بازدید 1418

پیشنهاد تشکیل دولت در سایه از سوی اصلاح‌طلبان

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: اصلاح‌طلبان اگر دولت در سایه تشکیل ندهند به یک جبهه فراموش‌شده تبدیل می‌شوند.
کد خبر: ۱۲۲۶۶۸۲
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۱ 12 March 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از نامه نیوز، وضعیت اصلاح‌طلبان مبهم است و مشخص نیست که آنها چه برنامه‌ای برای آینده سیاسی خود دارند.

مهدی آیتی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، درباره این موضوع به «نامه‌نیوز» گفت: «جریان اصلاحات قدرت و توانی ندارد که بخواهد در مسائل سیاسی و اجرایی کشور حضور داشته باشد؛ بنابراین باید اقدام به تشکیل دولت در سایه کند. در کشورهای دیگر هم وقتی یک جناح نمی‌تواند وارد قدرت شود به سمت تشکیل دولت در سایه می‌رود و به نقد عملکرد رقبایش که در قدرت حضور دارند می‌پردازد».

او ادامه داد: «اصلاح‌طلبان به جای اینکه در هر انتخابات نامزدهایی را معرفی کنند و رأی هم نیاورند، می‌توانند منتقد وضع موجود باشند و در عرصه‌های مختلف از جمله فضای مجازی به صورت دولت در سایه فعالیت کنند تا به تدریج اعتبارشان را احیاء کنند».

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «اکنون افرادی مانند آقای خاتمی، آقای نبوی و دیگر‌ چهره‌های قدیمی اصلاحات باید بازنشست شوند زیرا دیگر‌ نمی‌توانند تحولی را ایجاد کنند. اکنون باید منتظر آمدن نسل جدیدی از اصلاح‌طلبان باشیم؛ نسلی با ایده‌ها و خلاقیت‌های نو که بتوانند پرچم اصلاحات را بلند کند و طرح‌های مورد پسند مردم را ارائه کند».

آیتی در پایان گفت: «اصلاح‌طلبان اگر به معنای واقعی دولت در سایه تشکیل دهند می‌توانند رصدکننده قدرت باشند. در این صورت است آنها هم‌زبان مردم می‌شوند و می‌توانند سرمایه اجتماعی از دست‌رفته خود را احیاء کنند و اگر دولت در سایه تشکیل ندهند به یک جبهه فراموش‌شده تبدیل می‌شوند».

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست