بازدید 7013
۲

محمدجواد بشارتی درگذشت

«محمدجواد بشارتی» موسیقی‌دان و پژوهشگر موسیقی درگذشت.
کد خبر: ۱۲۲۷۳۳۱
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۵ 16 March 2024
محمدجواد بشارتی درگذشت

به گزارش تابناک، «محمدجواد بشارتی» موسیقی‌دان و پژوهشگر کهگیلویه و بویراحمدی، ظهر امروز بر اثر ایست قلبی و نارسایی کلیه درگذشت.

آلبوم شورگل با خوانندگی محمد ملک مسعودی، با نوای بویراحمدی، از مهم‌ترین آثار کارنامه زندگی اوست.

محمدجواد بشارتی متولد یکم مهر ۱۳۵۱، در سال ۱۳۷۶ در رشته موسیقی وارد دانشگاه هنر شد.

او پس از فارغ‌التحصیلی، به مدت یک دهه در زمینه موسیقی فولکلور و نواحی در سراسر ایران پژوهش کرد و با اساتید بزرگ موسیقی همکاری نزدیک داشت. 

استاد بشارتی همچنین برای مقطعی سردبیر رادیوفرهنگ تهران بوده است.

او در سال ۱۳۹۳، به زادگاهش، شهر یاسوج مهاجرت کرد و تا هنگام وفات، به عنوان رئیس انجمن موسیقی استان کهگیلویه و بویراحمد انجام وظیفه کرد.

پیمان بزرگ‌نیا، از پژوهشگران و محققان شناخته‌شده حوزه موسیقی نواحی ایران ضمن تایید خبر درگذشت محمدجواد بشارتی بیان کرد: متاسفانه باخبر شدیم محمد‌جواد بشارتی، از کارشناسان و پژوهشگران شناخته‌شده حوزه موسیقی نواحی ایران ظهر روز چهارشنبه «بیست و سوم اسفند»، بر اثر عفونت کلیه در یکی از بیمارستان‌های شهر یاسوج و در سکوت کامل خبری دار فانی را وداع گفته است. پیکر این هنرمند نیز ظهر روز پنجشنبه «بیست‌و‌چهارم اسفند»، در آرامستان یاسوج به خاک سپرده شد.

او درباره پیشینه فرهنگی هنری مرحوم محمد جواد بشارتی توضیح داد: محمدجواد بشارتی یکی از پژوهشگران و آهنگ‌سازانی بود که در دهه ۸۰ نقش بسزایی در معرفی موسیقی نواحی در جشنواره‌های موسیقی فجر و نواحی کرمان داشت. او مدتی در رادیو فرهنگ خدمت کرد و چند آلبوم در زمینه موسیقی بویراحمد به خوانندگی ملک مسعودی و همچنین موسیقی منطقه بلوچستان کار کرد. این هنرمند و پژوهشگر فقید در دوره‌هایی که محمدرضا درویشی مسئولیت محتوایی جشنواره موسیقی نواحی را به عهده داشت یکی از همراهان همیشگی او بود و در چند دوره نیز مسؤولیت‌هایی را به عهده گرفت.

بزرگ‌نیا بیان کرد: مرحوم بشارتی متولد سال ۱۳۵۱ شهرستان سپیدان استان فارس بود. او پس از طی مراحل ابتدای یادگیری موسیقی نوازندگی سنتور را انتخاب کرد و پس از آن تحصیلات تکمیلی خود را در رشته موسیقی دانشگاه هنر به اتمام رساند. او پس از مدتی که در تهران مشغول به فعالیت‌های مستمری بود سرانجام به یاسوج بازگشت و در این مدت چندان فعالیتی در عرصه موسیقی نداشت. شرایطی که موجب آزردگی خاطر بسیاری از پژوهشگران عرصه موسیقی شده و بسیاری از آن‌ها به دلیل کمبود توجه، فعالیت‌های خود را رها می‌کنند. به هر ترتیب امیدوارم شرایط از این پس به گونه‌ای باشد که از زحمات و تلاش‌های هنرمندان و پژوهشگرانی چون مرحوم بشارتی بهره‌مند شویم.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۲
روحش شاد
روحش شاد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار