بازدید 15909
صد و هفتادمین روز از جنگ غزه

حملات شدید هوایی اسرائیل به رفح و خان یونس+ فیلم/آمار شهدای غزه به ۳۲ هزار و ۲۲۶ تن افزایش یافت

جنگ غزه در شرایطی وارد صد و هفتادمین روز خود شده است که پس از پایان توافق آتش بس بین حماس و اسرائیل، حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه آغاز گشته و همچنان ادامه دارد و دورنمای مشخصی برای پایان جنگ وجود ندارد.
کد خبر: ۱۲۲۸۵۳۹
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۱ 24 March 2024

حملات شدید هوایی اسرائیل به رفح و خان یونس+ فیلم/آمار شهدای غزه به ۳۲ هزار و ۲۲۶ نفر افزایش یافت

بین الملل تابناک: جنگ غزه در شرایطی وارد صد و هفتادمین روز خود شده است که پس از پایان توافق آتش بس بین حماس و اسرائیل، حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه آغاز گشته و همچنان ادامه دارد و دورنمای مشخصی برای پایان جنگ وجود ندارد.

تل‌آویو با مبادله ۷۰۰ اسیر فلسطینی موافقت کرده‌ است
۱۴۰۳/۰۱/۰۶ - ۰۱:۱۴

 سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی یکشنبه شب به نقل از یک مقام این رژیم اعلام کرد که تل‌آویو با مبادله ۷۰۰ زندانی فلسطینی در مقابل ۴۰ اسیر صهیونیست موافقت کرده است.

 سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از یک مقام این رژیم که نامش ذکر نشده، گزارش داد که تل آویو با مبادله ۷۰۰ زندانی فلسطینی در مقابل ۴۰ اسیر صهیونیست در غزه موافقت کرده است.

این مقام صهیونیستی مدعی شده است که ما آماده‌ایم تا امتیازات بزرگی را برای انجام معامله برای بازگرداندن اسیران خود بدهیم.

در همین رابطه پایگاه آکسیوس نیز گزارش داد که رژیم صهیونیستی در جریان مذاکرات در قطر با آزادی ۷۰۰ زندانی فلسطینی در ازای آزادی ۴۰ نفر از اسرای خود در غزه موافقت کرده است. از میان ۷۰۰ زندانی فلسطینی ۱۰۰ نفر کسانی هستند که به دلیل کشتن اسرائیلی‌ها به حبس ابد محکوم شده‌اند.

سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی همچنین از لغو جلسه کابینه جنگ این رژیم که در آن مدیر موساد قرار بود در مورد مذاکرات مبادله اسرا توضیحاتی ارائه دهد، خبر داد.

اعتراف مقام پیشین شاباک: ابزار کافی برای نجات اسیران در اختیار نداریم
۱۴۰۳/۰۱/۰۵ - ۲۲:۴۳

 یوسی عمروسی مقام پیشین شاباک (سازمان اطلاعات و امنیت داخلی رژیم صهیونیستی) یکشنبه شب در اظهاراتی اعتراف کرد که این رژیم ابزار کافی برای نجات اسرای صهیونیستی از غزه ندارد.

 عمروسی در گفت وگو با روزنامه صهیونیستی جروزالم پست، گفت: ما ابزار کافی برای نجات اسیران از غزه در اختیار نداریم.

این مقام پیشین رژیم صهیونیستی در ادامه درباره اوضاع در کرانه باختری و قدس اشغالی نیز، افزود: توقف کامل حملات علیه اسرائیلی‌ها در کرانه باختری و قدس غیر ممکن است.

شهادت ۲۳ فلسطینی در حملات رژیم صهیونیستی به رفح
۱۴۰۳/۰۱/۰۵ - ۲۱:۰۸

 منابع خبری یکشنبه شب گزارش دادند، در حملات هوایی امروز رژیم صهیونیستی به شهر رفح واقع در جنوب غزه، ۲۳ فلسطینی شهید شدند.

جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی امروز (یکشنبه) تعدادی منزل مسکونی را در شهر رفح بمباران کردند که طی آن ۲۳ فلسطینی از جمله شماری کودک به شهادت رسیده و ده‌ها نفر نیز زخمی شدند.

طی روزهای گذشته نیز جنگنده‌های رژیم صهیونیستی مناطقی در شهر رفح را بمباران کرده بودند که بر اثر آن ده‌ها فلسطینی شهید و زخمی شدند.

لاپید: ارتش پس از ۶ ماه از جنگ، با کمبود سرباز روبه‌رو است
۱۴۰۳/۰۱/۰۵ - ۱۷:۴۷

رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی تاکید کرد که ارتش این رژیم پس از ۶ ماه از جنگ دردناک در نوار غزه، از کمبود شدید سرباز رنج می‌برد.

 «یائیر لاپید» رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی امروز یکشنبه با انتشار مطلبی در حساب کاربری خود در پلتفرم «ایکس» تصریح کرد، «پس از گذشت نزدیک به ۱۷۰ روز کامل از جنگ در غزه، اسرائیل از کمبود شدید تعداد سربازان ارتش رنج می‌برد.»

رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی نوشت، «قانون سربازی که این هفته ارائه خواهد شد، دروغ و زشتی کابینه فعلی را نشان می‌دهد و این تصویر فجیع‌ترین کابینه تاریخ آن است که از مسئولیت فرار کره و میان خون‌ها تبعیض می‌گذارد.»

او در ادامه نیز تاکید کرد، «کابینه فعلی به ریاست بنیامین نتانیاهو می‌خواهد ده‌ها هزار تن از جوانان (حریدی‌ها) را از سربازی معاف کند و این ننگی برای اسرائیل است، هر کسی که به ماندن در کابینه نتانیاهو ادامه دهد، در این ننگ شریک است.»

«اسحاق یوسف» خاخام ارشد یهودیان شرقی (سفاردیم) رژیم صهیونیستی پیشتر تهدید کرده بود که اگر حریدی‌ها مجبور شوند به خدمت سربازی بروند، آنها اراضی اشغالی را ترک خواهند کرد.

رادیوی ارتش این رژیم به نقل از یوسف اعلام کرد، «اگر ما مجبور شویم به ارتش ملحق شویم، همگی به خارج خواهیم رفت، بلیت می‌خریم و می‌رویم، چنین چیزی وجود ندارد، سکولارها دولت را به خطر می‌اندازند و باید این را بفهمند، آنها باید بدانند بدون تورات و بدون مدرسه دینی هرگز موفقیتی برای ارتش وجود نخواهد داشت.»  

ژنرال اسرائیلی: ارتش می‌داند بدون موافقت آمریکا در رفح نمی‌جنگیم
۱۴۰۳/۰۱/۰۵ - ۱۷:۴۶

یک ژنرال ارتش رژیم صهیونیستی امروز تاکید کرد که مسئولان این ارتش می‌دانند نظامیان بدون موافقت آمریکا در شهر رفح نخواهند جنگید.

 ژنرال «نمرود شفر»، رئیس پیشین دفتر برنامه‌ریزی ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی و رئیس سابق نیروی هوایی این رژیم امروز یکشنبه در گفتگو با رادیوی این رژیم درباره ورود به شهر رفح بر خلاف نظر طرف آمریکایی اعلام کرد که «این پیامی بدون پوشش است.»

این ژنرال اسرائیلی در ادامه این مساله را «سخنی پوچ» خواند و گفت: مسئولان ارشد ارتش می‌دانند که نظامیان اسرائیلی اگر آمریکایی‌ها بگویند نه، هرگز در شهر رفح نخواهند جنگید.

این در حالی است که «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا شنبه گفته بود، «حتی بعد از عملیات نظامی در شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه، جنبش حماس باقی خواهد ماند.»

از سوی دیگر دفتر «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد که او امروز سفر سیاسی مهمی به واشنگتن خواهد داشت و در آنجا نشست‌هایی درباره امنیت این رژیم انجام خواهد داد.

طبق این بیانیه، سفر گالانت به واشنگتن، اولین سفر رسمی او از زمان آغاز حملات علیه نوار غزه است که با دعوت «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا انجام می‌شود.

همچنین بر اساس بیانیه یاد شده، گالانت در ساختمان وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) با لوید آستین دیدار و گفت‌وگوی گسترده‌ای درباره برخی مسایل امنیتی از جمله تحولات جنگ علیه غزه، تقویت نیروها و حوزه‌های همکاری دوجانبه و مسایل انسانی خواهد داشت.

حملات جدید حزب‌الله لبنان به مواضع رژیم صهیونیستی
۱۴۰۳/۰۱/۰۵ - ۱۷:۴۵

 حزب‌الله لبنان امروز (یکشنبه) حملات جدیدی به مواضع نظامیان صهیونیست در اراضی اشغالی انجام داد.

منابع وابسته به رژیم صهیونیستی از شنیده شدن صدای آژیر خطر در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند.

رسانه های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که آژیر خطر از بیم حمله پهپادی در الجلیل علیا در شمال فلسطین اشغالی به صدا درآمده است.

این در حالی است که منابع خبری از پرواز گسترده جنگنده های رژیم صهیونیستی در طول خط مرزی فلسطین اشغالی با لبنان خبر دادند.

خبرنگار المیادین از حمله مقاومت اسلامی لبنان به مواضع نظامیان صهیونیست در جل العلام خبر داد.

حزب الله لبنان در بیانیه ای اعلام کرد: رزمندگان ما مرکز «جل العلام» دشمن صهیونیست را با توپخانه هدف قرار دادند.

از سوی دیگر رسانه های رژیم صهیونیستی از انفجار در الجلیل غربی و برخاستن دود از نزدیکی ۲ قایق نظامی در شمال «نهاریا» خبر دادند.

پیش از این نیز حزب الله لبنان در بیانیه ای اعلام کرده بود که در راستای حمایت از ملت استوار فلسطین در غزه و یاری مقاومت شجاع و شریف آن و در واکنش به حمله به بعلبک مواضع نظامی رژیم صهیونیستی را موشکباران کرده است.

آمار شهدای غزه به ۳۲ هزار و ۲۲۶ نفر افزایش یافت
۱۴۰۳/۰۱/۰۵ - ۱۷:۴۵

وزارت بهداشت فلسطین در غزه از شهادت ۸۴ فلسطینی دیگر بر اثر حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

به گزارش الجزیره، وزارت بهداشت فلسطین در غزه در بیانیه ای اعلام کرد: ارتش رژیم صهیونیستی در ادامه جنایات خود، در ۲۴ ساعت گذشته هشت کشتار علیه ساکنان نوار غزه انجام داد که منجر به شهادت ۸۴ فلسطینی و زخمی شدن ۱۰۶ نفر دیگر از آنها شد.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت فلسطین با گذشت ۱۷۰ روز از حملات مستمر ارتش رژیم صهیونیستی علیه ساکنان غزه تاکنون آمار شهدای فلسطینی به ۳۲ هزار و ۲۲۶ نفر افزایش یافته است.

وزارت بهداشت فلسطین در غزه افزود: همچنین در طی این مدت ۷۴ هزار و ۵۱۸ فلسطینی بر اثر حملات رژیم صهیونیستی مجروح شده اند.

۲ موضوع اختلافی و سرنوشت مبهم مذاکرات آتش‌بس در غزه
۱۴۰۳/۰۱/۰۵ - ۱۷:۴۴

در حالی که یک مقام صهیونیست روز شنبه گفت که در مذاکرات جاری در قطر درباره معامله تبادل اسیران «شکاف» وجود دارد، حماس هم چندان به این مذاکرات خوشبین نیست، اما به نظر می‌رسد آمریکا راه حل میانه‌ای را ارائه کرده که توانسته نظر مثبت تل‌آویو را بگیرد و در انتظار پاسخ حماس به آن است.

 روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت شامگاه شنبه به نقل از مقامات برجسته اسرائیلی نوشت که در جریان مذاکرات جاری در قطر هیچ بحرانی وجود ندارد و شانس دستیابی به توافق ۵۰-۵۰ است.

این روزنامه در وبگاه خود توضیح داد که تل‌آویو از آزادی ۳۰ اسیر فلسطینی از بین محکومین حبس ابد به ازای هر سرباز اسرائیلی بازداشت شده در نوار غزه خودداری کرده است.

در عین حال، این روزنامه از الجزیره نقل کرد که اسرائیل در جریان مذاکرات دوحه پیشنهاد کرده که روزانه ۲۰۰۰ فلسطینی ساکن غزه ۲ هفته پس از آغاز اجرای توافق پیشنهادی به شمال نوار غزه بازگردند.

روزنامه عبری زبان «یدیعوت آحارونوت» شامگاه شنبه همچنین گزارش داد که هیئت مذاکره کننده صهیونیست در قطر با پیشنهاد آمریکا درباره تعداد اسرای فلسطینی که از زندان‌های صهیونیست‌ها آزاد می‌شوند، موافقت کرد.

این روزنامه توضیح داد که تیم مذاکره کننده اشغالگران منتظر پاسخ حماس است که این به معنای بازگشت توپ به زمین حماس است.

این روزنامه اشاره کرد: موضوع آزادی اسرای فلسطینی یکی از ۲ موضوع مهم مورد اختلاف در مذاکرات جاری در دوحه در کنار بازگشت ساکنان فلسطینی به شمال نوار غزه است.

یک مقام صهیونیست مطلع از مذاکرات غزه که به میزبانی قطر برگزار شد، روز شنبه ادعا کرد که ایالات متحده «پیشنهادی» ارائه کرده است که دیدگاه‌ها را در مورد تعداد اسیران فلسطینی که اشغالگران باید در ازای هر اسیر اسرائیلی آزاد شده توسط حماس در طول دوره آتش‌بس جدید احتمالی در غزه آزاد کنند، ارائه کرده است.

یک هیئت اسرائیلی به ریاست دیوید بارنیا، رئیس موساد روز جمعه، برای انجام مذاکرات غیرمستقیم با جنبش حماس از دوحه بازدید کرد که طی آن ویلیام برنز، مدیر سیا در کمک به میانجی‌ها، از جمله مقامات قطری و مصری این پیشنهاد آمریکا را مطرح کرد.

یک مقام اسرائیلی که خواست نامش فاش نشود، گفت: «در جریان مذاکرات، شکاف‌های بزرگی در رابطه با نسبت آزادی اسیران فلسطینی در ازای هر اسیر اسرائیلی به وجود آمد.

وی افزود: اما آمریکا راه حل میانه‌ای را ارائه کرد که اسرائیل با آن موافقت کرد، در حالی که حماس هنوز به آن پاسخی نداده است.

این مقام اسرائیلی گفت که بارنیا به همراه دیگر اعضای ارشد هیئت اسرائیلی شامگاه شنبه بازگشت در حالیکه تیم‌های آنها همچنان در دوحه هستند.

وی افزود که اگر مذاکرات شتاب بیشتری بگیرد، مقامات کلیدی آماده بازگشت هستند.

به گفته این مقام صهیونیست، مذاکرات در قطر در خصوص مذاکرات برای آزادی اسیران بازداشت شده در غزه عصر شنبه نیز ادامه یافت.

یک مقام ارشد صهیونیست نیز روز جمعه گفت که فرصتی قریب الوقوع برای دستیابی به توافق با حماس در مورد آتش‌بس بشردوستانه وجود دارد و جدی بودن یا نبودن این جنبش در حال بررسی است.

به گفته این مقام، پیشنهاد ایالات متحده شامل تعهد تل‌آویو به عدم ترور رهبران ارشد حماس در صورت تبعید به خارج از نوار غزه، در ازای توافقی است که شامل خلع سلاح غزه و بازگرداندن همه اسیران بازداشت شده در غزه است.

این مقام مسؤول ادامه داد: این پیشنهاد همچنین شامل خروج نیروهای ارتش اسرائیل از نوار غزه است.

سامی ابوزهری، یکی از مقامات ارشد حماس، در پاسخ به سوال خبرگزاری رویترز در مورد نسبت تبادل اسرا، به پیشنهادی که این جنبش در ماه جاری داد، اشاره کرد که بر اساس آن اشغالگران بین ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ اسیر فلسطینی را در ازای آزادی زنان، کودکان، افراد مسن و بیمار اسرائیلی آزاد خواهند کرد. این در حالی است که اشغالگران این را «غیر واقعی» توصیف کرده‌اند.

ابوزهری گفت: اسرائیل مسؤول عدم دستیابی به توافق است زیرا تاکنون از تعهد به پایان جنگ، خروج نیروهای خود از نوار غزه و اجازه بازگشت آوارگان به خانه‌های خود در شمال نوار غزه خودداری کرده است.

ابوزهری افزود: آنچه آمریکا و اشغالگران می‌خواهند، بازگرداندن اسرا بدون هیچ تعهدی برای توقف تجاوز و در نتیجه از سرگیری جنگ و ویرانی است و این چیزی است که ما نمی‌پذیریم.

در این راستا یکی از رهبران جنبش مقاومت اسلامی (حماس) روز شنبه به خبرگزاری فرانسه اعلام کرد که مواضع در مذاکرات آتش‌بس جاری از طریق میانجیگران در دوحه «بسیار متفاوت» است و اسرائیل سعی در تعطیل کردن و نابودی مذاکرات دارد.

این مقام که ترجیح داد نامش فاش نشود، گفت: مواضع در مذاکرات بین حماس و جناح‌های مقاومت و اشغالگران بسیار متفاوت است، زیرا دشمن انعطاف پذیری جنبش را ضعف می‌داند. وی به طور خاص به امتناع اشغالگران از آتش‌بس، بازگشت آوارگان و ورود بدون محدودیت کمک‌ها اشاره کرد.

این در حالی است که گردان‌های القسام، شاخه نظامی حماس روز شنبه اعلام کرد که یک اسیر اسرائیلی به دلیل «نبود دارو و غذا» جان خود را از دست داده است.

حماس خواهان هر گونه توافقی است که شامل پایان دائمی جنگ باشد، در حالی که اشغالگران قصد دارند آن را تا دستیابی به هدف ادعایی یعنی «نابودی حماس» ادامه دهند.

به گفته منابع رسمی فلسطینی، اشغالگران دست‌کم ۹۱۰۰ فلسطینی را در زندان‌های خود نگه داشته‌اند، در حالی که تعداد اسرای صهیونیست در غزه به دلیل امتناع حماس از افشای این تعداد در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. این در حالی است که رسانه‌های عبری از بین ۲۴۰ تا ۲۵۳ اسیر اسرائیلی، از جمله سه نفر آزاد شده و ۱۰۵ نفر که توسط حماس در یک معامله تبادل اسیران در نوامبر گذشته آزاد شدند، صحبت می‌کنند، جنبش حماس در عین حال از کشته شدن ۷۰ نفر دیگر در نتیجه بمباران اشغالگران خبر داده است.

رئیس شورای الجلیل علیا: حزب‌الله بزرگترین دشمن است
۱۴۰۳/۰۱/۰۵ - ۱۷:۴۳

رئیس شورای الجلیل علیا به رادیو ۱۰۳ ارتش رژیم صهیونیستی گفت: اسرائیل باید قوانین اینجا در شمال را تغییر دهد و یک واقعیت امنیتی متفاوت و جدید ایجاد کند.

 گیورا زلتز، رئیس شورای الجلیل علیا به رادیو ۱۰۳ این رژیم گفت: دولت اسرائیل باید از برخورد با شمال به عنوان یک رویداد جانبی دست بردارد و قوانین شمال را تغییر دهد و واقعیت امنیتی متفاوت و جدید ایجاد کند.

وی با بیان اینکه حزب‌الله بزرگترین و خطرناک‌ترین دشمن در شمال است و هزاران نفر در اینجا بدون خدمات اولیه زندگی می‌کنند، تاکید کرد: من از اسرائیل می‌خواهم که تا پایان ماه مه آینده واقعیت امنیتی و اقتصادی متفاوتی در شمال ایجاد کند.

زلتز اظهار کرد: اگر ساکنان شمال در ژوئن و ژوئیه آینده به خانه‌های خود برنگردند، وضعیت سال‌ها سخت خواهد بود. هزاران نفر از مردم شمال به دلیل شرایط آنجا شروع به وفق دادن زندگی خود در جاهای دیگر کرده‌اند.

گریفیث: قحطی در غزه نزدیک است
۱۴۰۳/۰۱/۰۵ - ۱۷:۴۳

معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه هشدار داد که قحطی در نوار غزه نزدیک است و زمانی که اعلام شود، دیگر دیر شده است.

 «مارتین گریفیث» معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه در حساب کاربری خود در پلتفرم «ایکس» تاکید کرد، «قحطی در غزه قریب الوقوع است.»

گریفیث همچنین تاکید کرد: بیش از یک میلیون تن در غزه به دلیل توقف کمک‌های حیاتی، جانشان در معرض خطر است.

معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه در پایان نیز نوشت، ما می‌دانیم به محض اعلام قحطی، دیگر دیر شده و همینطور می‌دانیم با تلاش و نیات خوب می‌توان از بروز آن جلوگیری کرد.

حملات شدید هوایی اسرائیل به رفح و خان یونس

 رژیم صهیونیستی مناطق مختلف غزه از جمله رفح، خان یونس و مناطق جنوب این باریکه را آماج حملات وحشیانه خود قرار داد.

به گزارش خبرگزاری فلسطینی سما، حملات رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف غزه در صد و هفتادمین روز از جنگ غزه ادامه یافت.

منابع فلسطینی اعلام کردند که جنگنده های رژیم صهیونیستی، منزلی را در منطقه «الجنینه» در شرق شهر رفح بمباران کردند که بر اثر آن دست کم هفت تن شهید شدند.

تعداد بازدید : 340

این منابع همچنین از آتش سنگین رژیم صهیونیستی خبر دادند که روی جنوب شهر خان یونس در جنوب غزه ریخته شد.

جنگنده های رژیم صهیونیستی به شدت مناطق واقع میان خان یونس و رفح را بمباران کردند.

از سوی دیگر بالگردهای ارتش رژیم صهیونیستی نیز حومه مرکز درمانی «ناصر» در خان یونس را زیر آتش سنگین قرار دادند.

توپخانه رژیم صهیونیستی اردوگاه «البریج» و شمال اردوگاه الجدید در «النصیرات» در مرکز غزه را گلوله باران کرد.

همزمان هلال احمر فلسطین اعلام کرد، یکی از کارکنان هلال احمر بر اثر تیراندازی نظامیان صهیونیست در بیمارستان «الامل» خان یونس به شهادت رسیده است.

هلاکت یک نظامی دیگر صهیونیست در غزه

 ارتش رژیم صهیونیستی از کشته شدن یک نظامی دیگر خود در جریان نبرد با رزمندگان مقاومت فلسطین در غزه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شهاب، منابع صهیونیستی تصاویری از این نظامی که جمعی تیپ "ناحال" ارتش رژیم صهیونیستی است، منتشر کردند.

رسانه های صهیونیستی تاکنون به سانسور شدید ارتش اسرائیل در اعلام آمار تلفات خود اعتراف کرده‌اند؛ اقدامی که به دلیل شمار بالای تلفات نظامیان صهیونیست در جنگ علیه نوار غزه و ترس از واکنش‌های بیشتر داخلی در سرزمین‌های اشغالی، انجام گرفته است.

رسانه‌های صهیونیستی پیشتر فاش کردند، آمار زخمی‌هایی که ارتش رژیم صهیونیستی اعلام می‌کند، با آماری که بیمارستان‌های این رژیم ارایه می‌دهند، اختلاف زیادی دارد.

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی پیشتر اعلام کرده بود که ارتش این رژیم از مقام‌های بیمارستان‌ها خواسته است تا بدون هماهنگی با ارتش، هیچ آماری از تلفات منتشر نکنند.

افسر ذخیره رژیم صهیونیستی: مشکل راهبردی داریم

یکی از افسران ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی با اشاره به وجود مشکلی استراتژیک در جبهه شمال فلسطین اشغالی با حزب‌الله لبنان تاکید کرد که تل‌آویو کنترل این جبهه را از دست داده و با یک جنگ فرسایشی بلند مدت روبه‌روست.

 شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از «کوبی میروم» یکی از افسران ذخیره ارتش این رژیم اعلام کرد، کابینه جنگ (جبهه) شمال را از دست داده و «اسرائیل» در آنجا با مشکلی استراتژیک و یک جنگ فرسایشی طولانی روبه‌روست.

میروم در گفت‌وگو با این شبکه تلویزیون رژیم صهیونیستی اظهار کرد: به عنوان یکی از ساکنان شمال (فلسطین اشغالی) از نظر من کابینه (جبهه) شمال را از دست داده و در آنجا مشکلی استراتژیک و یک جنگ فرسایشی چندین ماهه بدون هیچ راه‌حلی وجود دارد.

این افسر ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی در ادامه گفت: فکر می‌کنم اقدامات سیاسی (کابینه) و آتش گشودن ارتش، شروطی را فراهم نمی‌کند که هزاران نفری را که از خانه‌هایشان آواره شدند، بازگرداند، کابینه به (جبهه) شمال اهمیتی نداد و در خصوص هدف که همان رفع خطر حزب‌الله است، تصمیمی نگرفت.

در همین باره، «روبی همرشلاگ» خبرنگار شبکه عبری زبان «کان» در شمال فلسطین اشغالی از آخر هفته‌ای ناآرام و افزایش شدت حملات حزب‌الله و گشودن آتش‌ بیشتر علیه اراضی اشغالی سخن گفت.

خبرنگار شبکه کان با اشاره به شلیک دو موشک از سوی حزب‌الله در صبح روز شنبه گفت: آژیرهای هشدار در «مرگلیوت» و «مسکاف عام» به صدا درآمدند، پس از آن آژیرهای هشدار در نتیجه ظن به نفوذ پهپادها به آسمان الجلیل اعلی فعال شدند و در ادامه مشخص شد، سامانه پدافند هوایی در ساقط کردن آنها ناموفق عمل کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۱۵
دیگه حماس آتش بس نخواست دیگه و روسیه وتو کرد. این وتو به نفع رژیم صهیونسیتی تموم شد. حالا جلوی حمله به رفح رو تونستید بگیرید.
تابناک که از تقریباً یک ماه قبل جنگ در مرز لبنان را «یک گُله» کرده است امروز، هر چند فقط در چهار کلمه و آنهم در بیان واکنش حزب الله، از دستش در رفته و «به حمله به بعلبک» اشاره کرده است.
با شوق و ذوق آمدم این جا که ببینم در «حمله سنگین مقاومت عراق به وزارت جنگ اسرائیل» که تابناک چند ساعت پیش خبرش را منتشر کرد چه تلفات و خساراتی در این ساختمان به بار آمده اما دریغ از حتی یک اشاره.

حالا که تمام خبرگزاری های بین المللی این خبر را سانسور کرده اند و هیچکدام به آن اشاره نمی کنند چشم امید ما به تابناک است که بعد از این که مراکز اصلی نظامی اسرائیل را منهدم کرد لااقل آماری از خسارات و تلفات بدهد تا کمی روحیه بگیریم.
2 سال پیش آمار کرونا رو این جوری نگاه میکردیم که یه بلای ناخواست و خارج از کنترل بشر بود حالا میبینیم خود بشر سر هم دیگه چه بلایی رو نازل میکنه برای چند روز زندگی تو این زمین انگار تا ابد زنده میمونند لعنت بر نژادپرستی و زیاده خواهی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
احسنت چه عجب یک نفر پیدا شد در مورد کشتار ادم ها به دست ادم ها چیزی بنویسد
با این تفسیر شما ، پس پیروزی خیلی نزدیک هست .. ظاهرا طبق اخبار شما ، اسراییل در حال شکست هست . حزب الله از شمال در حال پیشروی و انصارالله از جنوب در حال نزدیک شدن هست
متاسفم
ای بابا چقدر ادم دیگه باید کشته شه که یحیی تسلیم شه؟
حمله به رفح آخرین میخ به تابوت اسراییل نجس بود
فتح الفتوح قدس نزدیک شد منتظران تبریک ک بزودی ان شاءالله در قدس نماز میخوانیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۵
یعنی حتما باید اسراییل به رفح حمله بکنه و اونجا رو هم اشغال بکنه و حماس شکست کامل بخوره ، تا ما بتونیم دو رکعت نماز در مسجدالاقصی بخونیم؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
بر چه اساسی اینفکر رامیگویید ؟ متاسفانه اسراییل جنایتی نبوده که در فلسطین انجام نداده باشه.
مقاومت کجاست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۵
در هتل پنج ستاره قطر
خدا نابود کنه ظالمین عالمو از جمله اسرائیل بی بُته رو
لعن الله آل صهیون والامریکاوانگلیس وآلمان وفرانسه انشاالله
۝۝۝۝۝۝۝
﴿الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ وَالْعَنْ أعْداءَهُم﴾
۝۝۝
﴿اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج﴾
۝۝۝
یا الله به حق محمد و آل محمد
از اختلاس و تورم نجاتمون بده
۝۝۝
و
از دست جنایتکارای جنگی غاصب قصاب صهیونست، مردم مظلوم فلسطین رو نجات بده.
۝۝۝
﴿الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ وَالْعَنْ أعْداءَهُم﴾
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست