بازدید 8500
۹
صد و هفتاد و دومین روز از جنگ غزه

حمله موشکی سنگین حزب الله به مواضع ارتش اسرائیل/زخمی شدن ۳ هزار سرباز اسرائیلی/اختلاف شدید بین آمریکا و اسرائیل بر سر جنگ غزه

جنگ غزه در شرایطی وارد صد و هفتاد و دومین روز خود شده است که پس از پایان توافق آتش بس بین حماس و اسرائیل، حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه آغاز گشته و همچنان ادامه دارد و دورنمای مشخصی برای پایان جنگ وجود ندارد.
کد خبر: ۱۲۲۸۸۸۶
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۳ 26 March 2024

 

بین الملل تابناک: جنگ غزه در شرایطی وارد صد و هفتاد و دومین روز خود شده است که پس از پایان توافق آتش بس بین حماس و اسرائیل، حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه آغاز گشته و همچنان ادامه دارد و دورنمای مشخصی برای پایان جنگ وجود ندارد.

اصرار آمریکا بر تفسیر الزام آور نبودن قطعنامه آتش‌بس فوری در غزه
۱۴۰۳/۰۱/۰۸ - ۰۱:۴۲

 سخنگوی وزارت خارجه آمریکا یک روز پس از تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر برقراری آتش بس فوری در غزه، که آن را «غیرالزام آور» خوانده بود، ادعای خود را باز هم تکرار  کرد.

 متیو (مت) میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز سه شنبه وقت محلی در جمع خبرنگاران در واشنگتن در پاسخ به سوالات خبرنگاران که چگونه آمریکا استدلال می کند که قطعنامه شورای امنیت که خواستار برقراری آتش بس فوری در غزه است، الزام آور نیست؟ بر تفسیر روز گذشته خود تاکید و به تبیین آن پرداخت.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا افزود: ما اعلام کرده ایم که هرگونه توافق برای آزادی گروگان ها باید از طریق مذاکره میان اسرائیل و حماس انجام شود نه از طریق سازمان ملل.

میلر تصریح کرد: «وقتی می‌گوییم این قطعنامه الزام آور نیست یعنی هیچ شرایط جدیدی بر طرف ها وارد نمی کند به این معنی که تحریم وضع نمی کند و مجازات درنظر نمی گیرد.»

این مقام وزارت خارجه آمریکا در عین حال گفت: با این حال، «این قطعنامه مهم است و باید مورد احترام قرار گیرد.»

میلر همچنین ادعای اسرائیل درباره مانع بودن این قطعنامه بر سر راه مذاکرات میان تل آویو و حماس را رد کرد و افزود: اظهارات اسرائیل مبنی بر اینکه قطعنامه سازمان ملل مانع از مذاکرات مربوط به گروگان شده، نادرست است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین درباره طرح حمله اسرائیل به رفح گفت: حمله تمام‌عیار به رفح، به غیرنظامیان فلسطینی و نیز امنیت ملی اسرائیل آسیب می‌رساند و آن را در انزوای بین المللی قرار می دهد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین تاکید کرد که برای رسیدن به پیروزی در نبرد با حماس، باید مسیری سیاسی وجود داشته باشد.

ادعای انگلیس: حماس دیگر مسوول غزه نیست
۱۴۰۳/۰۱/۰۷ - ۲۲:۰۱

 سفیر انگلیس در سازمان ملل یک روز پس از تصویب قطعنامه شورای امنیت برای برقراری آتش بس فوری در غزه در ماه رمضان مدعی شد: حماس دیگر مسوول غزه نیست.

 باربارا وود وارد سفیر و نماینده انگلیس در سازمان ملل روز سه شنبه به وقت محلی در نشست شورای امنیت درباره اوضاع خاورمیانه و سرزمین های اشغالی فلسطین گفت: ما باید بر روی چگونگی ترسیم راه رسیدن به صلح پایدار بدون بازگشت به جنگ تمرکز کنیم. این هدف مستلزم از بین بردن ظرفیت حماس برای حمله به اسرائیل است. حماس دیگر مسئول غزه نیست.

سفیر انگلیس با اشاره به راهکار دو دولتی در سرزمین های اشغالی فلسطین، گفت:  تشکیل یک دولت جدید فلسطینی برای کرانه باختری و غزه، همراه با بسته حمایتی بین‌المللی لازمه این کار است

وودوارد در دفاع از اسرائیل افزود:  اسرائیل به مقابله با وحشت  بی رحمانه و پیامدهای حملات 7 اکتبر ادامه می دهد و حماس همچنان به گروگان گیری بی گناه در غزه ادامه می دهد.  انگلیس این حملات را به صراحت محکوم می کند.  اسرائیل حق دارد از خود دفاع کند و اطمینان حاصل کند که چنین حمله ای هرگز تکرار نخواهد شد.

 سفیر انگلیس همچنین اذعان کرد: در عین حال، فلسطینیان بی گناه در غزه با رنج های غیرقابل درک روبرو هستند.  آخرین گزارش ها نشان می دهد که خطر قحطی قریب الوقوع وجود دارد.  بیماری در حال افزایش است.  بحران انسانی ویرانگر روز به روز بدتر می شود. 

این مقام دولت انگلیس اضافه کرد: انگلیس مدت‌هاست که خواستار توقف فوری درگیری‌ها، ارائه کمک‌ها و خروج گروگان‌ها، که منجر به آتش‌بس پایدار می‌شود، شده است.  پذیرش روز گذشته قطعنامه 2728 دقیقاً همین را نشان داد، اکنون باید شاهد اجرای کامل آن باشیم.    ما مجدداً درخواست خود را از حماس برای آزادی فوری و بدون قید و شرط همه گروگان ها تکرار می کنیم.

 وود وارد ادامه داد:  اسرائیل باید کارهای بیشتری انجام دهد تا اطمینان حاصل شود که کمک‌ها حیاتی بیشتری می‌تواند به افراد نیازمند در غزه برسد.  این شامل افتتاح بندر اشدود و کرم شالوم به طور کامل و حداکثر ظرفیت عملیاتی آنها، صدور روادید برای فعالان بشردوستانه و آژانس های امدادی سازمان ملل است. 

سفیر انگلیس گفت:  ما همچنین از شنیدن گزارش‌ها مبنی بر اینکه اسرائیل دسترسی آنروا به شمال غزه را مسدود کرده است، عمیقا نگران هستیم.  ما از اسرائیل می‌خواهیم به سازمان ملل اجازه دهد فورا کمک‌های غذایی را به کسانی که در شمال غزه زندگی می‌کنند و در معرض خطر گرسنگی هستند، برساند.

این دیپلمات ارشد انگلیسی ادامه داد:  ما از گسترش مستمر شهرک‌ها و سطوح بی‌سابقه خشونت شهرک‌نشینان در کرانه باختری، از جمله آخرین اعلامیه اسرائیل مبنی بر اختصاص 1976 جریب زمین در دره اردن به عنوان اراضی دولتی، نگران هستیم.  شهرک‌سازی‌ها نقض قوانین بین‌المللی است و ما باید به برداشتن گام‌های بیشتر برای پاسخگو ساختن کسانی که اقدامات صلح در کرانه باختری را تضعیف می‌کنند، ادامه دهیم.

حکیم خواستار اجرای قطعنامه شورای امنیت درباره توقف جنگ غزه شد
۱۴۰۳/۰۱/۰۷ - ۲۱:۴۰

رهبر جریان حکمت ملی عراق با پادشاه اردن دیدار و بر لزوم اجرای قطعنامه شورای امنیت درباره توقف جنگ در غزه تاکید کرد.

 سید عمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق در دیدار با ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن ضمن تبریک ماه مبارک رمضان روابط عراق و اردن و بحران غزه را بررسی کرد.

حکیم در این دیدار از نقش اردن در ارسال کمک‌های انسان دوستانه برای ملت فلسطین با وجود محاصره سختی که رژیم صهیونیستی بر نوار غزه تحمیل کرده، قدردانی کرد.

وی همچنین خواستار اجرای قطعنامه شورای امنیت درباره توقف جنگ در نوار غزه شد و بر ضرورت احترام به نهادهای بین‌المللی و قوانین تاکید کرد.

رهبر جریان حکمت ملی عراق همچنین جامعه جهانی را در اعمال فشار برای اجرای این قوانین مسئول دانست.

روابط عراق و اردن دیگر محور این مذاکرات بود و حکیم بر اهمیت گسترش روابط در همه عرصه‌ها تاکید کرد و توضیح داد که ثبات عراق بازتاب مثبت بر ثبات منطقه داشته است، چنانکه هرگونه نابسامانی سیاسی و امنیتی در عراق بر کل منطقه تاثیر خواهد نهاد.

رهبر جریان حکمت ملی عراق همچنین درباره تلاش‌های خدماتی دولت محمد شیاع سودانی نخست وزیر عراق توضیحاتی داد و گفت که مرحله کنونی شاهد رضایت اجتماعی بی‌سابقه در دو دهه گذشته عراق است و مردم تاثیرات و اجرای پروژه‌های عمرانی را در زندگی روزمره خود احساس می‌کنند.

وی همچنین بر پایان ماموریت ائتلاف بین المللی  انتقال به مرحله روابط دوجانبه با برخی کشورهای عضو آن بر اساس منافع مشترک و احترام به حاکمیت ارضی عراق تاکید کرد.

موضوع تغییرات اقلیمی چالش‌های ناشی از آن نیز از دیگر مسائل مورد بحث در این دیدار بود و حکیم خواستار تشکیل نظامی منطقه‌ای برای رویارویی با این چالش و تبادل تجارب مشورت و ایجاد راه حل‌ها در این باره شد.

رهبر جریان حکمت ملی عراق همچنین مواد مخدر را یک آفت ویرانگر دانست که جوانان و نسل‌های آینده را هدف قرار می‌دهد و خواستار تشکیل یک نظام امنیتی منطقه‌ای برای مبارزه با این چالش و محدود کردن عملیات قاچاق و نیز تبادل اطلاعات درباره نحوه بازپروری افراد مبتلا به این آفت شد.

روایت المیادین از جزئیات مذاکرات حماس و تل‌آویو
۱۴۰۳/۰۱/۰۷ - ۲۰:۱۷

شبکه المیادین به نقل از منابع ویژه خود جزئیات مذاکرات غیرمستقیم تبادل اسرا میان جنبش حماس و رژیم صهیونیستی را اعلام کرد.

 یک منبع ویژه در مقاومت اسلامی فلسطین امروز-سه‌شنبه- در اظهاراتی گفت که به‌رغم دشواری در مذاکرات ‌و مخالفت جنبش حماس با پیشنهادهای رژیم صهیونیستی اما مذاکرات همچنان ادامه دارد.

این منبع ویژه در گفت‌وگو با شبکه المیادین تاکید کرد: به‌رغم انعطاف جنبش حماس به‌ویژه در مساله تبادل اسرا و کاهش تعداد آن‌ها به منظور اثبات حسن‌نیت، اما اسرائیل در پاسخ تعداد اسرا را به کم‌ترین حد کاهش داد و پاسخ اسرائیل در مورد مساله اسرا بدتر از پاسخ قبلی بود.

وی در بخش دیگری از اظهارات گفت: جنبش حماس پیشنهاد اسرائیل در مورد تعداد و مکانیزم بازگشت آوارگان را نپذیرفت. اسرائیل پیشنهاد داد که آوارگان به اردوگاه‌هایی در شمال غزه تحت نظارت سازمان ملل انتقال داده شوند و حماس این پیشنهاد را نپذیرفت.

این منبع افزود: حماس و مقاومت بر این مساله پافشاری دارند که آوارگان به خانه‌های خود بازگردند، حتی اگر ویران شده‌ باشند. رژیم اسرائیل پیشنهاد بازگشت تدریجی و مشروط آوارگان زن، کودک و سالخورده را داد که تعداد آن‌ها تقریبا ۶۰ هزار آواره است درحالی که آمار کلی آوارگان بیش از ۸۰۰ هزار نفر است.

وی همچنین تاکید کرد: اسرائیل مساله ایجاد آتش‌بس را ذکر نکرده و پیشنهاد روشنی در مورد خروج از مناطق پرجمعیت نداده است. روشن است که رژیم اشغالگر به دنبال تقویت حضور خود در شمال، مرکز، شرق و جنوب نوار غزه است. جنبش حماس و مقاومت بر دیدن نقشه‌ها و خروج کامل اسرائیلی‌ها از نوار غزه پافشاری دارند.

این منبع در ادامه اظهارات خود گفت که جنبش حماس بر بازگشت آژانس آنروا به شهر غزه و شمال این باریکه پافشاری دارد اما اسرائیل این مساله را نمی‌پذیرد.

این در حالی است که در پی انتشار اخباری مبنی بر خروج هیأت مذاکره کننده رژیم صهیونیستی از دوحه، سخنگوی وزارت خارجه قطر امروز (سه‌شنبه) با تکذیب این خبر از ادامه مذاکرات برای دستیابی به توافق آتش‌بس در نوار غزه خبر داد و گفت، رایزنی‌ها میان طرفین در سطح تیم‌های فنی ادامه دارد.

او گفت: جدول زمانی مشخصی برای مذاکرات وجود ندارد، اما با شرکای خود به تلاش‌های میانجی‌گری ادامه می‌دهیم. مشکلات میدانی در زمینه مذاکرات وجود دارد، اما دیدارها همچنان در دوحه ادامه دارد.

او درباره تصویب قطعنامه برقراری آتش‌بس فوری در نشست دوشنبه شورای امنیت نیز تاکید کرد: امیدواریم تصمیم شورای امنیت بر مذاکرات آتش‌بس منعکس شود.

این مقام قطری همچنین اضافه کرد: هیأت اسرائیل از دوحه خارج نشده و بخشی از هیأت همچنان در دوحه حضور دارد.

با گذشت ۱۵ روز از ماه مبارک رمضان، فعلا از توافق آتش‌بس در غزه خبری نیست.

حمله راکتی سنگین حزب‌الله به مقر نظامی اسرائیل در جولان
۱۴۰۳/۰۱/۰۷ - ۱۹:۱۱

مقاومت اسلامی لبنان اعلام کرد در پاسخ به تجاوزات نظامی رژیم صهیونیستی، یک پادگان ارتش این رژیم در جولان اشغالی را هدف قرار داده است.

حزب‌الله اعلام کرد در پاسخ به حمله رژیم صهیوینستی به منطقه البقاع لبنان، پادگان متعلق به ارتش این رژیم در جولان اشغالی سوریه را هدف ده‌ها راکت کاتیوشا قرار داده است.

برلین: نباید حمله بزرگی در رفح انجام شود
۱۴۰۳/۰۱/۰۷ - ۱۶:۳۶

وزیر خارجه آلمان ضمن سفر به منطقه برای برگزاری گفت‌وگو درباره بحران در غزه، از رژیم صهیونیستی خواست تا حمله زمینی به شهر رفح در نوار غزه را آغاز نکند.

 «آنالنا بربوک» وزیر خارجه آلمان روز سه‌شنبه و پس از دیدار با «سامح شکری» همتای مصری خود در قاهره گفت: «نباید یک حمله زمینی تمام عیار در رفح رخ دهد. مردم نمی‌توانند به یکباره خودشان را ناپدید کنند».

به نقل خبرگزاری آلمان، بر اساس تخمین ها ۱.۵ میلیون نفر از ۲.۲ میلیون سکنه نوار غزه اکنون در چادرهایی در رفح هستند.

بربوک همچنین با «محمود عباس» رئیس تشیکلات خودگران فلسطین نیز در رام‌الله دیدار کرد.

وزیر خارجه آلمان تاکید کرد: «ارسال کمک‌های هوایی و دریایی تنها می تواند سهم کوچکی در وضعیت وخیم غزه داشته باشد. آنچه ما نیاز داریم باز کردن مسیر زمینی است. اسرائیل مسئولیت تضمین دسترسی غذا و آب و همچنین مسیرهای فرار امن برای فلسطینی‌هاست».

بربوک همچنین گفت رژیم صهیونیستی تمایز کافی بین اهداف نظامی و غیرنظامی قائل نیست.

به گفته دیپلمات آلمانی، «این عدم تمایز دقیق و همچنین اوضاع وخیم و وحشتناک بشری باعث ایجاد نگرانی بیشتر در نوار غزه می‌شود و اسرای اسرائیلی تا زمانیکه کودکان در غزه از قحطی می‌میرند، آزاد نخواهند شد».

وزیر خارجه آلمان افزود: «ساخت و ساز مستمر شهرک‌های جدید اسرائیل در کرانه باختری همواره شکاف‌های جدید و در نتیجه خطرات امنیتی را باز می‌کند. این به معنای واقعی کلمه مانع راه حل ۲ دولتی و صلح است».

حزب‌الله: گفت‌وگو با واشنگتن درباره غزه را رد کردیم
۱۴۰۳/۰۱/۰۷ - ۱۶:۳۴

مسئول پرونده منابع و مرزها در حزب‌الله لبنان در سخنانی از دست رد این جنبش بر سینه طرف‌های بین‌المللی و در راس آن‌ها آمریکا برای گفت‌وگو درباره غزه خبر داد.

 «نواف الموسوی» مسئول پرونده منابع و مرزها در حزب‌الله روز سه‌شنبه گفت همه طرف‌های بزرگ از جمله آمریکا، از حزب‌الله می‌خواستند تا گفت‌وگوی مستقیم انجام دهد، اما این این جنبش خواسته‌های آن‌ها را رد کرد.

الموسوی در گفت‌وگو با شبکه المیادین اظهار کرد: «حزب‌الله خطوط ارتباطی مستقیمی با قدرت‌های بزرگ بین‌المللی دارد که برخی از آن‌ها از ما خواستند گردان‌های عزالدین القسام را متقاعد کنیم تا توافق پیشنهادی به آن‌ها را بپذیرند و پاسخ حزب‌الله این بود که ملت فلسطین و مقاومت فلسطین تنها طرفی هستند که قادر به اتخاذ چنین تصمیماتی هستند».

او خاطرنشان کرد: «آنچه امروز در غزه اتفاق می‌افتد نمی‌تواند شبیه هیچ جای دیگری در دنیا باشد».

این مقام حزب‌الله با تاکید بر اینکه مقاومت اسلامی در لبنان تحت هیچ شرایطی رها کردن برادران فلسطینی در غزه را نمی پذیرد، خاطرنشان کرد: «این حمایت تنها از طریق با تامین سلاح برای آن‌ها نیست، بلکه با رفتن به جنگ در کنار آن‌ها خواهد بود».

الموسوی درباره توانایی‌های رزمی حزب‌الله نیز گفت: «آنچه حزب الله در گذشته طی نیم سال ذخیره می‌کرد، امروز ظرف یک ماه ذخیره می‌کند و این نشان می‌دهد که در حال افتتاح مخازن جدید است و موشک‌های جدیدی در زمین، هوا و دریا دارد که دقیق‌تر و با کیفیت‌تر از نمونه‌های سابق هستند».

اختلاف شدید بین آمریکا و اسرائیل بر سر جنگ غزه
۱۴۰۳/۰۱/۰۷ - ۱۶:۳۳

نخست‌وزیر اسبق رژیم صهیونیستی وتو نکردن قطعنامه شورای امنیت توسط آمریکا را نشانه‌ای از بحران در روابط میان این رژیم و کاخ سفید دانست.

 «ایهود باراک» نخست‌وزیر اسبق رژیم صهیونیستی در این باره اظهار کرد: وتو نشدن قطعنامه شورای امنیت منعکس کننده بحران عمیق در روابط با آمریکا است.

طبق گزارش خبرگزاری سما، باراک در این باره تاکید کرد: تنها برگزاری انتخابات فوری می‌تواند اسرائیل را از بحرانی بسیار عمیق‌تر نجات دهد.

این اظهارات پس از آن بیان شد که عصر دوشنبه پیش‌نویس قطعنامه‌ای را برای توقف جنگ در نوار غزه تصویب کرد.

وزیر خارجه عمان: تصویب قطعنامه درباره غزه در شورای امنیت گام اولیه است
۱۴۰۳/۰۱/۰۷ - ۱۵:۱۰

وزیر خارجه سلطان نشین عمان ضمن استقبال از تصویب قطعنامه در شورای امنیت برای برقراری آتش‌بس فوری در غزه، آن را گام اولیه اما حیاتی خواند.

به گزارش شبکه الجزیره، «بدر البوسعیدی» وزیر خارجه عمان در واکنش به تصویب قطعنامه در شورای امنیت درباره غزه، افزود: قطعنامه شورای امنیت درباره آتش بس در غزه گام اولیه حیاتی علاوه بر روند بدون مانع کمک هاست.

وزیر خارجه سلطان نشین عمان تاکید کرد: به رسمیت شناختن فلسطین در حال حاضر موضوعی حیاتی است.

گزارش گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل درباره نسل‌کشی در غزه
۱۴۰۳/۰۱/۰۷ - ۱۵:۰۸

گزارش گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در اراضی اشغالی از نسل‌کشی و کشتاری حکایت دارد که رژیم صهیونیستی در باریکه غزه مرتکب شده است.

به گزارش خبرگزاری فلسطینی سما، گزارش گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در اراضی اشغالی فلسطین، نسل‌کشی و کشتاری که رژیم صهیونیستی در غزه مرتکب شده است را مستندسازی می‌کند.

در این گزارش آمده است: دلایل منطقی وجود دارد که بگوییم اسرائیل در موارد بسیاری مرتکب نسل‌کشی و کشتار شده است. ماهیت و گستردگی حملات رژیم صهیونیستی به غزه از نیات اسرائیل برای نابودی فلسطینیان پرده برمی‌دارد.

این گزارش قرار است امروز به شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو ارائه شود.

یک مقام آمریکایی در واکنش به این گزارش سازمان ملل مدعی شد: ما دلیلی نداریم که باور کنیم، اسرائیل در غزه نسل‌کشی می‌کند.

نمایندگی رژیم صهیونیستی در ژنو نیز ادعا کرد: گزارش گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل بخشی از کارزار برای تضعیف ماست.

حمله موشکی سنگین حزب الله به مواضع ارتش اسرائیل

ظهر امروز (سه‌شنبه) منابع رسانه‌ای از حمله موشکی حزب‌الله لبنان به چند موضع ارتش رژیم صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی خبر دادند.

 شبکه المیادین در این باره گزارش داد: چند موشک از خاک لبنان به سمت یک هدف نظامی اسرائیل در شهرک «آویویم» شلیک شد.

طبق این گزارش، یک هدف نظامی رژیم صهیونیستی در مقابل شهر «عیتا الشعب» مورد اصابت قرار گرفت.

در همین راستا، رسانه‌های عبری زبان نیز گزارش دادند: موشک ضد زره شلیک شده از لبنان به کارخانه‌ای در شهرک آویویم در شمال اصابت کرد و باعث آتش سوزی و خسارت جدی به آن شد.

حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد: در پاسخ به حملات اشغالگران به روستاهای جنوب لبنان، دو ساختمان در شهرک آویویم مورد استفاده سربازان رژیم اشغالگر را هدف قرار دادیم.

حزب‌الله همچنین اعلام کرد که تجمع نظامیان صهیونیست پیرامون پادگان «برانیت» را دو بار هدف مستقیم موشک قرار داده است.

المیادین نیز خبر داد، پایگاه هوایی «مِرون» در الجلیل علیا در شمال سرزمین‌های اشغالی مورد حمله موشکی قرار گرفته است.

ارتش رژیم صهیونیستی نیز حملاتی را به چند منطقه در جنوب لبنان انجام داد.

حماس: بر موضع قبلی خود درباره توافق آتش‌بس پایبندیم

 دوشنبه شب، جنبش مقاومت اسلامی حماس تاکید کرد: بر موضع قبلی خود در خصوص توافق آتش‌بس پایبندیم.

به گزارش شبکه الجزیره قطر، این گروه تأکید کرد: به طرف‌های واسطه ابلاغ کردیم که به موضع و نگرش قبلی خود که در ۱۴ مارس (24 اسفند) گذشته ارائه دادیم، متعهد هستیم، چون پاسخ رژیم صهیونیستی، هیچ یک از خواسته‌های این جنبش را برآورده نمی‌کند.

این جنبش اعلام کرد: ما به خواسته خود مبنی بر توقف کامل جنگ، خروج نیروهای اسرائیلی از نوار غزه، بازگشت آوارگان و مبادله حقیقی اسرا پایبندیم.

حماس تاکید کرد که نتانیاهو و دولت تندرو او کامل مسئول به شکست کشاندن تلاش‌ها و سنگ‌اندازی بر سر راه رسیدن به توافق آتش‌بس در غزه هستند.

زخمی شدن ۳ هزار سرباز اسرائیلی

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که از آغاز جنگ علیه غزه تاکنون، سه هزار و ۱۳۰ افسر و نظامی این رژیم زخمی شده‌اند که حال شماری از آنها وخیم است.

به گزارش شبکه الجزیره، ارتش رژیم صهیونیستی امروز اعلام کرد که ۳۱ نظامی دیگر این رژیم طی ۴۸ ساعت گذشته در جریان نبرد با رزمندگان مقاومت فلسطین در غزه زخمی شده اند.

همچنین ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ۲۸۸ نظامی همچنان تحت درمان هستند که وضعیت ۲۵ تن از آنان وخیم گزارش می‌شود.

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که سه هزار و ۱۳۰ افسر و نظامی این رژیم از ابتدای جنگ زخمی شده اند که یک هزار و ۵۰۹ تن از آنها در جریان جنگ زمینی زخمی شده اند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۹
سه هزار و ۱۳۰ افسر و نظامی این رژیم زخمی شده‌اند
این ترقه های چهارشنبه سوری رو اونجا بزنن تلفات و زخمی بیشتر میگیره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۷
تابناک بنظرت کشته شدن ۷۰۰ ایرانی در تصادفات سفرهای نوروزی مهمتره یا زخمی شدن ۳ اسرائیلی در ترقه بازی لبنان
بنظر خودت کدام مهمتره و باید واکاوی بشه ؟
جاابه خبر حمله موکی حزب الله به اسراییل فقط توسط ایران گزارش شده و هیچ خبرگزاری دیگری گزارش نکرده
اسرائیل قبول نکنه چیکار می کنید فقط کافی امریکا کمکهاش قطع کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۷
یکم تاریخ بخون . آمریکا قطع نمیکنه
این حملات خیلی سنگین بوده .میگن چسب زخم تو اسرائیل پیدا نمی شه
برای نابودی اسراییل لازم نیست مسلمانان یک تیر هم شلیک کنن کافی است مایحتاج اسراییل را فراهم نکنند اسراییل محو می شود - ان ترکیه بی شرف فقط بلده اب روی مسلمان ببندد ولی برای اسراییل خروار خروار سوخت و اذوقه می فرستد
رسانه‌های ایران خبر دادند که یک عضو سپاه پاسداران در حملات هوایی در شرق سوریه کشته شده است. دیدبان حقوق بشر سوریه، نهادی که مقرش در بریتانیاست گزارش داده بود که دستکم «۹ نیروی وابسته به ایران» از جمله یک فرمانده سپاه پاسداران، سه‌شنبه در حمله هوایی به ویلایی در شرق سوریه کشته شدند.
روزی که مردم منطقه نظامیان آمریکایی را از تیرهای برق در خیابان‌های بغداد و منامه آویزان کنند چندان دیر نیست و آمریکایی‌ها باید خودشان را برای مواجهه با این وضعیت آماده کنند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست