بازدید 23616
هفتصد و شصت و یکمین روز از حمله روسیه به اوکراین

هدف قرار گرفتن کشتی جنگی روسیه توسط ارتش اوکراین در بالتیک/انهدام تاسیسات تولیدات پهپادی اوکراین توسط روسیه/ روسیه: ماکرون با آتش بازی می‌کند

هفتصد و شصت و یکمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۲۳۱۰۹۴
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۳ 09 April 2024

هدف قرار گرفتن کشتی جنگی روسیه توسط ارتش اوکراین در بالتیک

بین الملل تابناک: هفتصد و شصت و یکمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

جلسه اضطراری شورای حکام درباره حمله پهپادی اوکراین به نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا
۱۴۰۳/۰۱/۲۱ - ۲۳:۵۳

شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در پی حمله پهپادی اوکراین به نیروگاه هسته‌ای «زاپروژیا» جلسه اضطراری تشکیل می‌دهد.

 طبق بیانیه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، این جلسه قرار است روز پنجشنبه در مرکز بین‌المللی وین، پشت درهای بسته برگزار شود. در بیانیه آژانس آمده است که روسیه و اوکراین طی ۲ نامه جداگانه به رئیس شورای حکام خواستار تشکیل این جلسه شدند.

نیروگاه زاپروژیا که تحت کنترل روسیه است دیروز (دوشنبه) با انتشار تصویری از رآکتور شماره ۶ این نیروگاه، از سرنگونی یک پهپاد کامیکازه اوکراینی (پهپاد انتهاری) بر فراز این رآکتور خبر داد. مسکو همچنین اوکراین را به حملات دیگری در روز یکشنبه نیز متهم کرده و خواستار مداخله غرب برای توقف این حملات شده است.

وزارت امور خارجه روسیه طی بیانیه‌ای اعلام کرد: جامعه جهانی و سازمان‌های بین‌المللی به ویژه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی باید اوکراین را از داشتن هرگونه فرصت و امکانات برای حمله به تاسیسات هسته‌ای محروم کند.

این بیانیه می‌افزاید: اوکراین با فعالیت‌های جنایتکارانه خود که با حمایت آمریکا و حامیان غربی آن انجام می شود، در واقع در مسیر حملات تروریستی هسته ای قرار گرفته است.

سازمان ملل متحد از این رویداد ابراز نگرانی کرده و گفته است که با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در این باره مواضع مشترکی دارند. رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هم حمله پهپادی اوکراین به نیروگاه زاپروژیا را «نقض آشکار اصول اولیه حفاظت از بزرگترین نیروگاه برق هسته‌ای اروپا» خواند و خواستار توقف سریع این حملات شد.

نیروگاه برق هسته‌ای زاپروژیا بعد از حمله روسیه به اوکراین در سال ۲۰۲۲ تحت کنترل روسیه در آمد. مسکو و کی‌یف بارها یکدیگر را به حمله به این نیروگاه متهم کرده‌اند.

رآکتور شماره ۶ این نیروگاه طبق اعلان مسکو در حال حاضر تعطیل است. در عین حال، هرگونه حمله نظامی به این نیروگاه می‌تواند یک فاجعه هسته‌ای به‌دنبال داشته باشد.

آنتونوف: عضویت اوکراین در ناتو غیرقابل قبول است
۱۴۰۳/۰۱/۲۱ - ۲۰:۲۸

سفیر روسیه در آمریکا در واکنش به اظهارات مقام‌های ایالات متحده درباره پیوستن اوکراین به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) گفت که این موضوع بر خلاف منافع مسکو است و به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

آناتولی آنتونوف روز سه‌شنبه در واکنش به اظهارات سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اظهار داشت: پیوستن اوکراین به ناتو تهدیدی برای امنیت ملی روسیه و از اساس غیرقابل قبول است.

متیو میلر سخنگوی دستگاه دیپلماسی آمریکا دیروز طی یک نشست مطبوعاتی گفته بود که کی‌یف می‌تواند پس از پایان جنگ با مسکو به عضویت ناتو درآید.

آنتونوف گفت: پیوستن اوکراین به ناتو تحت هیچ شرایطی برای ما غیرقابل قبول و تهدیدی برای امنیت ملی روسیه است. تنها سیاستمداران ناآگاه از منافع روسیه می‌توانند انتظار داشته باشند که ما می توانیم ورود کی یف به ناتو را بپذیریم.

وی تاکید کرد: این اقدام آمریکا نسبت به عضویت احتمالی اوکراین در ناتو فقط تاکید می‌کند که پیروزی بی‌قید و شرط نیروهای روسیه در میدان نبرد تنها گزینه برای ماست.

آنتونوف همچنین واشنگتن را به نادیده گرفتن منافع اصلی مسکو و امتناع از پذیرش مخالفت قاطع روسیه با عضویت کی‌یف در ناتو متهم کرد.

مسکو: غرب در صورت اعزام نیرو به اوکراین با آتش بازی می‌کند
۱۴۰۳/۰۱/۲۱ - ۲۰:۲۷

معاون وزیر امور خارجه روسیه در واکنش به طرح موضوع احتمال اعزام نیروی نظامی از کشورهای غربی به اوکراین، گفت: سیاستمداران خارجی باید بدانند که در صورت اقدام به این کار با آتش بازی خواهند کرد.

 الکسی پولیشوک روز سه شنبه با اشاره به گفته های امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه که احتمال اعزام نیروی غربی به اوکراین را رد نکرده است، اظهار داشت: مکرون با گفتن این سخنان با آتش بازی می‌کند.

وی گفت: چنین گفت وگوهایی نمی‌تواند باعث نگرانی نشود. سیاستمدارانی که خواستار مداخله نظامی در اوکراین هستند با آتش بازی می‌کنند.

این دیپلمات ارشد روسیه خاطر نشان کرد: بسیاری از سیاستمداران غربی منافع ملی کشورهای خود را قربانی برنامه سیاسی و جاه طلبی‌های انتخاباتی حزب خود می‌کنند.

پولیشچوک تاکید کرد: به نظر می‌رسد که آنها خطرات تشدید و گسترش بحران را درک نمی‌کنند. این ناپختگی سیاسی است. هشدارهای روسیه درباره ارسال سلاح به کی‌یف نادیده گرفته می‌شود.

روسیه: ماکرون با آتش بازی می‌کند
۱۴۰۳/۰۱/۲۱ - ۲۰:۲۲

مقام ارشد وزارت امور خارجه روسیه به رئیس جمهور فرانسه هشدار داد با پرداختن به موضوع استقرار بالقوه سربازان غربی در اوکراین، با آتش بازی می‌کند.

 «آلسکی پولیشچوک»، مدیر اداره دوم کشورهای مستقل همسود در وزارت امور خارجه روسیه در مصاحبه با خبرگزاری «تاس» اظهار کرد، «امانوئل ماکرون»، رئیس جمهور فرانسه وقتی از موضوع استقرار بالقوه سربازان ناتو در اوکراین صحبت می‌کند «با آتش بازی می‌کند.»

این دیپلمات رده بالای روس در واکنش به مواضع جنجالی که امانوئل ماکرون در حمایت از اعزام نیروهای زمینی ناتو به اوکراین مطرح ساخت، گفت: «یک چنین گفتگوهایی جز ایجاد نگرانی تاثیر دیگری نمی‌توانند داشته باشند. سیاستمدارانی که خواستار مداخله نظامی در اوکراین می‌شوند دارند با آتش بازی می‌کنند.»

او خاطرنشان کرد: بسیاری از سیاستمداران غربی دارند منافع ملی کشورهای خود را فدای بلندپروازی‌های انتخاباتی و دستورکار سیاسی خود می‌کنند.

رئیس‌جمهور فرانسه در اواخر فوریه با تشدید لفاظی‌های جنگ‌طلبانه خود در قبال روسیه گفت اعزام نیروهای غربی به اوکراین را نمی‌توان رد کرد. او چندی بعد در پراگ از کشورهای اروپایی خواست حمایت خود را از کی‌یف در بحبوحه درگیری‌های اوکراین و روسیه افزایش دهند و مدعی شد اروپا با زمان‌هایی مواجه است که «بهتر است بزدل نباشد.»

پولیشچوک خاطرنشان کرد: «احساس می‌شود آنها خطرات تشدید و گسترش بحران را درک نمی‌کنند. این نشان دهنده عدم بلوغ سیاسی است. هشدارهای ما درباره تبعات غرق کردن رژیم کی‌یف با تسلیحات نادیده گرفته می‌شوند.»

رئیس‌جمهور فرانسه پس از میزبانی از نشست رهبران اروپایی در پاریس به خبرنگاران گفت حدود ۲۰ کشور غربی شرکت کننده در این نشست که با موضوع افزایش کمک‌ها برای کی‌یف برگزار شد امکان اعزام نیروهای زمینی برای اوکراین را مورد بحث و بررسی قرار دادند. او ادامه داد: «امروز هیچ اتفاق‌نظری برای اعزام نیروها، به‌شیوه‌ای رسمی، وجود ندارد. اما از نظر پویایی، ما نمی‌توانیم چیزی را حذف کنیم. ما هر کاری که لازم است انجام خواهیم داد تا از پیروزی روسیه در این جنگ جلوگیری کنیم.»

ناتو: در حالت جنگ با روسیه نیستیم
۱۴۰۳/۰۱/۲۱ - ۲۰:۱۹

فرمانده نیروهای ناتو در اروپا اعلام کرد ناتو در حالت جنگ با روسیه نیست.

 ژنرال کریستوفر کاوولی، فرمانده نیروهای ناتو در اروپا در جریان کنفرانسی در واشنگتن خاطرنشان کرد: کشورهای ناتو خود را در حال جنگ با روسیه نمی‌دانند و ما خواهان آن نیستیم.

براساس گزارش روسیا الیوم، کاوولی همچنین تصریح کرد هدف این ائتلاف «ممانعت از چنین جنگی» است و کشورهای ناتو به همین دلیل از اوکراین حمایت می‌کنند.

پیشتر الکسی پولیشچوک، رئیس دپارتمان دوم کشورهای همسود در وزارت امور خارجه روسیه گفت: اگر نیروهای غربی به اوکراین بروند خطر درگیری مسلحانه مستقیم بین ناتو و روسیه چندین برابر خواهد شد و ما خواهان چنین تحولی نیستیم. امیدواریم ناتو عقل خود را به کار گرفته و غریزه بقای این پیمان بر مسائل دیگر چیره شود.

وی تأکید کرد: به‌رغم تلاش برخی کشورهای ناتو برای استفاده از این پیمان به‌عنوان ابزاری برای رویارویی با روسیه، اما رهبری آن با توجه به اظهاراتش تهدیدات مربوط به مداخله ناتو در نزاع اوکراین را درک می‌کند و در این مرحله تلاش می‌کند تا از آن دور باشد.

انهدام تاسیسات تولیدات پهپادی اوکراین توسط روسیه
۱۴۰۳/۰۱/۲۱ - ۲۰:۱۶

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد در حملات با موشک‌های «اسکندر»، تاسیسات تولیدات پهپادی اوکراین مورد هدف قرار گرفت و منهدم شدند.

 تارنمای نشریه آمریکایی «نیوزویک» با انتشار این خبر نوشت: این تاسیسات در منطقه «زاپروژیا» قرار داشته. در این حمله موشک‌ها دقیقا به مرکز ساختمان این تاسیسات اصابت کرده‌اند.

بنابراین گزارش، وزارت دفاع روسیه دراین باره اعلام کرد: در هشتم آوریل (۲۰ فروردین) نیروهای مسلح فدراسیون روسیه، در نتیجه حملات سامانه موشکی تاکتیکی-عملیاتی اسکندر، یک انبار هواپیماهای بدون سرنشین سنگین و یک کارگاه تولید آنها را در شهر زاپوریژیا به طور کامل منهدم کردند.

در همین حال رسانه روسی اسپوتنیک نیز تصاویری از این حمله موشکی را پخش کرد.

تارنمای این نشریه آمریکایی در ادامه نوشت: به گفته وزارت دفاع روسیه، حمله موشکی اسکندر در پاسخ به خسارات اخیر رژیم کی‌یف به تاسیسات نفت و گاز روسیه انجام شد.

هدف قرار گرفتن کشتی جنگی روسیه توسط ارتش اوکراین در بالتیک

اوکراین مدعی شد که سرویس اطلاعات نظامی این کشور طی عملیات ویژه به یک کشتی جنگی روسی که در حومه کالینینگراد در دریای بالتیک لنگر انداخته بود خسارت وارد کرده‌است.

به گزارش بلومبرگ، اوکراین مدعی است که آتش‌سوزی ناو موشکی سرپوخوف روسیه و نابودی وسایل ارتباطی و اتوماسیون آن، توسط سرویس اطلاعات نظامی کی‌یف انجام شده است.

بلومبرگ نوشت: در صورت صحت، این خبر می‌تواند حاکی از توان اوکراین برای خسارت به دارایی‌های روسیه فراتر از مرزهای خود باشد.

این گزارش ادعا کرده است که اوکراین از زمان آغاز جنگ نزدیک به ۲۲ کشتی جنگی روسیه را در دریای سیاه هدف قرار داده است.

روسیه: ابتکار چین برای حل بحران اوکراین از فرمول صلح زلنسکی دست یافتنی تر است

 الکسی پولیشچوک، رئیس بخش دوم کشورهای مستقل مشترک المنافع وزارت خارجه روسیه گفت که ابتکار چین برای حل و فصل مناقشه کی یف واقعی تر از "فرمول صلح" ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین است.

پولیشچوک افزود: مسکو برای موضع همکاران چینی خود در قبال بحران اوکراین ارزش زیادی قائل است و مسکو ابتکارات پکن مبتنی بر خرد چینی و گفت وگو و واقع بینانه می داند.

این دیپلمات تاکید کرد: "ما به تمایل صادقانه آنها برای کمک به حل و فصل واقعی و پایدار مناقشه اوکراین از طریق راه های صلح آمیز باور داریم.

پولیشچوک افزود که پکن "علل اصلی [بحران اوکراین] را درک می کند و از نقش مخرب غرب در ظهور و تشدید آن آگاه است. "

در فوریه ۲۰۲۳، وزارت خارجه چین سندی را منتشر و در آن موضع خود را در مورد حل و فصل سیاسی بحران اوکراین تشریح کرد.

این سند شامل ۱۲ بند از جمله درخواست برای آتش بس، احترام به منافع مشروع امنیتی همه کشورها، حل بحران انسانی در اوکراین، مبادله اسیران جنگی بین مسکو و کی یف و امتناع از اعمال تحریم های یکجانبه بدون هیچ گونه توافقی است.

محبوبیت زلنسکی کاهش یافت

نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که محبوبیت ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین به دلیل رویکردهای اقتدارگرایانه کاهش یافته است.

 روزنامه آلمانی تاگس‌اشپیگل نوشت که محبوبیت زلنسکی به ۶۱ درصد کاهش یافته است. این در حالی است که در ماه‌های آغازین پس از شروع جنگ محبوبیت وی بیش از ۸۰ درصد بود.

ویتالی کلیچکو شهرداری کی‌یف ماه مارس از تصمیم زلنسکی برای برکناری والری زالوژنی فرمانده ارتش اوکراین انتقاد و رئیس جمهوری را به گرایش‌های اقتدارگرایانه متهم کرد.

اشتفان مایستر کارشناس امور شرق اروپا در شورای روابط خارجی آلمان به روزنامه تاگس‌اشپیگل گفت که انتقادات از رویکردهای اقتدارگرایانه زلنسکی در درون دولت اوکراین افزایش یافته است.

وی افزود که مردم اوکراین از ناکامی زلنسکی به وعده‌های انتخاباتی خود و همچنین ناتوانی وی در ایجاد صلح و ریشه‌کنی فساد خسته شده‌اند.

دوره پنج ساله ریاست جمهوری زلنسکی ماه آینده میلادی به پایان می‌رسد و وی با اعلام حکومت نظامی از برگزاری انتخابات جدید خودداری کرده است.

تاگس‌اشپیگل گزارش داد که زلنسکی در حال ترمیم کابینه و کنار گذاشتن افرادی است که از حمایت قابل توجه مردم برخوردارند. وی همچنین «کسانی را که بدون بلندپروازی‌های سیاسی به رئیس جمهوری وفادار هستند» جایگزین این افراد کرده است.

این روزنامه آلمانی از زالوژنی به عنوان یک مثال بارز نام برد و نوشت که وی در میان مردم اوکراین همچنان از محبوبیت بالایی برخوردار است.

به نوشته این روزنامه، زلنسکی تلاش می‌کند رقبای احتمالی را کنار بزند تا از لحاظ سیاسی برای وی خطری ایجاد نکنند.

ایتالیا بر جلوگیری از تکرار حادثه چرنوبیل در اوکراین تاکید کرد

 آنتونیو تاجانی وزیر خارجه و معاون نخست وزیر ایتالیا خواستار جلوگیری از تکرار حادثه هسته‌ای چرنوبیل و ایجاد «منطقه آزاد» در اطراف نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا در اوکراین شد.

 تاجانی دوشنبه اظهار کرد: نگران ادامه جنگ هستم. ما همواره بر ایجاد یک منطقه آزاد در اطراف زاپروژیا تاکید کرده‌ایم.

وی افزود: نیروگاه برق هسته‌ای یک فرصت است اما خطر هم دارد. لازم است که نیروهای درگیر جنگ در اوکراین در اطراف یا داخل این نیروگاه جنگ نکنند. ما باید از بروز یک چرنوبیل دیگر جلوگیری کنیم.

نیروگاه برق هسته‌ای زاپروژیا هفته گذشته ارتباط خود با یک خط برق پشتیبانی را از دست داد. تیم کارشناسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که در محل حاضر بودند، گزارش‌هایی درباره شنیده شدن صدای شلیک در نزدیکی آن منتشر کردند.

شرکت اپراتور این نیروگاه با انتشار بیانیه‌ای در پیام‌رسان تلگرام مدعی شد که این نیروگاه در معرض چندین حمله پهپادی اوکراین بوده است. اما اوکراین این اتهامات را رد کرده است.

ماریا زاخاروا سخنگوی وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای گفت: ما قویا از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و مقامات آن می‌خواهیم به طور علنی همه موارد حمله از سوی طرف اوکراینی به این نیروگاه را ثبت کرده و به طور شفاف اعلام کنند که تهدید علیه این تاسیسات واقعا از کجا می‌آید.

زاپروژیا بزرگترین نیروگاه برق هسته‌ای اروپاست که بعد از حمله روسیه به اوکراین در سال ۲۰۲۲ تحت کنترل روسیه در آمد. مسکو و کی‌یف بارها یکدیگر را به حمله به این نیروگاه متهم کرده‌اند.

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۳۳
پوتینی ها عوض اینکه همش بگن غرب زده غرب زده و اینجوری از بار مسئولیت خود شانه خالی کنند بروند ببینند این همه گرای دقیق از رفت و امد و استقرار و محل ملاقات و جلسه بالاترین دانشمندان و مقامات و فرماندهان نظامی را چه کسی به اطلاعات اسراییل می دهد. اگر خوشبینانه نگیم برخی سوری ها و روسها حداقل فقط نگویید چند نفر کروات به یقه که در کنسرتها شرکت می کنند این اطلاعات فوق دقیق و سری را به اطلاعات اسراییل و موساد منتقل می کنند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
همون کسی که اف 35 میده بهشون همون کسی که مالیات مردمش رو میده به صهیونیسم همون کسی که ماهواره پخش زنده داره بله همون آمریکا کثیف
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
مرگ بر روسیه
مرگ بر چین
مرگ بر کره شمالی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
پوتین یک جنایتکار جنگی تحت تعقیب دیوان بین المللی کیفری است.
ریزان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
واقعا گل گفتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
فقط این وسط انریکا اربابته که همیشه با اسرائیل میجنگه
متاسفانه انقدر اذهان سیاستمداران و تحلیلگران ما درگیر غزه و سوریه و لبنان شده که بطور کلی از باجگیری های طالبان و ارباب طالبان یعنی سازمان مخوف اطلاعات کشور همسایه یعنی پاکستان غافل شدیم. اقتصاد پاکستان بعد از شکست دادن ناتو توسط طالبان و در واقع اشغال کل افغانستان حالا شدیدا دچار بحران شده جون دیگر امریکا و کشورهای ناتو و ژاپن حاضر نیستند که به پاکستان کمک کنند چون نیازی به او ندارند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
همه زورت رو می زنی که امریکا رو تطهیر کنی . این گرین کارتت جور نشد ؟ تا کی باید برایش پاچه خواری امریکا رو بکنی ؟
ناشناس
| Netherlands |
۱۱:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
تحلیلت اشتباه هست طالبان یکی دیگه از مهرهای پوتین هستند و اتفاقا پاکستان در کمک به طالبان فریب خورد و اکنون پاکستان و افغانستان تحت اشغال طالبان روابط خوبی ندارند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
9:32
روسیه، چین و کره شمالی اردوگاه اشرار و خبیثان جهان هستند.
کمونیستهای خدا ناباور و کافر!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
کسی که انریکا رو تطهیر میکنه از همه بدتره
سلاح های بی صاحب در مسیر یمن را فرستادند اوکراین .
مبارک است .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
چندان هم بی صاحب نبود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
تو اونجا بودی دیدی ؟ یا بازم چون امریکا گفته پس چشم بسته قبوله .
ناتو میگه در حال جنگ با روسیه نیستیم ، راستم میگه و نباید هم باشه چون روسیه سریع نابود میشه و غرب اینو نمیخواد چون تو این سه سال آمریکا کلی سلاح و تجهیزات به کل جهان فروخته و سود هنگفتی کرده کشورهای غربی هم تجهیزات از کار افتاده و از رده خارجشون رو فرستادن اوکراین و باتجهیزات مدرن و نو آمریکایی جایگزین کردند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
آخه باهوش درصد سلاح های اوکراین داره از جیب مردم آمریکا تامین میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
اگر قرار بود روسیه نابود شدنی باشه امریکا معطلش نمیکرد . برعکس روسها در حال گسترش جغرافیایی خودشون هستند و این همون چیزیه که خواب اشفته ی غربزده ها رو آشفته تر کرده .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
۵:۲۴
نه تو خیلی باهوشی ، فک کردی امریکا عاشق چشم و ابروی اوکراینه همینجوری بهش سلاح بده تازه کلی وام هم میخواد بگیره اوکراین از کشورهای غربی ‌
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
کل ناتو و اربابت هم نمیتونه روسیه رو بگیره بدون سلاح اتمی
همونطور که اربابت افغانستانو نتونست بگیره
ماکرون در واقع دارد خط و نشان برای روسیه و پوتین می کشد و اهرم بازدارنده برای روسیه تعریف می کند که اگر خرابکاری گسترده ای در بازیهای المپیک پاریس که منجر به بی اعتباری ملی فرانسه خواهد شد اتفاق بیافتد در ازای ان روسیه باید خود را برای فاز بسیار خطرناک تر حضور مستقیم ناتو در اکراین اماده کند. ولی اگر در المپیک پاریس اتقاقی نیافتد فرانسه و در نهایت ناتو هم نیرویی به اکراین اعزام نخواهند کرد.
ایشالله زودتر همه جنگها تمام بشود و این جوانان سر شغل و زندگیشان بروند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
با با این تحریکات آمریکا اکراین نابود شده و میشه
روسیه متجاوز اشغالگر و خونخوار است و صلح و امنیت جهانی را با خطر جدی جنگ جهانی روبرو کرده است
و در آخر هم بشدت شکست خورده و برای صد سال آینده باید تاوان جنگ و خسارت به اوکراین را بپردازد
تنها گزینه برای اکراین عضویت درناتو تا روسیه غقب گرد کند مرگ برپوتین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
مرگ بر اربابت که از ابتدا با تهدید امنیت روسیه باعث جنگ شد
روسیه متجاوز ومحکوم است
چرا باید روسیه به کشوری تجاوز کند .و چرا ایران باید از روسیه به عنوان کشور تجاوز گر دفاع کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
جواب سوال اول : چون اوکراین که بیخ گوش مسکو هست و ژئوپلیتیک حساسی داره میخواست عضو ناتو بشه .
جواب سوال دوم : چون در درگیری بین شرق وغرب ایران طرف شرق هست .
مرگ بر متجاوز مرگ بر پوتین جنگ افروز
اکراینی ها هزاران جوان خود را از دست دادن و آواره شدند هیچی دیگه برای ازدست دادن ندارند
پوتین باید سرزمینهای اشغالی را پس بده و اکراین را آباد کنه تا دشمنی به دوستی تبدیل به شه
روس کثیف.
اوکراین محل دفن جاه طلی های پوتین
روسیه دشمن ایران وایرانی بخداافسران کا گ ب تموم اطلاعات ایران رابه اسراییل میفروشند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار