بازدید 1759

مردم خواهان تنفس جدید در مجلس هستند

فعال سیاسی با بیان اینکه دولت آیت‌الله رئیسی توانست نقدینگی و خلق پول را کنترل و بدهی‌های دولت گذشته را هم تسویه کند،گفت: دولتی ها در کنترل نرخ تورم هم موفق عمل کردند.
کد خبر: ۱۲۲۷۸۴۵
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۰ 19 March 2024

به گزارش «تابناک»، «لطف الله فروزنده» فعال سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب ایرنا، در تحلیل خود از آرایش سیاسی مجلس دوازدهم، گفت: به اعتقاد من با توجه به شرایطی کنونی فراکسیون قوی از سوی اصولگرایان تشکیل می‌شود که البته این فراکسیون ممکن است در درون خود تفاوت روش‌هایی داشته باشد، اما گفتمان غالب بر مجلس گفتمان اصولگرا است. همه کسانی که به مجلس رفته‌اند دغدغه دارند که منویات مقام معظم رهبری را دنبال و به دولت کمک کنند و تصور می‌کنم که مجلس انقلابی خوبی تشکیل خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا اصلاح‌طلبان می‌توانند فراکسیون منسجم تشکیل دهند؟ تاکید کرد: بله ـ هر کسی می‌تواند فراکسیون مستقل خود را تشکیل دهد و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

این فعال سیاسی درباره دلیل رای نیاوردن چهره‌های شاخص در این دوره از انتخابات مجلس، افزود: البته من دلیل این موضوع را نمی‌دانم اما این موضوع یکی از حُسن‌های انقلاب است. باید به این انقلاب تبریک گفت به این دلیل که این مردم هستند، به افراد قدرت می‌دهند و همین مردم با رای خود نظرشان را اعلام می‌کنند و این از افتخارات نظام محسوب می‌شود.

انتخابات در کشور ما کاملاً رقابتی و آزاد است

فروزنده افزود: این موضوع نشان می‌دهد که انتخابات ما کاملاً رقابتی و آزاد است و حرف اول و قدرت اصلی را مردم می‌زنند که به نظر من یک حُسن است و هیچ‌جای دنیا اینگونه نیست. در کشور ما مردم ارباب قدرت هستند و ارکان قدرت را شکل می‌دهند و این از افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران است به همین جهت باید به آزادی و فضای موجود در کشور افتخار کنیم.

وی درباره عدم وحدت نیروهای انقلاب در انتخابات ۱۱ اسفند هم، گفت: مسلماً اگر وحدت صورت می‌گرفت انتخابات در مرحله اول تمام می‌شد، سطح آرا بالاتر می‌رفت و نماینده‌ای که آرای بیشتری کسب کند، طبیعتا با پشتیبانی بیشتری به مجلس راه پیدا می‌کند.

این استاد دانشگاه در پاسخ به این سوال که آیا پیام رأی مردم در ۱۱ اسفند به منزله تغییر ویترین مجلس بود؟ گفت: مردم به‌دنبال این هستند که کارآمدی بالا برود، ضمن آنکه مجموعا جریان اصولگرا را قبول دارند و معتقدند جریان اصولگرا نسبت به جریان دوم خرداد کارآمدی بالاتری دارد.

فروزنده اظهار کرد: مردم با حضور خود در پای صندوق‌های رای نشان دادند که هنوز ناکارآمدی دولت قبل و خدماتی که طی دو سال و نیم از سوی دولت آقای رئیسی انجام شده را فراموش نکرده‌اند.

وی به حضور سلایق مختلف در آوردگاه ۱۱ اسفند اشاره کرد و با بیان اینکه اصلاح طلبان در صحنه رقابت حضور داشتند اما با اقبال گسترده مردم رو به رو نشدند، گفت: با این حال، دوم‌ خردادی‌ها ۴۵-۴۶ کرسی مجلس دوازدهم را کسب کرده‌اند.

مردم خواهان تنفس جدید در مجلس هستند

وی بیان کرد: در دور اول انتخابات مجلس چهره‌هایی بیشتر انتخاب شدند که نگاه آنها کمک به دولت است تا بتوانند مشکلات و مسائل را حل کنند. اگر کسی شبهه‌ای در ارتباط با فساد داشت به وی رأی ندادند، اگر کسی شبهه عدم کارآمدی داشت هم به او رأی ندادند چراکه مردم دنبال تغییر هستند و می‌خواهند خون جدید و تنفس جدیدی در مجلس ایجاد شود.

این فعال سیاسی تصریح کرد: البته توقع مردم به‌جا است، زیرا کشور با یکسری چالش‌ها و مشکلات مواجه است که می‌توان با مدیریت، قانونگذاری و نظارت قوی این مشکلات را حل و فصل کرد.

رویکرد دولت در کنترل نقدینگی و خلق پول رویکرد درستی است

فروزنده همچنین در پاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه عملکرد مسئولان در تحقق شعار سال ۱۴۰۲ به نام«مهار تورم و رشد تولید» را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ اظهار کرد: رویکرد دولت در کنترل نقدینگی و خلق پول، درست است. دولت با همکاری بانک‌ها اقدامات خوبی در این زمینه انجام داد. دولت در کنترل نرخ تورم موفق عمل کرد، اما یک‌رقمی کردن تورم به طور کلی نیازمند زمان است از این رو با جهت‌گیری که دولت دارد می‌تواند این مسئله را محقق کند.

وی در ارزیابی خود از مهمترین دستاوردها و اقدامات دولت سیزدهم هم، گفت: مهمترین موضوعی که دولت سیزدهم در طول این ۲ سال در دستور کار خود قرار داد، جنب و جوش و حرکتی است که در بخش‌های مختلف ایجاد کرد و توانست کشور را به یک کارگاه تبدیل کند.

عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس تاکید کرد: در کشور تلاش و کار فراوانی صورت می‌گیرد و زحمات زیادی انجام می شود، اگر ما به این زحمات توجه نکنیم و منفی‌بافی و تخریب کنیم، مردم را ناامید می‌کنیم. هر شخص منصفی می‌داند که امروز دولت و مجلس و همه ارکان، در حال کار و تلاش هستند تا کم‌کاری‌های دیگران را جبران کنند.

دولت سیزدهم بدهی‌های دولت گذشته را تسویه کرد

این فعال سیاسی با بیان اینکه دولت آیت‌الله رئیسی توانست نقدینگی و خلق پول را کنترل و بدهی‌های دولت گذشته را هم تسویه کند، خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم همچنین همه طرح‌ها و کارخانجات تعطیل و نیمه تعطیل را راه‌اندازی کرد و سرمایه‌گذاری جدیدی مخصوصاً در حوزه نفت و گاز که بسیار حائز اهمیت است انجام داد که ما از خام‌فروشی به سمت فرآورده‌فروشی برویم.

فروزنده افزود: دولت سیزدهم با کارکردهای مختلف سعی کرد به طبقات محروم کمک کند و تا حدودی بتواند ارز را منطقی کند، اما به اعتقاد من در این زمینه می‌تواند کارهای بیشتر انجام دهد.

وی با بیان اینکه دولت باید همت خود را برای سامان بخشیدن به وضعیت خودروسازان و تثبیت نرخ ارز و حمایت جدی از خودروسازان قرار دهد، گفت: دولت باید واسطه‌ها را حذف کند و در تثبیت قیمت‌ها و بازار تلاش مضاعفی انجام دهد.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در دولت دهم تاکید کرد: خوشبختانه رئیس جمهور هم بر روی همین مسائل تاکید دارد و امیدواریم بتواند با کمک مجلس در کارها موفق شوند و سال خوبی را برای مردم ایران رقم بزند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی