بازدید 3237

ماجرا‌ی تیراندازی پلیس به اشباح شبگرد!

کد خبر: ۱۲۲۶۲۴۶
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۸ 09 March 2024

اعضای یک باند حرفه ای و سابقه دار که خواربار فروشی ها را خالی می کردند در حالی با تلاش نیروهای کلانتری خواجه ربیع مشهد دستگیر شدند که به خاطر سرقت های شبانه به «اشباح شبگرد»معروف شده بودند.

به گزارش خراسان، از چند ماه قبل، دستبرد به خواربار فروشی های مشهد رنگ سریالی به خود گرفت و پرونده شکایت های متعددی در مراکز انتظامی تشکیل شد.

باتوجه به اهمیت موضوع باصدور دستورات ویژه ای از سوی فرمانده انتظامی مشهد،تحقیقات میدانی پلیس دراین باره وارد مرحله جدیدی شد. بررسی های مقدماتی بیانگرآن بود که اعضای یک باند حرفه ای درتاریکی شب قفل های مغازه ها را برش می زنند و ابتدا برنج های فروشگاه را به سرقت می برند و درصورتی که فرصت مناسبی پیدا کنند به همه اموال خواربار فروشی دستبرد می زنند.

اهمیت این سرقت ها به جایی رسید که گروه کارآزموده ای از افسران دایره تجسس کلانتری خواجه ربیع به فرماندهی مستقیم سرهنگ روح ا... شجاعی(رئیس کلانتری)به تجزیه وتحلیل های پلیسی پرداختند و رصد های اطلاعاتی را درحالی برای شناسایی دزدان ادامه دادند که عاملان این سرقت ها در بین مال باختگان به اشباح شبگرد معروف شده بودند. طولی نکشید که با تاکید سرتیپ دوم احمد نگهبان(رئیس پلیس مشهد)گشت های شبانه تقویت شد و مناطق احتمالی ارتکاب جرم به قرق نیروهای انتظامی درآمد. فعالیت های اطلاعاتی و پلیسی برای رد زنی سارقان خواربار فروشی ها ادامه داشت تا این که شب شانزدهم اسفند، یکی از گروه های گشت نامحسوس، دوجوان را درکنار یک خواربار فروشی واقع در خیابان ایثارگران مشاهده کردند.

نیروهای انتظامی با دیدن کپسول های هوا برش در زیر نور چراغ خودرو،بی درنگ وارد عمل شدند و فرمان «ایست»دادند چرا که دیگر سارقان متوجه پلیس شده بودند و امکان محاصره محل وجود نداشت. درهمین حال یکی از اعضای اصلی باند که پشت فرمان پژو نقره ای نشسته بود، بلافاصله پدال گاز را فشرد و از صحنه سرقت گریخت. دو جوان دیگر هم با رها کردن دستگاه های هوا برش و به صورت پیاده به کوچه و پس کوچه ها گریختند.

اما افسران گشت انتظامی که یقین داشتند با«اشباح شبگرد»روبه رو شده اند، بی درنگ سلاح ها را ازکمر بیرون کشیدند و درحالی که اخطارهای قانونی می دادند و تیر هوایی شلیک می کردند به تعقیب دزدان خواربار فروشی پرداختند ولی زمانی که آخرین اخطار صادر شد و چشمان افسران تجسس از شیار مگسک سلاح،پاهای دو جوان سارق را در قاب شلیک گرفت ناگهان هردو بر سنگ فرش خیابان غلتیدند وتسلیم قانون شدند.

در این هنگام انگشت ها از روی ماشه بیرون خزید و عوامل انتظامی دستبند های قانون را بر دستان دزدان خواربار فروشی حلقه زدند. طولی نکشید که با انتقال کپسول های هوا برش و متهمان به کلانتری،تحقیقات آغاز و مشخص شد که آن ها با نیسان آبی سرقتی به اموال کسبه شهر دستبرد می زدند.

بنابراین گروهی از افسران تجسس به سرپرستی سروان سعید قطبی (رئیس تجسس)عازم محل اختفای نیسان شدند و آن را درحالی به مرکز انتظامی انتقال دادند که چند پلاک سرقتی مجهول نیز درون آن وجود داشت.

بررسی های پلیسی براساس اعترافات متهمان نشان داد که اعضای این باند به تعداد زیادی از فروشگاه های مشهد دستبرد زده اند به طوری که تاکنون 15 تن از مال باختگان شناسایی شده اند. براساس گزارش روزنامه خراسان،دو متهم معترف شدند سرکرده فراری باند برنج های سرقتی را به رستوران ها وکلی فروش های برنج می فروخت و مبلغ اندکی را به آنان می پرداخت.

اعضای باند«اشباح شبگرد»در بازجویی ها به سرقت از فروشگاه های خیابان مطهری شمالی،خواجه ربیع،شهید رستمی، جاده سیمان(رسالت)، بولوار مصلی، میدان توحید و ... اعتراف کرده اند که تحقیقات در این باره همچنان ادامه دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی