بازدید 3167

صعود عربستان سعودی در شاخص مالکیت فکری

کد خبر: ۱۲۲۵۷۱۴
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۹ 06 March 2024

عربستان سعودی در دوازدهمین ویرایش شاخص بین‌المللی مالکیت فکری اتاق بازرگانی ایالات‌متحده، به‌عنوان بهبود یافته‌ترین کشور به رسمیت شناخته شده است.

به گزارش ایسنا، استیو لوتس، معاون امور خاورمیانه در اتاق بازرگانی ایالات‌متحده گفت که عربستان سعودی در سال گذشته پیشرفت‌های چشمگیری در بخش فناوری داشته است.

لوتس در حاشیه بزرگ‌ترین کنفرانس جهانی تکنولوژی LEAP ۲۰۲۴ گفت: «به طور خاص، فکر می‌کنم امسال عربستان برخی از معاهدات مهم بین‌المللی را امضا کرده و پیشرفت‌های دیگری هم در بخش اجرایی و هم در برخی دیگر از شاخص‌ها داشته است و بالا رفتن عربستان در این رتبه‌بندی اعتماد بیشتری به سرمایه‌گذاران می‌دهد».

لوتس ادامه داد که هدف این نهاد تشویق مشارکت با جامعه تجاری، دولت و دانشگاه در عربستان سعودی برای ایجاد اقتصاد متنوع و مبتنی بر دانش مطابق با چشم‌انداز ۲۰۳۰ است.

به نقل از بیزنس، اتاق بازرگانی ایالات‌متحده بیش از ۵۰ شاخص را در رتبه‌بندی کشورها در نظر می‌گیرد و برخی از این موارد بسیار حاشیه‌ای به نظر می‌رسند اما واقعا، وقتی از منظر اقتصادی به آن فکر می‌کنید، محرک‌های بسیار مهمی هستند زیرا  چیزهایی هستند که شرکت‌ها به آن توجه می‌کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی