بازدید 1710

روتین پوستی مخصوص زمستان به توصیه پزشکان

کد خبر: ۱۲۲۷۶۶۹
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۹ 18 March 2024

روتین پوستی مخصوص زمستان به توصیه پزشکان

بهترین روتین پوستی در زمستان و هوای سرد کدام است؟ کمد لباس تنها چیزی نیست که در زمستان باید تغییر کند، روتین مراقبت پوست زمستانی شما هم به تغییر نیاز دارد. برای هیدراته و شاداب نگه‌داشتن پوست، بدون خارش و پوسته‌شدن و قرمزی در سرما بهتر است از این راهکارهای مراقبت از پوست مورد تأیید متخصصان پوست غافل نشوید!

پاک‌کننده‌های زمستانی و ملایم

برای شروع باید شوینده و پاک‌کنندهٔ مناسب برای روتین پوستی در زمستان انتخاب کنیم. دکتر دوریس‌دی، متخصص پوست در نیویورک، توصیه می‌کند: «به تغییر پوست خود در زمستان و سرما نگاهی بیندازید و محصولات مراقبت از پوست در زمستان را مطابق آن انتخاب کنید. درکل، باید از شوینده و پاک‌کنندهٔ ملایم و حاوی ترکیبات مرطوب‌کننده و آبرسان پوست استفاده کنید.

شوینده‌های فومی هیچ کمکی به پوست شما نمی‌کنند. پاک‌کننده‌های کف‌دار و مبتنی بر اسید سالسیلیک برای از بین بردن چربی و کثیفی عالی هستند، اما سولفات‌هایی دارند که پوست را خشک‌تر از سایر پاک‌کننده‌های پوست می‌کنند.» کرم‌های پاک‌کنندهٔ دارای روغن‌های طبیعی می‌توانند ضمن پاک‌سازی پوست، پوست را هیدراته نگه دارند.

اگر پوست مستعد جوش و آکنه دارید، در روتین پوستی زمستانی خود از محصولات مراقبت از پوست مناسب پوست چرب و جوشدار و حاوی اسید سالیسیلیک و بنزوئیل پراکسید می‌توانید استفاده کنید، اما استفادهٔ بیش از حد این محصولات در فصل سرما می‌تواند پوست را بیش‌ازحد خشن و خشک کند.

مرطوب‌کننده‌های زمستانی

اگر بخواهید فقط یک چیز را در روتین پوستی خود در زمستان داشته باشید، مرطوب‌کننده است! اگرچه یک لوسیون و کرم مرطوب‌کنندهٔ سبک در تابستان می‌تواند برای پوست کافی باشد، در زمستان به مرطوب‌کننده‌ای قوی نیاز داریم. در روتین مراقبت از پوست خود در زمستان می‌توانید از آبرسان و مرطوب‌کنندهٔ حاوی گلیسیرین و هیالورونیک‌اسید استفاده کنید.

روتین پوستی مخصوص زمستان به توصیه پزشکان

اما یادتان باشد برای حفظ رطوبت پوست و التیام آن توصیه می‌شود از وازلین استفاده کنید. وازلین یکی از بهترین مرطوب‌کننده‌های پوست در زمستان است. اگر پوست شما در هوای سرد بسیار خشک و حتی زخم شده است، استفاده از وازلین بدون بو می‌تواند مانند مرهمی روی پوست شما عمل کند.

زمان و دمای دوش

اگرچه آب‌وهوای زمستانی بهترین زمان برای حمام آب گرم و طولانی است، در برابر این خواسته توصیه می‌کنیم مقاومت کنید. به گفتهٔ دکتر کینگ، تماس طولانی با آب داغ در هوای سرد زمستان می‌تواند باعث از بین رفتن رطوبت طبیعی پوست شود و پوست شما را به‌راحتی خشک و ترک‌خورده کند!

دکتر کینگ پیشنهاد می‌کند: «در زمستان، دوش با آب ولرم بگیرید و بیشتر از یک‌بار در روز حمام نکنید. همچنین، بلافاصله پس از حمام‌کردن برای حفظ رطوبت پوست از مرطوب‌کننده‌های قوی و غنی استفاده کنید. مرطوب‌کنندهٔ شما باید بتواند پوست را در زمستان هیدراته نگه دارد.

 هر زمان هم احساس خشکی و کشیدگی روی پوست کردید، مرطوب‌کننده را تمدید کنید. ممکن است پوست شما نسبت به فصل‌های دیگر سال به مرطوب‌کنندهٔ بیشتری نیاز داشته باشد.»

چه زمانی در زمستان لایه‌برداری کنیم؟

بهترین روتین پوستی در زمستان هم لایه‌بردار دارد. اگر لایه‌بردار به‌درستی استفاده شود، مزایای بسیاری برای پوست دارد. طبق گفتهٔ هادلی‌کینگ، پزشک پوست در نیویورک، لایه‌برداری ملایم پوست در زمستان به حذف سلول‌های مردهٔ پوست در هوای خشک زمستانی کمک می‌کند.

لایه‌برداری در فصل سرما باعث می‌شود بتوانید به‌سادگی پوسته‌های ایجادشده در اثر سرما و خشکی هوا را از بین ببرید و به جذب بهتر محصولات مراقبت از پوست و مرطوب‌کننده‌ها کمک کنید. البته نباید زیاده‌روی کنید! دکتر زایشنر می‌گوید: «ما در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که افراد بیش‌ازحد لایه‌بردار استفاده می‌کنند.

اگرچه لایه‌بردار به روشن‌شدن پوست و از بین بردن سلول‌های مردهٔ پوست کمک می‌کند، زیاده‌روی در لایه‌برداری پوست می‌تواند به لایهٔ بیرونی و محافظ پوست آسیب بزند؛ درنتیجه، پوست دچار خشکی و سوزش شود. هفته‌ای یک‌بار پوست را لایه‌برداری کنید.»

ترتیب روتین مراقبت از پوست در زمستان

درست شبیه به لباس‌های زمستانی که لایه‌لایه روی پوست ما قرار می‌گیرند و پوست را در فصل سرما گرم نگه می‌دارند، پوست برای جلوگیری از خشک‌شدن به روتین پوستی در زمستان نیاز دارد. دکتر Zeichner می‌گوید: «استفادهٔ لایه‌لایه از محصولات مراقبت از پوست، این امکان را به شما می‌دهد که نگران پوست خود در زمستان نباشید! یک قانون خوب این است که محصولات روتین پوستی خود را از سبک‌ترین به سنگین‌ترین استفاده کنید:

  1. ابتدا تونر
  2. دوم سرم
  3. سوم مرطوب‌کننده

SPF را فراموش نکنید! بله، در زمستان هم به ضدآفتاب نیاز دارید. دکتر زایشنر می‌گوید: «اگرچه اثر نور خورشید در تابستان روی پوست بیشتر است، در زمستان از آسیب اشعهٔ ماوراءبنفش و نور آفتاب در امان نیستید؛ بنابراین، ممکن است در فصل زمستان هم آفتاب‌سوخته شوید!»

چرا ماسک‌های شبانه در فصل زمستان مهم هستند؟

دنیای ماسک‌های مراقبت از پوست بسیار گسترده است! اگر در فصل تابستان از ماسک صورت استفاده نکردید، حتماً در زمستان از ماسک بزنید. استفاده از ماسک‌های شبانه، مرحلهٔ آخر روتین پوستی در زمستان است و به اثربخشی بهتر سرم‌ها، کرم‌ها و روغن‌های مراقبت پوست در فصل سرما مثل وازلین کمک می‌کند.

دکتر زایشنر می‌گوید: «پوست شما در طول شبانه‌روز تغییر می‌کند؛ یعنی سطح هیدراتاسیون پوست اغلب در بعدازظهرها کاهش می‌یابد؛ بنابراین، استفاده از ماسک می‌تواند به هیدراته نگه‌داشتن پوست کمک کند. اگر در اتاقی گرم و خشک می‌خوابید، ماسک شبانه یکی از روش‌ها برای رطوبت‌رسانی به پوست است.

ماسک صورت حاوی رتینول (retinol) و باکوچیول (bakuchiol) می‌تواند مزایای ضدپیری برایتان داشته باشد. اگر هم اگزما دارید توصیه می‌شود از آلوئه‌ورا، سرامیدها و وازلین در روتین پوستی خود در زمستان استفاده کنید.

سخن پایانی؛ مرطوب‌کردن پوست را فراموش نکنید!

روتین پوستی در زمستان باید مرطوب‌کننده داشته باشد. شاید بتوان گفت مرطوب‌کردن پوست در هوای سرد مهم‌ترین بخش روتین مراقبت از پوست است! پوست در هوای سرد آسیب‌پذیر، قرمز، ملتهب و خشک می‌شود. اگر مشاهده کردید پوست شما دچار اگزما و حساس شده است، وازلین را روی پوست بمالید.

روتین پوستی خود در زمستان را از سبک‌ترین محصول مراقبت از پوست خود یعنی تونر و سرم شروع کنید. البته بهتر است قبل از استفاده از تونر و سرم با شویندهٔ ملایم و آب ولرم پوست خود را شستشو دهید. در نهایت، برای حفظ رطوبت و مواد مغذی در پوست، کرم مرطوب‌کنندهٔ حاوی وازلین بزنید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار