بازدید 3700

زنده‌گیری یک گاندوی سرگردان در سیلاب دشتیاری

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست سیستان و بلوچستان خبر از زنده‌گیری یک سر «گاندو» که در روستای درگس شهرستان دشتیاری که بر اثر سیلاب سرگردان شده بود، خبر داد.
کد خبر: ۱۲۲۶۱۸۴
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۲ 09 March 2024

 

به گزارش تابناک به نقل از ایلنا، محمدرضا علیمرادی در تشریح جزئیات این خبر گفت: بروز سیلاب در شهرستان دشتیاری علاوه بر‌ ایجاد خسارات فراوان به زیرساخت‌ها، موجب تخریب زیستگاه حیات وحش و جابه‌جایی گونه‌های جانوری شده است.

وی افزود: پیرو نزولات جوی هفته گذشته، شب گذشته یک سر تمساح پوزه کوتاه مردابی «گاندو» که با جریان سیلاب وارد محدوده روستای درگس شده بود، توسط یگان حفاظت محیط‌زیست با همکاری همیاران محلی زنده‌گیری شد و پس از بررسی وضعیت سلامت و ثبت اطلاعات بیومتریک در زیستگاه طبیعی و امن رهاسازی شد.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست سیستان و بلوچستان با بیان این که اداره‌کل متبوع او قبل از شروع بارندگی‌های اخیر در استان اقدام به صدور اطلاعیه و هشدار در خصوص احتمال جابه‌جایی گاندو کرده است، خاطرنشان کرد: از هم‌وطنان عزیز ساکن مناطق سیلابی تقاضا دارم ضمن رعایت اصول و تمهیدات لازم، به هیچ عنوان به گونه‌های جانوری که همراه سیلاب جابه‌جا شده‌اند نزدیک نشوند.

براساس اعلام روابط‌عمومی اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست سیستان و بلوچستان، علیمرادی در پایان گفت: در صورت مشاهده گونه‌های حیات وحش در محدوه مناطق مسکونی، مراتب را سریعا به نزدیکترین محیط‌بانی منطقه خود اطلاع‌رسانی کنند یا با شماره 1540 تماس بگیرند. 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست