیر» و «محمد» هنیه به همراه سه نوه رئیس دفتر سیاسی حماس به شهادت رسیده اند.

طبق گزارش رسانه‌ها، آنها در حمله رژیم صهیونیستی به خودرویشان درمنطقه «الشاطی» غزه به شهادت رسیده‌اند.

اسماعیل هنیه در اظهاراتی این خبر را تایید کرد.

رسانه صهیونیستی: باید شکست را بپذیریم
۱۴۰۳/۰۱/۲۲ - ۱۷:۳۰

یک رسانه صهیونیستی امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که مقامات رژیم اشغالگر باید بپذیرند که دستاوردی در جنگ نداشته‌ و در واقع شکست خورده‌اند.

 روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» در این باره اذعان کرد: نباید گفت ولی چاره‌ای نیست، ما کاملا شکست خورده‌ایم.

این روزنامه نوشت: اهداف جنگ محقق نمی‌شود، اسرا تحت فشار نظامی بازنمی‌گردند، امنیت بازنمی‌گردد و طرد و انزوای بین‌المللی از بین نمی‌رود. ما شکست خورده‌ایم و این واقعیت است.

«هاچای هوبرمن» روزنامه‌نگار و نویسنده صهیونیست نیز در این باره گفت: جنگ تمام شد و زمان انتخابات است.

وی تصریح کرد: اکنون که جنگ عملاً بدون هیچ موفقیتی به پایان رسیده و به جنگ فرسایشی تبدیل شده است، در واقع دلیلی وجود ندارد که ما برای جایگزین دموکراتیک این رهبری شکست خورده تاریخ برگزاری انتخابات را تعیین نکنیم.

ادامه فشارها در انگلیس برای تحریم تسلیحاتی اسرائیل
۱۴۰۳/۰۱/۲۲ - ۱۵:۰۹

نخست وزیر انگلیس که در پی کشته شدن سه امدادگر این کشور در حمله هوایی ارتش رژیم صهیونیستی به کاروان یک نهاد بین‌المللی حقوق بشری در غزه تحت فشار فزاینده‌ای از سوی افکار عمومی قرار دارد، گفت که برای تحریم تسلیحاتی اسرائیل با متحدان لندن رایزنی می‌کند.

 ریشی سوناک روز چهارشنبه در گفت‌وگو با شبکه رادیویی ال‌بی‌سی گفت: آنچه درخصوص امدادگران ما رخ داد، زمانی که با از خودگذشتگی کمک‌ها را به داخل غزه منتقل می‌کردند، یک فاجعه غم‌انگیز است. من بارها گفته‌ام که آنچه در غزه روی می‌دهد غیرقابل تحمل است، رنجی که مردم در این منطقه تحمل می‌کنند درست نیست و نخست وزیر نتانیاهو باید اقدامات بیشتری را صورت دهد تا این وضعیت را بهبود بخشد.

وی در خصوص احتمال تحریم تسلیحاتی رژیم صهیونیستی گفت: ما در این زمینه یک روند طولانی داریم که دیوید کامرون وزیر امور خارجه جزئیات آن را بیان کرده است. ما این مسائل را طبق یک روند خیلی روشن بررسی می‌کنیم و موضع ما در نتیجه ارزیابی اخیر تغییری نکرده است.

نخست وزیر انگلیس با اشاره به اینکه متحدان این کشور نیز مجوز فروش سلاح به اسرائیل را تعلیق نکرده‌اند، افزود: اما ما به گفت‌وگو درباره این مسائل با متحدان‌مان ادامه می‌دهیم.

سوناک افزود: اما مایلم به این نکته که بارها اعلام کرده‌ام، اشاره کنم که اوضاع انسانی در غزه وخیم است و امیدوارم همه مردم به کارهایی که ما برای کاهش وخامت اوضاع انسانی صورت می‌دهیم افتخار کنند. ما اکنون نیاز داریم که حجم کمک‌ها به میزان قابل توجهی افزایش یابد.

وی عنوان کرد: من در نهایت مایلم که شاهد توقف موقت درگیری‌ها باشم تا به دنبال آن گروگان‌ها (اسرای اسرائیلی) خارج و کمک‌های بیشتری وارد شود و از این بستر برای رسیدن به آتش‌بس پایدار استفاده کنیم.

او در حالی این مطالب را بیان کرد که یافته‌های یک نظرسنجی صورت گرفته در انگلیس نشان می‌دهد مردم این کشور خواهان توقف فروش سلاح به رژیم صهیونیستی هستند.

یونیفل: خطر تشدید تنش میان لبنان و اسرائیل واقعی است
۱۴۰۳/۰۱/۲۲ - ۱۵:۰۸

فرمانده کل نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در جنوب لبنان (یونیفل) گفت اوضاع کنونی در امتداد خط آبی میان لبنان و رژیم صهیونیستی نگران کننده و خطر تشدید تنش واقعی است.

 ژنرال «آرولدو لازارو» فرمانده کل نیروهای یونیفل در بیانیه‌ای با اشاره به اینکه اوضاع کنونی در امتداد خط آبی نگران کننده است،  خواستار بازگشت به توقف اقدامات خصمانه و تلاش برای آتش بس و راهکار بلند مدت برای درگیری‌ها شد.

وی گفت از اکتبر گذشته یونیفل از همه طرف‌ها پایبندی به تعهدات خود به موجب قطعنامه ۱۷۰۱ را خواستار شده است. همچنین فعالیت‌های عملیاتی خود را با هدف کاهش تنش و مقابله با تشدید آن ادامه داده است.
فرمانده نیروهای یونیفل هشدار داد که خطر تشدید تنش واقعی است و راهکار نظامی برای درگیری و خشونت کنونی وجود ندارد و راهکار سیاسی و دیپلماتیک تنها راه برای پیشرفت در این زمینه است.
وی ادامه داد:  ما همه طرف‌ها را به تلاش در راه برقراری صلح ترغیب می‌نماییم.

یونیفل پیشتر نیز هشدار داد گسترش تدریجی دامنه درگیری‌ها میان رژیم صهیونیستی و حزب‌الله لبنان اوضاع را وخیم‌تر می‌کند.

غزه در آستانه ویرانی و قحطی قرار دارد
۱۴۰۳/۰۱/۲۲ - ۱۵:۰۴

امروز سه‌شنبه «جیمز الدر» سخنگوی صندوق کودکان ملل متحد در سخنانی گفت: ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار فلسطینی در غزه زندگی می‌کنند و این منطقه در آستانه ویرانی و قحطی قرار دارد.

سخنگوی صندوق کودکان ملل متحد تصریح کرد: فلسطینیان در سایه شرایطی بسیار دشوار برای زنده‌ماندن مبارزه می‌کنند. پس از تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد، امید زیادی وجود داشت که آتش‌بس برقرار شود.

الدر ادامه داد: به هر جایی در غزه رفتم تحقق آتش‌بس بیش‌ترین چیزی بود که مردم درباره آن صحبت می‌کردند و برای تحقق آن درخواست داشتند. بنابراین امید وجود داشت، اما صدای بمب‌ها این امید را از بین برد.

سخنگوی صندوق کودکان ملل متحد افزود: تنها ۲ روز پس از تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد در خصوص آتش‌بس، اسرائیل به شهر رفح که پیش از این، آن را منطقه امن اعلام کرده بود حمله کرد.

الدر ادامه داد: من در بیمارستان رفح بودم. در آن جا کودکانی با جراحت‌های خطرناک ناشی از بمباران حضور داشتند. با وجود این که قطعنامه آتش‌بس تصویب شده است بمباران در تمام روز بدون وقفه ادامه دارد.

سخنگوی صندوق کودکان ملل متحد گفت: باید این قطعنامه به اجرا در بیاید. ما به تضمین آتش‌بس نیاز داریم تا کودکان و خانواده‌هایی که این دردها و رنج‌ها را چندین ماه به دوش کشیده‌اند، بدانند که واقعاً صبح می‌توانند از خواب بیدار شوند.

انتقاد شدید بایدن از سیاست های جنگی نتانیاهو در غزه
۱۴۰۳/۰۱/۲۲ - ۱۵:۰۱

 «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا در سخنانی به انتقاد از «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی پرداخت و گفت که سیاست بنیامین نتانیاهو در غزه اشتباه است، من با آن موافق نیستم و از اسرائیل می‌خواهم آتش بس کند.

بایدن تاکید کرد که اسرائیلی‌ها باید به غزه اجازه دسترسی کامل به غذا و دارو را بدهند.

به گفته رئیس جمهور جنجالی آمریکا، بهانه‌ای برای تأمین نشدن نیازهای پزشکی و تغذیه‌ای مردم غزه وجود ندارد و این کار باید هم اکنون انجام شود.

سی‌ان‌ان هم با انتشار گزارشی به نقل از مقامات آمریکایی ادعا کرده است که دولت بایدن اظهارات نتانیاهو در مورد تاریخ عملیات رفح را رد کرده و چنین عملیاتی را در رفح تهدیدی با انگیزه یک موضع سیاسی شکننده توصیف کرده است. در این گزارش گفته شده است که مقامات ارشد کاخ سفید، اظهارات نتانیاهو مبنی بر اینکه هیچ نیرویی در جهان مانع از ورود اسرائیل به رفح نمی‌شود را یک اظهارنظر نمایشی با اهداف سیاسی می‌دانند.

اسپانیا: به‌رسمیت شناختن کشور فلسطین مصلحت ژئوپلتیک برای اروپا است
۱۴۰۳/۰۱/۲۲ - ۱۵:۰۰

نخست‌وزیر اسپانیا تاکید کرد، پاسخ نامتناسب رژیم صهیونیستی در غزه ثبات منطقه غرب آسیا و کل جهان را تهدید می‌کند.

 «پدرو سانچز» نخست‌وزیر اسپانیا امروز (چهارشنبه) گفت: به‌رسمیت شناختن کشور فلسطین یک مصلحت ژئوپلتیک برای اروپا است.

طبق اعلام الجزیره، وی گفت: ما آماده به‌رسمیت شناختن کشور فلسطین هستیم.

نخست‌وزیر اسپانیا همچنین پاسخ نامتناسب رژیم صهیونیستی در غزه را تهدیدکننده ثبات منطقه غرب آسیا و کل جهان دانست.

«پنی وونگ»، وزیر امور خارجه استرالیا نیز روز سه شنبه با اعلام این که کشورش به رسمیت شناختن کشور فلسطین را بررسی می‌کند، گفت که این امر تسریع‌کننده روند دست‌یابی به «راهکار ۲ دولتی» است.

گزارشگر سازمان ملل خواستار ممنوعیت صادرات سلاح به رژیم صهیونیستی شد
۱۴۰۳/۰۱/۲۲ - ۱۴:۵۹

گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور فلسطین بر لزوم ممنوعیت ارسال سلاح به رژیم صهیونیستی و وادار نمودن آن برای پایبندی به قوانین بین‌المللی تاکید کرد.

«فرانچسکا آلبانیز»، گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور فلسطین در سخنانی اظهار داشت، رهبری رژیم صهیونیستی و نظامیان آن اصول قانون بین‌المللی را به منظور قانونی کردن خشونت تحریف می‌کنند.

وی گفت، رهبران صهیونیست با الفاظی چون سپرهای انسانی و مناطق امن بازی می‌کنند.

آلبانیز ادامه داد: من خواستار ممنوعیت صادرات سلاح به اسرائیل و اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه آن شدم.

گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور فلسطین همچنین خاطرنشان کرد، باید رژیم صهیونیستی را به پایبندی به قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل وادار نمود.

وی گفت: اقداماتی علیه اسرائیل برای ارتکاب جنایات جنگی در طول سال‌ها اتخاذ نشده است.

افسران صهیونیست: شکست حماس به‌زودی ممکن نیست
۱۴۰۳/۰۱/۲۲ - ۱۴:۵۸

افسران اسرائیلی اعتراف کردند، شکست حماس در حال حاضر غیر ممکن است.

روزنامه عبری «یدیعوت آحارونوت» در گزارشی نوشت، برخی افسران ارتش رژیم صهیونیستی معتقدند که شکست حماس به زودی محقق نخواهد شد.

این افسران تاکید کردند که در بهترین شرایط شکست حماس پیش از سال ۲۰۲۶ یا ۲۰۲۷ محقق نخواهد شد.

رژیم صهیونیستی در حالی جنگ خود در غزه را آغاز کرد که نابودی حماس را یکی از اهداف اعلام شده خود برشمرد. اما با وجود گذشت ۱۸۷ روز از جنگ غزه و شهادت بیش از ۳۳ هزار فلسطینی نه تنها حماس شکست نخورده است، بلکه مقاومت همچنان در بهترین وضعیت خود قرار دارد و این رژیم صهیونیستی است که با بحران شدید در ارتش و کابینه و رسوایی بزرگ بخاطر ارتکاب جنایات هولناک در برابر جهانیان رو به رو است.

حزب الله شهادت فرزندان و نوه های هنیه را تسلیت گفت
۱۴۰۳/۰۱/۲۲ - ۰۰:۱۱

«نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب الله لبنان در تماس تلفنی با اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس شهادت تعدادی از فرزندان و نوه های وی را تسلیت گفت.

 قاسم همچنین این ضایعه را به خانواده هنیه، رهبران جنبش مقاومت، مردم غزه و ملت فلسطین تبریک و تسلیت گفته است.

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان همچنین از خداوند متعال خواست که ثمره این جانفشانی‌ها پیروزی مردم غزه، نیروهای مقاومت و همه مردم فلسطین و امت اسلامی باشد.

پیش از این نیز رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه، محمد بن عبدالرحمن آل ثانی نخست وزیر و وزیر امورخارجه قطر و «محمود عباس» رئیس تشکیلات شهادت چندین تن از فرزندان و نوه‌های هنیه را تسلیت گفتند.

بمباران شدید مناطق مختلف غزه توسط ارتش اسرائیل

 منابع خبری بامداد چهارشنبه گزارش دادند که در بمباران مناطقی در شمال و مرکز غزه، ۱۹ فلسطینی شهید شدند.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی منزلی را در اردوگاه النصیرات در مرکز غزه بمباران کردند که بر اثر آن ۱۴ فلسطینی که بیشتر آنها زنان و کودکان هستند، شهید شدند.

بر اساس این گزارش، پنج فلسطینی از اعضای یک خانواده نیز در بمباران اردوگاه جبالیا واقع در شمال نوار غزه شهید شدند.

ایرلند: به تعویق انداختن اعلام کشور مستقل فلسطین قابل قبول نیست

مایکل مارتین وزیر خارجه ایرلند در اظهاراتی با بیان اینکه شک نکنید که به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین به زودی اتفاق خواهد افتاد، گفت: به تعویق انداختن اعلام کشور مستقل فلسطین دیگر قابل قبول نیست.

به گزارش تارنمای خبری بارون، وزیر خارجه ایرلند با اشاره به ارائه پیشنهاد رسمی خود به دوبلین در مورد به رسمیت شناختن یک کشور مستقل فلسطینی، زمانی که بحث‌های گسترده‌تر بین‌المللی تکمیل شود، اظهار کرد: شک نکنید که به رسمیت شناخته شدن کشور مستقل فلسطین از سوی دوبلین، اتفاق خواهد افتاد.

مارتین در ادامه سخنان خود یادآور شد که او در ۶ ماه گذشته درباره به رسمیت شناختن کشور فلسطین با کشورهایی که در ابتکارات صلح (میان رژیم صهیونیستی و فلسطین) مشارکت دارند، گفت وگو کرده است.

به نوشته تارنمای خبری بارون، رهبران اسپانیا، ایرلند، اسلواکی و مالت ماه گذشته میلادی در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که آماده به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین هستند.

ایرلند از مدت‌ها پیش اعلام کرده است که اگر این موضوع به روند صلح در خاورمیانه کمک کند، اصولاً با به رسمیت شناختن رسمی کشور فلسطین مخالفتی ندارد اما حمله رژیم صهیونیستی به غزه به دوبلین برای انجام این کار، انگیزه جدیدی داده است.

وزیر خارجه ایرلند پیشتر با محکوم کردن جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه و بمباران مداوم این منطقه از سوی ارتش این رژیم، اعلام کرده بود که به رسمیت شناختن دولت فلسطین می‌تواند کمک به فلسطینیان غزه و کرانه باختاری را تسریع کند.

لاپید: دولت آمریکا نگران کارشکنی نتانیاهو درباره آتش‌ بس غزه است

 یائیر لاپید رئیس مخالفان کابینه رژیم صهیونیستی که به آمریکا سفر کرده است سه‌شنبه شب در واشنگتن گفت که دولت آمریکا نگران این است که بنیامین نتانیاهو توافق مبادله اسرا با حماس را مختل کند.

یائیر لاپید افزود: دولت آمریکا نگران است که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر (رژیم صهیونیستی) توافق مبادله اسرا با حماس را مختل کند.

در همین رابطه چاک شومر سناتور آمریکا و رهبر اکثریت در سنا نیز پس از دیدار با لاپید، گفت: ما در این دیدار در مورد افزایش کمک‌های بشردوستانه به غزه با یکدیگر گفت وگو کردیم.

وی افزود: ما همچنین درباره کار برای دستیابی به توافقی برای آزادی اسیران رایزنی و در مورد مسیر صلح بلندمدت و راه حل دو دولتی با هم بحث کردیم.

سی ان ان: اظهارات نخست‌وزیر اسرائیل درباره حمله به رفح توخالی و نمایشی است

شبکه خبری سی ان ان در گزارشی اعلام کرد که اظهارات بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره قطعی بودن حمله به رفح، فقط یک اقدام توخالی و نمایشی است.

 شبکه خبری سی ان ان در گزارش خود به نقل از مقام‌های ارشد دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا که نخواستند نام‌ آنها فاش شود، نوشت: اظهارات نتانیاهو درباره حمله به رفح به عنوان یک اقدام توخالی و نمایشی و صرفاً در راستای جلوگیری از سرنگونی کابینه خود مطرح شده است.

در گزارش سی ان ان آمده است: با وجود اظهارات نتانیاهو مبنی بر اینکه هیچ نیرویی در جهان وجود ندارد که بتواند مانع از ورود ارتش (رژیم) اسرائیل به رفح شود، دولت بایدن با رد این ادعا، معتقد است که این اظهارات نخست‌وزیر (رژیم) اسرائیل تنها به دلیل موقعیت سیاسی شکننده وی و در تلاش برای جلوگیری از سرنگونی کابینه‌اش مطرح شده است.

به نوشته سی ان ان، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا نیز روز سه‌شنبه با بیان اینکه هیچ تاریخی برای انجام عملیات در رفح تعیین نشده است، خاطرنشان کرد: حداقل می‌توانم بگویم که اسرائیلی‌ها در این مورد اطلاعی به ما نداده‌اند و من حمله قریب‌الوقوعی را در پیش رو نمی‌بینم.

سندرز: سابقه اسرائیل در زیر پا گذاشتن حقوق بشر وحشتناک است

برنی سندرز نماینده مجلس سنای آمریکا با بیان اینکه واشنگتن نباید در استفاده ابزاری از قطحی به عنوان یک سلاح بر علیه مردم فلسطین در غزه با رژیم صهیونیستی شریک باشد، تاکید کرد: سابقه (رژیم) اسرائیل در زیر پا گذاشتن حقوق بشر وحشتناک است.

به گزارش الجزیره، نماینده مجلس سنای آمریکا از ایالت ورمونت، در پستی در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) با اشاره به اظهارات بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه این رژیم موقتاً گذرگاه مرزی بیت حانون در شمال غزه را باز خواهد کرد تا کمک‌های بشردوستانه بیشتری وارد غزه شود، نوشت: با توجه به سوابق وحشتناکی که اسرائیل تاکنون در زیر پا گذاشتن حقوق بشر از خود به نمایش گذاشته است، خواستار انجام نظارت روزانه بر انجام دقیق تعهد نتانیاهو برای ارسال بیشتر کمک‌های بشردوستانه به غزه هستم.

سندرز در ادامه به جو بایدن رئیس جمهور آمریکا یادآوری کرد که ارسال کمک‌های نظامی به رژیم صهیونیستی باید مشروط بر اجرای دقیق تعهدات اخیر نتانیاهو برای گسترش ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه شود، تاکید کرد: واشنگتن تا زمانی که این بحران وحشتناک انسانی در غزه ادامه دارد، باید کمک‌های نظامی خود به (رژیم) اسرائیل را متوقف کند.

وی با بیان اینکه واشنگتن نباید در استفاده ابزاری از قطحی به عنوان یک سلاح بر علیه مردم فلسطین در غزه با رژیم صهیونیستی شریک باشد، خاطرنشان کرد: اکثریت شهروندان آمریکایی نیز از این موضع حمایت می‌کنند.

 

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۹
در انتظار بررسی: ۶۲
انتشار یافته: ۹۰
عرزشی غزه نمیری؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
عنترنشنالی اکراین نمیری
ناشناس
| Germany |
۱۶:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
بیسواد یکم مطالعه کن میبنی غزه محاصره است. یکم اخبار غیر از ایران اینترنشنال صهیونیست ها و متوهمان ببین میبینی پشت مرزهای اردن و مصر هزاران نفر هستند از خداشونه وارد غزه بشوند. اسراییل فقط به پشتوانه ابرقدرت جهان در حال نسل کشی است و شماها هم با خوشحالی در حال تیکه انداختن( نمیدانم چرا تابناک متشر نمیکند)
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
متخصص مغزشون اول بره،بعد رائفی پور و...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
مثل اینکه عیده تعطیله نمیرن. شنبه که باز شد میرن انشالله
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
برخی مانند وحشی های اسرائیلی که علاوه
بر جنایات جنگی به مسخره کردن مردم مظلوم می پردازند، به جای محکوم کردن این پلیدی و ابراز انزجار و بیزاری به مسخرگی رو آوردن. اگر مردانگی امت مظلوم نبود امثال شما باید زیر چکمه های دشمن می خزیدید. همونطور که سالها این کشور محل جولان کشورهای غربی بود و حتی برای
پادشاه معدوم هم پشیزی ارزش قایل نبودن
عقلتون را به کار بگیرید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
مرگ بر منافق وطن فروش
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
نه حالا وقتش نیست
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۰:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
اینا فقط نام نویسی میکنن. از اینجا به بعدشو بلد نیستن یعنی جراتشو ندارن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
این غربگداها گور هستند که نمی بینند که ارزشی ها همیشه در صحنه هستند. کفن شهید زاهدی هنوز خشک نشده است.اینها بحمدالله فلج ذهنی هم دارند و یادشان رفته است
داعش و شهدای حرم.
تابناک خجالت بکش، رهبری چی فرمود در پاسخ دانشجویی
که درخواست اعزام داشتند؟ی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
پاچه خوارهای آمریکا همه جا جار می زدن اینا توی قطر هستند هتل ۵ ستاره ولی امروز جنازه شان از غزه سردراورد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
همان داستان هایی که علیه مدافعان حرم در سوریه ساختن امروز نوبت فلسطین است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
عنترنشنالی پیش علی کریمی نمیری؟
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
خب ارزشی ها برید محاصره رو بشکنید،لبنان و سوریه که محاصره نیست
بگید جرات ندارید نه اینکه بهونه کنید محاصره است و نرید
فقط کافی یک درصد اون ادم های ارزشی که ثبت نام کردن برن محاصره رو بشکنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
اونایی که به دروغ میگفتن خانواده هنیه تو هتل های قطر
زندگی میگفتن
خدا لعنتشون کنه
شما هم فرقی با نتانیاهو ندارید
عدالت طلب
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
برادر یا خواهر عزیزم
میدانستی بر اساس قرآن (سوره مدثر آیات ۴۳ تا ۴۶) اهل جهنم برای قرار گرفتن خود در آتش ۴ دلیل ذکر میکنند:
اهل نماز نبودیم
مستمندان را اطعام نمی کردیم
با آنان كه سخن باطل مى گفتند هماواز مى شديم،
روز قیامت را تکذیب می کردیم

مبادا شما جزء گروه سوم باشی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
این همه شهید مدافع حرم که رفتن و میرن و زخم زبون
می‌شنون ارزشی نبودن و نیستن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
این همه مدافع حرم به قول شما عرزشین دیگه غزه هم راهش باز سه برن میگین چرا اینا کره ماه نمیرن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
اول شماهارو باید آدم کنیم، بعدش چشم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
لال بشی الهی که ذره ای شرف نداری
تورج
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
آقای باسواد که میگی غزه محاصره است .
مگه میخوای به غزه حمله کنی که محاصره است
میخوای به اسراییل حرومزاده حمله کنی که محاصره کرده ! خب شما هم با بقیه اسراییل رو محاصره کنید و حمله
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
عملیات ویژه رژیم صهیونیست باید سریعا پایان یابد
عمو پوتین گفته اینو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
تو برو کمک ارباب صهیونیست و جنایت کارت کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
ارزشی عراق رفته سوریه رفته یمن رفته.پاش بیفته غزه هم میره.شمابه جز سطل آشغال آتیش زدن وخسارت به مال مردم چه هنری داشتی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
تا دیروز می گفتی هنیه.....
یا حتی همین ارزشی یا به قول بی ادب خودت عرزشی مدافع جان تو هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
اتوبوس پر بشه میریم
در ماه مبارک رمضان در قرآن خواندم که خداوند از هر کسی به اندازه توانش انتظار دارد. آیا ملت غزه هم شامل این آیه می باشند ؟ آیا آنها استثنا شده‌اند؟ اگر توان غزه و حامیانشان در اخراج صهیونیستها از تمامی زمین های اشغالی نباشد ، قضیه چجوری می شود ؟
هنیه منتظر حمله است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
کشته شدن پسران و نوه های هنیه دردناک است. افسوس که تندروهای هر دو جبهه متخاصمی هیچ گاه نمی گذارند جنگ به کلی از صحنه زمین پاک شود!
باز هم استکبار از محور مقاومت شکست سختی خورد و تو دهنی محکمی خورد. با این حجم از شکستها و خسارت ها محور استکبار فقط باید ماله کشی کنه!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
اره معلومه استکبار بیش از 30 هزار تا کشته داد
ناشناس
| Australia |
۰۷:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
در جهان موازی؟ یا خواب قیلوله شما؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
اقلا یکی دو تا از این شکستها را بنویس
در مقابل ای بمبارانها کاری کرد... بسیار رنج دهنده است
سوریه باید به پدافند ضد فانتوم های امریکایی مجهز شود
مقاومت باید بتواند ضد هوامیما داشته باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
سوریه صاحاب نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
امر دیگه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
به پوتین جونتون بگین بده
البته بعد از در آمدن از باتلاق اوکراین
ببینید همیشه برای آتش بس توافق دو طرف درگیری لازم است منظورم این است که قبل از شروع جنگ اول فکر شکست خوردنت را بکن تا پیروز شدن
طوفان الاقصای 2 بدست خود اسرائیل رقم خورد زمانی که به خاک ایران در سوریه حمله کرد
پاسخ ها
علی
| Canada |
۰۸:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
شما اولی رو جمع کن بعد به فکر دومی باش
ناشناس
| Hungary |
۰۹:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
حالا چرا آی پیتو عوض می کنی ترسو؟
مخالفت یا موافقت بایدن هیچ تاثیری در عزم نتانیاهو برای ریشه کنی حماس در سرزمین غزه ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
مرگ بر اسرائیل و طرفدارهاش
چیزی نیست اسراییل از ترسش وحشی شده اینا همش از ترس حمله ایران هست شما به دل نگیر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
خدا شفات بده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
می ترسم زیادی بترسه یک بمب اتم هم بندازه وسط تهران
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
خوبه دل خودتون رو خوش کنید
همانان که از سرزنش هیچ سرزنش کننده ای نمی هراسند
تابناک خوابی کامنت ها کجاست؟
اونایی که میگفتن هنیه کجاست، خوب چشمانت را باز کن و ببین که سه فرزندش شهید شدند
قطعا مردم مظلوم فلسطین پیروز این جنگ خواهند بود چون رهبرانشان در بین آنان هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
مهن اینه که خودش شهید بشه
چرا تو قطر تو هتل زندگی میکنه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
آی کیو، پرسیدبم هنیه کجاست، کسی سراغ بچه هاشو نگرفته بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
لطف کنید شغل این سه فرزند در غزه راهم برایمان بگویید
فرق آقا اده های مسولان مقاومت با آقازاده های ایرانی ... وای
اسرائیل زده به سیم اخر
هیچ حماس فکرش را نمی کرد که اتش جنگ یک طرفه و فقط اسرایل دارد می کشد باید حماس فکرش را می کرد که این ماشین جنگ حالا حالا خاموش نخواهد شد با ان شروعی که کرد
سی ان ان که ادعای اسراییل در باره حمله به رفح را نمایشی و توخالی میداند، انگار اطلاع ندارد که شش ماه قبل نیز خیلی ها تهدیدات نتانیاهو در باره حمله زمینی به غزه دا نیز نمایشی و توخالی میدانستند
سه فررند با نوه یکجا !!!
با اصل امنیتی جور نیست
شاید الان دوحه هستند و فریب اطلاعاتی است
باید برای پایان جهان آماده بشیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
نه جانم ، برای پایان حماس آماده باش
به نظر من اسراییل به رفح حمله میکند .و بیش از پیش رسوا میشود
بی انصاف هایی که اینقدر به اسماعیل هنیه‌ زخم زبون و تهمت زدن ......
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
بیخود طرفداری نکن و بگو چرا خودش نمیاد غزه تا در کنار مردم فلسطین با اسراییل بجنگه؟
اونایی که به هنیه اینقدر بی اطلاع تهمت زدن کجان همونایی که شعار قضاوت نکن و هشتک با شرفشون گوش فلک رو کور
کرده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
احسنت به درکت
در انگلیسی‌ یک ضربالمثل هست که میگه "با شمشیر زندگی‌ کنی‌ با شمشیر میمیری"
بچه ها ونوه هاش رو تو غزه جا گذاشته خودش در رفته !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
ولی همسرانش را با خودش برده
خود هنیه کجاست؟
قطر ؟؟؟
چرا اونجا؟

چرا خودش نمیره تو میدون اگه از جون اش نمیترسه؟

سوالات جالبی است که هیچ کس جوابی برای آن ندارد
همانطور که می دانید در غزه همه حداقل ۱۵بچه دارند. هینیه ۲۵پسر دارد که اسرائیل ۴ نفر از آنها را قبلا و ۳پسر را امروز کشته است
بایدن غلط کرد که از رژیم صهیونیستی انتقاد کرد. اگر این انتقادها جدی بود سیل ارسال تسلیحات کشتار جمعی به رژیم آپارتایدی را می گرفت. پس همه اینها مصرف پوپولیستی دارند و برای فریب افکار عمومی هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
نتانیاهو اصلا روی حرفها و کارهای بایدن شیره ای حساب نمبکنه و اهداف خودش رو دنبال میکنه
لعنت به جنگ افروزان
گردو خاک به پاکردن گفتن طوفانه
حالا سونامی تحویل گرفتن
این که همش شد شکست اسرائیل !! با این اوصاف شما فکر نکنم چیزی از اسرائل مونده باشه!!
ای تابی ....... ولی خب ما همچنان دوستت داریم،چ کنیم.
جواب خون اینا رو سنوار باید بده
33000فلسطینی کشته شده این 6 نفر هم روش .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
ولی یک تار مو از سر هنیه کم نشده
یادم هست شایعه کردن خانواده هنیه تو اروپا زندگی میکنن اما اثبات شد چه دروغ بزرگ گفتن سواد رسانه ای مهم هست /عرزشی نیست عزیزان املا رو درست بنویسیم ارزشی درست است /اگر دوستان با انقلاب مشکل دارن نباید که ایران دشمنی کنن الان چه بخواهیم چه نخواهیم صیهونیزم مثل سرطلان داره دنیا رو نابود میکنه یکم واقع بین بودن خوب است
چرا باید رهبرانی که در پناهگاه های امن و یا کشورهای خارجی هستند برای دیگرانی که در معرض آسیب هستند و جان شان در خطر از دست رفتن هست تصمیم بگیرند که لازم است جنگ بشود یا نه!خود پسران هنیه که کشته شدند شاید هرگز رضا به جنگ و این نبودند کهجان فرزندان شان از دست برود. جنگ عفریتی است که فقط کسانی که از دور دستی بر آن دارند آن را تقویت می کنند و خواستار آنند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
آفرین
االله اکبر .سپاه حمله کن اسراییل با خاک یکسان کن .شما بچه های ما هستید .به حرف ما گوش کنید .دیر شده نباید تا الان صبر می کردید .ما رو با خودتون ببرید . نعره بکشید حمله کنید .تا همه از شما حساب ببرند بعد از حمله به رفح حمله فایدهای ندارد .اگاه باشید انتقام بگیرید .مارو پیش مرگ ببرید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
مگه اینجا چاله میدونه که نعره بکشند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
همه چیز آماده برای حمله و انتقام سخت از صهیونیست ها می باشد، فقط منتظر رائفی پور هستیم تا حرکت کنیم
هنیه هم غزه را نابود کرد هم پای ایران را به جنگ کشید .
حالا این سه نفر از کدوم یک از نسوانش بودن؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!
پاسخ ها
تفکرنقاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
پرسشی بجا.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
!!!!خودش هم نمیدونه، چون حساب از دستش در رفته
یک پرسش دارم شما تعیین می کنید کی شهید حساب می شه؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!
کسیکه باد میکاره باید طوفان درو کنه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست