بازدید 2809

۶۴ سال پیش؛ سفر رئیس جمهور آمریکا به ایران

در آذر ماه ۱۳۳۸، آیزنهاور، رئیس جمهور آمریکا، به تهران سفر کرد. این سفر که کمتر از یک روز به طول انجامید، در پی دیدار‌های منطقه‌ای رئیس جمهور آمریکا از خاورمیانه بود. برخی اهداف این سفر را، بررسی شرایط خاورمیانه پس از امضا پیمان سنتو ارزیابی می‌کنند.
کد خبر: ۱۲۲۵۸۳۷
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۳ 07 March 2024

 به گزارش تابناک، در آذر ماه ۱۳۳۸، آیزنهاور، رئیس جمهور آمریکا، به تهران سفر کرد. این سفر که کمتر از یک روز به طول انجامید، در پی دیدار‌های منطقه‌ای رئیس جمهور آمریکا از خاورمیانه بود. برخی اهداف این سفر را، بررسی شرایط خاورمیانه پس از امضا پیمان سنتو ارزیابی می‌کنند.

سفر آیزنهاور در حالی انجام می‌شد که در بغداد کودتا شده بود و ایران پیمان سنتو را بدون عراق تمدید می‌کرد. آیزنهاور در سفر به ایران با استقبال گرمی مواجه شد و برای سخنرانی به مجلس سنا رفت.

در سخنرانی خود نیز بر تحکیم روابط نظامی ایران و آمریکا تاکید کرد و به نوعی ایران را ژاندارم خود در منطقه اعلام کرد. اگرچه او کمتر از یک روز در تهران ماند، اما نام آیزنهاور در این شهر باقی تا سال‌ها شنیده می‌شد. بعد‌ها خیابانی نیز در تهران به نام آیزنهاور نام گذاری شد که پس از انقلاب به آزادی تغییر نام داد.

انتخاب

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست