بازدید 1575

عملکرد دولت بر میزان مشارکت انتخاباتی تأثیرگذار است

بیژن مقدم با بیان اینکه درصد مشارکت دوره های گذشته توقعات را خیلی بالا برد، افزود: هرچقدر عملکرد دولت بیشتر امیدآفرین باشد روی میزان مشارکت تأثیر می گذارد.
کد خبر: ۱۱۹۱۹۳۴
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۰ 08 September 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از نامه نیوز، این انتقاد به گزارش های دولت وجود دارد که خیلی آرمانی است و با واقعیت های زندگی مردم نمی خواند. برخی کارشناسان سیاسی بر این باور هستند که عملکرد دولت در مدت باقی مانده تا زمان انتخابات می تواند بر میزان مشارکت مردم اثرگذار باشد.

بیژن مقدم در گفتگو با نامه نیوز درباره تأثیر عملکرد دولت بر میزان مشارکت مردم در انتخابات گفت: قطعا این موضوع اثرگذار خواهد بود. ۶ ماه تا زمان انتخابات باقی مانده است و نباید از این موضوع غافل بود. دولتمردان باید یک کار مضاعفی را انجام دهند تا عملکردشان تقویت شود؛ در عین حال انعکاس مناسب عملکردشان نیز می تواند در جامعه امیدآفرین باشد.

وی با بیان اینکه درصد مشارکت دوره های گذشته توقعات را خیلی بالا برد، افزود: هرچقدر عملکرد دولت بیشتر امیدآفرین باشد روی میزان مشارکت تأثیر می گذارد. البته این کار سختی است که بشود اعتماد اجتماعی را طی ۶ ماه به شکلی احیا کرد که مشارکت خیلی گسترده مردم را در انتخابات مجلس شاهد باشیم.

این تحلیلگر مسائل سیاسی درباره نوع گزارش دهی دولت به مردم یادآور شد: اقتصاد دو بخش خرد و کلان دارد. گرچه اقدامات در حوزه کلان می تواند بر زندگی مردم اثر بگذارد اما احساس این اثرات خیلی تدریجی و زمان بر است. اگر دولت تمام تمرکز خود را روی بهبود شاخص های کلان بگذارد و از شاخص های اقتصاد خرد یعنی سفره مردم غفلت کند، این همان پاشنه آشیلی است که می تواند همه زحمات دولت را بر باد دهد.

وی افزود: اگر پروژه های بزرگ اقتصادی مثل بزرگترین فرودگاه منطقه یا طولانی ترین راه آهن منطقه کلید بخورد و سرمایه گذاری های بزرگی نیز روی آنها انجام شود اما مردم درگیر خرید کالاهای اساسی خود مثل نان و مرغ باشند، قطعا این مشکلات خرد باعث می شوند که آن عملکردهای بزرگ دیده نشوند بنابراین دولت باید تلاش کند اهداف هر دو بخش اقتصاد را با هم جلو ببرد.

بیژن مقدم با تأکید بر اطلاع رسانی درست به جامعه گفت: درست است که ما توانستیم بخشی از منابع مالی مان را از آمریکا بگیریم اما باید اطلاع رسانی این مسئله درست انجام شود. تصویر کنونی جامعه آن است که این پول الان به کشور برگشته و می تواند روی قیمت دلار اثر بگذارد که نتیجه اش کنترل تورم و کاهش قیمت ها در بازار خواهد بود اما واقعیت این نیست چون ریال این پول قبلا چاپ شده است. در واقع منابع آزاد شده فقط می توانند به خزانه بروند و به عنوان پشتوانه پول چاپ شده قرار بگیرند. در مجموع اتفاق خیلی بزرگی قرار نیست از این طریق اتفاق بیفتد. اینها مسائلی است که باید شفاف گفته شود تا انتظارات کاذبی در جامعه ایجاد نشود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست