بازدید 2672

ماهی شب عید چند؟

ماهی سفید از ماهی‌های رایج مصرفی شب عید است که در حال حاضر، قیمت هر کیلو ماهی سفید دریایی درجه یک تازه در عمده‌فروشی میدان بعثت ۴۰۰ هزار تومان است.
کد خبر: ۱۲۲۶۷۴۰
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۲ 12 March 2024

 به گزارش تابناک به نقل از همشهری آنلاین، کارشناس آبزیان اتحادیه پرنده و ماهی تهران درباره وضعیت عرضه ماهی در آستانه نوروز می‌گوید: میزان عرضه ماهی نسبت به ماه‌های قبل تغییری نکرده و ماهی به وفور در میادین و فروشگاه‌های سطح شهر عرضه می‌شود. البته نسبت به هفته‌های قبل برخی ماهی‌ها یک‌مقدار افزایش قیمت داشته‌اند که اکثرا ماهی‌های جنوب هستند.
 

 هر چند مصرف ماهی در ایران چندان رایج نیست و بیشتر خانوار‌ها گوشت و مرغ مصرف می‌کنند، اما هر چه به شب عید نزدیک‌تر می‌شویم تقاضا برای خرید ماهی افزایش می‌یابد چراکه اغلب ایرانی‌ها برای شام شب عید سبزی پلو با ماهی می‌خورند تا سال نو را با انرژی بیشتری آغاز کنند. فعلا در بازار ماهی کمبودی وجود ندارد و بازار آماده تامین تقاضای شب عید مصرف‌کنندگان است.

کارشناس آبزیان اتحادیه پرنده و ماهی تهران درباره وضعیت عرضه ماهی در آستانه نوروز می‌گوید: خوشبختانه فعلا وضعیت مطلوب است و میزان عرضه نسبت به ماه‌های قبل تغییری نکرده و ماهی به وفور در میادین و فروشگاه‌های سطح شهر عرضه می‌شود.

فخرالدین احمدی در مورد قیمت ماهی هم بیان می‌کند: نسبت به هفته‌های قبل برخی ماهی‌ها یک‌مقدار افزایش قیمت داشته‌اند که اکثرا ماهی‌های جنوب هستند. برای مثال، ماهی شیر، شوریده و حلوا نسبت به هفته‌های گذشته ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش قیمت داشته‌اند و در حال حاضر هر کیلو ماهی شیر خلیج‌فارس درجه یک در عمده‌فروشی‌های میدان بعثت تهران به قیمت ۶۰۰هزار تومان رسیده است. قیمت ماهی شوریده درجه یک هندیجان هم کیلویی ۴۰۰هزار تومان و حلوای سیاه ۳۵۰هزار تومان است.

عرضه ماهی به‌مدت ۲۰ روز


چند روز پیش عباس مختاری، مدیرکل دفتر بهبود کیفیت فراوری و توسعه بازار سازمان شیلات کشور عنوان کرد با سازمان میادین میوه و تره‌بار در حال مذاکره هستیم تا در راستای تنظیم بازار ماهی شب عید به‌مدت ۲۰ روز ماهیان پرورشی از جمله کپور و قزل‌آلا در میادین عرضه شوند. در حال حاضر، میدان بعثت تهران مرکز عمده‌فروشی ماهی در پایتخت است و ماهی‌های تازه ابتدا به این میدان می‌روند.

کارشناس آبزیان اتحادیه پرنده و ماهی تهران درباره خرید از میدان بعثت می‌گوید: قیمت‌ها در میدان بعثت مشخص است و کیفیت ماهی هم بسیار مناسب است. بر این اساس، مردم می‌توانند برای خرید ماهی به میدان بعثت مراجعه کنند. ساعت کاری میدان بعثت به این صورت است که ابتدا غرفه‌های عمده‌فروشی از ساعت ۵ صبح فعال می‌شوند و بعد از اتمام فعالیت آن‌ها یعنی از ساعت ۸ صبح غرفه‌های خرده فروشی فعالند. از آنجا که خرده‌فروشان اینجا به عمده‌فروشی‌ها نزدیک‌ترند و هزینه حمل‌ونقل ندارند قیمت‌ها هم تقریبا از سطح شهر ارزان‌تر است.

ماهی شب عید ۴۰۰ هزار


ماهی سفید از ماهی‌های رایج مصرفی شب عید است که در حال حاضر قیمت هر کیلو ماهی سفید دریایی درجه یک تازه در عمده‌فروشی میدان بعثت ۴۰۰ هزار تومان است. البته ماهی سفید به قیمت ارزان‌تر هم هست که ریزتر است و از کیلویی ۲۵۰ هزار تومان فروخته می‌شود.

به جز ماهی سفید، ماهی قزل‌آلا هم از ماهی‌های پرمصرف است. ماهی قزل‌آلای درجه یک در حال حاضر در بازار عمده‌فروشی هر کیلو ۱۹۵ هزار تومان است که قیمت خرده‌فروشی آن تقریبا ۲۲۰ هزار تومان است. سالمون رنگی تازه هم هر کیلو ۲۲۰هزار تومان است که با ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش قیمت در خرده‌فروشی‌ها در محدوده ۲۴۰ هزار تومان فروخته می‌شود. ماهی‌های پرورشی مانند آمور یا سفید پرورشی و کپور و ماهی آزاد هم پرمصرف هستند که قیمت آن‌ها مناسب‌تر از بقیه ماهی‌هاست؛ برای نمونه، قیمت عمده‌فروشی ماهی آمور حدود ۱۶۵ هزار تومان، ماهی کپور ۱۳۵ تا ۱۴۰ هزار تومان و ماهی آزاد حدود ۷۰ هزار تومان‌است.

فخرالدین احمدی، کارشناس آبزیان اتحادیه پرنده و ماهی تهران در پاسخ به اینکه ممکن است قیمت ماهی شب عید گران‌تر شود؟ عنوان می‌کند: در مورد ماهی‌های گرمابی و سردابی بعید است تغییر قیمت داشته باشیم. در مورد ماهی‌های دریا هم اگر جو دریا آرام باشد و توفانی نباشد و مشکلی در صید ماهی پیش نیاید قیمت‌ها همین است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست