بازدید 2316

آمریکایی ها از عراق خارج می شوند؟

«عبداللطیف رشید» با اشاره به اینکه بغداد در حال هماهنگی با واشنگتن برای خروج نیروهای ائتلاف آمریکایی از عراق است، گفت: خروج این نیروها از کشور تصمیمی است که دولت با هماهنگی احزاب سیاسی و پارلمان گرفته است.
کد خبر: ۱۲۲۴۵۵۲
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۸ 29 February 2024

 
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، «عبداللطیف رشید» رئیس‌جمهور عراق در خصوص روابط خارجی کشورش گفت «اکنون روابط ما با کشورهای همسایه و جامعه جهانی خوب است».

وی که با شبکه خبری «الحدث» گفت‌وگو می‌کرد، افزود: «روابط قوی با ایران داریم و بین کشور روابط تجاری و مذهبی وجود دارد».

رئیس‌جمهور عراق با اشاره به اینکه بغداد در حال هماهنگی با واشنگتن برای خروج ائتلاف آمریکایی از عراق است، تصریح کرد: «حضور آمریکا و نیروهای ائتلاف با توافق دولت عراق صورت گرفت و خروج این نیروها از کشور تصمیمی است که دولت با هماهنگی احزاب سیاسی و پارلمان گرفته است».

وی خاطرنشان کرد: «حضور نیروهای ائتلاف بین المللی در عراق با داعش مرتبط است که تهدید آن نسبت به گذشته بسیار کمتر شده است».

رئیس جمهور عراق در خصوص روابط کشورش با عربستان گفت: «روابط ما با عربستان خوب است و به همه سرمایه گذاران عرب نیاز داریم و سعودی ها به روابط خوب و قوی با عراق خوشبین هستند و خواستار ثبات و امنیت ما هستند».

وی گفت: «تلاش می کنیم اوضاع منطقه را آرام کنیم و موفق شده ایم دیدگاه های عربستان و ایران را به هم نزدیک کنیم و سوریه را به اتحادیه عرب بازگردانیم، اختلافات در منطقه اساسی نیست و قابل حل است».

رئیس‌جمهور عراق افزود: «روابط ما با ترکیه از نظر سیاسی و تجاری خوب است و با نقض امنیت عراق از سوی هر طرفی از جمله ترکیه مخالفیم و مذاکرات ما با ترکیه برای حل مشکلات ادامه دارد»

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی