بازدید 6480
۸
خبر مهم وزیر نفت درباره بنزین

دارندگان کارت سوخت حتما بخوانند

وزیر نفت، گفت: قرارداد توسعه ۶ میدان نفتی در ۲۸ اسفندماه ۱۴۰۲ به ارزش بالغ بر ۱۳ میلیارد دلار امضا شد که ۲ میدان از این میدان‌ها با عراق مشترک است که با استفاده از ظرفیت سازندگان و پیمانکاران داخلی اجرا خواهد شد.
کد خبر: ۱۲۲۸۵۴۵
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۰ 24 March 2024

 به گزارش تابناک، جواد اوجی به مردم توصیه کرد تا از کارت سوخت خود استفاده کنند و پیش از سفر تنظیم موتور و لاستیک را که نقش مهمی در کاهش مصرف سوخت دارد، را انجام دهند.
 

وی با اشاره به رکورد مصرف بنزین در سه روز نخست سال ۱۴۰۳ گفت: در روز‌های عادی به‌طور میانگین ۱۱۴ میلیون لیتر بنزین مصرف می‌شود که این رقم با آغاز مسافرت‌های نوروزی در ۲۷ و ۲۸ اسفندماه ۱۴۰۲ به ۱۴۲ میلیون لیتر و در ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۲ به ۱۵۲ میلیون لیتر افزایش یافت که با وجود همه این افزایش‌ها با فعالیت بیش از ۵۰ هزار نفر در جایگاه‌های سوخت کشور، کمبودی گزارش نشده است.

جواد اوجی به مردم توصیه کرد تا از کارت سوخت خود استفاده کنند و پیش از سفر تنظیم موتور و لاستیک را که نقش مهمی در کاهش مصرف سوخت دارد، را انجام دهند.

وزیر نفت با اشاره به اینکه ۳۳ میلیارد دلار قرارداد‌های توسعه میدان‌های نفتی و طرح ملی فشارافزایی میدان گازی پارس جنوبی در اسفند پارسال امضا شد، گفت: رشد اقتصادی بخش نفت و گاز طی سال ۱۴۰۲ به بالای ۲۰ درصد رسید.

اوجی در ویژه برنامه «جهش تولید» با تبریک سال نو و قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان درباره موضوع استفاده از توان و مشارکت مردم افزود: بالاترین بخش مشارکت مردمی در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی امروز متعلق به صنعت پتروشیمی است؛ بیش از ۵۰ میلیون نفر سهامدار شرکت‌های پتروشیمی هستند که انواع محصول پتروشیمی در گرید‌های مختلف را تولید می‌کنند.

وزیر نفت با اشاره به اینکه وزارت نفت دولت سیزدهم بر استفاده از ظرفیت‌های مردمی تأکید دارد، اظهارداشت: در اسفندماه ۱۴۰۲، ۳۳ میلیارد دلار قرارداد‌های پروژه بالادستی، توسعه میدان‌های نفتی و طرح ملی فشارافزایی مهم‌ترین میدان گازی؛ میدان پارس جنوبی با استفاده از ظرفیت و توان پیمانکاران و سازندگان داخلی امضا شد که بی‌شک این موضوع در رشد تولید تأثیری بسزا دارد.

وی با تأکید بر اینکه نگاه وزارت نفت دولت سیزدهم به توان داخلی است و معطل خارجی‌ها نبوده است، ادامه داد: قرارداد توسعه ۶ میدان نفتی در ۲۸ اسفندماه ۱۴۰۲ به ارزش بالغ بر ۱۳ میلیارد دلار امضا شد که ۲ میدان از این میدان‌ها با عراق مشترک است که با استفاده از ظرفیت سازندگان و پیمانکاران داخلی اجرا خواهد شد.

اوجی در این ویژه برنامه که از رادیو اقتصاد پخش شد، تصریح کرد: با توجه به استفاده حداکثری وزارت نفت از توان داخلی، رشد اقتصادی بخش نفت و گاز در سال ۱۴۰۲ به بالای ۲۰ درصد رسید.

وی اظهار امیدواری کرد که با بهره‌برداری از پروژه‌های بالادست و پایین‌دست صنعت نفت در حوزه پالایشگاهی، صنعت گاز و صنایع پتروشیمی همسو با تأکید‌های مقام معظم رهبری، در سال ۱۴۰۳ نیز به جهش تولید و افزایش رشد اقتصادی بخش نفت و گاز دست یابیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸
چه خبر مهمی!!!
چققققققققققققققققققققققدر مهم بود
تابناک خجالت بکش. گفتی دارندگان کارت سوخت حتما بخوانند ولی این گزارش خبر مهمی در خصوص کارت سوخت نداشت. با مردم صادق باشید.
جایگاه های بنزین بین راهی بیشتر از سی لیتر بنزین نمی زنند.
تنظیم موتور و تنظیم باد لاستیک برای مصرف لگنی که صدی ۱۵ لیتر میسوزونه چقدر تاثیر داره؟
با سلام و درود
این خبر چه ربطی به کارت سوخت داشت. مطلب کم آوردید؟!111
اولا نفت ملی است و داشتن وزیر غیر قانونی است دوما تمام دنیا برای کمک به مصرف بهینه سوخت سوبسید میدن به مالکان خودرو برای تعویض کاتالیزور تون آپ خودرو سوما خودرو جدبد وارد گردونه جادها میشه آب که نمیسوزه آقای اوجی
کی
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست