بازدید 5711
۴
آخرین اخبار از انتقال مالکیت سرخابی‌ها؛ دو هفته سرنوشت ساز

فروش پرسپولیس در گرو مجوز امروز شورای پول و اعتبار/ اجبار AFC به واگذاری ۸۱درصد سهام تا پنجم اردیبهشت

دولت دنبال واگذاری سهام دو تیم به بخش خصوصی واقعی نیست و می‌خواهد الزاما یکی از شرکت‌های تحت کنترل خودش، مالک پرسپولیس یا استقلال باشد. این اصرار کار را سخت کرده و مسئولیت حذف سرخابی از اولین دوره لیگ نخبگان آسیا با دولت است.
کد خبر: ۱۲۳۰۹۴۷
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۶:۱۲ 09 April 2024

فروش پرسپولیس در گرو مجوز امروز شورای پول و اعتبار/ اجبار AFC به واگذاری ۸۱درصد سهام تا پنجم اردیبهشت

بازی برای دولت و دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به پایان خط رسیده است. 

به گزارش تابناک ورزشی؛ پنجم اردیبهشت، آخرین مهلت برای واگذاری سهام پرسپولیس و استقلال به مالکی جز وزارت ورزش و جوانان اعلام شده است تا خطر حذف دو تیم محبوب فوتبال ایران از لیگ قهرمانان آسیا برطرف شود، در غیر این صورت از مجوز حرفه‌ای خبری نخواهد بود و کنفدراسیون فوتبال آسیا، بی درنگ هر دو تیم را از گردونه اولین دوره لیگ نخبگان قاره کنار خواهد گذاشت. 

طی چند ماه اخیر، حرف و حدیث‌های بسیاری درباره مشتریان این دو تیم و تلاش دولت برای واگذاری سهام آنها خوانده اید.

البته روشن است که دولت در این مورد چندان تمایلی به عرضه و فروش سهام به بخش خصوصی واقعی ندارد و دنبال انتقال مالکیت به یکی از شرکت های خصولتی یا نیمه دولتی است، تا اختیار عمل در این دو باشگاه را با لحاظ های امنیتی و سیاسی از دست ندهد.

به همین دلیل، چندماهی است که استقلال و پرسپولیس به همه ارکان اقتصادی نظام پیشنهاد شده اند ولی کسی زیر بار خرید آنها نرفته است. قیمت فروش ۵۱ درصد سهام پرسپولیس ۲ هزار و سیصد میلیارد تومان و قیمت همبن مقدار سهام استقلال، کمی کمتر از ۲هزار میلیارد تومان اعلام شده که ابتدا تامین اجتماعی و پتروشیمی و سپس نام چند بانک به عنوان خریدار منتشر شد. هیچ یک تا امروز در فرابورس، خواهان خرید سهام نشده اند و عرضه امروز سهام باشگاه استقلال هم به دلیل نبودن مشتری لغو شد.

فروش پرسپولیس در گرو مجوز امروز شورای پول و اعتبار/ اجبار AFC به واگذاری ۸۱درصد سهام تا پنجم اردیبهشت

کاریکاتور اثر استاد محمدرضا میرشاه‌ولد

شنیده می‌شود، آخرین عرضه سهام دو باشگاه برای تاریخ چهارم اردیبهشت، یعنی تنها یک روز مانده به پایان مهلت تعیین‌ شده، زمان بندی شده است که اگر در آن‌ روز هم از خریدار خبری نشود، دیگر زمانی نمی‌ماند و باید غزل وداع سرخپوشان و آبی‌ها از آسیا را خواند.

در این گزارش، آخرین اخبار از روند واگذاری سهام باشگاه های پرسپولیس و استقلال را می‌خوانید.

 

درویش: شورای پول و اعتبار مجوز بدهد، تمام است

رضا درویش، مدیرعامل پرسپولیس دیشب در برنامه زنده شبکه سه گفت: بنا به صحبتی که با وزیر اقتصاد داشتم، ایشان خیلی جدی پیگیر است. گویا شورای پول و اعتبار، قرار است سه‌شنبه (امروز) برای بانک‌ها مجوز تیم‌داری و بنگاه‌داری و خرید سهام استقلال و پرسپولیس را صادر کند.

این مقام مسئول با طعنه به بی‌تفاوتی‌ها نسبت به مشکل مالکیتی دو باشگاه پایتخت گفت: شاید دولتمردان و تصمیم‌سازها هنوز دغدغه حل مشکل مالکیت استقلال و پرسپولیس را ندارند. ان‌شاءالله طی هفته آینده، این مشکل را حل کنند.

درویش گفت: این وظیفه هیات مدیره پرسپولیس یا مدیرعامل نیست. برای آگهی فروش سهام باید ۱۰ روز مهلت تعیین شود و ما زمان را از دست می‌دهیم.

 

آخرین مهلت ؛ دیگر تمدید نمی‌شود

زارعی مدیر مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال گفت: استقلال و پرسپولیس تا امروز بیستم فروردین زمان داشتند که واگذار شوند؛ اما ای اف سی تا پنجم اردیبهشت این زمان را تمدید کرد، پس از این تاریخ به هیچ وجه نمی شود کاری برای این دو باشگاه انجام داد و مجوز حرفه ای آنها صادر نخواهد شد و از اولین دوره لیگ نخبگان آسیا حذف می‌شوند. 

زارعی ادامه داد: ما (بخش مجوز باشگاهی فدراسیون فوتبال) برای حل مشکل مالکیت استقلال و پرسپولیس فقط می‌توانیم دعا کنیم! کاری از دست ما ساخته نیست. 

شوک دقیقه آخر؛ باید ۸۱ درصد واگذار شود 

در حالی که سازمان خصوصی‌سازی زیرمجموعه وزارت اقتصاد، در پی عرضه بلوک ۵۱درصدی سهام باشگاه پرسپولیس و استقلال در فرابورس است، از فدراسیون فوتبال خبر می‌رسد که تشکیلات کنفدراسیون فوتبال آسیا الزام کرده، ۸۱درصد سهام باید از اختیار دولت خارج شود!

مدیر مجوز باشگاهی فدراسیون فوتبال ایران می‌گوید: برای حل مشکل مالکیت استقلال و پرسپولیس، حداقل ۸۱ درصد از سهام یکی از این باشگاه‌ها باید به غیر از دولت واگذار شود.

این که فعلا واگذاری سهام یکی از دو تیم کافی است، خبر خوبی به نظر می‌رسد و فشارها را کاهش می‌دهد؛ اما پرسپولیس در صورت خرید ۵۱درصدی سهام از سوی بانک ملت و هلدینگ‌های تابعه، باز هم نیازمند خریدار ۲۰ درصد دیگر است، چون ۱۰ درصد سهام پرسپولیس در سال ۱۴۰۰ عرضه عمومی شده و مردم آن را خریداری کرده اند.

با اخطار زارعی، تنها ۶۱ درصد از سهام پرسپولیس از اختیار دولت و وزارت ورزش خارج می‌شود که برای دریافت مجوز حرفه‌ای کفایت نمی‌کند.

این اطلاعات قطعا در جلسات پرتعدادی که وزیر ورزش برای حل مشکل مالکیت مشترک گذاشته است، گفته شده اما اثری از جدی گرفتن هشدارها دیده نمی‌شود. 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۴
دو تیم بسیار مسئله دار هستند که تبانی کم کارب رقبا دوپینگ و فساد های مختلف در این دو تیم دیده شده
تیمی با یک ستاره آن هم ستاره ای که در یک سفر تفریحی به آلمان ، موقع بازگشت به ایران ، به ناگاه ظاهر شد ، کنار قهرمان آسیا . مهندسی یعنی همین . مهندس تصمیم گرفته تیم بدون افتخار در آسیا را به ناگاه تیم شماره یک ایران بکند . در هفت هشت سال گذشته این پروزه کلید خورد .
صدا و سیما داره از حق پخش بازی های دو تیم درامد میلیاردی کسب میکنه
اگر هزینه حق پخش و تبلیعات محیطی و بدن شرکتها رغبت پیدا می کنند
بخرن . مهم اینه که دولت دلش نمیاد از این.پول هنگفت بگذره و فقط
برا شیره مالیدن سر ای اف سی داره ماست مالی میکنه درضمن هدف
دیگه هم کنترل کردن هوادارای دوتیم هست به لحاظ سیاسی
انگار ارث پدری دولت هست .
من تازه حقوق گرفتم
چند میفروشنش؟
ببینم میتونم بخرمش
من ماهی 14 تومان میگیرم.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار